Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Hvilken av dem?

Og det var dine egne ord...

Lillebroren til hr. Parr-bilen!!

Vi la ut begge bilene for salg og bestemte oss for å selge den noen først kom med et konkret tilbud på. Og tidligere i kveld var det en kar her og prøvde møkkabilen - og skrev under kontrakt.

Det kan hende at en ung mann en times kjøretur unna, som ikke kan stave interessert, men likefullt var veldig intrisert i den andre bilen, blir litt skuffet nå. VI tror nemlig at vi kommer til å beholde den gamle haugen nå når møkkabilen er solgt. (Eller kanskje ikke. Det er jo scooterføre snart igjen nå....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hihi, ikke alltid lett med disse bilene... Mannen min snakket også om å kanskje kjøpe en moped til å kjøre til og fra jobb i sommermånedene... Ikke det at han egentlig trenger det da, men skjønner det kan være nødvendig når man jobber i litt større byer enn den vi holder til i...

Kan jo være en stund til med guffent scootervær da, men må man så må man ;)

Ha en fin dag alle sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg:

1) Kler rosa. Og jeg bruker endel rosa.

(Lurer på om jeg skal legge ut en tråd på skjønnhet og velvære, hvor jeg spør om jeg, på tross av min høye alder, kan bruke min rosa blondekjole og ha utslått hår.)

Tror det kan bli en underholdende tråd... :ler:

Jeg kler rosa, men styrte unna lenge fordi jeg følte (paranoia er en fin ting) at kombinasjonen lang lyst hår, store fordeler og rosa fort kunne gi bimbo-assosiasjoner (selv om klesstilen min generelt er langt fra den stilen), og man har jo et intellektuelt image å ta vare på :fnise: Men nå er rosa igjen representert i klesskapet -jeg er jo så glad i lilla, og det finnes mange glidende overganger... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sittet og :fnise: meg gjennom noen sider her nå. Underholdene dagbok dette :jepp:

Rosa ja. Har alltid hørt at jeg kler de fleste farger, men har alltid hatt en forkjærlighet for rosa. Dog ikke for mye.

Bruker veldig mye svart og kombinerer det ofte med rosa, eller gull(smykker). Men er ikke glad i tyll og blonder og sånt. Bra vi er forskjellige.

Gratulerer med solgt bil pøbelsara :-D

Og ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg skikkelig fornøyd med meg selv!! :sjarmor: Jeg startet dagen som ledsager til skiskolen for barna i pøbelprinsessens barnehage. Jammen er det fint å starte en helt vanlig onsdag med at par timer skigåing (eller egentlig mest ståing....løfting av barn som har falt.....haling av barn opp bratte bakker - komme med oppmuntrende tilrop som "dette klarer du fint!" og "Så flink du er!" ......alt med ski på.... :fnise: )

Barna var riktig flinke, og skiskolen var morsom for alle. Så nå sitter jeg her i skibukser med kaffe og laptop og koser meg med KG med god samvittighet. (Og forresten så ønsker jeg meg rosa skibukser. Det hadde vært stilig!!)

Huset ser helt for jævlig ut. Men ikke verre enn at 30 minutters powerrydding vil gjøre vesentlig forskjell.

PS. Til Ulva: Ja, er ikke denne boken morsom!!! Takk til alle dere som bidrar til det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dallandra

Å, det hørtes ut som en fantastisk start på dagen. :Nikke:

Apropos rosa... Jeg har venner med litt eldre barn, og drar nytte av deres erfaringer. Som eneste høne i Dallandra-familien skal jeg derfor sørge for at min vinter-garderobe etterhvert består utelukkende av rosa klær eller klær med rosa eller andre jentete ting på. Fram til guttene begynner å nå min størrelse, da skal vi kjøpe ting i samråd, for da får jeg selvfølgelig arvet deres utstyr etterpå. Men rosa ullundertøy, f.eks... :Nikke:

Gleder meg forresten til å arve de rosablomstrede støvlene til datra til venninna mi :hoppe:

Hun er 10 år nå... Jeg har litt liten skostr for å si det sånn :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok meg 10 minutters KG-pause på jobb nå (travle dager), og siden denne lå høyest oppe på mine innlegg, så bestemte jeg meg for å skumme gjennom de siste sidene - her går det unna når man ikke leser hver dag!

Men jeg må også bidra litt i rosa-debatten. Jeg har ei venninne som fikk ei datter i fjor sommer, og hun hater rosa. Og det er faktisk ikke lett å kjøpe gaver til en jentebaby, og å unngå rosa.. Til og med når jeg skulle kjøpe dåpskort, var det omtrent klin umulig å ikke finne noe som hadde rosa over hele seg.

Så da tenkte jeg å komme med et tips her, siden man nå først har diskusjonen; dersom man skal kjøpe barneklær og ikke ønsker rosa, så anbefales polarn O pyret! Masse fint i mer nøytrale farger. Og er også litt svak for at de bruker mye knallfarger, ikke bare de duse babyfargene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Polarn o pyret har mye fint!

Jeg liker også danske Fablefant. De har morsomme klær som barna liker, og selv om de har ridder- og prinsesseklær, så er det morsomme klær, friske farger og ikke minst er det behagelig for barna å ha på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det er alternativer både for gutter og jenter :)

Hørtes ut som en skikkelig start på dagen dette, Pøbelsara. Morsomt at de endelig fikk skidagen sin da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Polarn o pyret har mye fint!

Jeg liker også danske Fablefant. De har morsomme klær som barna liker, og selv om de har ridder- og prinsesseklær, så er det morsomme klær, friske farger og ikke minst er det behagelig for barna å ha på seg.

Ja, der var det mye fint i den stilen jeg tenker på! Ser de har en forhandler rett borti gata der jeg bor, så da kan det hende det vanker flere gaver til min venninne straks ;)

Starten på dagen din kan høres idyllisk ut. Men jeg er absolutt ikke født med ski på beina, og er stum av beundring for de som

1) Klarer å gå på ski (det gjelder både bortover- og nedover-ski)

2) Liker det

Det er nok en sammenheng mellom de to punktene, og jeg har rett og slett akseptert at i skisammenheng må jeg melde pass. Men jeg hadde sikkert vært god på oppbackinga av de med ski på beina, da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oy. Fabelfant har mye fint ja. Dessverre finnes de ikke i nærheten av meg. :( Men jeg fant da noen nettbutikker. :)

De masse Fablefant i en butikk i nærheten av meg, også....så du får bare si fra hvis du trenger shoppe-hjelp. Pøbelprinsessen har en superherlig fleecetunika i rødt og rosa, med spiss, lang hette, trompetermer og kengeurulomme. Den er bare supersøt, og veldig fin å ha i barnehagen på litt kalde dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helen Parr

:klø:

Jeg satt da vitterlig her på den tiden alle de foregående innleggene ble skrevet, uten at tråden kom opp på mine innlegg.

Dette har skjedd mange ganger, er det noen som vet hva som skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie
:klø:

Jeg satt da vitterlig her på den tiden alle de foregående innleggene ble skrevet, uten at tråden kom opp på mine innlegg.

Dette har skjedd mange ganger, er det noen som vet hva som skjer?

Du blir holdt utenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, mine innlegg oppfører seg litt rart noen ganger :jepp:

Har aldri opplevd at de ikke ligger øverst, men det er noen dagbøker som står som alltid står som uleste...

Ellers champagne i morra, Pøbelsara.

Funnet ut hvilken enda?

Ha en fin torsdag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...