Gå til innhold

Jakten på de 2 blå!


Angel

Anbefalte innlegg

Heisann..

Etter en tid på disse sidene, fant jeg ut at jeg også ville skrive dagbok. De fleste inne på graviditetssidene vet nok litt om meg, men for de som ikke vet, eller ikke har giddet icon_wink.gif å bry seg, så er jeg en 22 årig sykepleiersrudent fra Haugesund. Jeg gifta meg med en HERLIG 29 årig svenske 14 juli i fjor....

Vi bestemte oss for ikke så lenge siden at ønsket om et nytt familiemedlem var sterkt ønsket. Jeg slutta på pillene, og første prøvemåned gikk unna som bare det. Jeg testa negativt, men heldigvis dukka mensen opp i tide, slik at syklusen min ikke er forandra.....HERLIG!!!

Så nå er jeg på dag 2 i syklusen, så vi får bare stå på videre!!

Klemz12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heeeeei Angel!

Så koslig at du og kom hit til dagbøkene!!

Tusen takk for hilsningen din inne på sida mi icon_smile.gif Her får du herved en liten hilsen fra meg: Lykke til i jakten på en liten spire icon_smile.gif

Det var leit at tanta dukka opp istedenfor 2 blå, følte virkelig på meg at du fikk det til med en gang icon_frown.gif

Men samtidig er det jo bra at hun er i rute og ikke gir deg falske forhåpninger i evigheter.... icon_smile.gif

Skal du tempe? Eller syns du det blir stress?

Vi får håpe på at det blir 2 blå på oss begge neste gang det blir testing da...og håpe på jan/feb-baby!!!!

Klem fra

~Zafir~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Zafir icon_smile.gif

Takk for hilsningen og lykkeønskningen din....*varmet*...

Håper det klaffer denne gangen, ettersom venninna mi ble gravid forrige måned. Hadde vært så kjekt å gå gravid sammen!!...men-men jeg får bare vente å se....denne gangen skal jeg IKKE kjøpe test før etter et par dager etter forventa mens....jeg synes det er bedre å få mensen, enn å ta en test som er negativ- det er så skuffende!!...men det er jammen ikke lett å vente heller!!!,...derfor er det nok greit å ta tempen...skal begynne med det i neste syklus, men jeg må innrømme at tanken på å ha et fart rituale med temperaturmåling hver eneste morgen ikke høres fristende ut!..men en kommer vel inn i det også....Hva gjør vi ikke for å få en liten spire i magen vår???

Hvordan går det med deg (dere) da???..er du midt i en syklus eller er det snart teste-tid??..lykke til, vennen!

klemz

klemz12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Angel!!!

Tusen takk for gratulasjoner i dagboken min!! Er så lykkelig nå.

Det er virkelig spennende dette med prøving.. Trodde jeg skulle gå på veggen mer enn en dag!!!

Håper jakten din på to blå, blir like kort som min!!

Mange go'klemmer fra

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann Angel!!!!

Kjempegøy at du har opprettet en dagbok, ja har fått så mange koselige hilsner fra deg så nå er det din tur.

Synd du negativt denne mnd,men kansje vi begge klaffer med temp måling får håpe det.

Jeg måler i munnen vet ikke hva som er best jeg, kansje det er i rompa,men den peip aldri da så for meg tror jeg det er best i munnen.

Ja er snart i EL så dette blir spennende, skal til legen i juni så hvis jeg ikke er gravid innen da spør jeg kansje om han kan teste meg, vet ikke helt.

Lykke til på jakten etter de 2 blå , kjekt og ha deg på sidene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige hilsninger!!

Idag starta jeg med å tempe. Kjøpte meg digitalt termometer med TO desimaler igår icon_smile.gif

Så nå blir det klokka på 7 hver ENESTE morgen, og jeg som eeeeeelsker å sove...men det går nok bra, det er jo "til et godt formål"!

Jeg drømmer så mye for tiden, og nesten alle drømmene mine inneholder barn av ulike sorter...Jeg har alltid drømt mye rart, men drømmen i natt tar kaka!! : " jeg og min kjære var verdens lykkeligste da vi ble foreldre til en liten pappfigur (ja jeg skrev rett; en 10 cm høy pappfigur som var 1 cm bred) og hun/han var jo verdens herligste unge!...Snille som vi var , ville vi glede ungen ved å gå til badeland. Men etter noen minutter i vannet så gikk jo hele pappungen vår i oppløsning!!!!!..jeg fikk PANIKK, ville jo ikke miste vår etterlengtede lille...Så jeg sprang ned på kaia her i Haugesund og hev meg på første båt til CUBA! for å få meg en jobb og tjene penger til å "reperere" barnet vårt!"

Måtte le litt for meg selv idag, at det går ann å drømme slike vanvittige drømmer!!!

Idag er jeg på 5 syklusdag, mensen slutta i går, så nå er det bare å vente på EL!....

klemmer fra en drømmende

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bedre sent enn aldri : Velkommen inn i prøvegjengen Angel !

Ser at du har begynt med temp.måling du også - det er ikke så slitsomt som det høres ut som!

Drømmer ja, du er nok ikke den eneste som drømmer mye rart nei. Tanken på en liten baby romsterer nok mye i underbevistheten til oss alle - det er vel kanskje mye av grunnen til at vi tillegger oss symptomer som kvalme, ømme pupper etc. Det blir nok vår tur snart også trøster jeg meg med ...

Ønsker deg og mannen lykke til i jakten på de to blå...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Angel vinke.gif

Takk for den gode klemmen!!!!Jeg sitter her og smiler jeg...det var så koslige ord du skrev i dagboka mi - DU er snill du Nikke.gif

Syns det er så fint at du er her inne som nokså færsk i prøvinga, slik at vi kan *lette* oss til noen i samme situasjon.

Det er så mange her og på SG som har prøvd så lenge ( icon_cry.gif ), og får dårlig samvittighet iom at min situasjon er peanuts i forhold....

Derfor er det godt å ha noen som deg her som er like optimistisk/spent/overlykkelig som meg... (Ikke noe negativt om traverne altså: vil skåne dem for mine småproblemer)

Jeg vet ikke hva som skjer med syklusen min jeg....har hatt ømme pupper i 3 dager nå, så enten er EL eller tanta på vei (håper mest på mens, slik at neste syklus kommer kjapt!!)

Jeg temper hver dag, mest for gøy fordi tidspunktet kan variere fra dag til dag. Øver meg til jeg skal begynne på orntli icon_smile.gif

Skal laste ned 14dg med Tcoyf når det nærmer seg teste-tid for å se ståa. Kjempespent på om programmet skjønner noe av tempene mine icon_eek.gif

Du får kose deg videre, og gi oss beskjed når det skjer noe(EL,testing,tegn osv - håper du får 2 blå denne gangen da!!!!!)

Megastor klem fra Zafir enig_animasjon.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Angel !!

Beklager at jeg ikke har svart på spørsmålene du stilte meg i min dagbok - men jeg ser at du har fått fine svar på Snart Gravid-sidene.

Jeg er nå i min 2. syklus med temp.måling - men er litt frustrert fordi tempen hopper opp og ned hele tiden.....så nå er det nok ikke annet å gjøre enn å måle analt (har målt under tungen hittil). Tips til deg også.....

Når har du EL nå ca. ? Jeg nærmere meg min - så dette blir spennende * @ biter negler*

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Angel!

Klarte ikke å dy meg, klokken ringer på samme tidspunkt hos oss begge (og vi er nok begge like trøtte Nikke.gif) fordi jeg har begynt å tempe i dag.... *rødmer*

Ja, jeg vet jeg sa at jeg skulle vente!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så var det dette med tempingen da.....Har tempa de siste 8 dagene og den har vært jevn hele tiden, 36.28....(i munnen)...i går derimot var den plutselig på 36.39 og jeg hadde mensmurringer og stikninger i magen, men ingen EL-slim...visste ikke helt hva jeg skulle tro, men vi garderte oss og koste....Idag har jeg fremdeles litt mensmurringer, og tempen sank til 36.18....og jeg klarer ikke helt å tolke slimet mitt---buhuuuu icon_cry.gif

Så vi får fortsette å kose fremover, og håpe på det beste....hadde vært så kjekt å bli gravid denne gangen også, fordi vi får besøk fra foreldrene til mannen min (de kommer fra Sverige) og skal feire 17 mai med oss...har spart pinnakjøtt fra jul som vi skal by dem, og det hadde vært så artig å kunne fortelle dem at de skal bli besteforeldre igjen....Men jeg får nok bare smøre meg med tålmodighet, selv om det ikke er lett...

I tillegg fikk jeg vite at etter sommeren skal jeg i sykepleiepraksis på nyfødtavd.(for tidlig fødte) i 10 uker....det gleder jeg meg selvfølgelig til, men det blir litt trist hvis jeg enda ikke har klart å bli gravid....eller enda verre: at jeg blir gravid, men mister!..ikke spesielt kjekt å være blant spedbarn da nei icon_frown.gif ...huff, nei jeg må ikke tenke sånn!!!

Jaja, får vel fortsette tempinga og se hvordan det går, håper jeg forstår noe av den etterhvert og at det funker å måle i munnen..er ikke spesielt gira på å måle i andre hull icon_biggrin.gif

klem fra ei som ikke vet om hun har EL eller ikke icon_rolleyes.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann icon_smile.gif

Skal bare fortelle deg hvordan det gikk med mine temper!

Jeg hadde temp på 36.29 jevnt frem til eggløsningen, da økte tempen først til 36.39 for dagen etter å synke til 36.08....deretter steg jeg til 36.69, der ble jeg liggende sånn oenlunde inntil jeg fikk to blå!

Foreløpig har du nesten samme mønstre som jeg hadde icon_smile.gif

Det er helt normalt at tempen synker til et bunnivå den dagen eggløsningen finner sted, så vent et par dager og se om ikke de høye temperaturene dukker opp! Tipper du har EL, jeg!

Klemmer fra 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Angel!

Skriver noen ord til deg jeg! icon_smile.gif

Satt og lo høyt & lenge her da jeg leste drømmen din, det er jammen merkelig hvordan underbevisstheten vår jobber! icon_lol.gif

Så spennende at du har begynt å tempe du også, det har jeg gjort mer eller mindre fra 1. prøvedag. Men klokka mi ringer en time før din (pga. står opp da når jeg har dagvakt) - ikke like festlig i helgene...men må man så må man! *gjeesp* (slik er det å være sykepleier, hehe..)

Selv er jeg på dag 8 i syklusen nå, og håper den berømte EL vil avlegge meg en visitt også denne syklusen! hoppe.gif *hopper opp og ned for å løsne et egg*

Blir spennende å følge med deg, måtte det bli en liten skandinavisk spire hos deg så snart som mulig - tvi tvi!

Klems,12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann Angel!!!

Ser du er tidlig påan du og min står på 06.45 zzzzz,men det er som du skriver det er til et godt formål.

Jeg blir ikke helt klok på tempen,men håper jeg tester TO BLÅ om ca 7-8 dager.

Lykke til videre i temp målingen!!!

Klem fra Pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aaaaaaaaaarrrghhh!!! icon_rolleyes.gificon_rolleyes.gificon_rolleyes.gif

hva skjer!!...idag sank tempen min IGJEN!..trodde EL var over, men det føles ut som jeg har EL nå!...vondt imagen, lengst nede liksom, og masse stikninger innimellom...tror jeg har litt EL slim også...og vi som har vært så flinke på kosefronten...*sukk*...får vel bare holde motet oppe og stå på videre, syklusen er ikke over enda!....mitt motto: " bedre med for mye kos,enn for lite kos icon_wink.gif

Håper virkelig tempen stabiliserer seg bedre, får vente å se hvordan det fortsetter denne syklusen.....har ikke spesielt lyst til å måle tempen i andre hull...er trøøøøtt

nok om morgenen som det er....

hihihi- idag ble det litt komisk....det er mannen min som hjelper meg med å huske å tempe om morran, så han pleier å gi meg tempen og si nå må du tempe vennen min--- men idag var hab trøtt selv, så isteden for å gi meg termometeret så ga han meg vekkerklokka!..hihi icon_smile.gif

uffja, denne ventetiden....godt jeg har dere å klage min nød til.....

glad i dere alle!!

klemmer fra forvirra

_________________

~Angel~

rosaengel.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Angel den 2002-04-19 13:10 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei min kjære Angel!

Får hoppas at denna tempingen snart funkar for oss...vi får inte stressa så mycke, måste ta vara på romantiken også....det går nok våran vej snart også skal du se...

JAG ALSKAR DEG OG VÅRA FREMTIDIGE BARN!

Klem fra mannen din....12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at mannen din skrev innlegg...Er han en romatikker eller????

Tror aldri mannen min hadde kommet på og skrive selv om han veldig intressert..

Lykke til selv om ttempen steig.Min har gått som en jojo etter EL og mensen murringer har kommet så det spørs er på dag 25

Klem fra Pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din er skjønn!!!! *snufs* icon_eek.gif

Men det visste jeg fra før.... *ler*

Lykke til begge to,

kos dere masse så små barneføtter snart tasser over gulvet hos dere!

Glad i deg, lille venn!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!..og takk for alle hilsener, også deg kjære mannen min!...*elsker deg også*..

PIA: jeg har nok hintet litt da, om at det hadde vært koselig med en liten hilsen, han har nemlig fulgt med endel på hva jeg gjør her på disse sidene...koselig at han interesserer seg!...så da jeg steg ut av dusjen en dag, hadde han et lurt smil på lur, og jeg fant fort ut hva han hadde gjort!. rosaengel.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Angel den 2002-04-24 11:35 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...