jente 79 Skrevet 1. februar 2008 #741 Del Skrevet 1. februar 2008 Uff, er nok litt rart for han ja... Blir jo fort til at en lurer på om en har gjort noe galt... Kom plutselig til å tenke på en hund vi passet hos mine foreldre en gang. (Jeg har litt mer erfaring med hunder enn med unger foreløpig, så flere sånne historier Men av og til er det egentlig ikke så ulikt ) Men i hvert fall husker hun demonstrerte. Min søster hadde antagelig gjort et eller annet (ingen aner hva) som fornærmet den. Så hun gikk demonstrativt rundt til oss andre for å kose, så gikk hun stor omvei rundt min søster... Er nok en fase hun er inne i ja. Så plutselig er det motsatt igjen. Ha en fin fredag, Pøbelsara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 1. februar 2008 #742 Del Skrevet 1. februar 2008 Det er nok jentefellesskapet med mamma som trekker den lille pøbelprinsessen, tror du ikke? Jeg får litt vondt av pappaen slik du beskriver det, men det er nok som du skriver, en fase hun må gjennom. Håper du nyter "fridagen" din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 1. februar 2008 #743 Del Skrevet 1. februar 2008 pøbelsara Har ingen erfaring med egne unger jeg, men min søster sin datter var akkurat lik når hun var en 5-6 år. Mamma sier at jeg var det også. Men kan veldig godt tenke meg at det er kjipt for mannen din. Må bare nevne det her også: "kremt, kremt", du vet hva som skjer om litt over en time vel Ha en kjempefin fredagskveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 1. februar 2008 #744 Del Skrevet 1. februar 2008 (endret) Min far var sjømann og borte i ganske lange perioder da jeg var liten. Dermed var det mamma som hadde både den daglige kosen og slitet med oss. Jeg har imidlertid alltid vært pappajente, og det var stor stas hver gang pappa kom hjem fra sjøen. Mamma syntes nok det var litt sårt å bli tilsidesatt hver gang pappa kom hjem, og jeg husker godt en episode hvor jeg var ca 5 år. Jeg sitter på fanget til pappa og ser TV kvelden etter at han har kommet hjem, da det kommer fra mamma i stolen bortenfor: "Du er mamma si jente, sant?". Jeg tenkte meg litt om og svarer: "Jeg er mamma si pappajente!" :-D' En skal tidlig krøkes som god diplomat skal bli Endret 1. februar 2008 av Dalwhinnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #745 Del Skrevet 2. februar 2008 God morgen! Her i huset har vi allerede vært opp en god stund. Pøbelprinsessen er ikke av de verste til å stå opp tidlig - men rundt 8 vil hun gjerne opp og se på morgenprogrammene til NrK. Helt greit for meg å stå opp på den tiden, og deilig å kose seg med kaffe og KG mens hun ser på TV. I dag skal vi sikkert bare surre litt rundt - kose oss sammen, og jeg må selvsagt lese/skrive litt på eksamensoppgaven min. I går kveld hadde vi masse deilige blåskjell, (dampet i hvitvin) deilig fransk landbrød og champagne. I kveld tror jeg at jeg er kjøttsulten!! Har lyst på lammekjøtt med rotpurè og en god saus og en deilig grønn bladsalat, tror jeg. Vi får se hva de har i kjøttdisken i den fine kolonialbutikken etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dallandra Skrevet 2. februar 2008 #746 Del Skrevet 2. februar 2008 Å, det hørtes deilig ut! Kanskje jeg skal grave i fryseren etter litt elgkjøtt? Trenger ikke grave så dypt heller akkurat Og rotgrønnsaker ja... er ikke så veldig glad i Jamie Oliver akkurat, men så på ham på torsdag og da laget han noe som så veldig godt ut. Det er sikkert godt til elgkjøtt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #747 Del Skrevet 2. februar 2008 Er nok en fase hun er inne i ja. Så plutselig er det motsatt igjen. Det er nok det. Men det er veldig rart for ham. Det er nok jentefellesskapet med mamma som trekker den lille pøbelprinsessen, tror du ikke? Jeg får litt vondt av pappaen slik du beskriver det, men det er nok som du skriver, en fase hun må gjennom. Ja, du har nok rett. Det verste er at hun beskriver det selv som "før, når jeg var glad i pappa...." stakkars verdens beste, men dessverre totalt avviste pappa......:gråte: pøbelsara Må bare nevne det her også: "kremt, kremt", du vet hva som skjer om litt over en time vel Og jippihurra :juhu: - vi vet jo hvordan det gikk!!! En skal tidlig krøkes som god diplomat skal bli Det er sant! Og det var veldig godt sagt av deg! Det er utrolig hvor tidlig barn forstår når det faktisk er på sin plass med litt diplomati, også. Men som du ser over, så setter pøbelprinsessen foreløpig ærlighet foran det å skåne pappaens følelser....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dallandra Skrevet 2. februar 2008 #748 Del Skrevet 2. februar 2008 Stakkars pappan. Her i huset var det en periode bare mamma som var bra nok, men nå er heldigvis pappan tatt inn i verden og guttene går stolt rundt med Thailand-gave-tskjortene sine fra mormor og morfar som det står "Worlds best dad no 1" på. De vet at der står det "Verdens beste pappa" og når vi spør om det er sant og hvorfor så får vi til svar at det er fordi pappa er så flink til å snekre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #749 Del Skrevet 2. februar 2008 Å, det hørtes deilig ut! Kanskje jeg skal grave i fryseren etter litt elgkjøtt? Trenger ikke grave så dypt heller akkurat Og rotgrønnsaker ja... er ikke så veldig glad i Jamie Oliver akkurat, men så på ham på torsdag og da laget han noe som så veldig godt ut. Det er sikkert godt til elgkjøtt... Faren min har vært trofast leverandør av elgkjøtt her i huset i mange år, nå.....men jeg tror ikke jeg har noe annet enn karbonade på lur i min egen fryser, akkurat nå. En liten utflukt hjem til opphavet, med dertil tilhørende jakt i en av husets tre (3!) frysere, vil nok kunne frembringe adskillige godbiter på elgkjøttfronten. Jeg synes elg er kjempegodt!!! ...hmmm......planlegge søndagsmiddag....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dallandra Skrevet 2. februar 2008 #750 Del Skrevet 2. februar 2008 Ja, elg er godt. Her i huset et det mannens innsats/faste plass på et jaktlag som gir frysere fulle av elgkjøtt. Vi er ikke helt inne i vanen enda så vi har kjøtt fra to elgjakter tilbake i fryseren, men det krymper... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 2. februar 2008 #751 Del Skrevet 2. februar 2008 Ja, du har nok rett. Det verste er at hun beskriver det selv som "før, når jeg var glad i pappa...." stakkars verdens beste, men dessverre totalt avviste pappa......:gråte: Uff, 5 åringer har litt å lære når det gjelder diplomati. Får håpe det hjelper om ikke så lenge... Mye matprat her... Blir nok verre med oss. I kveld har jeg lyst til å lure med meg mannen ut og spise og på kino. I morra er vi bedt i barnebursdag midt i middagstida. Så da blir det nok ikke stort til middag tror jeg. Kanskje en pizza eller no når vi kommer hjem. Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 2. februar 2008 #752 Del Skrevet 2. februar 2008 Uff da pøbelsara. Det kan ikke være lett for gemalen når prinsessen sier: Før den gang jeg var glad i pappa. Klart han blir lei seg. Får håpe det er en periode og at hun blir pappajente snart igjen. Både mamma og pappajente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 2. februar 2008 Forfatter #753 Del Skrevet 2. februar 2008 Nå har gemalen og pøbelprinsessen lekt og hatt det gøy sammen i hele dag, så hun har nok glemt litt at det var før hun likte pappaen sin, ja.....stakkars kjæresten min! Nå har vi vært ute og handlet inn kostyme til karnevalbursdag (kanin), presang til karnevalbursdag (et LAAANGT rør med Pirates of the Caribean-biler), og masse deilig mat; -rødbeter, jordskokker, søtpoteter, spinat, fetaost, lammefilet....så nå blir det mye god mat her i huset noen dager fremover.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 2. februar 2008 #754 Del Skrevet 2. februar 2008 Hørtes ut som nydelige råvarer! Det må det bli god middag av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dallandra Skrevet 2. februar 2008 #755 Del Skrevet 2. februar 2008 Huff. Vi må handle matvarer også ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dallandra Skrevet 2. februar 2008 #756 Del Skrevet 2. februar 2008 (endret) hihi, var jo ikke her jeg skulle legge inn bilde av oldemorrutene mine. Endret 2. februar 2008 av Dallandra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 2. februar 2008 #757 Del Skrevet 2. februar 2008 Ha en fin lørdagskveld med masse god mat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 3. februar 2008 #758 Del Skrevet 3. februar 2008 (endret) Det hørtes ut som en herlig mathelg, som hos så mange andre jeg har lest om etter å ha kommet hjem fra hyttekjøkkenet mitt. Eller er det kontrasten til det vann- og strømfrie kjøkkenet som har gjort meg særlig oppmerksom på matskribleriene her inne? Det hadde snødd så mye at vannkilden vår, en liten bekk, hadde snødd fullstendig igjen. Vi gravde den frem, men den hadde tydeligvis stått litt stille, så vannet var ikke det friskeste. Mer vin til å drikke, med andre ord. Håper helgen har vært bra, pøbelsara! Jeg har hatt det så fint etter at jeg kom hjem fra min lille visitt i hovedstaden - det var mye god inspirasjon der! Og kaffe.... Endret 3. februar 2008 av Helen Parr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristaa Skrevet 3. februar 2008 #759 Del Skrevet 3. februar 2008 Gud bedre, nå ble jeg sulten! I dag har jeg inntatt fire rundstykker med brunost, to cola, en Fanta lemon, div, smågodt og potetgull, 2 bløtkakestykker og nå er jeg middagssulten!!! Tror jeg trenger flere gryter, for orker ikke vaske opp en gryte for å lage noe nå tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 3. februar 2008 #760 Del Skrevet 3. februar 2008 Jeg blir også sulten ... selv om jeg har stappet meg selv full av lam hele helgen. Håper helgen har vært fin og at du ikke bare har sittet med oppgaven Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå