estrella Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 Jeg sliter veldig mye med selvbildet mitt når det kommer til utseende. Jeg har prøvd masse, men gir opp når jeg ikke ser noe forandre seg. Jeg har ikke mulighet til å trene på et sportssenter lenger, og det er ikke mange områder hvor jeg kan trene ute akkuratt her hvor jeg bor. Jeg prøver å spise sunt, men jeg får det ikke til. Det gikk fint når jeg bodde hjemme, men nå virker det som alt av selvdisiplinen min har tatt seg en tur ut. Jeg går helse, så jeg burde jo vite bedre Jeg rekker ikke å spise frokost(fordi jeg er så treig med å stå opp..hehe). Lunsjen blir som regel kjøpt på skolen(og det er NEI-NEI) og middag er som regel noe lett å lage, en frysepizza o.l Måten min kropp er på er jo til dels min feil, jeg burde ha trent mye mer. Det jeg gjør nå er ikke nok!! Jeg går de annbefalte skritta og minuttene til dagen, men allikevel.. Grunnen til jeg at muligens har blitt slik er mobbing. Mat ble på en måte min venn hvis jeg kan si det slik, men nå får jeg bare så utrolig dårlig samvittighet hvis jeg spiser(uansett..).. Hva skal jeg gjøre??
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2007 #2 Skrevet 7. desember 2007 Drit i unnskyldningene for å ikke trene og å spise junk. Lag deg skikkelig mat og kom deg ut og tren! Der det er vilje er det vei, kan du ikke trene på studio, kjøp et manualsett, bruk fulle vannflasker etc. Stå også opp tidligere og få i deg frokost. Det er i hvertfall en ting som er sikkert - du blir ikke tynnere av unnskyldninger.
Småsmurf Skrevet 7. desember 2007 #3 Skrevet 7. desember 2007 Ville bare titte innom å si hei egentlig. Skjønner at dette er ett problem for deg. Jeg prøver også å trene og spise sunt, men sliter VELDIG med å få det til.... Har rett og slett null selvdisiplin... Nå pleier ikke jeg legge på meg veldig mye da, så jeg er vel heldig sånn sett. Men ville bare si at det er ikke bare deg.. Jeg bor alene og syns rett og slett at det er litt trist noen ganger jeg og lage middag og sånn... Men jeg prøver... Hadde egentlig ikke så mye å komme med... Men jeg syns du fortjente at noen stakk innom i hvert fall
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2007 #4 Skrevet 7. desember 2007 Kjære deg. Kostholdet ditt og mangel på regelmessighet er mildt sagt helt elendig. Du må...kjøpe inn matvarer og gidde og lage deg frokost hver eneste dag. Legg deg tidligere kvelden før, eller gjør klart kvelden før om nødvendig. Lunch: lag de hjemme hver kveld, ta med til skolen i en stor matboks: pasta, grønnsaker, lightdressing, grov brødskive, skinkesalat, eggsalat, kylling, etc. Middag: du må ha råvarene klare innkjøpt i kjøleskapet. Kutt, skjær og wok: fiskebiter, kyllingbiter, grønnsaksbiter, whatever sunt. Les enkle og raske oppskrifter på www.mat.no, www.spis.no, www.gourmet.no, osv. Skjerp deg og beveg deg mer hver dag ute om vinteren. Kle på deg godt og ta en 15-20 minutters løpetur minst 3 gng. i uken.
estrella Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 7. desember 2007 Drit i unnskyldningene for å ikke trene og å spise junk. Lag deg skikkelig mat og kom deg ut og tren! Der det er vilje er det vei, kan du ikke trene på studio, kjøp et manualsett, bruk fulle vannflasker etc. Stå også opp tidligere og få i deg frokost. Det er i hvertfall en ting som er sikkert - du blir ikke tynnere av unnskyldninger. Jeg VET det Jeg får det bare ikke til, og jeg vet at unnskyldninger ikke er god grunn, men jeg har prøvd kjempelenge og jeg ser ingen forbedringer og da gir jeg opp Manualsett, er ikke det dyrt? (Jeg er ei fattiglus ) Jeg spiser ikke junk, bortsett fra de fæle pizzaene, det er mer rytmen min som ødelegger. Skal starte å lage frokost om kvelden, for det er der det starter! Men uansett, en blir ikke så voldsomt tynn av å bare trene styrke.. ?
Småsmurf Skrevet 7. desember 2007 #6 Skrevet 7. desember 2007 Jeg VET det Jeg får det bare ikke til, og jeg vet at unnskyldninger ikke er god grunn, men jeg har prøvd kjempelenge og jeg ser ingen forbedringer og da gir jeg opp Manualsett, er ikke det dyrt? (Jeg er ei fattiglus ) Jeg spiser ikke junk, bortsett fra de fæle pizzaene, det er mer rytmen min som ødelegger. Skal starte å lage frokost om kvelden, for det er der det starter! Men uansett, en blir ikke så voldsomt tynn av å bare trene styrke.. ? Forbrenningen blir bedre om du trener styrke også i hvert fall. Også blir man litt fastere da
estrella Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. desember 2007 Ville bare titte innom å si hei egentlig. Skjønner at dette er ett problem for deg. Jeg prøver også å trene og spise sunt, men sliter VELDIG med å få det til.... Har rett og slett null selvdisiplin... Nå pleier ikke jeg legge på meg veldig mye da, så jeg er vel heldig sånn sett. Men ville bare si at det er ikke bare deg.. Jeg bor alene og syns rett og slett at det er litt trist noen ganger jeg og lage middag og sånn... Men jeg prøver... Hadde egentlig ikke så mye å komme med... Men jeg syns du fortjente at noen stakk innom i hvert fall Jeg gidder ikke å lage middag Det bruker alt for mye av tiden min.. men må vel starte med det, hvis jeg vil bli litt flinkere til å ha et sunt kosthold! Kjære deg. Kostholdet ditt og mangel på regelmessighet er mildt sagt helt elendig. Du må...kjøpe inn matvarer og gidde og lage deg frokost hver eneste dag. Legg deg tidligere kvelden før, eller gjør klart kvelden før om nødvendig. Lunch: lag de hjemme hver kveld, ta med til skolen i en stor matboks: pasta, grønnsaker, lightdressing, grov brødskive, skinkesalat, eggsalat, kylling, etc. Middag: du må ha råvarene klare innkjøpt i kjøleskapet. Kutt, skjær og wok: fiskebiter, kyllingbiter, grønnsaksbiter, whatever sunt. Les enkle og raske oppskrifter på www.mat.no, www.spis.no, www.gourmet.no, osv. Skjerp deg og beveg deg mer hver dag ute om vinteren. Kle på deg godt og ta en 15-20 minutters løpetur minst 3 gng. i uken. Jeg skal gjøre som du sier! Men maten må vente til neste fredag(siden jeg har 15 kr igjen på kortet ). Jeg hater å jogge, spesielt her, er kun oppover bakker, men skal gjøre det fordi, er nødt!!
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2007 #8 Skrevet 7. desember 2007 Men uansett, en blir ikke så voldsomt tynn av å bare trene styrke.. ? Det stemmer! Jeg vil heller anbefale kondisjonstrening. Bli sliten og andpusten i et kvarter fire ganger i uken eller 20 minutter tre ganger i uken. Det er en fin start.
estrella Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 7. desember 2007 Forbrenningen blir bedre om du trener styrke også i hvert fall. Også blir man litt fastere da Ok. Skal se om jeg ikke får til å investere i noen vekter
Småsmurf Skrevet 7. desember 2007 #10 Skrevet 7. desember 2007 Jeg syns styrketrening er mye morsommere enn kondistrening
estrella Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #11 Skrevet 7. desember 2007 Jeg syns styrketrening er mye morsommere enn kondistrening Jeg liker ikke trening, så da er det like greit Eller jeg elsker dansing og aerobic, men som sagt, jeg har ikke råd til treningssenter, og dansing går jeg på nå da..men har "juleferie"( ). Kunne jo ha kjøpt slike treningsdvd-er, men jeg føler jeg må ta hensyn til hun jeg bor med også.. er ikke så stor leilighet vi deler akkuratt! Men vekter kan jeg jo bruke på rommet mitt, hvis jeg slår sammen sengen min
estrella Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 7. desember 2007 Tips til en nettside, eller en butikk i Bergen, hvor jeg kan kjøpe manualer? Ikke så voldsomt dyre da^^) Andre treningsmetoder som er lette å komme igang med, bortsett fra jogging?
Gjest Kristin_ Skrevet 7. desember 2007 #13 Skrevet 7. desember 2007 Det stemmer! Jeg vil heller anbefale kondisjonstrening. Bli sliten og andpusten i et kvarter fire ganger i uken eller 20 minutter tre ganger i uken. Det er en fin start. Tull og tøys. Ikke bygg oppunder myter om at styrketrening ikke gjør at du går ned i vekt. Jeg trente styrke (og nesten ikke kardio, for det hater jeg, men jeg har begynt litt nå) og gikk ned 13 kilo og 17 cm rundt livet. Trust me, det funker! Sjekk ut butikken i gågaten, eller på en G-sportbutikk. Der har de også styrkestrikk, som fungerer noenlunde greit om du er helt utrent i begynnelsen.
Gjest pottita Skrevet 7. desember 2007 #14 Skrevet 7. desember 2007 slutt å finne på unnskyldninger,hvorfor det er så vanskelig etc,som nevnt over.Ta tak i din egen situasjon,vær konsekvent..i hodet ditt skal ikke unnasluntring være en mulighet en gang. ikke begynn å tenke på hvor deilig det hadde vært å bli sittende i sofaen eller spise den gode maten i stedet for å ta den joggeturen.Tenk heller på at du ikke kommer til å angre deg om du trener i dag.Tenk på hvor bra du vil føle deg etterpå,og hvor fornøyd du vil være med deg selv for at du har gjort det.Ta en dag av gangen, og ros deg selv hver gang du har gjort noe bra for kroppen din,kjenn at du er fornøyd med deg selv for at du har greid det.Etter en stund vil resultatene være motivasjon nok i seg selv:)
estrella Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #15 Skrevet 7. desember 2007 slutt å finne på unnskyldninger,hvorfor det er så vanskelig etc,som nevnt over.Ta tak i din egen situasjon,vær konsekvent..i hodet ditt skal ikke unnasluntring være en mulighet en gang. ikke begynn å tenke på hvor deilig det hadde vært å bli sittende i sofaen eller spise den gode maten i stedet for å ta den joggeturen.Tenk heller på at du ikke kommer til å angre deg om du trener i dag.Tenk på hvor bra du vil føle deg etterpå,og hvor fornøyd du vil være med deg selv for at du har gjort det.Ta en dag av gangen, og ros deg selv hver gang du har gjort noe bra for kroppen din,kjenn at du er fornøyd med deg selv for at du har greid det.Etter en stund vil resultatene være motivasjon nok i seg selv:) Hehe^^) Det er bare resulatatene kommer jo aldri:-P På 3 år så la jeg ikke merke til noen ting..(trente 2-4 ganger i uken og spiste sunt.. siden min mor er helt fanatisk når det kommer til sunn mat rart at de vanene ikke sitter stuck i meg lenger..) men skal prøve meg på ny Men jeg skal starte alt imorgen^^) Skal jogge:-) ..og spise skikkelig!
Gjest pottita Skrevet 7. desember 2007 #16 Skrevet 7. desember 2007 Kanskje du ikke trente effektivt nok?uansett følte du deg vel bedre når du trente og spiste bedre?lykke til i hvertfall
estrella Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #17 Skrevet 7. desember 2007 Kanskje du ikke trente effektivt nok?uansett følte du deg vel bedre når du trente og spiste bedre?lykke til i hvertfall Jeg følte meg mer opplagt, men har aldri hatt et positivt forhold til kropp og mat, og mye ligger kanskje i det? Jeg er ikke noe flink til slike ting, men vet at det pleier å påvirke? Men jeg skal prøve meg på ny, kanskje jeg vil bli positivt overrasket!
Gjest pottita Skrevet 7. desember 2007 #18 Skrevet 7. desember 2007 skjønner at det sikkert er vanskelig da,har aldri hatt sånne problemer selv.kroppen er ikke perfekt og kommer aldri til å bli det,gidder ikke prøve engang.i hvertfall sammenligner jeg meg ikke med andre,for jeg vet at jeg aldri kan bli sånn.prøver å gjøre det beste ut av det jeg har.men er ikke flink nok til å trene eller spise sunt jeg heller da,så det er sagt
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2007 #19 Skrevet 7. desember 2007 Tips til en nettside, eller en butikk i Bergen, hvor jeg kan kjøpe manualer? Ikke så voldsomt dyre da^^) De har ofte billig treningsutstyr på europris. Har kjøpt et manualsett der til under 200 kr. Ikke så behagelige å holde i hendene, men de funker. Ellers kan de ofte ha mye billig på coop obs.
estrella Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #20 Skrevet 7. desember 2007 De har ofte billig treningsutstyr på europris. Har kjøpt et manualsett der til under 200 kr. Ikke så behagelige å holde i hendene, men de funker. Ellers kan de ofte ha mye billig på coop obs. Takk for tips!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå