estrella Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #61 Skrevet 8. desember 2007 Jeg driter i hva forskere sier, helt ærlig. Ikke for å kritisere deg. Men opplegget med 1300 kalorier daglig har fungert på meg, og jeg trives kjempegodt nå. Dette nivået er til jeg har blitt vandt til å spise lite, før spiste jeg så jeg fikk vondt-i-magen-mett. No more! Spiser både frokost, lunsj, middag og kvelds, men har endret kosthold. Rører ikke sjokolade/brus/kaker til annet enn bursdager og en enkelt gang innimellom. Så lenge man beveger seg nok og har større kaloriforbrenning enn inntak, skal det ikke være umulig å gå ned i vekt. Uansett.. ville bare fortelle en positiv metode, men noen her har tydeligvis ikke øye for slikt.. Jeg vet ikke hvor mye du veier eller noe, men mer mosjon er i hvert fall ikke noe man har vondt av. Jeg prøver meg først på det Blondie65 sier, det virker som en god løsning, for meg iallefall. Forstår ikke helt det med måling av kalorier og slikt(hehe ). Fysisk aktivitet er det ingen som tar skade av, det stemmer
Gjest Blondie65 Skrevet 8. desember 2007 #62 Skrevet 8. desember 2007 Jeg vet, men liker det verken som tilbehør eller oppi Er ganske kresen på ting.. Men poenget mitt var at du skulle spise det uten. Så da er det jo ikke noe problem
Gjest Blondie65 Skrevet 8. desember 2007 #63 Skrevet 8. desember 2007 Uansett.. ville bare fortelle en positiv metode, men noen her har tydeligvis ikke øye for slikt.. Jeg vet ikke hvor mye du veier eller noe, men mer mosjon er i hvert fall ikke noe man har vondt av. Det var ikke meningen å kritisere deg personlig. Selv har jeg prøvd utallige slike midlertidige slankekurer - alle kg og et par til har kommet på igjen etter at jeg var ferdig med kuren. Du er jo selv ikke ferdig med dette og har ikke en gang kommet til Stabil Profil. Hvordan kan du da uttale deg om langtidsvirkningen av det? Forøvrig gratulerer jeg med et godt resultat og håper det varer. Og så hadde jeg et poeng til. Og det var at jeg ikke vet hvordan Estrella ser ut, og siden jeg ikke vet det kan jeg heller ikke anbefale en slankekur. Hun er dessuten svært svært ung. Jeg mener det er bedre for henne med et fornuftig forhold til kosthold fremfor et slankefokus.
estrella Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #64 Skrevet 8. desember 2007 Men poenget mitt var at du skulle spise det uten. Så da er det jo ikke noe problem
Gjest Blondie65 Skrevet 8. desember 2007 #65 Skrevet 8. desember 2007 Bruker heller naturen til å gå/jogge/løpe, enda billigere - den beste treningen som finnes! På vei hjem fra skolen kan du jo gå opp til Skansen og gå Fjellveien til Sandviken Sykehus og så gå ned og ta bussen resten av veien hjem. En fin tur på en fin dag til våren!
estrella Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #66 Skrevet 8. desember 2007 - den beste treningen som finnes! På vei hjem fra skolen kan du jo gå opp til Skansen og gå Fjellveien til Sandviken Sykehus og så gå ned og ta bussen resten av veien hjem. En fin tur på en fin dag til våren! Høhø! Ja, må bare kjøpe meg et kart først for å finne det ut Men det er ei stund til våren, så da har jeg sikkert klart å finne ut hvor i all verden dette er.. Greit at du kommer med tips siden du vet hvor jeg går på skole og hvor jeg bor
Gjest Blondie65 Skrevet 8. desember 2007 #67 Skrevet 8. desember 2007 Høhø! Ja, må bare kjøpe meg et kart først for å finne det ut Men det er ei stund til våren, så da har jeg sikkert klart å finne ut hvor i all verden dette er.. Du går opp til Skansen Brannstasjon. Det er den hvite bygningen med tårn på som du ser fra Torget hvis du ser opp mot Fløyen. Når du har kommet dit fortsetter du opp et lite stykke til til Skansen Fløybanestasjon og da fortsetter Fjellveien i begge retninger. Du går til venstre og fortsetter hele veien til Fjellveien slutter. Da fortsetter du litt til opp mot Munkebotten og går ned mot Sandviken Sykehus (en stikkvei/sti) og så kan du ta bussen derfra. Denne turen vil ta deg ca 40 minutter. Det er en fin tur også. Du kan også fortsette opp mot Munkebotten og gå over til Eidsvåg, denne turen har jeg aldri gått selv (enda) men det er jo fremdeles retning hjemover for deg.
estrella Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #68 Skrevet 8. desember 2007 Du går opp til Skansen Brannstasjon. Det er den hvite bygningen med tårn på som du ser fra Torget hvis du ser opp mot Fløyen. Når du har kommet dit fortsetter du opp et lite stykke til til Skansen Fløybanestasjon og da fortsetter Fjellveien i begge retninger. Du går til venstre og fortsetter hele veien til Fjellveien slutter. Da fortsetter du litt til opp mot Munkebotten og går ned mot Sandviken Sykehus (en stikkvei/sti) og så kan du ta bussen derfra. Denne turen vil ta deg ca 40 minutter. Det er en fin tur også. Du kan også fortsette opp mot Munkebotten og gå over til Eidsvåg, denne turen har jeg aldri gått selv (enda) men det er jo fremdeles retning hjemover for deg. *printer ut og sparer til den dagen jeg skal gå tur*
Gjest Bolledeig Skrevet 8. desember 2007 #69 Skrevet 8. desember 2007 (endret) Hehe, rådene bare strømmer inn ser jeg. Men jeg ser du lever på et stramt budsjett og fra en fattiglus til en annen kan jeg gi deg et par råd, der overskuddspengene kan gå til treningsmedlemskap, fancy treningstøy, you name it. Kjøp havregryn og lag havregrøt. Ikke verdens mest spennende frokost men oi så billig det er. Det er i tillegg rikt på B-vitamin og jern, som er flott for jenter! Har du en mikro er det ikke verre enn å røre vann og gryn sammen, sette i mikro i to minutter (hold øye med den så den ikke koker over, det blir gris). En pakke havregryn koster noe sånt som 10 kroner for 750 gram. Da har du frokost for en evighet. Skal du være ekstra sunn kan du kjøpe havregryn med tilsatt kli, den er litt dyrere men veldig god den også. First Price selger 2 kgs poser med kyllingfilet, og det tror jeg også rema gjør (eller 1 kg pose, husker ikke helt). Ca 70 kr per kilo, bare å la dem tine i kjøleskapet og bruke i wok etc De er stykkfryste også, så du kan ta ut akkurat så mye som du trenger. Poser med frosne grønnsaker fra First Price og Euroshopper er billig, og det er ikke noe mindre sunt med frosne og ferske grønnsaker. Fungerer meget bra i wok. Ris er heller ikke hakkande galt, og kan kjøpes i store kvanta hvis du er storforbruker, det samme gjelder pasta. Selv om brun ris og fullkornspasta er litt dyrere, er det verdt det. First price har en god pastasaus på stort glass, der du kan blande inn kjøttdeig, tunfisk, kylling av hjertens lyst. Og viktigst av alt, ha alltid litt mat liggende hjemme av den sunne sorten slik at du ikke trenger å gjøre storinnkjøp på vei hjem når du allerede er kjempesulten. Da er det lett for å ta en snarvei og ta noe som kan varmes på 5 min, selv om næringsinnholdet ikke er spesielt bra. Typisk "kjekt å ha hele tiden" -Pasta -Noen frosne grønnsaker -Glass med saus -Bokser med tunfisk (liker du det kan du prise deg lykkelig, for det er en fantastisk og billig proteinkilde) -Knekkebrød og noe pålegg -Melk -Frosne kyllingfileter Bare pålegget og melken vil ikke holde seg tilsynelatende evig. Endret 8. desember 2007 av Bolledeig
Gjest Blondie65 Skrevet 8. desember 2007 #70 Skrevet 8. desember 2007 I tillegg til kyllingfiletene som Bolledeig nevner får du også laksefileter og koteletter på samme måte.
estrella Skrevet 8. desember 2007 Forfatter #71 Skrevet 8. desember 2007 Bolledeig: Det er 2 kg på de first price kyllingfiletene Hehe.. 150 kr på Kiwi;-) Men jeg må bare spørre om en ting som har med disse kyllingene å gjøre. Når du kjøper de dyre pakkene med 2 eller 5 kyllinger i, så pleier de ikke å ha sener og blod på seg, men i de pakkene jeg har kjøpt til nå fra first price har alle litt blod og sener. Er jeg bare uheldig som får disse her, eller er det slik på alle(jeg har ikke fått det på de dyre variantene)? Men takk for råd! Det går i first price og euro shopper her og.. samt litt vita hjertegod(ost, smør og majones..vet ikke om det så mye sunnere, men det funker iallefall på samvittigheten )
Gjest Blondie65 Skrevet 8. desember 2007 #72 Skrevet 8. desember 2007 Majones er ikke usunt fordi det inneholder olje som er sunt. Men store mengder er jo ikke lurt når man slanker seg fordi det er kaloririkt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå