Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

:plystre: Vi maler og vi maler og det blir så fint og flott... :plystre:

Maler rommet til pøbelprinsessen. Det var ganske blåveisblått, og egentlig ganske fint, med en mellomblå farge med mye rødt i, og indigo lasur over. Fin farge, fin dybdevirkning, men alt for mørkt. Nå blir det lyst, luftig....og det blir plass til alle leker som hittil har vært oppbevart under trappen (og utover hele gulvet) i stuen. Regner med å bli ferdig med malingen i dag, tur til Ikea i morgen, og innflytting på tirsdag for den unge damen. Også får vi et lite, hyggelig gjesterom/TV rom der prinsessen bor nå. Ergo blir alle glade!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Helen Parr

Så flinke dere er. Vi har litt malevegring her i huset. Dumt for oss når alt er malt panel, men ganske fint for maleren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er. Vi har litt malevegring her i huset. Dumt for oss når alt er malt panel, men ganske fint for maleren. :)

Nå er det bare jeg som maler her i huset, men det er helt greit. Pøbelgemalen er litt slurvete, og dessuten er han fargeblind. ergo er det jeg som må til pers, men det er greit, Jeg synes det er gøy, og rommet til pøbelprinsessen kommer til å bli veldig fint når vi er ferdige. (Også kommer hun innom med jevne mellomrom og sier: "Mamma....så FLINK du er...." og "så FINT det blir." Søte jenta mi!)

Nå skal jeg ned å male litt til, og etterpå skal jeg til pers med hvit lasurolje på hennes furubokhylle. Morsomt!

(hvor er male-smiley'en?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå blir jeg nesten inspirert her. :Nikke: Men her venter vi med maling til nærmere sommeren. Og da er det MYE maling som skal gjøres.

Jeg KUNNE selvfølgelig begynne å fikse på den gamle tallerkenhylla som ligger nedi kjelleren.. Hmmm....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Så flink du er pøbelsara. Du er ikke før kommet hjem etter ferien så er du i gang med å male.

Jeg synes prinsessen din er søt som kommer med oppmuntrende ord til mammaen sin. Hun har tydeligvis skjønt belønningsystemet. ;)

Vi har også noe maling på gang,men ikke før i april-mai. 3 rom skal males og gulv skal slipes. Jeg får pes bare ved tanken. :sjenert:

Så din iver og arbeidslyst er forbildelig. :Nikke:

Fortsatt god søndag!

PS. Takker for ebaytips, skal sjekke kjoleutvalget,selvom det ikke er noe bryllup i sikte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dalwhinnie

Høres ut som Pøbelprinsessen får en kjempelekkert rom :-D Inspirert av barneromspratet, har jeg lagt ut noen bilder av veslas rom inne hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh - det høres deilig ut. Hadde jeg bare hatt noen til å male her også....

Vi kan jo bytte! Litt hårklipping mot en maleøkt, kanskje? Hva skal males?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan jo bytte! Litt hårklipping mot en maleøkt, kanskje? Hva skal males?

Hva skal ikke males, er spørsmålet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sol: :sol: :sol: :sol:

:hoppe:

Det er jo VÅR her! Nå skal jeg jammen ta med meg :kaffekopp: ut en tur!

Har tilbragt morgenen med litt mer maling. Nå mangler bare strøk to på den siste veggen. Og så må taket males, da, og vinduet, selvsagt. Men nå er jeg tom for malerester, og må derfor ut og kjøpe mer til taket.

Vi fikk tatt en skikkelig runde med våronn-aktige sysler i hagen i går. Det kommer opp løkblomster overalt, og gresset har et umiskjennelig grønnskjær....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen

God formiddag, pøbelsara!

Her males det fortsatt? Er det ikke godt å ha en sånn fremmelig datter, som til fulle har forstått betydningen av positiv forsterkning? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr
Vi fikk tatt en skikkelig runde med våronn-aktige sysler i hagen i går. Det kommer opp løkblomster overalt, og gresset har et umiskjennelig grønnskjær....

Ikke for å ta gleden fra deg, men her er det irrgrønt ute.

Det er det for øvrig hele året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke sant det er vårfølelse om dagen. Deilig :sol:

Mener at det er under en uke siden jeg merket at jeg hadde en svær isklump jeg måtte rygge over ut fra garasjen.

Nå er det omtrent bart :hoppe:

Her gjelder dette bare steder som ligger i sola enda, men det hjelper :hoppe:

Snart mars :-D

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeherlig med vår. Her er det også grønt året rundt, men hver dag nå opplever vi nye vårtegn. :)

Hadde bittelitt :sol: i dag, men den forsvant desverre fort igjen.

Men snøklokker, klosterklokker og krokus blomstrer.

Tulpanene spirer og i dag så jeg det første grønne bladet på rabarbraen :jepp:

Kjempedeilig med vår. :hoppe:

Og så flink du er med maling pøbelsara :)

Ha en superduper vårdag :klem:

P.S: Snart tid for nok en vårtegn også :ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
God formiddag, pøbelsara!

Her males det fortsatt? Er det ikke godt å ha en sånn fremmelig datter, som til fulle har forstått betydningen av positiv forsterkning? :ler:

God formiddag til deg også, Bodillen. Den ungen damen her i huset er forunderlig spiselig....når man tenker på hvor utrolig bortskjemt hun egentlig er....hun takker pent når hun får komplimenter, og har en velutviklet evne til empati allerede.....Også sier hun altså, helt uoppfordret, hyggelige ting til folk. Og dette er selvsagt helt objektive observasjoner.

Ikke for å ta gleden fra deg, men her er det irrgrønt ute.

Det er det for øvrig hele året.

Blir ikke noe mindre glad for grønnskjæret mitt jeg, selv om det er grønnere der du er! :-D....din og Ulvas kant av landet er jo kjent for et utrolig mildt klima. Men det blåser vel kanskje endel mer der dere bor enn det gjør her, tror jeg.

E-bay hadde jeg jo ikke tenkt på... :idesmil: *Også på bryllpskjole-jakt*

Jeg surfet og vindusshoppet (kan man si det når man bare titter og ikke kjøper på nett?) i mange timer i går. Først etter kjole...og så etter sko. Hjelpe og trøste så mye greier det er å få kjøpt på eBay.

Ikke sant det er vårfølelse om dagen. Deilig :sol:

Mener at det er under en uke siden jeg merket at jeg hadde en svær isklump jeg måtte rygge over ut fra garasjen.

Nå er det omtrent bart :hoppe:

Her gjelder dette bare steder som ligger i sola enda, men det hjelper :hoppe:

Snart mars :-D

Ha en fin dag :klem:

Her er det faktisk helt bart. Helt utrolig og veldig deilig!

edit: En vanvittig mengde skrivefeil. Vet ikke om jeg trenger briller eller bedre anslag....

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeherlig med vår. Her er det også grønt året rundt, men hver dag nå opplever vi nye vårtegn. :)

Hadde bittelitt :sol: i dag, men den forsvant desverre fort igjen.

Men snøklokker, klosterklokker og krokus blomstrer.

Tulpanene spirer og i dag så jeg det første grønne bladet på rabarbraen :jepp:

Kjempedeilig med vår. :hoppe:

Og så flink du er med maling pøbelsara :)

Ha en superduper vårdag :klem:

P.S: Snart tid for nok en vårtegn også :ball:

Hei Ulva!

Nå skrev jeg akkurat over her om været/klimaet på dine kanter :sol:. Det begynner å hjelpe her også, både snøklokker og krokus er på vei opp, selv om de ikke blomstrer ennå. Her har det vært solskinn hele dagen...men jeg har vært mest inne, da....men nå er jeg snart ferdig med å male veggene, har bare ca. 2 kvm. igjen.

:hoppe: og vi gleder oss også til :ball:!!!

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for Mamutsalg!!

Jeg har kjøpt Min første hvorfor, kroppen, denne, brødbakebok og Nigellas fristelser og yndlingsboken til pøbelprinsessen, som hun skal gi bort i gave når hun skal i karnevalbursdag om en liten time.

Alt dette for kr. 644,-. Jippihurra :hoppe:

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Skjønner at våren er kommet til alle andre enn meg. :sjenert:

Her er det bart,men det regner og hagler omhverandre.

Gresset er jo grønt da,og en og annen løk titter frem,men noen vårfølelse finnes ikke.

Kos dere med våren deres. *litt misunnelig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...