Gå til innhold

Respiratoren v. 3.0


Tristessa

Anbefalte innlegg

Snälla tomten, jag kom på det här aldeles för sent...

... men jag önskar mig en plattång i julklapp.

Knegg. Nå ser jeg helt forbövelens bra ut, om jeg får si det selv. Glatt hår (fake), uten ringer under øynene (fake), roser i kinnene (fake, og ikke så eplekjekt og stygt ut som det høres). Det eneste som er tilnærmet ekte er øyefarge, øyevipper og jeg vet ikke helt... resten av meg?

I alle fall. Jeg ser sjukt bra ut (eller så bra som en ponni kan se ut, fullblodshest blir man liksom aldri med valpefett galore).

Nu skal jeg snart dra på meg fillene og gå på galei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg våknet til fire meldinger på telefonen i dag.

Alle fra Bjeffmann. Og de handlet om at han elsker meg, at jeg er alt for ham, at jeg er verdens fineste.

Hvorfor i huleste bestemte jeg meg for å være tre uker uten ham? Hvorfor i all verden brukte jeg tre og et halvt år på å finne ut at dette er mannen jeg drømmer om hver eneste natt, som jeg tenker på døgnet rundt, mannen jeg vil vise frem foran hele verden og skrike alt jeg orker at jeg ikke vil være foruten?

Tidligere trodde jeg at kjærlighet var å lære å leve med noen. Kompromiss. Nå føler jeg mer og mer for hver dag som går at det ikke handler om å leve med, men å ikke kunne leve uten.

Paris til våren, beibi. Paris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått ny laptop som jeg skriver på nå, en steindyr Russel Hobbes-brødrister av brorsan og en gigantisk trillekoffert. Jeg smiler, jeg har røykt en sigarett og drikker vann med bobler i.

I går lå jeg i sengen med nattsvart hode og grønt blikk og gråt mens jeg holdt meg på magen. Jeg er glad det går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er romjul! Det er gjensyn, det er juleklemmer fra de søteste vennene, det er dansing, det er å rape kullsyren fra ølet stille mens man står på et utested.

Den søte gutten som jeg har smilt til på jussen, som hilste på meg skikkelig natt til lille julaften, så meg på Stedet og kysset meg på kinnet. Jeg smeltet ned i skoene, til tross for Bjeffmann. Litt deilig er det jo, å vite at man til tross for noen kilo ekstra kan smelte noen andre. Men jeg venter på at Bjeffmann skal ringe og si godnatt og at han elsker meg.

Og i morgen skal jeg ut og kjøpe fatpants.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Besøk! Kult.

Et forsøk på å drive litt mellandags-rea i dag, men ikke særs vellykket. Endte opp med et par lysegrå Squin fra H&M, men kommer til å gå tilbake med dem. Er lei av halvveis-klær som ofte er litt blah, men forsåvidt greie nok. Og de perfekte jeansene (litt høyt liv, straightlegs aller helst) er tydeligvis som sunkne i jorden. Det er økonomisk, detta.

Egentlig like greit. Jeg må jo spare penger til Paris. Pariiiiiiis! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morgan le Fay
Besøk! Kult.

Et forsøk på å drive litt mellandags-rea i dag, men ikke særs vellykket. Endte opp med et par lysegrå Squin fra H&M, men kommer til å gå tilbake med dem. Er lei av halvveis-klær som ofte er litt blah, men forsåvidt greie nok. Og de perfekte jeansene (litt høyt liv, straightlegs aller helst) er tydeligvis som sunkne i jorden. Det er økonomisk, detta.

Egentlig like greit. Jeg må jo spare penger til Paris. Pariiiiiiis! :hjerte:

Jeg har en haug (tre?) Sqin, og er egentlig fornøyd, men den ene har utvidet seg og blitt slaskete. Bortsett fra en som er grå/svart, er de uansett kjøpt til hjemmebruk. De perfekte jeans finnes ikke! Jeg trodde at Acne Hep skulle være det, men ikke for min fasong, i hvertfall. Merkelig at jeg måtte kjøpe TO før jeg fant ut av det... Nå tror jeg at jeg kommer til å satse på Diesel, hvis jeg da klarer å holde meg unna å prøve de rådyre Ruby jeansene jeg ble vist da jeg prøvde ordentlige slengbuksejeans for noen uker siden. For spist er spist, og prøvd er kjøpt.

Bloggen ligger vel brakk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bloggen ligger brakk, Petzl, og egentlig ikke særlig morsom heller. Akkurat nå trives jeg her.

Og Morgan: neeeiiiii, jeg vil finne de perfekte jeansene! :bælje: Det tok nemlig litt tid, men nå liker jeg ikke Norma-buksene mine så godt lenger. Litt lett å havne i muffintop-land.

Egentlig burde jeg jo hente inspirasjon fra Bjeffmann, som sikkert legger like mye penger i klær som meg, men som faktisk ender opp med noen få, fine ting han bruker. Men bare prinsippet, Bjeffmann er nok hakket for klassisk for meg. Mansjettknapper? Piquet-skjorter? Hallo. Det skjer ikke meg. Ever.

Så nå må jeg få i meg kaffe og fettredusert yoghurt og gå min walk of shame til H&M for å levere tilbake buksene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morgan le Fay

Lee har en ny, potensielt fin modell. Den er ganske smal i beina, men ikke drainpipe, og jeg tror den heter Rice? Ellers burde du sjekke ut Diesel. Men nok jeansprat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeansprat får jeg aldri nok av... Rice har jeg prøvd, men egentlig ikke falt sånn helt for, og Diesel sliter jeg enda med etter den store Liv-fadesen. Hrmpf.

Men som vanlig har jeg en kandidat - nemlig en lys Page som henger oppe i Bergen som jeg ikke har sett her. Skal kjøpes liiiitegranne videre enn åletrang, så regner jeg med at jeg blir en happy camper. Jeg er ikke sann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2007. Året som skulle bli mitt år.

januar. jeg kommer opp til en ribbet leilighet etter at samboer og kjæreste gjennom seks og et halvt år har flyttet ut. har fling med god venn, hører på led zeppelin og hendrix, har angstanfall og går mye på ikea. har ny dundyne fått av pappa til jul. og anlegg. fått av pappa.

februar. fling går til helvete, tar av noen kilo til. har eksamensinnspurt og må dra på depresjonsferie til foreldrene.

mars. treffer kjekk legestundent. crusher litt.

april. legestudent. leser til eksamen. drikker mye.

mai. fyller 22. begynner å ane at legestudent ikke er bra for meg. drikker mye og drar til lege da jeg tror jeg er bipolar. leser til eksamen i park og blir brun.

juni. legestudent og meg begynner å bli veldig dårlig. har eksamen. drikker veldig mye. er knallbrun. seiler.

juli. jobber, hater legestudent som dumper meg midt i juli. drikker. drar på ferie og kjenner roen senke seg.

august. vakkert, kommer til bergen igjen. er fin i hodet igjen. semesteroppstart; drikker mye.

september. fremdeles vakkert, men mye å gjøre.

oktober. leserleserleserleser, flørter med høy mørk mann på fest under brann - ålesund. slåss med nevnte mann. brann vinner seriegullet, er våken med nevnte mann en hel natt og handler egg&bacon tidlig om morgenen. blir forelsket.

november. inviterer nevnte mann på date. går bra. drikker vin og spiser sjokolade med nevnte mann resten av måneden.

desember. bra. fint. perfekt. jul og savner mannen. får ny laptop og dvd-spiller. er offisielt bortskjemt.

2008 kan kun bli bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jau jau. I morgen bærer det med mine tusenvis av kilo bagasje til Bergen igjen. Ny brødrister, ny laptop, dvd-spiller - alt skal få plass i ny koffert. Når jeg kommer til Bergen skal jeg til L og spise middag og forhåpentligvis også drikke oss litt brisne.

Just nu ligger jeg under dynen i sengen på pikerommet, litt utslått etter middag og prøver å utsette å hente en ny ladning tromlede klær som skal omhyggelig brettes for å få plass i kofferten. Jeg vil heller skrive om nyttårsforsetter og alt det der jeg går og tenker på og planlegger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller skrive om nyttårsforsetter og alt det der jeg går og tenker på og planlegger.
og jeg vil lese om :jepp:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja. hva er det så jeg vil?

noen ting er mer håndfaste. de er forsetter, prøvelser, forsøk.

som å ikke røyke i 2008. ikke et bloss. jeg var dum nok å begynne igjen i 2007, sprekke hist og pist. nå vil jeg slutte igjen. koste hva det koste vil.

jeg vil også prøve å ha en hvit måned. ikke fordi jeg er direkte bekymret for mitt alkoholinntak, men fordi februar står for meg som en kort og grei måned hvor jeg uansett må leseleselese til eksamen. og fordi jeg begynner å få ølmage.

hvilket bringer meg inn på noe som nesten passerer forbi forsetts-grensen og går over til noe annet, mer flytende noe. en idé eller visjon. jeg vil begynne å spise sunnere, eller i det minste bevege meg mer, spise og nyte. bah. jeg vil slutte å være smålubben, så spedbygd som jeg er kunne jeg vært virkelig smal og grasiøs. jeg er fremdeles som en liten ponni, en ponni i slitt dongeri og tøysko. en ponni som streber etter å være slank, smal.

drømmen for 2008 er jo å slutte å tenke på dette. å være den naturlige, intellektuelle meg som raser rundt i byen i filippa k og acne-klær, som omfavner en minimalisme i levestil (typ ikke trenge mer enn en tannbørste, mascara og fuktighetskrem for å overleve) og som heller kan bruke tid og krefter på å bli jurist, være kjæreste, skrive, lage mat. drikke god vin. jeg vil slutte å farge håret, la det vokse seg lenger. jeg synes jeg er penere uten sminke enn med, og jeg liker ikke å kle meg i fargesprakende saker. jeg bråker nok som det er, jeg trenger ikke å se bråkete ut også. jeg vil minimalisere meg selv, ta mindre plass fysisk for å kunne forsvare at jeg vil tenke mer og større. som om tingenes sum må være konstante, og at mitt ytre er nødt til å vike.

også er det jo en masse andre ting. som kjærleiken, blå himmel med rosa og orange solnedgangskant på, tankeflaum i hodet og denslags. det får heller komme litt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morgan le Fay

Hmm, det var da voldsomme greier? Jeg har ikke tro på total askese, det feiler bare ved minste motstand (dessuten er det viktig å føle seg fresh, også). Jeg har kuttet ut H&M-klær for en tid tilbake, nå gjelder det bare å få litt konsekvens inn i garderoben, og ikke gjøre i 08 som i 07, nemlig kjøpe flere par jeans enn man kan telle på to hender.

Dessuten håper jeg å begynne å løpe på litt mer regelmessig basis (helst i terrenget), kjøpe mindre sminke enn i 07, og definitivt: holde meg unna laktose.

Det siste burde vært på din liste, også. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...