Gå til innhold

Respiratoren v. 3.0


Tristessa

Anbefalte innlegg

Jessda, det skjer jo saker, men sjelden noe spennende...

Jeg leser, spiser vanvittig kjedelig og sunt, jogger, hangler og hoster og lager vanvittige notater til eksamen.

Men: VI HAR BESTIL TUR TIL PARIS!!!! :hoppe:

Det blir forsinket julepresang/klapp på skulderen etter eksamen. Drar 7. mars. Akk, jeg gleder meg vilt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vræl! Jeg må spare penger!

Klarte for en liiiiten uke siden å kjøre kontoen min i minus, to uker før studielånsutbetaling. Det er ikke god form. Virkelig ikke. Jeg går igjennom kontoutskrifter og ser hva jeg egentlig bruker penger på. Mat. Hjemme, på skolen, ute, i fylla og til helgene. Klær, som jeg egentlig ikke liker eller trenger for den saks skyld. Forsinkelsesgebyrer, småtteri, kosmetikk, impulskjøp. Siden torsdag har jeg brukt to kroner, og det føles egentlig veldig deilig. Å ikke bruke penger i det hele tatt. Det er ikke spørsmål om å kjøpe noe, det er utelukket.

Så. Med tre dagers amnesti mens jeg er i Paris, innfører jeg herved kjøpestopp for våren 08. Det tror jeg jammen både hodet mitt og lommeboken min vil ha godt av.

(Å herregud. Jeg har ikke rørt en dråpe alkohol eller en sigarett på over to uker. Jeg holder helt utvilsomt på å bli en plain jane...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får en teeny-tiny pakke smør på fakultetet, akkurat nok til å kline ut på tre knekkebrød.

Jeg måtte lage et lite krise-amnesti i går, men på apotekvarer. Så da er samvittigheten egentlig ikke så nattsvart. Hallo, det skal jo ikke gå ut over helbreden, detta.

I natt satt jeg og Bjeffmann oppe og så på CNN for å følge super-tuesday. Så deilig, å ligge i sengen med hver vår dyne, min rosa, hans lyseblå. Kaffekrus, store skåler med vaniljeis med daimkuler på. Wolf Blitzer og Anderson Cooper og politisk analyse til den store gullmedalje. Vi ga oss klokken tre, for å ikke spolere lesedagen helt. Og her sitter jeg og diller. Snart opp til bøkene igjen. Skalbareskalbareskalbare.

Blir nok litt pulverkaffe i dag og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, hodet mitt. Jeg elsker det.

Det var vel sånn bare det jeg ville si. At det har jo vært med på en del. Og akkurat nå, natt til søndagen hvor jeg skal treffe svigers, liker jeg hodet mitt. Og fyller det med musikk for å holde meg flytende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Morgan le Fay

Hei, kjære :) Det er morsomt å lese fra deg igjen, du har en observasjonsevne og evne til formulering som får meg til å smile.

Jeg kunne tenkt meg å bli med på en kjøpestopp, forresten. Ikke minst fordi det gjør godt for en nattsvart samvittighet. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, mine søte besøkere!

Kjøpestopp er ikke dumt, Morgan. Det har gått litt over stokk og stein med forbruket i det siste, og når det egentlig bare gir meg dårlig samvittighet, er det kanskje best å la være. Jeg har blitt sjokkert av å se hvor mye ræl jeg drar med meg når jeg skal campe hos halvdelen en ukes tid. Hallo, det eneste jeg burde trenge er en mascara, fuktighetskrem og medisiner. Men i stedet begynner det å ta helt av her.

Herlig søndag, for øvrig. Ligger i sengen og surfer og leser Paris-guide som mamma hadde med seg til meg, og jeg gleder meg sjukt for hver side jeg leser. Så får det heller bare være at jeg har totalt eksamenspanikk, sår hals og aldri så lite sommerfugler i magen i anledning den nært forestående meet-the-parents-middag i kveld. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Old book of jewish fairy-tales" - gud, man må jo virkelig elske Bill Maher. Om Huckabees ønske om å forandre grunnloven til å harmonere med Bibelen. Åh, disse amerikanerene. De vet sannelig å lage sirkus.

Og jada, jeg er avhengig av CNN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hah, oppe klokken seks i morges. Stor frokost. Kaffe. Snart er det på tide å komme seg inn til lesesalen.

Jada, skryt må til. Og jada, det er helt sjukt hva litt eksamenspanikk kan gjøre med døgnrytmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde jo sånn egentlig bestemt oss for ikke å gjøre noe ut av Valentines; Bjeffmann er ikke tilhenger av å måtte stå på pinne en hel dag i året, men vil heller spre søthet i små drypp. Greit nok tenkte jeg, det er jo hverdagene som egentlig teller. Og så nyforelskede som vi er, er det jo show nok i hverdagen.

Derfor ble jeg ganske overrasket da han dukket opp, totalt uanmeldt på lesesalen min i dag, ga meg et sjokoladehjerte innpakket i rød folie og rakk meg en pose. Oppi posen var det et kort (Roy Orbison-sitat og påskriftetn "Håper disse vil falle i smak på en solrik dag!") og en presang.

Et par Ray-Ban Wayfarers! :hjerte:

Som jeg har gått og siklet på i eviglang tid men som jeg ikke har hatt råd til å kjøpe, nå som vi skal til Paris. Påskuddet var visstnok at det var så fint vær, hvilket det vitterlig har vært. Derfor laget vi kakao på termos og satte oss i parken, så jeg fikk prøvd ut de nye brillene mine.

Nå ligger jeg som et slakt på sofaen (eksamenslesing tar på, har stått opp klokken seks de siste dagene) og hoster, sengen neste.

Nydelig, nydelig, nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest hele dagboken din, og jeg liker den veldig godt. :) Søt og morsom. Du skriver godt.

Håper du får en god natts søvn. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bustetroll! Så gøy du synes jeg er morsom.

Ufattelig trøtt i dag, derfor ganske deilig å tenke på at det er fredag i dag, og at jeg kan sove lenge i morgen. Nesen er dett og halsen vond som den har vært hele uken, og alt går som i sirup.

Derfor: stor kopp presskannekaffe før jeg inntar lesesalen for dagen. Blir fjerde dagen på rad jeg er der før åtte. Flittiglise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Urgh, jeg hater å gjøre husarbeid!

Det blir jo til at det blir alt for lenge mellom hver gang (jeg stikker gjerne av til Bjeffmann hvis jeg blir lei av hybelkaninene), og følgelig et prosjekt å gjøre rent mellom slagene.

Jeg fant utgaver av the Economist fra SEPTEMBER ved siden av sengen.

Ai, jeg er en liten gris. En søt sådan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uajajajaj, vondt i hodet! Jeg stinker hvitløk etter tapasen i går, er lettere koffein-berøvet og sulten.

Det blir eminent studentmiddag i dag (havregrøt), så skal jeg kaste litt sminke på mitt fyllesyke ansikt og dra til mannen hvis helbred har vært min store hodepine de siste dagene (omgangssyke, så jævlig ekkelt... og ironisk nok er det germafoben som blir sjuk!) og fredagskose litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gud å gud å gud, under en uke til første eksamen... 40 studiepoeng på to dager, kan ikke si jeg gleder meg stort. Hodet kjører utelukkende på kaffe for tiden, jeg trenger sårt å få sove skikkelig og jeg er en levende satmara som skjeller ut Hr. Bjeff det være seg han er snill eller slem.

Å, nattsvarte samvittighet. Jeg må bli Minx, Vixen og Snill Pike så fort dette er over. Virkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som du har vært flink til å forberede deg da, så du får bare puste dypt og tenke positive tanker, også er det snart over og da kan du nyte livet igjen. :)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk, lang dag... Har vært ute av huset i nesten tolv timer. På slutten av arbeidsøkten var jeg så sliten at jeg knapt kunne skille paragrafene, så da var det rett innom butikken for livsnødvendigheter (Schweppes Tonic, laktoseredusert melk, sitron og barberblader) før jeg tok bussen hjem. Ironisk nok satt to dophuer ved siden av meg og snakket om prøvetid, betinget og ubetinget dom. Haha, som om jeg ikke får nok strafferett på dagtid.

Har nå smelt i meg pannekaker (som jeg suger på å lage, btw) og vurderer å lage en vodka tonic og så bare stupe i sengen. Men først: Sopranos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...