Gjest Helen Parr Skrevet 18. januar 2008 #561 Del Skrevet 18. januar 2008 Det var sjelden jeg følte meg hjemme i beskrivelsen hjemmeVÆRENDE. Akkurat det å gå hjemme, hender det jo at jeg gjør ennå, jeg går fra rom til rom og flytter på ting - enten jeg rydder eller lager mat, vasker eller ordner med tøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 18. januar 2008 #562 Del Skrevet 18. januar 2008 Ser for meg evig hvileløs vandring rundt og rundt i ulike rom Kose deg med champagne, Pøbelsara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 18. januar 2008 #563 Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) I det siste har jeg egentlig sittet mye hjemme, jeg. Men jeg vet ikke om jeg har så lyst til å si dèt... Blir så sur og tiltaksløst av drittvær. Nå ser jeg av værmeldingen at vi får finvær og litt lavere temperaturer, og da begynner jeg nok å gå mer hjemme. Endret 18. januar 2008 av Bodillen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 19. januar 2008 #564 Del Skrevet 19. januar 2008 Været kan lett påvirke både tiltakslyst og overskudd... Jeg blir alltid trøtt om høsten og vinteren. At det nesten bare er dårlig vær gjør ikke virketrangen noe større... Dermed blir det seendes tilsvarende ut hjemme. Men akkurat det bekymrer meg veldig lite Får tatt det verste, så får en spare de andre oppgavene til overskuddet kommer igjen... I dag er det sol, merker med en gang det hjelper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 19. januar 2008 #565 Del Skrevet 19. januar 2008 God lørdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #566 Del Skrevet 21. januar 2008 God morgen! Dette har vært en nesten KG-fri helg. Vi har brukt helgen til litt rydding og div. planleggingsarbeider, også har vi lagt begge bilene våre ut på Finn. Vi skal bare selge den ene, men klarte ikke å bestemme oss for om vi skulle selge den gamle, trofaste, men litt slitne bilen, eller den nyere møkkabilen. SÅ nå ligger begge ute, også får vi se hvilken bil som går først. Vi fikk en SMS fra en ung mann som var veldig intrisert i den gamle bilen i går , så vi får se.....kanskje den ender sine dager som rånebil en times vei herfra..... Ellers har jeg fått ryddet opp i familiens hansker, luer og skjerf i helgen De bor i kurstativer på vaskerommet - og der inne har det rådet fullstendig kaos i det siste - godt hjulpet av en ung dame som "bare skal se hva som er i skuffene". (Og kle seg ut i morsomme luer og lange skjerf...) Men nå er det i orden - og så gjenstår det bare å se hvor lenge det varer. Det var usannsynlig mange plagg derinne, forresten, men det skyldes at de to eldste nok har "glemt" å pakke endel ting når de flyttet - og stesønnen har jo alt vintersportsutstyret sitt her. Ellers fikk jeg pakket ned en god del fravokst tøy etter den yngste i helgen. (Noen som trenger å arve jenteklær her...?) Men i går kveld fant hun sekken med klær, pakket den ut igjen, og erklærte at det meste i den sekken var yndlingsklærne hennes. Så nå ligger det fravokste klær utover det hele. (SUKK!!) Men bare vent til hun er i barnehagen.... Da skal det nok pakkes bort igjen. SÅ får jeg heller levere det i Fretexcontaineren før hun kommer hjem i ettermiddag. Og i dag startet dagen kl. 5.20. Ikke akkurat typisk, men mannen sto opp for å reise med et tidlig fly nedover i Europa - også fikk jeg ikke sove igjen. Så nå fikk jeg lest meg opp i alle dagbøkene her inne før pøbelprinsessen våknet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 21. januar 2008 #567 Del Skrevet 21. januar 2008 God morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 21. januar 2008 #568 Del Skrevet 21. januar 2008 God morgen Høres ut som du har hatt en produktiv helg. Deilig å få unna sånne jobber en utsetter i det uendelige helt til en ikke har noe valg... Dessverre blir det jo aldri noe bedre siden man da finner ut hvor usannsynlig kjedelig det er... Vi ryddet i papirer i helga. Kun fordi mannen tvang meg Sist gang ga jeg opp rett før jeg var ferdig, og siden har det blitt liggende... Godt å få det gjort, men jeg synes det er så usannsynlig kjedelig. Og siden permene er "litt" vanskelig tilgjengelig i mangel av en bokhylle, legges alle papirene bare i en bunke... Får håpe dere får solgt en av bilene da, eller kanskje begge? Ha en fin mandag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 21. januar 2008 #569 Del Skrevet 21. januar 2008 Mornings! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #570 Del Skrevet 21. januar 2008 !! Jeg har vært tidlig oppe idag, og har allerede hatt en lang, fin morgen. Jeg koser meg med Allison Krauss som synger "Nothing at all". Jeg oppdaget henne allerede lenge før hun laget plate med Robert Plant. Jeg synes hun er helt fantastisk!! Og her er Simple love ...en annen av Allisons mange sanger. SÅ vakkert..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 21. januar 2008 #571 Del Skrevet 21. januar 2008 Og apropos: Å være hjemme, arbeide hjemme - men hvorfor sier så mange at de går hjemme :klø: "Hva driver du med?" "Jeg går hjemme, jeg". Hæ? Ser for meg evig hvileløs vandring rundt og rundt i ulike rom Det må være for de med store hus -på mine 50 lett overmøblerte kvadrat er kommer du ikke så langt... Vi fikk en SMS fra en ung mann som var veldig intrisert i den gamle bilen i går , så vi får se.....kanskje den ender sine dager som rånebil en times vei herfra..... Jeg mistenker at jeg kunne nektet å selge noe som helst til en somstavet så dårlig... Men i går kveld fant hun sekken med klær, pakket den ut igjen, og erklærte at det meste i den sekken var yndlingsklærne hennes. Så nå ligger det fravokste klær utover det hele. Fikk plutselig minner om en usedvanlig søt nattkjole som lå i et skap i flere år før jeg gikk med på å gi den fra meg. Og en t-skjorte jeg rett og slett gjemte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulva35 Skrevet 21. januar 2008 #572 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) pøbelsara. Herlig og få ryddet litt en gang i blant, og så mye man har når man først setter i gang Smiler litt av pøbelprinsessens fravokste ynglingsklær Tro hva hun sier når pøbelmamma har levert de mens hun ikke hadde kontrollen. Går hjemme ja. Jeg er hjemmeværende, men jeg går minst mulig Nei da, bare tuller, men kunne ikke dy meg. Ha en fin mandag Endret 21. januar 2008 av Ulva35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bodillen Skrevet 21. januar 2008 #573 Del Skrevet 21. januar 2008 Jeg skjønner pøbelprinsessen godt. Datteren vår har fravokste klær i skapet sitt som hun skal gi til datteren sin (som selvsagt skal adopteres, siden det ser så vondt ut å føde), men det er bare noen få, utvalgte. Resten har jeg mer eller mindre tvunget fra henne. Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 21. januar 2008 #574 Del Skrevet 21. januar 2008 Jeg tror jeg og søstra var enkle når vi var små... Arvet det meste og ingenting var mer moeo enn å gå gjennom søppelsekkene med klær... Men det er nok litt annerledes nå... Min store favoritt som liten var en koseklut. Den la jeg visst rett nedenfor nesa, og sov med den... Var visst en trist dag når den måtte kastes. Men da var jeg en del yngre enn pøbelprinsessen da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #575 Del Skrevet 21. januar 2008 Pøbelrpinsessen blir overlykkelig hver gang hun får arvepose med klær fra den nesten tre år eldre veninnen. En av genserne som ble lagt vekk i går, var faktisk en arvet langermet t-skjorte fra HM. (Men like fin etter flittig bruk at to barn, faktisk...) Jeg arvet masse fra mine tre eldre kusiner når jeg var liten, og det var stas! Tidligere arvet datteren til et vennepar en masse klær fra oss, men nå er det barnet like stort som pøbelprinsessen selv om hun er 1 1/2 år yngre. Ergo har jeg nå flere poser med pene klær, og ingen som kan arve. Litt synd, egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 21. januar 2008 #576 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Arveklær er gøy Vi har noen julebilder fra vi var små av alle kusinene, og det er de samme kjolene som går igjen år etter år -de har bare flyttet et hakk nedover i rekka Endret 21. januar 2008 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #577 Del Skrevet 21. januar 2008 Det er den store "mimre-med-musikk"-dagen her. Laptop'en min er egentlig ingen god musikkPC, fordi den har så darlige innebygde høyttalere. Men i går fant gemalen fram et par gode hodetelefoner, så nå har jeg surret rundt på Youtube og hørt på musikk og sett på video i hele dag. Denne er noe av det vakreste jeg vet om. Kjæresten min erter meg og kaller meg en head-banger..... Men det bryr jeg meg ikke om!! Det er noe med at de bandene som skriver de mest heavy sangene, også klarer å lire av seg de aller, aller vakreste.......jfr. Led Zeppelin og "Stairway to heaven". I rest my case. Også har vi min absolutte favoritt. jeg har elsket denne sangen fra den kom i 1984. Også synes jeg videoen er fin, selv om den begynner å dra på åra....akkurat som Don Henley...... (Men jeg er slett ikke sikker på om jeg forstår det siste verset. ....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 21. januar 2008 #578 Del Skrevet 21. januar 2008 Greit å kunne gjøre det på den måten :-D Sparer jo masse penger, og synd å kaste omtrent ubrukte klær. Min svigerinne har en sønn som blir omtrent nøyaktig 2 år eldre enn vår lille tass. Har allerede fått masse derfra. Kjempegreit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 21. januar 2008 #579 Del Skrevet 21. januar 2008 Denne er noe av det vakreste jeg vet om. Kjæresten min erter meg og kaller meg en head-banger..... Men det bryr jeg meg ikke om!! Det er noe med at de bandene som skriver de mest heavy sangene, også klarer å lire av seg de aller, aller vakreste.......jfr. Led Zeppelin og "Stairway to heaven". I rest my case. Veldig enig i det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #580 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Situasjonsrapport fra Pøbelheimen: Pøbelprinsessen har besøk av venninne, og nå sitter de på gulvet og leker ned tre stk. Barbie, og en stk. Actionman. (som de kaller Prinsen.) Actionman skal velge hvem av dukkene han skal gifte seg med, og har akkurat valgt bort den ene av dukkene PP leker med.......mens han fortalte henne at det var fordi hun ikke hadde pyntet seg nok... Hvor tar de disse ideene fra? Og vet dere hva? Nå sier Actionman til den ene dukken at hvis hun tar på seg en annen og penere kjole, så kanskje han vil gifte seg med henne allikevel..... Men nå ble de heldigvis enige om at Prinsen ikke skulle få være med på leken mer, fordi det ikke var noe morsomt for de prinsessene/Barbiene han ikke ville gifte seg med. ....og nå er den hjemmelagede pizzaen ferdig, så nå må nok prinsessebarbiene ta seg en lur mens vi spiser... Endret 21. januar 2008 av pøbelsara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå