Gjest Qlio Skrevet 21. september 2003 #361 Del Skrevet 21. september 2003 Mulig det praktiseres forskjellig, men jeg fikk med meg alle papirene mine. Beskjeden var streng; ikke gå noen steder uten disse papirene. Jeg gikk lydig med både helsekort, blodprøvesvar og ultralydpapirer i alle månedene. De var veldig takknemlig for det da jeg ble lagt inn på sykehuset etter krasjen..... Men du, nå er det vel på tide med oppdatering? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel Skrevet 23. september 2003 Forfatter #362 Del Skrevet 23. september 2003 Hei og takk for hilsen Qlio og Cobra :D Her har kvalmen satt inn for fullt! Jeg kaster ikke opp (enda) men det er på nippet noen ganger!! Det blir verst utover dagen og ettermiddagen, og noen kvelder ligger jeg bare heeelt stille i sofaen og ser ut som et lik huff, må jo le også da.....Det er ikke spesielt kjekt å jobbe med denne kvalmen heller, på en travel avdeling med legevisitter, tunge løft, lukter og syn som ikke hjelper på kvalmen osv. Merker det på tålmodigheten min også, men prøver å skjule d3et for kollegaer og pasienter. Det er noen få som vet det på jobb, men det var for at de spurte meg...hmm, hvordan kunne de se det?? var det på grunn av toalettbesøk hver halvtime? Blek og uggen? Ikke like mye energi? kviser? dårlig matlyst? nei, sannelig vet jeg hvordan de fant det ut Syns egentlig at det var litt deilig at noen vet om det også, så de vet grunnen til at jeg ikke er i storform om dagene! Angelmannen min fortjener en medalje for verdens beste ektemann Han er så omtenksom og snill mot meg at jeg noen ganger syns jeg ikke fortjener å ha ham (joo, jeg gjør jo det da men )...han vasker og styrer, lager frokost til meg på morgener da jeg så vidt klarer å se dagens lys og kvalmen dominerer. Middager hamler han opp med, handler og kjører og henter meg på jobb (sykler til vanlig, men det klarer jeg ikke nå)......han kommer til å bli en fantastisk pappa! Sitter faktisk og griner her jeg sitter og forteller om han, mulig det er hormonene, mulig det er fordi jeg elsker ham så høyt! Til tross for kvalmen så koser jeg meg jo da! Det er fantastisk å være gravid! og jeg er lykkelig!! :D Idag har jeg fri, og det ewr så himmelsk deilig!! Har nemlig hatt jobbehelg....det er pyton :evil: men nå er det heldigvis hele 3 uker til neste gang! Har fått i meg en god porsjon med havregrøt (mm, det er jeg blitt hekta på!)...og tenkte jeg skulle se en film eller no...jeg har klart å fått vasket badet og tatt ut av oppvaskemaskinen idag ivertfall..jeg må jo bidra med noe! går greit når jeg har en periode hvor jeg faktisk orker..... Idag er jeg 6+2 og i min 7 uke!! Tiden går fort synes jeg! Vi har halveis bestemt oss for navn også.....Gutt: Anders, ..Jente: Sarah Lurer på hva det blir jeg!!!! :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel Skrevet 25. september 2003 Forfatter #363 Del Skrevet 25. september 2003 4 dagen jeg er hjemme fra jobb på 16 dager.. er så dårlig... har dårlig samvittighet fordi jeg må være hjemme, men jeg må vel tenke at det er best for meg og den lille....er skikkelig kvalm og slapp...blitt svimmel også..sikkert pga lite matinntak... :klø: selv om svimmelhet er svangerskapsrelatert også.... Og så er jeg plaga med en liten muskel i låret mitt (på oppsiden av låret) som konstant er i kramper!! dag og natt!! jeg bli gal!! det er så irriterende! :o Huff, måtte få ut litt gruff.....jeg er jo glad jeg er gravid da, tross alt 6+4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel Skrevet 25. september 2003 Forfatter #364 Del Skrevet 25. september 2003 I postkassa idag lå det brev fra sykehuset!! UL time 5 desember kl.9.45!! Jippi!!!! Bare litt over 2 mnd til jooo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 26. september 2003 #365 Del Skrevet 26. september 2003 åhh... krya på dig Angel, hoppas kvalmen går över snart - det brukar den visst göra. Kul med UL - jag vill göra igen :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter #366 Del Skrevet 1. oktober 2003 Våknet opp idag med kvalme, svimmelhet og hodepine :-? følte meg utrolig dårlig..slik har det vært de siste 2 ukene...ringte til legen i håp om å få 1 ukes sykemelding..jeg fikk 2 UKER! :D så deilig!!! det trengte jeg! Føler meg som lik av en slappfisk.... :-? Grudde meg for å fortelle det på jobb, men de tok det fantastisk!! Gratulerte meg med graviditeten og sa at jeg ikke måtte engste meg for at jeg ikke kunne jobbe, de skulle fikse det! :D Jeg ble så letta!! Utrolig hva man kan engste seg over på forhånd! Skulle hatt senvakt idag, syns jeg ser meg: * levere ut middager og kvelds og hjelpe til med mating- Når jeg ikke tåler middagslukt, og bare synet av saus og smør gjør at jeg brekker meg! * gi klyster, bytte bleier, hjelpe til på do,bekken, stell, sårskift, osv - Når jeg ikke tåler synet av bommelommer , eller LUKTER!! dessuten har jeg ikke nok energi til å snu på 1 pasient engang. * blande til medikamenter- orker såvidt å ta tannkrem på tannkosten min:-? * gå legevisitt, og ha ansvar for 10-12 pasienter- Har nok med meg selv akkurat nå ja * ta imot det ene og det andre fra fortvila og sinte pårørende- jepp, med mine humørsvingninger Nei, tror nok det er best jeg holder meg hjemme på sofaen med spybøtta Tusen takk, kjære snille legen min! klem fra Angel 7+3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Skrevet 1. oktober 2003 #367 Del Skrevet 1. oktober 2003 Huff, stakkars deg som er så uvel... Håper det hjelper med sykemelding og noen dager i senga! Det går nok forhåpentligvis over snart! Og så er det jo liksom en mening med det også da, som kanskje gjør det litt lettere å komme seg gjennom det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 1. oktober 2003 #368 Del Skrevet 1. oktober 2003 uff da Angel ikke kjekt og høre du er så dårlig :cry: Ser ikke ut som det er bare bare å gå gravid neihm jaja supert du fikk 2 uker sykemelding det er nok best å holde roen. Du får få me deg alle serier på tven hi,hi. GOD BEDRINGE HÅPER DU BLI KVITT KVALMEN RASKT!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 2. oktober 2003 #369 Del Skrevet 2. oktober 2003 Hei, vennen! Ser du er skikkelig plaget om dagen, du er megagravid, husk det! Om noen uker er alt så meget bedre, magen vokser seg stor og fin, du vil faktisk føle deg vakker igjen, du blomstrer, vennen! Om ikke så altfor lenge holder du ett lite nurk i armene dine, ett nurk skapt av kjærlighet mellom deg og din mann. Tro meg, det overskygger ALT! *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 9. oktober 2003 #370 Del Skrevet 9. oktober 2003 Halloen!!! Hvordan har du det??er dubedre nå med kvalmen eller?? Håper vi snart får en oppdatering av den gravide frue??? Ha en super fin helg klem fra pia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfakrøll Skrevet 10. oktober 2003 #371 Del Skrevet 10. oktober 2003 Hei Angel !! Hvordan er det med kvalmen om dagen - kanskje ikke bedre av at vi her inne maser og spør Uansett, som Qlio-vennen sier - det er helt sikkert verdt det. Og det gjør det kanskje litt enklere å komme mellom :blunke: Håper uansett du koser deg mens Angel- :skjegg: er på jakt. - og at du blir frisk og rask nok til å besøke meg sammen med Qlio en vakker dag..... God helgeklem fra @lfakrøllen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 10. oktober 2003 #372 Del Skrevet 10. oktober 2003 God helg, lille gravide vennen min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter #373 Del Skrevet 14. oktober 2003 :o er visst en stund siden jeg har skrevet! :o Men alt er bra med meg, kvalmen begynner å avta og det føles herlig å kunne fungere sånn noenlunde ivertfall! Mange dager er jeg ikke kvalm i det hele tatt! det er så herlig!!! :D Men er veldig trøtt om dagene, kunne sovet døgnet rundt!! Dessuten må jeg være full av tiss :o , for jeg gjør ikke annet enn å tisse føles det ut som! hele dagene, og sikkert 5-6 ganger om nettene! Slitsomt! Kan jo bare bosette meg på toalettet visst! Og luft i magen :o , wow, stakkars ozonlag :oops: Føler meg skikkelig lekker om dagene ja! Men jeg har det topp! Jeg er gravid og lykkelig og forelsket i 2! Angelmannen og Lillegull selvfølgelig! Men jeg savner Angelmannen, han er på en 10 dagers elgjakt hjemme i Sverige! Vi er ikke vant til å være borte fra hverandre i det hele tatt, derfor føles det nok ekstra tungt og ensomt Men på en annen måte er det godt å savne han også, da vet jeg hva jeg har, og hvorfor jeg er så glad i ham idag sendte jeg et flott kort med Savner deg på..og skrev masse fint til ham, hvor lykkelig jeg er, hvor mye han betyr for meg osv..tror nok han blir glad for å få et kjærlighetsbrev når han sitter der borte i Sverige...vet han savner meg masse også.. :D Ellers har jeg vært i Bergen i helgen, og besøkt lillesøs som studerer! Det var kjempekoselig!! Virker som hun trives godt! Kjekk by, bergen! Neste uke er det 2 svangerskapskontroll!!!!!! Da skal jeg kanskje få høre hjertelyd!!! Håper de finner det da!!! :-? men det kan jo være 2 grunner til det: enten er det for tidlig å høre da (er da i uke 11), eller så er det ikke noe Men jeg må tenke positivt! Tror jo selv at alt er bra med lillegull! Tror magen min er på vei til å bli større, den er liksom forandra :o ...det er liksom noe der Nei, nå skal jeg ta meg en gåtur i det flotte været!! Er ikke ofte vi er velsignet med slikt vær her på vestlandet!! :D So long jenter, snakkes snart!!! Angel 9+2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 14. oktober 2003 #374 Del Skrevet 14. oktober 2003 Koselig og høre fra deg/dere igjen! Angelmannen blir sikkert glad for å høre noen søte ord fra den enda søtere kona si. At dere er lykkelige er det vel ingen som er i tvil om? Nå må du kose deg masse med den voksende magen, tissingen roer seg snart, før den kommer tilbake på slutten. Lufta kommer, og lufta går, lufta er for alle! *knis* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliza Skrevet 15. oktober 2003 #375 Del Skrevet 15. oktober 2003 Så fint å høre at dere er så lykkelige! Kos deg videre i svangerskapet (blir sikkert litt lettere å kose seg nå når kvalmen gir seg...)! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 21. oktober 2003 #376 Del Skrevet 21. oktober 2003 Hei Angel.... Takk for hilsing i dagboka mi. Og grattis så mye til deg også... Har ikke vært her inne på lenge, så hadde ikke fått det skikkelig med meg... Skikkelig gøy da! Tenk at det klaffet for oss begge to... *jippi* Jeg har det også bra med magen min, men den har ikke blitt så stor ennå. Er inne i 8. uka nå... Nå håper vi selvfølgelig at alt skal gå bra... Ta vare på deg selv og Lillegull.... Cr@sh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel Skrevet 22. oktober 2003 Forfatter #377 Del Skrevet 22. oktober 2003 Kjekt å høre fra deg Cr@sh, og gratla så mye igjen for den lille imagen! Er virkelig glad på dine vegne :D I går var jeg på andre sv. kontroll hos legen! OG JEG FIKK HØRE LILLEGULLS HJERTE!!!!!!!! Det var heeelt fantastisk vidunderlig!!!! :D :D :D Jeg var forberedt på at han ikke skulle finne den, ettersom jeg bare var i uke 11, 10+2..men jaggu fant han den gitt!! Han mente også at jeg nok var litt lengre på vei, ettersom han fant den...symfysemålet viste også det....så han sa at jeg minst var 12 uker! :o vet nå ikke helt jeg da, men jeg satser på å fremskyve terminen med en liten uke ivertfall, slik at jeg er i uke 12 nå, og er 11+3 idag... Neste kontroll skal vi til jordmor, for jeg vil gå annenhvergang til lege og jordmor...da skal Angelmannen få være med, og det gleder han seg til... Kontroll tallene: - uke: 12 - vekt: +1 kg - BT: 120/85 - HB: 13,6 - urin: ket 2+ - ødem: +/- - symfysemål: 12 cm (i den grønne linjen, rett ved den røde linjen) ikke vet jeg hva det mener..betyr det at det er innenfor normalen? og at over den røde er litt høyere enn normalen? -blodtype A rh pos (alltid likt å visst hva det var!) - HIV- neg - Rubella virus- påvist - toxoplasma- neg Ellers er jeg i kjempeform om dagene!!! Trøtt selvfølgelig, men er så herlig å være kvitt kvalmen!! Jeg stråler om dagene!! :D Ha en fin dag da jenter! Jeg skal bake masse skole- og kanelboller nå..nammi So long, ..Angel 11+3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia1006 Skrevet 25. oktober 2003 #378 Del Skrevet 25. oktober 2003 Så koselig å høre hjertelyden da det må være STORT altså Jeg får jo ikke beskjed når det har kommet innlegg her hm tror det går litt treigt med kg innimellom hi,hi Ja vi har jammen hatt strålende vær her på vestlandet den siste tiden vi må bare nyte det mens vi kan HA EN SUPER HELG ANGEL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 2. november 2003 #379 Del Skrevet 2. november 2003 Hjertelyden er fantastisk, ja..... *sukk* Tenk at det vokser ett lite menneske inni deg! Som er helt perfekt med hjerte som slår, armer som fekter og bein som sparker.... det er helt utrolig, ikke sant? Sitter her og ammer Ida, tenk hun er snart 4 mnd gammel allerede! Sist du så meg hadde jeg stor mage, da var hun inni der! Det er for stort til å forstå. Jeg håper vi sees snart, da er det DU som har magen, og jeg har vogn. *fnis* Hils bassen fra meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angel Skrevet 6. november 2003 Forfatter #380 Del Skrevet 6. november 2003 Hei! Qlio; skulle hilse tilbake Ja, da fikk jeg endelig somlet meg til å skrive litt til her inne....holder meg vel egentlig mest på snartmamma sidene for tiden, men skal prøve å oppdatere litt her iblant også... Formen er så som så..til nå har ikke denne graviditeten vært en dans på roser akkurat, men det blir nok bedre snart..kvalmen har begynt å roe seg, heldigvis, men til gjengjeld har jeg fått en fæææl hodepine som tar piffen fra meg, både dag og natt. Har visst med økt sirkulasjon å gjøre- dvs også økt trykk i hodet...er så trøtt, så trøtt! Helst vil jeg bare sove, og drikke H-melk :D ..finnes det ikke h-melk i hus, ja da er det KRISE Magen har begynt å titte forsiktig fram, og det er jo spennende! Spesielt for Angelmannen! På søndag er det farsdag, og da hadde jeg tenkt å kjøpe et fint kort, og en pappabok...det blir han nok glad for tenker jeg...han er jo på en måte pappa :D Nei, får somle meg tilbake til rengjøringen, må gjøre noe nyttig ettersom jeg har fri idag......og så får jeg finne meg et glass melk kjenner jeg :D Klem fra Angel 13+4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå