Gå til innhold

Pøbelstreker, englestøv og champagne på fredager.

pøbelsara

Anbefalte innlegg

Håper håret ble som forventet :-D

Rødvinen var faktisk ikke så ille. Ok, ikke den beste rødvinen jeg har smakt. Men bedre enn forventet. (Må da ha med i tankene at jeg ikke har drukket en slurk rødvin siden september, så begynte å bli litt desperat :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var hos frisøren i dag jeg. Har aldri våget å gjøre noe farging og striping selv. Ble skikkelig fin og litt kortere enn jeg har klippet det før. Men jeg ba om det.

Jeg har blitt mørkere og mørkere med årene jeg. Var lys lys blond før, og så har det mørknet mer og mer.

Det liker jeg ikke, så derfor striper jeg det. Farget det en gang og det ble gult :overrasket: Aldri mer. Derfor tar jeg masse lyse striper, så det blir lys blondt over det hele(nesten). :)

Ha en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også imponert over en slik manke! Det er jo fantastisk flott, hvis man har tålmodighet til å få det så langt. Men å farge det må da være en ganske komplisert prosess? Holder det i det hele tatt med en pakke, eller må det flere til?

Flirte forresten litt av den bil-historien din. Det er sånt som høres fryktelig festlig ut- for andre og i ettertid, i hvert fall! Der og da var det neppe like morsomt.

Håper du har en bra lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noe farging i går.... Jeg gruer litt for resultatet, og har utsatt det litt. Men hver gang jeg ser meg selv i dagslys, så ser jeg jo at det må til - og jeg gidder ikke gå til frisør for å gjøre det - de bare klager over at det er så mye og så langt. Men til uken skal mannen være borte i dagevis, så da har jeg både dager og kvelder til disp for litt hjemmefarging og - spa....

Det er egentlig ganske lettvint med så langt hår. Jeg har type helt glatt hår som ikke floker seg, og som trenger masse styling når det er kort. Vanligvis har jeg det i en flette nedover ryggen, eller en bustetopp bak. Men jeg trenger to pakker med farge når det skal farges, ja...

En god lørdag til alle dere også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....og forresten.....vi ler godt av den bil-historien. (Selv om det kostet vanvittig mye penger....)Alternativet er jo å gråte og rive seg i håret.....og det er ikke særlig produktivt, heller. Men om 10 dager får vi ny bil, så nå skal møkkabilen selges!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dallandra

Åh, burde nok farge igjen jeg også. Er innehaver av mørkt hår som dessverre begynner å lysne litt her og der. Klarer ikke helt å bestemme meg for om det skal være langt eller kort, så nå er det midt imellom og fungerer egentlig ikke i det hele tatt. Klarte å lure mesteparten inn i en strikk bak i dag da, så det begynner å nærme seg noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Parr

Hei Pøbelsara. Så koselig med et pøblete innlegg sånn på tampen av dagen. Jeg har alltid kjent en ubestemmelig beundring overfor de med riktig langt hår. Kanskje fordi jeg ikke har tålmodighet til å la det gro til det blir helt langt. Jeg har gjort et par mislykkede forsøk, men siden jeg likevel alltid samler håret i en topp eller hale, fant jeg ut at det var bedre å klippe det kort. Jeg er altså en av de som nesten alltid har kort hår. Det eneste jeg savner med langt hår er alle de stilige oppsatsene jeg kunne ha ved festlige anledninger. Min gode venninne er frisør, og satt det mer enn gjerne opp når jeg ytret ønske om det.

Forresten, pøbelsara, er du på facebook?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodillen

Hallo i pøbelheimen!

Hoftelangt hår har jeg aldri greid å få til. Litt nedenfor midten av ryggen er det beste jeg har prestert før jeg har gått lei og fått ny sveis av frisørvenninnen min. Nå nærmer det seg faktisk midten av ryggen igjen, men jeg kjenner det røyner på nå... Egentlig har jeg bestemt meg for langt nå, så jeg får ty til en ny glansvask og håper det tilfredsstiller trangen til fornyelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, jenter!

I dag regner det ute, og den yngste er hjemme fra barnehagen med vondt i et øre - og jeg har sittet her og surret alt for lenge.....Jeg har 1000 ting jeg skulle ha gjort, og en utrolig evne til å sitte her og utsette og utsette...... Men snart skal jeg skru av denne laptopen, og gjøre noe annet....snart....

Barnet har ikke engang kledd på seg enda......tørketrommelen trenger å tømmes...vaskemaskinen kan sikkert kjøres 3 - 4 ganger til før skittentøykurven er tom......Vi må ut og kjøpe skistaver fordi barnet skal begynne på skiskole denne uken....(hvordan blir det med skiskole når det regner så mye at all snøen blir borte, forresten?)......og hva skal vi ha til middag....?

Men nå tok jeg en liten pause i skrivingen - og barnet har kledd på seg, og helt på egen hånd har hun satt på "A hundred miles or more" med Allison Krauss, og danser nå rundt med an av dukkene sine. Og jeg har ryddet ut av tørketrommelen, satt på en ny, og ladet enda en vaskemaskin - så noe har jeg faktisk gjort.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke i dag blir dagen for effektivitet og rasende tempo, nei. Min lille attpåklatt har vært oppslukt av leking på egen hånd i hele dag....hun er en ganske grei jente, ja.....selv om hun genererer ganske mye rot.

Jeg ser jo her at temaet hår og frisyrer skaper mye engasjement hos de fleste som stikker innom her, og det er litt gøy! (Etterpå må jeg innom dagboken til Morgan for å se hvordan hennes første møte med ny frisør var, forresten....)

Ellers er jeg ikke på fjesboka - vet ikke helt hvorfor...det har bare ikke blitt sånn.....

Og tilslutt MÅ jeg si følgende: Jeg har sett endel saraer på forumet i det siste - både puppesara og traumesara. Ingen av disse er mine alter-egoer, i fall noen skulle lure på det. Men jeg lurer litt på å skifte nick.....

fin dag og :klemmer: til alle dere som pleier å stikke innom her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Audrey Horne

Jeg synes det er deilig å høre om langhårede kvinner over 30. Jeg nærmer meg 40, men har fortsatt veldig langt hår, ned til midjen. Det var lengre i fjor, men jeg kuttet av ganske mye da og klippet det lett opp. Jeg hadde en gang i tiden en diskusjon med en ung kollega som mente at kvinner over 35 ikke skulle ha langt hår :ler:. Tror jeg lagde en tråd om det på KG også den gang, og det var overraskende mange som mente det samme...

Håret mitt er naturlig mørkbrunt, og jeg ser nå at de grå blir bare flere og flere så det er nok på tide å ta en omgang med farging om ikke så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Mitt syn er at kvinner over 35 ikke skal ha langt hår medmindre de evner å ta vare på det. Men det gjelder forsåvidt også de under 35. Jeg har etpar tilfeller i nær familie som faller innunder "ikke" med god margin, dessverre. Men de kan heller ikke å kle seg, så stilen er forsåvidt gjennomført. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Audrey Horne
Mitt syn er at kvinner over 35 ikke skal ha langt hår medmindre de evner å ta vare på det. Men det gjelder forsåvidt også de under 35. Jeg har etpar tilfeller i nær familie som faller innunder "ikke" med god margin, dessverre. Men de kan heller ikke å kle seg, så stilen er forsåvidt gjennomført. :fnise:

Sier meg enig med deg der, Dallandra. Langt hår for bare den hensikt å ha langt hår er ikke pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Jeg har egentlig ikke uttalerett da, for jeg ser ut som et kråkereir på hodet om dagen. Ikke langt, ikke kort, ikke stelt, det henger bare og slenger slik det selv vil. Men jeg slipper billigere unna fordi jeg har ganske mye krøll, så det ser passabelt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er fint med langt hår, men det krever at eieren tar vare på det...

Selv har jeg stort sett alltid hatt relativt kort hår. Hadde jeg langt satte jeg det opp, så fant ut det bare ble ekstra styr :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...