Gå til innhold

Edelgran, vanlig gran eller furu?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg foretrekker edelgran siden den drysser betydelig mindre enn vanlig gran! Furu har vi aldri hatt.

Samme her, de ser ofte også helt "tegneserie" ut, vakre trær!

:tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset har vi ingen av delene, her går det nemlig i plastikk. Har brukt det i 6 år nå og kommer til å fortsette med det. Ser veldig mange fordeler med dette, selv om mange syns dette er helt uhørt. Smak og behag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vokst opp med furu, men synes ikke det er videre pent. I år går vi for en skikkelig edelgran. Eneste minuset med edelgran må være at de er dyre å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frk Åberg

Vi velger edelgran. Tror det er det vi alltid har hatt. Samboeren grøsser også med tanken på dryssing fra vanlig gran. Selv om jeg er nysgjerrig på om den lukter mer. Juletrær kan med fordel lukte enda mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å ha edelgran, men jeg savner gran-lukten fra vanlig gran som vi hadde da jeg var barn. Har muligheten til å hugge selv, og lurer på om det hjelper på dryssingen om treet er helt ferskt og man er flink med vanning, temperering osv. Hater barnåler over hele stua, men gran-lukt er jo mye av stemningen da. Nesten så jeg "konverterer" tilbake bare på grunn av lukten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Julealven

Vi har vanlig gran. Jeg ser det er mange som klager fordi den røsser, men jeg har sjelden det problemet. Vi hugger treet lille julaften eller dagen før. Setter det inn i kjelleren med vann i foten til aklimatisering, i julen står det ved ovnen og jeg må derfor sørge for påfylling hver dag!

Da røsser det nesten ikke, og jeg har flere ganger opplevd at det har fått nye skudd...

Og når jeg skal kaste det ut så klipper jeg det ned på juletreteppet og bærer det ut i det. Så unngår jeg alt søl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer litt ann på men enten edelgran eller gran, vi blander litt sitronbrus i vannet da drysser det ikke så mye. :) Å så kommer det med ny skudd... :) MORRO! :) Gleder meg til jul!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min rekkefølge:

1. Edelgran (det sambo og jeg pleier å ha)

2. Furu (jeg er vant med furu hjemmefra, og synes egentlig det er ganske fint, selv om jeg liker edelgran bedre)

3. Gran (har hatt det en gang, og aldri igjen. Makan til dryssehelvete.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg foretrekker vanlig gran, rett og slett pga lukten, det er jo halve julestemningen. Og jeg synes ikke det drysser noe særlig heller, men det kommer nok av på hvordan man tar vare på det. Den gode lukten er i allefall betydelig viktigere enn om man må fram med støvsugeren en gang ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...