Gå til innhold

Respiratoren v. 3.0


Tristessa

Anbefalte innlegg

det er jo ikke det at jeg ikke skal føle meg fresh, men det har heller noe å gjøre med at jeg heller vil leve livet utenfor badet, ikke konstant søkende etter nye ting. jeg vil gjøre det litt enklere for meg selv på noen punkter.

jeg trenger strengt tatt ikke concealer, foundation, mascara, primer, øyeskygge, eyeliner, kajal og rouge for å føle meg fresh!

jeg vil bare har mer av det som er bra (og på mitt budsjett vil det naturlig nok begrense forbruket en del) og mindre av det blah.

og ja; jeg skal fikse legetime og sjekke meg for laktoseintoleranse, candida og cøliaki. alt. for nu er kjæreste lei av å høre på min evige klagesang om tarmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Morgan le Fay

Bowel movement ain't sexy, baby :rulle:

Du vil nok i tillegg skape avstand til de i overkant merkefikserte-tannblekede-aldri-en-dag-uten-ditt-eller-datt-med-studinene dine; i hvertfall er ikke det vanskelig å forstå. Jeg hadde klikket av mindre, ikke fordi jeg er så mye mindre opptatt av bimbo-ting enn hva de er, men det får være måte på, liksom. :forvirret:

så nå moter du deg opp til å svelge slange osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hey! tarm er jo the shit, både billedlig og bokstavlig talt! (åhahahhaha, nå er jeg jammen vittig her...)

snakket med bjeffmann i over en time. pah, vi elsker jo telefonering. i alle fall etter telefonregningen jeg kommer til å få å dømme. åh, jeg gleder meg til søndag, da skal jeg for hundan kaste meg over ham så fort han kommer inn døren. avstander og meg er ikke gode venner; det funker simpelthen ikke for meg å bedrive noen form for romansering pr. telefon. og da ikke på den kinky-kinky-hey-hey måten, men den der heisannhvordangårdetjegelskerdegharduhattenfindag-måten. særlig når jeg som kjent kan være tidenes surfitte, og da funker bare det å ligge stille under dyne i armkrok. ikke noen Gode Råd som sikkert er velmente, men som gir meg lyst å sende drepende blikk, evt. hive noe hardt i vedkommendes retning.

jeg har for øvrig drukket noe alkoholholdig hver eneste dag siden 17. desember. leveren min ber om pause; mine kognitive funksjoner er i ferd med å gi opp - jeg tar ikke lenger bjeffmanns sarkastiske jeg-leker-sjalu-ekkelpekkel-pike-spøker lenger.

for ordens skyld: jeg er nok klin edru nå. og nå vil jeg forsøke å sove. og drømme om noe pent noe.

som f.eks. tja. gjett tre ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Leave it 'til tomorrow to unpack my case/honey disconnect the phone"

Altså hallo, Paul McCartney, skal det være noe oppsiktsvekkende sløvt i å vente én dag med å pakke ut bagasjen når man kommer seg tilbake til the USSR? Selv venter jeg gjerne flere uker.

Men i dag folkens, i dag skal jeg være flink. Så fort jeg får varmen i meg, skal jeg pakke ut. Kun en dag etter at jeg kom tilbake.

Flinkis, hæh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, det lønner seg virkelig ikke å slurve med husarbeidet. Leiligheten er bomba. Skal lage meg en presskanne kaffe og ta fatt på kjøleskapet. Og kanskje vaske inni komfyren. Det trengs, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Iowa Caucus er spennende, altså. Obama, rett og slett. Det hadde jeg nesten litt vanskelig for å tro. Eller kanskje ikke. Men jeg heier jo kanskje littepittegranne mer på Mrs. Clinton.

Jaja. Bare det blir Obama/Clinton/Edwards 2008! Da skal jeg begynne å spare til å dra til New York. Og California, for å se Big Sur, San Fran og redwoodtrær.

Endret av Tristessa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel tilbake fra en liten luftetur (ble så frysen utpå kvelden, det eneste som egentlig hjelper da er mosjon) konstaterte jeg at jeg holder på å få en kvise av typen kjempestor og rød, men ikke noe å klemme på ved siden av munnen. Hver gang jeg smiler, kjennes det ut som om jeg har et stort myggstikk der. Nå sitter jeg med Basiron innsmurt på diverse steder i ansiktet. Kan ikke se helt prikkete ut når kjæresten kommer hjem heller.

Men fornøyd; skrittelleren viste 13000 og noen hundre skritt da jeg tok den av nå nettopp. Ikke verst bare det, med tanke på at jeg har vært lett fyllesyk i hele dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, deilig å sove i sin egen seng igjen! Sov til nesten ett i dag, det er så deilig å våkne i helgene uten å være fyllesyk.

Har tørket støvet av de fine espressokannen min fra Alessi og laget espresso til frokost, i håp om at det er litt snillere på magen enn literen med traktekaffe jeg vanligvis tyller i meg. Dessuten smakte det utmerket.

Planene for dagen er lite spennende; jeg skal rydde og vaske mer i leiligheten, handle livsnødvendigheter og gå på kino med Bjeffmanns roomie i kveld.

Men først dokumentar på BBC om black fever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morgan le Fay

Espresso er genialt; vi kjøpte Nespresso maskin (Le Cube) i sommer, og det blir drukket MYE espresso her i huset etter det. Det finnes så mange smaksretninger, og det blir null griseri, så da bryr det meg lite at det koster 3 kroner pr. kapsel. Min favoritt er forresten ristretto, blackest there is. :)

Jeg har vært på tur med Dyret (i terrenget) i en time, og nå forsøker jeg å varme kald rumpe under pleddet. Etterpå er planen espresso, aviser, vinblad og sjokolademuffins. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som hadde vært ute en time allerede... :roll:

Planen min er å fase ut kaffetrakteren mest mulig. Egentlig er det ganske synd, for jeg har en kjempefin Moccamaster som var den første store dyre tingen jeg kjøpte da jeg flyttet hjemmefra. Nå må jeg nesten bare bite i det sure eplet og innse at det er bedre med presskanne i lengden.

Jeg har så sykt mye kaffestæsj her i leiligheten, etter pappa står det igjen ikke mindre enn tre espressokanner og to presskanner. Og han er mest en te-person...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, jeg er jo rene superkvinnen i dag. Våknet ti over seks av bussene som kjører utenfor Bjeffmanns og sto opp klokken syv. Nå har jeg spist frokost, og skal pusse bissene, gi Bjeffmann en suss og spurte til lesesalen.

Åjada, nytt år, nye muligheter.

(Og gjensynsgleden var stor og alt det der, men vi tar det senere, dere. Men akk, så faaaantastisk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, trøtt som en strømpe etter 16 forelesningstimer denne uken. Heldigvis er det over for denne gang. I morgen blir det tidlig opp på lesesalen, for opplegget i spesiell straff er et rotterace uten like. Nesten slik at jeg lurer på om det er ok å ta en dusj og bare legge meg, selv om klokken nesten ikke er ni enda. Til mitt forsvar har jeg sovnet sent hver eneste dag denne uken (jeg og Bjeffmann har ligget og snakket til langt på natt) og våknet tidlig. Med mitt ekstreme søvnbehov er nok ikke til å komme vekk fra at jeg lider av et lett søvnunderskudd.

Nåja. Bare ikke Bjeffmanns roomie har klart å smitte meg med mononukleose, så er jeg fornøyd i grunn. Det hadde jo vært rosinen i pølsa, liksom. Not.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Edmund Hillary er død. Og det provoserer meg nesten at ingen nevner Tenzing Norgay med et eneste ord, selv om det i historien om Everest gjentatte ganger er blitt antatt at det faktisk var han som nådde toppen først. Noen ganger kan briter, eller deres fremdeles totalt forkvaplede forhold til samveldet (Hillary var jo New Zealender), gjøre meg kvalm.

På noen måter er jeg anglofil, jeg har tilbrakt et år der som liten, jeg trives godt i England og så videre. Men djeeesus, de menneskene har et sjukt forhold til klasse, samfunn og deres egen grandiositet. Litt som strutsen, stikk hodet i sanden og lat som ingen ting. Da gjør det jo ingen ting at en uforholdsmessig stor andel av befolkningen går på trygd, er overvektige og får barn i trettenårsalderen og at den anglikanske kirken knapt nok har gehør hos 25% av befolkningen. Pent. Rule Britannia.

Bah. Nå: espresso!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Trøtteste piken. Som vanlig når jeg hangler, tror jeg at jeg har fått mononukleose og går rundt og klemmer på halsen min hele tiden og ser for meg lengre tider i avholdenhet.

Og jeg gjesper, sovner over bøkene på lesesalsplassen min og ønsker meg langt vekk. Slik jeg alltid gjør når eksamen nærmer seg med stormskritt. Jeg skyver arbeidet foran meg, og har hele lange dager hvor jeg ikke gjør noe fornuftig.

Men nå må det nesten skje noe snart. Jeg skal ha en hvit måned, jeg skal klappe meg selv litt mer på skulderen (det skjer noe banebrytende som jeg er veldig stolt av meg selv for) og jeg må finne litt mer disiplin. Men bare litt, for det er tydeligvis slik jeg trives for tiden.

Og jeg må komme meg tilbake til leiligheten min igjen. Kollektivet til Bjeffmann går meg på nervene. Lite visste jeg at jeg kunne være en så stor primadonna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et blikk på bildene fra helgens festivitas, og jeg blir litt motløs og veldig inspirert. På bildene ser jeg en blek Tristessa med røde nupper på armene, dvask mage, frizzy hår med ettervekst og i stort behov av generell grooming.

Så i kveld blir det jogging. Og hvis jeg føler meg i slag for det, barbering av leggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ah, gullren treningssamvittighet! Ble riktignok bare en kjapp tur på 35 minutter eller noe, men alt er bedre enn ingenting, og jeg har hatt en ganske lang (FOR lang) treningspause. Nå må jeg bli litt flinkere til å komme meg ut på løpeturer igjen, for det er ikke bare på kroppen jeg merker det.

Nå: Sopranos i nydusjet tilstand med en kopp kamillete. Jessda, jeg snur meg i grava.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm on a roll! På vei ut på ukens andre joggetur, med ulltrøye skal det nok gå fint. Hah, den kosemagen skal virkelig få kjørt seg. Sa piken, som har kjøpt lørdagssnop... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg derimot ikke har fått med meg, er at jeg og Bjeffmann sto opp klokken halv åtte i morges, spiste frokost og dro til byen for å rekke Bjeffmanns synsprøve klokken ti. Jeg fikk sjekket ut Rayban Wayfarers (et must til våren, dersom jeg har penger igjen etter Paris...), og etterpå dro vi på kafé og leste aviser en times tid. BT til meg, Dagens Næringsliv til Bjeffmann.

Åh, nydelige helg. Åh, nydelige kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...