Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Høres ut som om de har sett på Ungkaren. Som forøvrig går i dag. Et rystende skue som kan anbefales hvis man liker trash-TV av simpleste sort :ler:

Her i huset er det jeg som har vondt for å kaste de fravokste klærne. De nydelige (og dyre) julekjolene skal ingen ta fra meg :fnise:!

Takk for musikalsk mimrestund også. Musikkvideoer fra åttitallet sitter som spikret i minnet fortsatt selv om det er tjue år siden jeg har sett dem. Mystisk og komisk samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som jenter flest :ler: Utrolig hvor tradisjonelle ungene kan være når de leker.. Godt de fant ut de skulle droppe hele prinsen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om de har sett på Ungkaren. Som forøvrig går i dag. Et rystende skue som kan anbefales hvis man liker trash-TV av simpleste sort :ler:

Jeg hadde en periode i fjor høst hvor jeg så ungkaren på dagtid på TVN. Hjelpe og trøste - så flaut og ekkelt.....alle de damene som nesten sto der og ropte "velg meg"......huff. Ydmykende og ekkelt. Kanskje jeg må ta en titt igjen i kveld....:lur:

Og det jeg lurer på er:; Hvis man blir valgt til slutt, hvordan i huleste kan man få et normalt kjæresteforhold etterpå? I denne sammenheng, har jo disse jentene ikke noe makt - de må bare håpe på å bli valgt, og ta til takke med den lille oppmersomheten de får. Jeg kan liksom ikke forestille meg at man kan gå over til å ha et relativt balansert og maktlikt forhold etterpå.

Og til Dallandra og Jente79 - jeg aner ikke hvor de tar det fra. Jeg leser jo ikke eventyr for pøbelprinsessen engang! (:rope: Hvem har sagt til pøbelprinsessen min at den med den fineste kjolen vinner prinsen?!? :kjefte: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første mistanken bør rettes mot barnehagen. Kanskje de setter ungene foran daytime-TV? Eller så dere det sammen i fjor?

:fnise:

Neida neida.

Jeg tror ikke det blir noe særlig til forhold ut av det, men den ene gangen det var en ungkarskvinne (og ikke en ungkar) ble det kjærlighet, bryllup (spesialsending må vite) og nå er det barn på vei.

Ellers tenker det samme som deg, men de fortjener vel hverandre. Hvis de vil konkurrere om en mann, værsågod. En mann som tester ut alle først, liksom. Blæh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike

Det har jo også vært ihvertfall én "bachelorette"-serie (og ja - jeg har sett på :sjenert: ).

Der skulle man tro at (kjønns)rollene ville være snudd helt på hodet, med mannen som den passive som bare kan håpe på å bli valgt. Og det er de forsåvidt, men jeg har merket meg en morsom forskjell i ordvalg i de dramatiske minuttene før roseseremonien i de to versjonene av serien: om kvinnene sier man "who will get her hart broken", mens om mennene som vil bli vraket heter det at "who will get his ego scattered". :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dallandra

Vet ikke helt om det passer inn i denne diskusjonen, men min 3 år gamle sønn driver og steller håret mitt for øyeblikket. Han strever fælt med å få satt på plass øyenstikkerspenna mi og får det liksom ikke til helt like fint som mamma. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Har sett litt ungkaren i sin tid jeg også... Ganske pinlige greier..

Ikke rart det ofte mislykkes. Tror jeg hadde gjort en dårlig figur i et sånt program :ler: Er ikke helt typen som sitter stille, doller meg opp og tier stille. Heldigvis går det an å bli gift likevel :ler:

Nei, rart at datteren din får med seg sånt, Pøbelsara... Synes det er skremmende hvor tidlig de får inn sånne ting. Får satse på at hun vokser det fra seg...

Er ganske umulig å skjerme dem helt da... Blir gjerne litt påvirket av de rundt dem også...

Men er nok mer kjønnsroller enn en skulle tro noen ganger... Er nok ikke bare enkelt å gå bort i fra dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om det passer inn i denne diskusjonen, men min 3 år gamle sønn driver og steller håret mitt for øyeblikket. Han strever fælt med å få satt på plass øyenstikkerspenna mi og får det liksom ikke til helt like fint som mamma. :ler:

Jeg synes det er fint at smågutter er interessert i slike ting, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det også kunne vaske sine egne klær!!!

Svigermor gjorde rent bort der når mannen og søstra vokste opp. De fikk hver sin vaskedag. Veldig fornuftig spør du meg :jepp:

Da blir noe av poenget med å rydde rommet ved å hive alt til vask borte også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Har sett litt ungkaren i sin tid jeg også... Ganske pinlige greier..

Ikke rart det ofte mislykkes. Tror jeg hadde gjort en dårlig figur i et sånt program :ler: Er ikke helt typen som sitter stille, doller meg opp og tier stille. Heldigvis går det an å bli gift likevel :ler:

Er ganske umulig å skjerme dem helt da... Blir gjerne litt påvirket av de rundt dem også...

Men er nok mer kjønnsroller enn en skulle tro noen ganger... Er nok ikke bare enkelt å gå bort i fra dem...

Ja! Du ble jammen gift du - og det ble jo jeg også.....så det er vel håp for oss alle, kanskje...:fnise:

Jeg har egentlig slett ikke noe imot kjønnsFORSKJELLER. jeg liker å være feminin, jeg liker pene ting, og jeg liker å pynte meg. Det jeg ikke liker, er at jeg liksom skal være mindre verdt.

Og jeg mener at så lenge det sees på som klart negativt for en gutt å være "jentete" samtidig som det er litt ekstra tøft for en jente å være "guttete" - da er vi fortsatt ikke der hvor den ene er like my verdt som den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Du ble jammen gift du - og det ble jo jeg også.....så det er vel håp for oss alle, kanskje...:fnise:

Jeg har egentlig slett ikke noe imot kjønnsFORSKJELLER. jeg liker å være feminin, jeg liker pene ting, og jeg liker å pynte meg. Det jeg ikke liker, er at jeg liksom skal være mindre verdt.

Og jeg mener at så lenge det sees på som klart negativt for en gutt å være "jentete" samtidig som det er litt ekstra tøft for en jente å være "guttete" - da er vi fortsatt ikke der hvor den ene er like my verdt som den andre.

:fnise: Skal ikke se bort i fra det :fnise:

Nei, forskjeller er jeg for... Er enkelte ting mannen er flinkere til enn meg, men også motsatt..

Vi har nok fortsatt et stykke igjen før det er sett på som likt.

Husker nabogutten likte å leke med dokker når vi vokste opp. var full oppstandelse...

Det viktigste er å være seg selv og helst kunne stå på sine egne bein :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har jo også vært ihvertfall én "bachelorette"-serie (og ja - jeg har sett på :sjenert: ).

Der skulle man tro at (kjønns)rollene ville være snudd helt på hodet, med mannen som den passive som bare kan håpe på å bli valgt. Og det er de forsåvidt, men jeg har merket meg en morsom forskjell i ordvalg i de dramatiske minuttene før roseseremonien i de to versjonene av serien: om kvinnene sier man "who will get her hart broken", mens om mennene som vil bli vraket heter det at "who will get his ego scattered". :lur:

Trista og Ryan :ler:

I følge Wikipedia har de visst allerede fått barn, jeg henger ikke helt med i svingene. Jeg har gått glipp av den forskjellen i ordvalg, og det må jeg si var en glimrende observasjon. "His ego scattered"- fnis!

Ellers har vel de aller fleste barn en tendens til å bruke ekstremt tradisjonelle kjønnsroller i leken sin, uavhengig av oppdragelse. Det er mye identitetsarbeid en skal gjennom. Veldig søtt med den lille treåringen som setter opp mammas hår da *smelte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den store "mimre-med-musikk"-dagen her. Laptop'en min er egentlig ingen god musikkPC, fordi den har så darlige innebygde høyttalere. Men i går fant gemalen fram et par gode hodetelefoner, så nå har jeg surret rundt på Youtube og hørt på musikk og sett på video i hele dag.

Denne er noe av det vakreste jeg vet om. Kjæresten min erter meg og kaller meg en head-banger..... Men det bryr jeg meg ikke om!! Det er noe med at de bandene som skriver de mest heavy sangene, også klarer å lire av seg de aller, aller vakreste.......jfr. Led Zeppelin og "Stairway to heaven". I rest my case.

Også har vi min absolutte favoritt. jeg har elsket denne sangen fra den kom i 1984. Også synes jeg videoen er fin, selv om den begynner å dra på åra....akkurat som Don Henley...... :briller: (Men jeg er slett ikke sikker på om jeg forstår det siste verset. ....)

Herlige minner.... Digget denne også jeg.

Må le av PP og venninnen. Minner litt om meg som liten en gang på 70-tallet. Vi var 2 jenter og 1 gutt som lekte sammen. Gutten "stakkar" fikk nesten aldri lov til å være med. Vi lekte mor og far og barn og som mann fikk ikke han lov til å røre babyen og han måtte gå ned blant bærbuskene og være på jobb hele dagen. :hoho: Vi ropte på han når vi hadde vært mamma lenge nok og hadde "laget" middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:Tror den barneleken er veldig inngrodd ja...Minnet meg litt om et intervju av Jan Erik Larsen tror jeg det var... Han hadde prøvd å få datteren til å like biler. Til slutt hadde hun sett oppgitt på han. "Jeg er jente altså" :fnise:

Endret av jente 79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoho:Tror den barneleken er veldig inngrodd ja...Minnet meg litt om et intervju av Jan Erik Larsen tror jeg det var... Han hadde prøvd å få datteren til å like biler. Til slutt hadde hun sett oppgitt på han. "Jeg er jente altså" :fnise:

Herlig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og pussig nok leker dagens barn "mor, far og barn" på akkurat samme måte. Far er på jobb og får allernådigst komme innom til ferdiglaget middag, mor og søsken diller, duller og steller hus og barn (og har fullstendig styringen på leken).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Her hjemme lekes også mor og far og barn innimellom. Da er storebror pappan og lillebror mamman, og de deler på det meste. Men når babyen skal ha pupp, da er det mamman som trår til. :ler:

Hvordan det foregår i bhg hvor det er både gutter og jenter vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og pussig nok leker dagens barn "mor, far og barn" på akkurat samme måte. Far er på jobb og får allernådigst komme innom til ferdiglaget middag, mor og søsken diller, duller og steller hus og barn (og har fullstendig styringen på leken).

Nesten litt ille at det ikke har endret seg på over 30 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...