Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

:dåne:

Skjønner ikke noe her jeg..... ville ikke klart å stille spørsmål som virket dumme en gang, langt mindre intelligente spørsmål. :fnise:

Heier videre på eksamensbesvarelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Normalfordeling gjelder i alle fall ikke i så begrensede populasjoner som kullet deres. Her snakker vi om MYE større sammenhenger......

Det visste jeg jo nesten, da....:fnise: Jeg ville ikke være den eplekjekke som hadde tatt eksamenen før...og skulle fortelle de andre hvordan det hele hang sammen......:opplyser:.........men den gangen kullet mitt tok den (eller tilsvarende eksamen), så var faktisk dårligste resultat 2,6, som jeg har lest et annet sted her inne tilsvarer C. Så det ser ut som om det jevner seg ut over tid, da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, kollegaer :fnise:

Det var masse metode og masse metodeeksamener, år ut og år inn, det er vel i grunnen det det dreier seg om på mitt fag. Mye, i alle fall.

Men jeg må si det går unna med deg! Snart ferdig, jo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, kollegaer :fnise:

Det var masse metode og masse metodeeksamener, år ut og år inn, det er vel i grunnen det det dreier seg om på mitt fag. Mye, i alle fall.

Men jeg må si det går unna med deg! Snart ferdig, jo :)

Det er nettopp det med farten som er litt skummelt...:fnise: Plutselig var jeg igang...plutselig hadde vi eksamen....plutselig skal jeg kunne en hel masse greier. Og så er det det ørlille usikkerhetsmomentet at vi ikke helt vet hva vi skal kunne, heller......

Gleder meg faktisk litt til etter vinterferien, når vi begynner på den kvalitative delen. det er mer svevende, men mer i min gate....og det interesserer meg mye mer.

Jeg hadde forresten en diskusjon med min svigerfar forrige helg. Han er gammel professor i medisin, og plutselig satt jeg ved kjøkkebordet og ble krysseksaminert om hvordan (i allverden) vi kunne hvede at det var vitenskap vi drev med på "mitt" institutt. For vitenskap er jo per (hans)definisjon kun alt det som kan veies og måles og testes etter gullstandard. Og han bare fnøs av meg når jeg sa at det er forskere som faktisk forsøker å analysere begreper som "skjønn" ved å intervjue og analysere de som ofte bruker skjønn i sitt arbeid. Det syntes han var noe forbasket tøv...for skjønn var for ham omtrent som kjernepartiklene i atomet....ikke-delelig........

Hjelp, nå skravler jeg fælt. Sikkert fordi jeg heller skulle ha lest......

Takk, igjen alle

sammen for at dere er så flinke til å oppmuntre meg!!!

:lese:

(har mye mer lyst til å :skaal:)

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: er nok ikke enkelt for en gammel professor i medesin dette nei...

er vel litt der jeg også... Når man går tekniske fag med masse matte så forventer man konkrete svar. Det beste er at man stort sett får det også... Mye lettere for sjeleroen å kunne sette to streker under et svar og så er det enten riktig eller galt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badiane
Gleder meg faktisk litt til etter vinterferien, når vi begynner på den kvalitative delen. det er mer svevende, men mer i min gate....og det interesserer meg mye mer.

Jeg synes også at kvalitativ metode og kvalitativ forskning er mye mer interessant enn kvantitiativ forskning. Det har med hvilke typer resultater man får: Det er alltid interessant å høre om ulike enkelttilfeller, og i mange tilfeller gir slike forskningsresultater et mer riktig og sammensatt bilde av virkeligheten enn det kvantitative metoder kan gi.

Jeg hadde forresten en diskusjon med min svigerfar forrige helg. Han er gammel professor i medisin, og plutselig satt jeg ved kjøkkebordet og ble krysseksaminert om hvordan (i allverden) vi kunne hvede at det var vitenskap vi drev med på "mitt" institutt. For vitenskap er jo per (hans)definisjon kun alt det som kan veies og måles og testes etter gullstandard. Og han bare fnøs av meg når jeg sa at det er forskere som faktisk forsøker å analysere begreper som "skjønn" ved å intervjue og analysere de som ofte bruker skjønn i sitt arbeid. Det syntes han var noe forbasket tøv...for skjønn var for ham omtrent som kjernepartiklene i atomet....ikke-delelig........

Han er sikkert en god, gammeldags positivist. Og det er ingenting galt med det, bortsett fra at jeg sannsynligvis er uenig i hans verdensanskuelse. :ler: Han er et barn av sin tid, på samme måte som jeg er det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helen Parr

God aften, Pøbelsøster. Jeg er innom en sen kveldstime med begeistrede tilrop fra benken om hvor flink du er til å lese.

Nå har jeg nettopp gått en laaang tur med den rare prikkete og nesesnøfteren. Det var intet mindre enn deilig. Her er det skikkelig vårfølelse ute. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God aften, Pøbelsøster. Jeg er innom en sen kveldstime med begeistrede tilrop fra benken om hvor flink du er til å lese.

Nå har jeg nettopp gått en laaang tur med den rare prikkete og nesesnøfteren. Det var intet mindre enn deilig. Her er det skikkelig vårfølelse ute. :)

Mannen min ringte akkurat fra Holland. Der er det vår og 14 grader og knopper overalt. Gleder meg til det blir slik her også....men først blir det en (amputert ) vinterferie på familiehytta med pøbelprinsessen og storebroren hennes. Håper jeg får den nye, rosa skibuksen før vi reiser.

Nå er jeg trøtt som en strømpe, og vurderer et fingrbøl med konjakk før jeg tar kvelden.

Jeg blir litt misunnelig når jeg hører om kveldstur med hundene....noen ganger husker jeg det var et ork å komme seg ut når jeg hadde hund...men det er jo superdeilig når man bare kommer seg over dørstokken! :hund:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, han svigersen din er jo kroneksempelet på hvorfor instituttet ditt har blitt som det har blitt. Snakk om reaksjonsdrevet....

Får vårdrømmer av å høre om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: pøbelsara :)

Innom med en liten hilsen. Håper det går bra med deg. Og at pøbelprinsessen er bedre også.

Takk for omtanken din i tråden min :klemmer:

Ha en super kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Jeg har hatt en lang dag på instituttet med fremlegg av muntlig del av eksamen for 4 av 8 grupper. Vi skal til pers i morgen etter lunsj.

Eksamensformen er grei...men jeg er litt sliten nå, og gruer litt til i morgen. Det er gitt 8 forskjellige artikler til eksamen og alle er forskjellige og har sine greier i forhold til metoden......det ser ut som om vår oppgave er en meget god undersøkelse (forsøkt) beskrevet i en fryktelig dårlig artikkel.

Skulle bare ønske at vi hadde hatt selvtillit nok til å følge magefølelsen vår helt fra starten på at artikkelen var vanskelig å forstå fordi den var dårlig......vi brukte noen dager på å være redde for at det var vi som var dumme før vi kom på sporet av det. Og nå er det siste innspurt. Jeg har heldigvis vært den som har fått æren av å dissikere artikkelen og stille spørsmål ved fremgangsmåten til slutt, etter at de andre har gått igjennom data, innsamlig, analyse etc. Og når jeg er ferdig med eksamen i morgen, lover jeg å slutte med klagingen om den også....i alle fall til jeg får resultatet. Det råder stor usikkerhet i kullet vårt (for å si det mildt) om hvordan karakteren blir satt, og hvor skjæringspunktet mellom bestått/ikke bestått blir satt. Hm Så fikk jeg jammen skrevet av meg det også.....

Pøbelprinsessen er mye bedre - hun har vært på skiskole i dag, og spiser latmannsmiddag nå (små posjonspizzaer.....)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helen Parr

Lykke til i morgen, Pøbelsara!

Jeg har vært på kurs idag (med dårlig mat...:sur:) og har avsatt en liten kveldsstund til kg-titting - slik at jeg får min dose med pc-bruk idag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til i morgen, pøbelsara :tommelsmil:

Jeg krysser fingre og fletter håret og oppfordrer deg til champagnetorsdag etter at alt er overstått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...