Gjest Indo Skrevet 28. mars 2008 #101 Del Skrevet 28. mars 2008 Har lest "spekulasjoner" som går på at vi generelt mister mindre hår under svangerskapet, og at det visstnok også gjerne gjeler hårene på magen, derfor denne vesle pelsen. Men etter fødselen tetter vi jo sluken i dusjen om vi ukke har rasket ut med hundebørste før vi går i dusjen, da mister vi alle "ekstrahåra" kroppen holdt på under svangerskapet, og da også denne på magen. For ja, pelsen forsvinner. Ånei! Da blir jeg sikkert noe skalla etter fødsel!!!! heheh.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 28. mars 2008 #102 Del Skrevet 28. mars 2008 Har litt pels jeg også ja Frisøren min sa også det at når man er gravid så mister man veldig lite hår, det er derfor mange synes de har så tjukt og fint hår mens de går gravide. Etter fødselen derimot husker jeg tilbake på håret mitt med skrekk og gru, i all fall et halvt års tid + senere, for det var da alle hårtuster hadde begynt å vokse frem. 10 cm lang hårbord langs nakken ekke særlig fint Har én mammabukse som passer bra (og som brukes mest), og 2 andre som er greie. Kjøpte noen mamma-topper fra H&M i forrige uke, og det var deilig å få noen som var lange nok. Har også litt mammaklær fra sist svangerskap, noe som kan brukes og annet som ikke kan brukes. Kjøpte blant annet et skjørt og en piratbukse i "samme serie" fra polarn o pyret sist, men de er så stramme i magen at jeg kan nesten ikke skjønne at det er mammabukser. Det er en bred strikk, men den er veldig stram. Klærne sitter fint ellers, så det er ikke str. som er feil heller. Strikken er ubehagelig å plassere under magen, og setter man den midt oppå klemmer den jo magen sammen som bare det. Lillegutt i magen begynte forresten å sparke og herje rundt der inne da jeg prøvde å ha strikken midt på magen.. Ikke helt fornøyd han da kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liset Skrevet 29. mars 2008 #103 Del Skrevet 29. mars 2008 Nå har jeg også fått meg ticker =)! (måtte en mann til for og ordne det....) På torsdag var vi på UL og det så ut som om alt sto bra til! Deilig og få den bekreftelsen på at alt var fint hittil. Det så ut som om vi får en gutt!!! Vi har jente fra før, så jeg synes jo gutt er ekstra stas denne gangen. Er det mange som skal ha gutter her? Har en liten følelse av at det er et flertall av gutter her. Skal ut og kjøpe meg en bukse i dag. Har 2 mammabukser og nå har den ene spjæra i rompa.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 29. mars 2008 #104 Del Skrevet 29. mars 2008 Vi får også gutt - tror vi. Er innkalt til ny UL nå på tirsdag, så da får vi det antakeligvis bekreftet. Blir fint å få se han igjen, det gleder vi oss til Noen som har tips til nettbutikker, eller butikker i Trondheim hvor de selger mammabukser til oss med litt lengre ben enn gjennomsnittet....? Har fått låne noen mammabukser, men de er for korte. Ser ikke så bra ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 29. mars 2008 #105 Del Skrevet 29. mars 2008 Mange som skal ha gutter i år ja! Inkludert oss (tror vi). Jordmor mente det, og vi så noe som ikke så ut til å være navlesnoren hvertfal! hehe..Så da blir det spennende å se etter fødsel da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 29. mars 2008 #106 Del Skrevet 29. mars 2008 Vi venter også en gutt ja, og i "terminforumet" jeg er på på et annet forum er det nesten bare gutter som ventes i august. Så mye for det "kinesiske fødselskartet" som skal spå kjønn... for ifølge det skulle vi nesten alle sammen få jenter... (med mindre jeg føder et par uker før tiden, da skal jeg ifølge ett av kartene får gutt, men med det andre, pluss om jeg føder til termin, sier de jente) Mye gutter som ventes til sommeren ja, lite tvil om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 29. mars 2008 #107 Del Skrevet 29. mars 2008 Det kommer gutt her også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlingeLing Skrevet 29. mars 2008 #108 Del Skrevet 29. mars 2008 Her kommer det en jente:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tecka Skrevet 2. april 2008 #109 Del Skrevet 2. april 2008 Vi fikk ikke vite hvem som bor i maven min. Vet bare at det er en viljesterk en. På ultralyden hadde h*n navlestrengen mellom bena og bena i kors og så lå h*n og vinket (eller pekte nese..) til oss. H*n sparker og er veldig aktiv, men med en gang sambo legger hånden på maven blir det helt stille. Og så begynner aktiviteten igjen når sambo gir opp å kjenne.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 2. april 2008 #110 Del Skrevet 2. april 2008 Her kommer det en jente:) Det var jammen på tide med ei til jente i klubben! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 2. april 2008 #111 Del Skrevet 2. april 2008 Vi skal ha en av hver Så da er det i allefall enda en jente i klubben Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 2. april 2008 #112 Del Skrevet 2. april 2008 Yeej! :-D Tenk en av hver, da. Utrolig stas. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 3. april 2008 #113 Del Skrevet 3. april 2008 Vi fikk ikke vite hvem som bor i maven min. Vet bare at det er en viljesterk en. På ultralyden hadde h*n navlestrengen mellom bena og bena i kors og så lå h*n og vinket (eller pekte nese..) til oss. H*n sparker og er veldig aktiv, men med en gang sambo legger hånden på maven blir det helt stille. Og så begynner aktiviteten igjen når sambo gir opp å kjenne.... Haha, leste dette akkurat mens samboeren min stod med hånda for å kjenne. Det er akkurat det samme her. Sparker ganske kraftig og er aktiv, men han stopper med en gang samboer legger hånden på magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liset Skrevet 8. april 2008 #114 Del Skrevet 8. april 2008 Nei jenter...... Er det ikke noe som skjer her da? Her i magen har han ENDELIG bestemt seg for og vise at han faktisk bor i magen! Tror han er en bedagelig bebis.... Og så var de vondtene da... Kjenner det i rygg, rompe og ben. Var hos jordmor i går, og hun anbefalte meg og kontakte en naprapat. Jobber fortsatt 100%, men aner ikke hvor lenge jeg holder ut (jobber i bhg, på småbarnsavdeling). Har virkelig lyst og jobbe lengst mulig, men etter en arbeidsdag er jeg helt ødelagt i kroppen. Har begynt med ferie en dag i uka, så får håpe det hjelper litt. Er formen deres bra eller? Så får vi håpe på litt mer liv her i klubben Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 8. april 2008 #115 Del Skrevet 8. april 2008 Jeg skal til fysioterapeut for første gang i morgen pga bekkenløsning. Lurer på hva som kommer til å skje der, hva hun skal gjøre og om jeg skal dit flere ganger eller om det bare er for én gang? Ellers er formen fin Sover fint på natten, og må ikke opp for å tisse (hver natt i all fall *bank i bordet* ). Magen vokser fint, og ser nå ordentlig gravid ut. Dét er deilig. Ikke lenger tvil om det er for mye god mat i Sandraheimen eller om jeg er gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siona Skrevet 8. april 2008 #116 Del Skrevet 8. april 2008 Her er formen grei, men jeg er forferdelig trøtt om dagen. Tror jeg kunne sovet døgnet rundt, og allikevel ikke følt meg uthvilt... Merker at jeg trives best med rutinearbeid på jobben for tiden, blir helt utslått om jeg må gjøre noe som krever endel konsentrasjon. Ellers føler jeg meg ganske så diiiger. Jeg har lagt på meg en hel haug med kilo allerede, det er nesten så jeg ikke tør å veie meg. Jeg spiser altfor mye sjokolade I forrige svangerskap la jeg vel på meg rundt 16 kilo, og det aller meste var borte en måned etter fødsel. Håper det går like greit denne gangen. Imorgen skal vi på 3D UL. Det blir spennende! Ekstra spente er vi fordi de ikke kunne se kjønnet på den ordinære ultralyden. Regner med at vi får vite det imorgen. Både jeg og mannen har en følelse av at det er jente denne gangen også, men det er vel ikke så mye å stole på, for sist tok vi feil begge to! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liset Skrevet 8. april 2008 #117 Del Skrevet 8. april 2008 Jeg skal til fysioterapeut for første gang i morgen pga bekkenløsning. Lurer på hva som kommer til å skje der, hva hun skal gjøre og om jeg skal dit flere ganger eller om det bare er for én gang? Ellers er formen fin Sover fint på natten, og må ikke opp for å tisse (hver natt i all fall *bank i bordet* ). Magen vokser fint, og ser nå ordentlig gravid ut. Dét er deilig. Ikke lenger tvil om det er for mye god mat i Sandraheimen eller om jeg er gravid. Bekkenløsning ja... Æsj det er nok ikke godt og gå med! Får håpe det hjelper med behandling!!! Det lurer jeg litt på... Hvordan kjenner man at man har bekkenløsning? Bekkenet er ikke som det pleier akkurat, men om det er bekkenløsning eller bare litt vondt aner jeg ikke.. Kjempe gøy med mage!! Vi får kose oss i mange uker til med magene våre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liset Skrevet 8. april 2008 #118 Del Skrevet 8. april 2008 Jeg skal til fysioterapeut for første gang i morgen pga bekkenløsning. Lurer på hva som kommer til å skje der, hva hun skal gjøre og om jeg skal dit flere ganger eller om det bare er for én gang? Ellers er formen fin Sover fint på natten, og må ikke opp for å tisse (hver natt i all fall *bank i bordet* ). Magen vokser fint, og ser nå ordentlig gravid ut. Dét er deilig. Ikke lenger tvil om det er for mye god mat i Sandraheimen eller om jeg er gravid. Her er formen grei, men jeg er forferdelig trøtt om dagen. Tror jeg kunne sovet døgnet rundt, og allikevel ikke følt meg uthvilt... Merker at jeg trives best med rutinearbeid på jobben for tiden, blir helt utslått om jeg må gjøre noe som krever endel konsentrasjon. Ellers føler jeg meg ganske så diiiger. Jeg har lagt på meg en hel haug med kilo allerede, det er nesten så jeg ikke tør å veie meg. Jeg spiser altfor mye sjokolade I forrige svangerskap la jeg vel på meg rundt 16 kilo, og det aller meste var borte en måned etter fødsel. Håper det går like greit denne gangen. Imorgen skal vi på 3D UL. Det blir spennende! Ekstra spente er vi fordi de ikke kunne se kjønnet på den ordinære ultralyden. Regner med at vi får vite det imorgen. Både jeg og mannen har en følelse av at det er jente denne gangen også, men det er vel ikke så mye å stole på, for sist tok vi feil begge to! Jeg også vil på 3D ultralyd!!!! Alle jeg kjenner som har vært på 3D Synes det var så utrolig moro!! Bare og glede seg da! Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 9. april 2008 #119 Del Skrevet 9. april 2008 Her er formen også fin! Litt trøtthet fortsatt her, noe som blir forsterket av at jeg har startet å få kramper i leggen midt på natta, og får litt avbrutt søvn Men det er vel ikke det verste man kan få, så skal ikke klage for mye på den Lillegutt begynner å bli mye mer aktiv i magen nå - i går kveld fikk kjæresten igjen kjenne masse sparking! Er mest på dagtid mens jeg sitter på jobb vanligvis, men fotballen i går kveld var tydeligvis så spennende at han våknet til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 9. april 2008 #120 Del Skrevet 9. april 2008 Usj, leggkramper har jeg sluppet unna stort sett (hatt det bare en gang siden jeg ble gravid, men jeg har det jo et par ganger i året uansett, så om det var relatiert til babyen er slett ikke sikkert) Men rusler på toalettet enkelte netter da. Og i alle fall om morgenen dersom vi for en gangs skyld skal ligge litt lenger, blæra mi holder ikke lenger enn til klokka 6, så da får jeg heller komme tilbake og sove videre... Er fortsatt 30% sykemeldt jeg da, og det er kjempedeilig. Jeg hadde sikkert KLART å jobbe 100%, men da altså helt utslitt, og med den konsekvens at jeg hadde jobbet mer enn 100% også. Nå har jeg fått gi bort noen oppgaver, går når klokka sier jeg skl gå, og har somregel overskudd til å fungere etterpå også. Det er deeeeeeeilig, og legen min mener at dette er grunn god nok til å være sykemeldt, for selv om det å være gravid ikke er en sykdom, så tar det p kroppen, og det er meninga man skal fungere som menneske, og kunne glede seg over hverdagen. Bekkenløsning ja.... hmm... noen ganger har jeg i alle fall vondt i hofte/bekken. Når jeg går, spesielt på asfalt, eller når jeg gikk mye opp og ned en bakke på dugnad. Når jeg sitter i sofaen med bena oppi sofaen, og legger den ene ankelen over den andre. Og av og til når jeg vrir meg, så iler det. Men, nei, jeg tror ikke jeg har bekkenløsning. Jeg mener... her sitter jeg på kontorstolen min i indianserstilling uten det minste problem... Magen vokser jevnt og trutt, og jeg nyter det. Det synes aller best når jeg ikkehar på klær på den da, så på kvelden når jeg gjør meg klar for senga står jeg gjerne forran speilet og nyter synet av magen min. (dessuten smører jeg den inn med en fuktighetskrem da. Ikke at jeg tror den på noen måte hindrer strekkmerker, men det er deilig å smøre inn likevel, og huda tar vel ikke skade av litt fuktighet når den skal strekke seg sånn...) På jobb derimot synes de ikke at jeg har så stor mage... Kan jo ikke trekke opp genseren og ned buksa (vel, det myke stykket over linningen da) og blottlegge magen for å si "joda, se her når det ikke er så mye klær rundt den, så"... Men jeg lurer på om jeg omgås feil generasjon mennesker, både på jobb og på dugnaden i helga... når folk ser magen min eller får høre om babyen, så er det litt snakk om at babyer er jo kjekt, jeg har mye å glede meg til, og her er hva de nylig opplevde med barnebarna sine.... typsik som da på dugnaden "Hva er det du sier, skal du ha en baby? Så kjekt da, jeg fikk et barnebarn i påska!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå