Gå til innhold

Jakten på de 2 blå!

Angel

Anbefalte innlegg

Åååååå så moro. Danset seiersdansen igår da SMS'en kom. Har desverre ikke hatt sjans til å legge inn innlegg før nå....

Gratulerer så mye med lillegull - Angel og Angelmannen :rosasmil:

Ta vare på deg selv nå Angel - og tenk positive tanker, så går dette kjempefint.

Krysser fingre for at du slipper å bli altfor :kvalm:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Graulerer gratulerer gratulerer!!

Så koselig at det endelig klaffet!! Håper dette var starten på en ny blå ~~~~~bølge~~~~~, send litt smitte til meg :blunke:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER SÅÅÅ MASSE MED GRAVIDITETEN :sjarmor::sjarmor:

Dette var jo knall nyheter og få, kjempegøy tenk hvor fort det klaffet etter pillebruk dere er kjempeheldige.

Håper kvalmen går over og at du kommer til å være i super form.

Gleder meg til å følge med deg saster på jeg bare er noen mnd bak deg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER SÅÅÅ MASSE MED GRAVIDITETEN :sjarmor::sjarmor:

Dette var jo knall nyheter og få, kjempegøy tenk hvor fort det klaffet etter pillebruk dere er kjempeheldige.

Håper kvalmen går over og at du kommer til å være i super form.

Gleder meg til å følge med deg saster på jeg bare er noen mnd bak deg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello!

Takk for hilsene jenter..blir helt rørt jeg! Men så er det ikke så mye som skal til for å få meg rørt i disse tider heller :ler:

Sov nesten ikke inatt, mye følelser og tanker..kunne ikke ligge på magen fordi det tillott IKKE de ømme puppene mine..frossen var jeg også, jeg som aldri er det! Og så et par ganger på toalettet da selvfølgelig :wink:

MEN JEG NYTER DET! :D For en følelse!

Og gjett hva! Jeg fikk se min lille spire idag på UL!!!! :D :D :D

Skulle på vanlig GU, -sjekk pga den studien om livmorkreft jeg er med i, og da tok han like sågodt frem innvendig UL apparatet..så koselig!, det var en liten mørk flekk i livmora mi..hehe, godt at den ligger trygt i livmora enn i noen av egglederne....Fikk med meg noen nyttige hetfter til den vordene mamma, og en til den vordende pappa, som Angelmannen ligger på sofaen og leser i nå..er så spennende dette her!!

Nei, jeg får avslutte, skal på kino med et vennepar, på filmen Buddy! (Hei GUro, jeg vet du snikleser her inne :D )...

Bizzy; sender så mye støv jeg orker, og ønsker dere lykke til!! Ikke gi opp!! :D

so long!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe::hoppe: :hoppe: :hoppe:JIPPI!!!! :hoppe::hoppe: :hoppe: :hoppe:

Åjameg! Dette var fryktelig morsomt å lese Angelvennen!!!!!

Gratulere så mye med lille knøttet!!!! :rosasmil:

Så hærlig at den satt som et skudd denne prøveperioden, det er jo helt perfekt!

Jeg er virkelig glad på dine vegner, har jo tenkt masse på deg siden vi startet prøvinga omtrent på samme tid...jeg syns det var utrolig trist at ikke vi ble gravid på samme tid...men denne gangen gikk det i boks gitt!

Kos deg masse med spiren, håper du får et flott svangerskap!

Stor klem fra Zafir (Og Lillebror hilser så mye til Angelknøttet :kgsmil: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snikleser - jeg??? :o Javel, da. Må jo sørge for å få med meg ALT, i tilfelle det er noe du glemmer å fortelle. :wink:

Selv om jeg både har skrevet det og sagt det før, så: GRATULERER, VENNEN!

En god ting kan ikke sies for ofte.

Det er så artig å skulle bli "tante" igjen! Gleder meg stort til mai allerede!! Dessuten håper jeg at hvis jeg tilbringer masse tid sammen med deg fremover, blir jeg "smittet" - og snart går vi rundt med barnevogn sammen. :sjarmor:

Takk for i går, forresten! Koselig kafébesøk og kjempefin film. :)

Ta godt vare på gullet i magen! Vi snakkes!

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til två blå!

Så glada nyheter! Härligt när pröver på KG tester positivt. Nu är jakten på de två blå över...

Lykke til med svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOD HELG Angel !! Kos deg med Angelmannen og den lille spiren....

PS. Har du fortalt moren din eller ...hun kommer jo til å bli spinnvill.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja mamma har fått vite det. Hun er i den syvende himmel, og kommer ikke til å lande på en god stund :ler: Hun skulle begynne med dåpskjolen snart også, plutselig hadde hun så mange jern i ilden :ler:

Ellers er formen fin. Har hatt 2 dager med litt morgenkvalme, men de siste dagene har jeg vært i meget fin form. Men kjenner jeg er litt trøttere enn ellers og sover lite på nettene. Og de puppene er så ømme at jeg blir gal, kan jo nesten ikke være borti dem, det er så ubehagelig! Men, det er jo tross alt verdt det! :wink: Så langt nyyter jeg å være gravid :D

Kunne ikke dy meg og kjøpte en søt body med bamser på idag..jeg vet, jeg vet, burde nok vente litt, men da snakker du til feil person :sjarmor:

God helg alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Angel!

Er inne og smugleser i boka di!

Gratulerer med de 2 blå!! :D

Da jeg leste at du hadde fått et hefte til pappan fra legen, kom jeg plutselig på noe;

Da vi leste svangerskapsbøker, la vi merke til at pappan sjelden var nevnt i disse bøkene.

:roll:

Min mann dro i bokhandelen og kjøpte en bok som heter "Når menn blir fedre" av Eivind Blikstad.

Der har forfatteren skrevet om svangerskapet på en morsom måte!

Anbefales!

Vet at også en av kompisene våre var storfornøyd med akkurat den boka!

Ha en fin helg og nyt svangerskapet! :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du ville shoppe litt, jeg.....

Det er sååå mye fint man kan kjøpe, jeg føler fortsatt for å gå berserk! Hadde jeg hatt penger hadde Idas skap vært sprengt for lenge siden!

Forresten;

vil dere vite kjønnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for hilsener jenter! :D

Smurfa: Ja, har tenkt på det å kjøpe en bok til Angelmannen, men jeg må innrømme at det heftet som han fikk (ganske tykt) var ganske bra det også! Det var en nybakt pappa som hadde lagt det, og var så morsomt å lese! Blant annet skrev han at noen vordene fedre fikk helt panikk da fruen kom og ga beskjed om at nå var det dags å dra på sykehuset. Så en pappa hadde da pakket i full fart (selv om den gravide dama allerede hadde pakket sykehusbag)..da de kom på sykehuset fikk alle seg en god latter, fordi den stakkars nervøse mannen hadde pakket dette til sin kjære: En kneippbrød, et par høyhælte sko og en pakke bind! :ler: skulle ha nok til å klare seg hun da :hoho:

Qlio; Ja, vi vil vie kjønnet!! Til det er jeg altfor nysgjerrig!! Jeg føler at jeg får et bedre forhold til den som måtte være der inne, og så er det greit med tanke på farger o.l...men får vi ikke vite, så får vi bare vente i spenning! Lurer allerede nå hva det er jeg!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stämmer nog att man får en lite bättre relation till babyn i magen både efter ultraljud och om man får veta kön. Jag tycker det i alla fall. Det är lite lättare att prata om Han eller Hon än "barnet"/"babyn". Jag hoppas ert lilla frö vill visa upp sig och ni får se nåt.

När ska ni på UL? Har ni fått någon tid än eller är det för tidigt?

Kneippbrød og høyhælte skor med till sjukhuset... :hoho: Till och med min man skrattade när jag berättade för honom. Han undrade varför man skulle packa sånt. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med knøttet!!

Håper du får et flott svangerskap!!

Tips til pappan: Finn Bjelke har skrevet en bok som heter "pappaboka" eller noe i den dur..Litt humoristisk, men veldig god. Og så finnes det en orange bok som heter "Den store pappaboka".

Sambo satte veldig stor pris på begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår veldig godt at du vil vite.

Du fulgte jo meg i min/vår kamp for å få vite Idas kjønn......

Første gang var hun jente, en eller annen gang rundt påsketider var hun gutt, 2 uker før fødselen datt snoppen av og tilslutt hadde hun bestemt seg. Men det var 3 festlige ultralyder, da!!!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg Angel! Gratulerer med din lille spire!

Den pappa boka som ble nevnt her, heter "Pappa for første gang" , jeg kjøpte den til mannen min som hadde bursgad i august. Finn Bjelke ser på papparollen med humor, likte spesielt når babyen skulle ligge i senga sammen med han og kona, og han hadde panikk for å sove i tilfelle han skulle kvele babyen (Sitat "du skjønner jeg er litt tjukk..")

Jeg har også lyst til å vite kjønnet, skal på UL Mandag så vi får se hvasom skjer.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! :D

Er visst mange fine pappabøker ser jeg ja :D Den Finn Bjelke si bok hørtes jo meget aktuell ut! Kjekt med humor, litt lettere å lese da! Får ta meg en tur til bokhandleren en dag!

Idag er jeg 5 fullgåtte uker og begynner på min 6 uke!!

Leste at min lille spire allerede har navlesnor, hjerte som banker, ryggrad, 2 delt hjerne, og begynner å få fingre og tær på de små armene og bena som har kommet frem! Såg på et bilde i den Lennartboka hvordan spiren så ut, og det var jo helt utrolig!!! :hjerter:

Imorgen skal jeg til fastlegen min. Min mamma utviklet nemlig sterkt osteoporose under svangerskapet sitt med lillebroren min, og da fikk jeg beskjed om å ta kontakt med legen min da jeg ble gravid, så jeg kan prøve evt å forebygge dette med ekstra tilskudd av kalk eller no sånt! Får se hva han sier. Dessuten vil jeg ha henvisning til gynokologen min, for jeg vil ha kontrollene mine der heller. Gynekologen min har mye bedre tid, og har dessuten ultralydapparat :wink::sjarmor: ! Fastlegen min er en stressa, dog dyktig lege, men jeg tror gynekologen min vet litt mer om svangeskap o.l. Dessuten er han kjempegrei!

Nei, nå får jeg komme meg på jobb! Går greit å jobbe, men er trøtt som en strømpe :Gjesp: når jeg kommer hjem, og ryggen verker til tusen :sur: så jeg har begynt å ta en liten lur etter jobb, og da gir ryggen seg litt også! Får en sånn trøtthetsfølelse i ryggen, og avogtil gjør det vondt, slik at jeg nesten ikke makter å holde meg oppe!!!..gjør vondt når jeg går også.. :roll: Får begynne med noen øvelser for å styrke ryggmuskulaturen min litt tror jeg, men jeg trodde da virkelig ikke at jeg trengte det! Pleide å trene regelmessig før jeg ble gravid! Har ikke vært så flink til å trene nå, har hatt for lite overskudd, men det tar seg nok opp. Skal gå litt turer på kveldene, og så skal jeg fortsette å svømme 1-2 ganger i uken...

På jobben er det ca 3-4 jenter som er gravide..De er vel en 6-8 måneder på vei, og avogtil i pausen når de sitter og snakker om graviditet og barn og slikt, har jeg bare lyst til å HYLE ut at jeg også er gravid og vil være med i "klubben" :roll: :-? Men jeg vil ikke kringkaste det på jobben enda, så jeg får vel være en hemmelig "medlem" jeg da, og bare lytte til deres snikksnakk.....ikke verst å være med i en klubb som bare jeg alene vet at jeg er med :hoho::hoho::hoho:

Hehe...uff, nei nå får jeg slutte å tulle....får hive meg på sykkelen og komme meg på kveldsvakta!!

So long!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var 1 svangerskapskontroll unnagjort!!! :D :D :D

Tok GU (og jeg var bare såååå gravid sa legen, jeg hadde nemlig blå-lilla slimhinner og de er jo rosa normalt) :D

Tok masse blodprøver, som jeg ikke har fått svar på enda, (HIV, syfilis, toxoplasmose, ferritinlager (jern), HB, osv)når få jeg svar på disse? må jeg vente helt til neste kontroll om 4 uker?

BT 105/70, normalt sa legen når en er gravid å få lavere BT,. syns det var litt lavt systolisk trykk (105) jeg da, men han har vel rett... :P

Masse info om ditt og datt, og fikk velge om jeg bare ville gå til ham eller også gå til jordmor. Jeg vil selvsagt også gå til jordmor, så jeg tror det da blir annenhver gang...Dropper å gå til gynokologen min, ettersom jeg fikk så bra tilbud med jordmor. Han var ikke så stressa heller denne gangen og tok seg tid til å høre og snakke med meg, så jeg er veldig fornøyd!

Han fylte ut helsekortet for gravide, men jeg fikk det ikke med meg, skal jeg ikke det? Eller venter han bare på blodprøvesvarene?

Angående osteoporosen skal jeg få i meg kalcium og D-vit og trimme regelmessig, men det viste jeg jo fra før så...

Spennende dette gitt! Tenk at en kan bli så glad i en liten spire!! :hjerte::hjerter:

Terminen ble regnet til 16 mai (jeg hadde 18 mai fra før) og går da ut i fra den nye! 2 dager er tross alt 2 dager!! :ler:

Neste kontroll er 21 okt. gleder meg allerede!!:D

5+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så myyyyye med 2 blå.

Tenkte jeg måtte innom å se hvordan det gikk med prøvingen og jammen ta hadde det ikke klaffet for dere. Husker dere prøvde mens jeg ble gravid, så jeg har fulgt med deg litt nå da du åpnet dagboken igjen.

Og jammen ta er du ikke blitt gravid nå, kjempe flott. Så jeg må jo følge med på dagboken til deg og lille spire nå.

Masse lykkeønskninger til dere. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...