Gjest Ulva35 Skrevet 14. januar 2008 #421 Del Skrevet 14. januar 2008 Hadde langt hår da jeg var liten og når jeg var ung, men nå er det halvlangt og det er jeg fornøyd med. Synes det er utrolig fint med langt hår på damer som kler det, uansett alder, men selv om jeg kledde det som ung synes jeg ikke det er helt meg nå. Har vel også en del med det å gjøre at jeg har masse fall i håret, så når jeg først klippet meg så er det utrolig vanskelig å få det til å vokse pent ut igjen. Har ikke sett de to saraene pøbelsara, men tror ikke det er noen fare med at du blir forvekslet med dem Oppdaget en lang stund etter at jeg hadde registrert meg at det er en Ulva til her. Hun er ikke så aktiv da, vet faktisk ikke om hun er her lenger heller. Men Ulva35 er jeg og det blir jeg også Ha en fin kveld jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #422 Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Jeg synes det er deilig å høre om langhårede kvinner over 30. Jeg nærmer meg 40, men har fortsatt veldig langt hår, ned til midjen. Det var lengre i fjor, men jeg kuttet av ganske mye da og klippet det lett opp. Jeg hadde en gang i tiden en diskusjon med en ung kollega som mente at kvinner over 35 ikke skulle ha langt hår . Tror jeg lagde en tråd om det på KG også den gang, og det var overraskende mange som mente det samme... Håret mitt er naturlig mørkbrunt, og jeg ser nå at de grå blir bare flere og flere så det er nok på tide å ta en omgang med farging om ikke så lenge. Jaså, så det er like lite akseptablet med langt hår etter 35 som å få barn etter 35? Jeg er nok for fersk her på KG til å ha fått med med den langt hår-tråden, men jeg har da lest den "når er man for gammel"-tråden. Lurer på hva (eller hvem) folk ser for seg når de hevder med skråsikkerhet at man er for gammel til både det ene og det andre når man har rundet de tredve? Håret mitt var en gang naturlig lys brunt eller mørk blondt. Etter at det begynte å dukke opp fler og flere hvite/grå hår innimellom, så blir det mye blondere igjen om sommeren også. Jeg pleier forøvrig å klippe meg når håret setter seg fast i bukselinningen. Mitt syn er at kvinner over 35 ikke skal ha langt hår medmindre de evner å ta vare på det. Men det gjelder forsåvidt også de under 35. Jeg har etpar tilfeller i nær familie som faller innunder "ikke" med god margin, dessverre. Men de kan heller ikke å kle seg, så stilen er forsåvidt gjennomført. Det gjelder samme regel her, som f. eks. innen for hjem-innredning, Dallandra - det gjelder å være gjennomført. Og nei, det er ikke mamma og søsteren hennes jeg snakker om. Er de kjente størrelser her på KG? Puppesara og traumesara. Ja. Og Jeg har egentlig ikke uttalerett da, for jeg ser ut som et kråkereir på hodet om dagen. Ikke langt, ikke kort, ikke stelt, det henger bare og slenger slik det selv vil. Men jeg slipper billigere unna fordi jeg har ganske mye krøll, så det ser passabelt ut. Åh...hvis jeg hadde hatt krøller.... :rødme: Har alltid ønsket meg krøller. Og så har jeg hår som er så glatt at alt glir ut av det. Jeg er storforbruker av hårstrikker. Synes det er fint med langt hår, men det krever at eieren tar vare på det... Selv har jeg stort sett alltid hatt relativt kort hår. Hadde jeg langt satte jeg det opp, så fant ut det bare ble ekstra styr Helt enig! Jeg synes f.eks. at Sossen krogh ikke er så veldig lekker med sitt utslitte, lange hår....men når hun spiller hun Astrid-ett-eller-annet i Hotell Cæsar, så er hun jo veldig elegant og pen på håret, synes jeg!! Hadde langt hår da jeg var liten og når jeg var ung, men nå er det halvlangt og det er jeg fornøyd med. Synes det er utrolig fint med langt hår på damer som kler det, uansett alder, men selv om jeg kledde det som ung synes jeg ikke det er helt meg nå. Har vel også en del med det å gjøre at jeg har masse fall i håret, så når jeg først klippet meg så er det utrolig vanskelig å få det til å vokse pent ut igen Men det som er fint når man har litt fall, er jo at med en god klipp så kan man jo se riktig så sveisen ut, da....Håret mitt er så rett og glatt at det må sement til for å få det til å gjøre noa annet enn å henge rett ned.....(og det er ikke engang en overdrivelse...) Endret 14. januar 2008 av pøbelsara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morgan le Fay Skrevet 14. januar 2008 #423 Del Skrevet 14. januar 2008 Når det gjelder hårdebatten (jeg har vært litt fraværende, tydeligvis), er jeg litt for glad i å skifte frisyrer, og jeg blir lett fanget av kort hår. Når man skal spare, er tålmodighet som kjent en dyd, og den er jeg ikke særlig tilhenger av. Men jeg har selv hår som vokser som ugress, og selv om jeg klipper det hver 6. uke, har jeg nå klart å spare til en kort bob med lang lugg (de lengste lengdene rekker til munnen), fra HELT kort i august/september, så jeg er egentlig ganske stolt. Upleiet hår er stygt uansett alder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 14. januar 2008 #424 Del Skrevet 14. januar 2008 Helt enig! Jeg synes f.eks. at Sossen krogh ikke er så veldig lekker med sitt utslitte, lange hår....men når hun spiller hun Astrid-ett-eller-annet i Hotell Cæsar, så er hun jo veldig elegant og pen på håret, synes jeg!! Veldig enig i denne... Utrolig forskjell... Mange skråsikre meninger ute og går... Er vel gjerne sånn at man er så sikker i sin sak en stund... Er ikke helt forberedt på at det er flere ting som skal klaffe. Tror nok kanskje de holdningen må revurderes når de selv passerer/nærmer seg 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dallandra Skrevet 14. januar 2008 #425 Del Skrevet 14. januar 2008 Er de kjente størrelser her på KG? Nei, det er de ikke Det var heller ment som et lite hint om hvilken side av familien disse damene er fra. Inspirasjon og arbeidslyst til overs anyone? Jeg skulle gjort litt husarbeid.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 14. januar 2008 #426 Del Skrevet 14. januar 2008 *kaster over arbeidslyst til Dallandra* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #427 Del Skrevet 14. januar 2008 *kaster over arbeidslyst til Dallandra* Send gjerne litt hitover også.....please!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 14. januar 2008 #428 Del Skrevet 14. januar 2008 Hm. Jeg har også langt hår og er nærmere førti enn tredve . Litt for langt, men forhåpentligvis relativt velstelt etter siste hårfarging. For meg er det av rene latskapsgrunner; vask, tørk, ferdig. Null styling, og gjerne hestehale. Men jeg burde klippe meg, selv om det ikke akkurat når til midjen. Ansiktet forsvinner nesten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 14. januar 2008 #429 Del Skrevet 14. januar 2008 Er jeg den eneste med kort hår? Nei, forresten, Morgan hadde også kort... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #430 Del Skrevet 14. januar 2008 Bare for å ha sagt det...jeg bryr meg ikke så veldig mye om at noen småtupper her på KG synes jeg er for gammel til å ha langt hår, eller at jeg var alt for gammel da jeg fikk det yngste barnet. Håret kan det godt hende jeg lar være langt for alltid. Jeg har hatt noen fantastiske pasienter i sin tid som har vært godt over 90, som har satt sitt lange, velstelte hår opp i en sirlig topp hver eneste dag. (Forøvrig de samme damene som hadde en flaske portvin og slepne glass stående på et sølvbrett på en heklebrikke på et lite bord ved siden av god-stolen sin.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #431 Del Skrevet 14. januar 2008 Er jeg den eneste med kort hår? Nei, forresten, Morgan hadde også kort... Junia, da? Kom med frisyredetaljer ASAP, please!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Helen Parr Skrevet 14. januar 2008 #432 Del Skrevet 14. januar 2008 To av byens religiøse sekter har forbud mot å klippe håret. Det er derfor ikke et uvanlig syn at mange kvinner, også de som er godt oppe i årene, har veldig langt hår. Det er mange kvinner som sirlig danderer håret i en staselig knute, som ikke klarer å la være å avsløre at de har veeeeldig langt hår. De samme kvinnene går alltid med skjørt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 14. januar 2008 Forfatter #433 Del Skrevet 14. januar 2008 Når jeg gikk siste året på høyskolen, var jeg i 8 ukers praksis.....og samtidig med den praksisen fikk jeg plutselig dilla på å gå med skjørt....(det skjer ellers ikke så ofte, iallefall ikke på vinterstid.) En av jentene i avdelingen spurte meg forsiktig etter at jeg hadde vært der i noen uker.....om jeg tilhørte Smiths Venner? Jeg trodde jeg var kuul og trendy....også trodde hun jeg tilhørte en sekt....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dalwhinnie Skrevet 14. januar 2008 #434 Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg trodde jeg var kuul og trendy....også trodde hun jeg tilhørte en sekt....? He he... og deretter ble det utslått hår og miniskjørt? Jeg har sånt midt i mellom-hår. Skulderlangt, oppklippet, grusomt tjukt og med nok fall til at jeg ser ut som krysning mellom ei hulder og ei løve på en bad hair day. Er veldig klar for noe nytt nå, men vet ikke helt hva. Problemer problemer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Amorina Skrevet 14. januar 2008 #435 Del Skrevet 14. januar 2008 (Forøvrig de samme damene som hadde en flaske portvin og slepne glass stående på et sølvbrett på en heklebrikke på et lite bord ved siden av god-stolen sin.) Høres ut som en glimrende plan, spør du meg. Hva hårdebatten angår fortoner den meg latterlig og snever. En venninne er noen og førti og har laaaangt velpleiet hår, hun mottar kommentarer fra berter i tjueåra med ettervekst og slitte tupper, på at hun kanskje er litt gammel til å ha langt hår fantastisk! Fint at perspektiv forskyves med alderen Snikleser står frem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 15. januar 2008 #436 Del Skrevet 15. januar 2008 Junia, da? Kom med frisyredetaljer ASAP, please!! Håret mitt rekker til skulderbladene, i, har spart fra en kort bob i løpet av halvannet år (tror jeg hadde samme fasong som Morgan har nå). Og jeg er førti. Nemlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dallandra Skrevet 15. januar 2008 #437 Del Skrevet 15. januar 2008 *kaster over arbeidslyst til Dallandra* Du kastet den ikke langt nok!!! To av byens religiøse sekter har forbud mot å klippe håret. Det er derfor ikke et uvanlig syn at mange kvinner, også de som er godt oppe i årene, har veldig langt hår. Det er mange kvinner som sirlig danderer håret i en staselig knute, som ikke klarer å la være å avsløre at de har veeeeldig langt hår. De samme kvinnene går alltid med skjørt. Og DER beskrev du akkurat svigermor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alive Skrevet 15. januar 2008 #438 Del Skrevet 15. januar 2008 Så du tok morgenkaffen inne i boken min og ble nysgjerrig... Er også av de over tredve megd langt hår, og stolt av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 15. januar 2008 Forfatter #439 Del Skrevet 15. januar 2008 God morgen, og velkommen til Alive og Amorina!! Fikk en god start på dagen i dag, fordi vi hadde satt på vekkeklokke. Den snille mannen min pleier å stå opp i all stillhet for å la meg sove litt ekstra. Det medfører at jeg alltid står opp litt forsent i forhold til hva jeg mener er en god start på dagen. Men idag er han borte (igjen....mye reising på han fordtiden....), vi var tidlig oppe.....og fikk en fin start. Da jeg kom hjem, leste jeg i gårsdagens Aftenposten om prokrastinering....kjente meg godt igjen.....og satte meg til med kaffekopp og laptop og klarte faktisk å gjøre et par utsatte ting FØR jeg endte opp her på KG.... Men det gjenstår å se om jeg klarer å gjøre noe produktivt og effektivt i dag. Jeg savner veldig å være i jobb....å ha et nettverk.....og å føle at jeg har gjort noe. Lurer veldig på om jeg skal være litt mer aktivt jobbsøkende samtidig som jeg studerer (.....i lusetempo...)? Riktignok har denne pausen fra arbeidslivet vært viktig av helsemessige årsaker....men nå tror jeg at jeg ville ha VELDIG godt av å komme meg ut blandt folk igjen. Og å oppleve litt mestring igjen.....(og tjene litt mer penger igjen....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 15. januar 2008 #440 Del Skrevet 15. januar 2008 Skriv ferdig masteroppgaven først! Jeg snakker av erfaring. Jeg brukte lang til på både hovedfag og avhandling (hadde igjen noen få måneders arbeid da jeg tok på meg å lede et prosjekt for halvannet år siden, og nå har disse få månedene blitt smurt utover og forminsket) fordi jeg ble spist opp av andre prosjekter underveis. Nå har disse prosjektene hatt visse synergier i forhold til egen forskning, så det har ikke vært udelt negativt - snarere tvert imot. Men det ville utvilsomt ha vært en fordel om jeg hadde vært ferdig før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå