Gå til innhold

Respiratoren v. 3.0

Tristessa

Anbefalte innlegg

Å, fantastiske espresso!

Etter å ha sovet til jeg våknet heeelt av meg selv (egentlig av sms fra kæmmis A som lurte på hvor jeg ble av på lesesalen...), sto jeg opp, brygget en espresso som jeg nå har klemt i meg og kjenner buzzen helt sykt av. Nå blir det lett frokost, trening og skole.

Og date-aften med Bjeffmann i kveld; eksamenslesingen tar på på oss begge og det blir jo ikke akkurat kvalitetstid når man bare tenker strafferett og prosess omtrent døgnet rundt. I kveld blir det en bayer eller to og mingling om vår nært forestående Paris-tur.

Hell yeah. Paris, beibi! Pariiiis, i maaaaars, vååååår, kjææææærleik...

Kjennes nesten som om jeg er brisen. Allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helveeeeteeeee....

Eksamen i strafferett i dag. Har laget kaffe latte til frokost, bakt giffler fylt med eple, rosiner, hakkede nøtter, brunt sukker og kanel til eksamensniste og skal lage presskannekaffe på termos. Jeg klikker dersom jeg blir sulten på eksamen. Og det blir jeg forhåpentligvis ikke i dag.

Nå gjelder det bare å i bruke hodet, i ordets rette forstad, og å være tålmodig. Og om noen timer er en av to unnagjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk ganske greit, skulle jeg tro. Syntes jeg så problemstillingene og fikk drøftet noenlunde forstandig. Men som vanlig synes jeg at den mest verdifulle jussen fremdeles bare blir på tankeplan, og ikke på papiret - jeg skulle ønske vi kunne ha en supplerende muntlig eksamen, der ville jeg faen ha acet altså. Acet!

Neida, men det er ikke til å stikke under en stol at jeg har jobbet ræva av meg med disse fagene siden august i fjor, så jeg skulle ønske det kom en uttelling i form av noen lauder til meg i april. Den som lever får se, jeg håper jeg ikke blir for skuffet.

I morgen er eksamen i prosess, faget jeg frykter verre enn fandens oldemor. Hvordan det går, er en annen soge, for å si det slik. Det er bare mye pugg, og når man er ferdig med pugget, kommer forståelsen. Og den er ikke bare-bare.

Noen dager hater jeg juss, andre dager elsker jeg det. Heldigvis elsker jeg det mest for tiden, og begynner så smått å se lyset i tunnellen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme fra Paris. Trenger å spise fullkorn, knekkebrød, havregrøt og vanlig, svart kaffe noen dager. Drikke vann fra springen. Kunne gå på do igjen. Forstå alt menneskene rundt meg sier. Kunne gå hjem, gå til byen, gå mellom butikker. Ikke være redd for å bli ranet. Sove under dyne, ikke et teppe som tusen andre mennesker før meg har brukt.

Det var stort, vakkert og magisk. Men det var også deilig å gå av på bystasjonen med trillekofferten, se ut over smålungeren og konstatere at vi også får noe til i dette kalde forblåste landet hvor det regner omtrent hver dag.

Nå skal jeg krype under Bjeffmanns dyne noen timer før forelesning.

Stuck på Charles de Gaulles noen timer for mye i går og måtte sove på Gardermoen i natt. Men nå er vi her hvor vi hører til igjen. Og for det er jeg glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes ut som Paris var bra! *misunnelig*

... og hvem var det egentlig som sa de ordene om at "å reise handler ikke om å komme ut, men å komme hjem igjen"? Følte det sitatet passet godt akkurat her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat lagt ut bilder på FB, og nå kjenner jeg at det var jo en heidundranes tur!

Men mye inntrykk å sortere, særlig lørdagen hvor vi var på Pont Neuf, Notre Dame, Louvre og området rundt Rivoli. Mye som skjedde der, vi gikk jo og glodde til øyet ble stort og vått. Litt spesielt når man ser Venus fra Milo og bare næææææh, unimpressed. Ikke så rart at pariserne er så arrogante i grunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, madonna, penger er tilsynelatende et evig issue. Åh, så drittlei. Jeg vil ha penger nok til å ha råd til å dra for å besøke kjæresten min i sommer, uten at det skal bety at jeg må spise havregrøt i to måneder først!

Pah, nå blir det å skaffe meg hver eneste mulighet til å jobbe fremover. Uansett hvor kjedelig det er. The bitch needs cash. Instantly!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg spiser små mintkuler overtrukket med sjokolade til lunsj, drikker litervis med kaffe, er slapp og trøtt og generelt understimulert (eller over-?). What else is new?

Fremdeles i uendelig påskeferiemodus, klarer ikke tanken på å begynne på nytt fag. Nye bøker, nye lover, nye dommer, nye timer på lesesal og kontor... Nytt magesår og så videre.

Jeg har begynt å våkne midt på natten av at jeg har vondt i magen eller har klaprende hjerte, og det går noen timer før jeg får sove igjen. Jeg håper det gir seg.

Og jeg gleder meg til hr. Bjeffmann kommer hjem fra ferie, slik at jeg kan snuse på ryggen hans når jeg våkner flere timer før vekkerklokken skal ringe. Grålysningsuniverset er det ensomste i hele verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Er det svarttrosten som synger ute?

Jeg elsker å stille klokken en time mot sommeren. Klokken er halv ni, og det er fremdeles lyst. Og inni meg er jeg like rosa som skydottene på himmelen akkurat nu. Blekblått, lysegult, ildorange og rosa. Faen, verden er vakker, rett og slett.

Så får det heller bare være at jeg ikke sovnet før seks i morges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmekveld, mutt putt alene. Åh, så sweeeeeeet. Går og diller, flipper sanger i iTunes, rydder, kaster, synger, danser foran speilet. Om litt over et år er det slutt på detta. I alle fall i denne formen.

:overrasket: Det begynner å flaske seg - jeg ser lyset i tunellen på jussen, jeg ser lyset i tunellen på det meste egentlig. Ah, det er fantastisk.

Og til helgen blir det vodka tonic, risotto med asparges, drinker og skriving av jobbsøknad. Oh jess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha vært i Paris, var jeg ganske overbevist om at jeg hatet byen. Eller, ikke akkurat hatet, men jeg var ganske sikker på at jeg aldri ville bruke penger på å dra tilbake dit.

Men nå... Sitter jeg liksom og tenker på ting vi gjorde når vi var der. I alle fall en del av tingene vi snakket om. Den søndagen det regnet sånn at vi kjøpte eclairs og macarons og la oss i sengen på hotellrommet og så CNN og snakket om fremtiden vår. Og at neste gang vi dro et sted skulle det faenmeg være til USA, for disse satans pretensiøse franskmennene og så videre... Oss mot hele verden, en høy og sint en og en liten og sint en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh, hva skjedde med egenpleien sånn egentlig?

Unibrow. Sundaes hver dag med toppingsaus som stivner på isen (herdet fett i mengder). H&M-klær med hull i seg. Tørt hår. Bleik. Krafsetørr hud etter å ha svømmet vanvittig mye i det siste.

Neihei du, her må noe gjøres. Tror vi begynner med pinsetten, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha, det er spennende å være Tristessa om dagen!

Ikke for at jeg har lyst å røpe for mye, men en faglig relevant sommerjobb er innen rekkevidde. Og i dag skal jeg sko meg litt på andres ulykke i et møte med posh-folk. Skal i den anledning faktisk tørke av satin-ballerinaene mine.

Det er spennende, spennende, spennende å føle at man har så mange muligheter, sånn helt plutselig. Men at man likevel må jobbe, være frempå, på hugget fordi man med mine karakterer ikke kan cruise fremover. Litt mer kreativ tenkning fordres.

Det er kanskje været. Men livet er ganske bra for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å sove hos kjæresten er nesten som å sove på hotell, med vinduet på gløtt hører man trafikken dure forbi utenfor. Nå kan man nesten ane hvor nydelig været er utenfor persiennene, noen klipper gress i nærheten.

Åh, det er så deilig når våren kommer til Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har på mange måter lyst til å blogge igjen, på en litt annen måte enn før. Mer meg, mer meninger, mindre syt og klag.

Men jeg finner ikke helt tiden til å begynne igjen... Men tanken er der, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...