Gå til innhold

Skravletråd

Gjest Indo

Anbefalte innlegg

15 sekunder?

Nei her kan magen være stram lenge, også får jeg litt pusteproblemer og problemer med hvilken stilling jeg skal sitte/ligge i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, DET har jeg ikke opplevd nei.

Eller, dvs, mine kynnere er stort sett smertefrie de, jeg merker dem bare om jeg kommer til å legge hånda på magen og kjenne etter, og merker at den er helt stram. Så jeg er greit i stand til å gå på do.

Unntaket er de kynnerene jeg får når jeg er ute og går, langt avsted.

Det er en type kynnere som slett ikke henger på greip i forhold til det jordmora sa om at kynnere varer i ca 15 sekunder... Når vi har gått i 10-15 minutter begynner magen å bli stram og hard, og det kjennes ubehagelig. Som om jeg har sting/hold, men ikke i sida, en plass litt på siden av magen. Og da ER magen stram og ubehagelig til jeg setter meg ned. Ettersom dette stort sett skjer når jeg er på vei til eller fra togstasjonen, noe som tar meg 25 minutter (ned, 35 minutter hjem) så varer kynneren veeeeeesentlig lenger enn 15 sekunder ja... Og om jeg ikke senker farta når ubehaget setter inn (det har jeg bare prøvd en gang...) så er det HELE mage som er vondt og ubehagelig, ikke bare et lite punkt... Akkurat da er jeg ikke i stand til å løpe på toalettet, men på den annen side er jeg ganske langt unna ett uansett på det tidspunktet... :ler:

Da bør du håpe at du ikke plutselig får en trang til å gå på do=) hehe

Men mine kynnere varer også lengre enn 15 sek..Er heller ikke alltid at de gir seg om jeg setter meg ned/stopper opp heller.

De er heller ikke vonde, men jæ.... ubehagelige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 uker igjen her, og ryggen er litt trøblete og sover litt dårligere om natten, men ellers grei.

Tror ikke jeg kjenner så mye til disse kynnerne, men det er så mye rart som skjer i det område så er litt usikker på hva som er hva egentlig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha natta mi tilbake!!! Sover så innmari dårlig.... Våkner når jeg skal snu meg, våkner av at jeg må tisse opptil flere ganger. Er lei det!

Og så er jeg lei alle vondtene....

Men er det bare jeg som ikke har kynnere eller? Blir jo litt små bekymret fordi jeg ikke har kynnere. Kynnere er jo bra og ha!!

Ellers kan bare det "lille" magetrollet mitt komme, jeg er klar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du HAR kynnere, du merker dem bare ikke!

Det sa i alle fall jordmora på det fødselsforberedende kurset til de to (av 7) som ikke rakk opp hånda da hun spurte hvem som har kynnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har det, men noen merkes mer enn andre.

Når jeg satt med sånn registreringsbelte sa jordmora at hun så jeg hadde noen "tak". De kjente jeg ikke.

Andre kynnere kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jeg det :ler: ! Ja men det var godt og høre! For når jeg har snakket med venninner om kynnere, har de sagt at kynnere- det ville jeg ha merket! Forrige svangerskap merket jeg jo kynnere veldig godt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, har kynnerre nesten hele tiden. Helt sprøtt igrunn, kan ikke gå over gulvet engang uten at magen blir hard som et trommeskinn. Veldig ubehagelig, blir så begrenset over hva jeg kan gjøre. Så begynner å innse at det blir noen uker med mye sofasitting frem mot fødselen.

Begynner også å få mens-lignende smerter i underlivet, tror det er ganske så normalt....Gruer meg veldig til fødselen også, men fordelen med mye plager er jo at jeg også gleder meg veldig til den er over og jeg etterhvert får kroppen min tilbake :-)

Mye klaging her, men er lettere å klage til mine medsøstre som vet hva det dreier seg om enn til den vordene far. Han er veldig omtenksom og tar seg av det meste som jeg ikke greier lenger, nen vil nok aldri forstå helt hva jeg mener når jeg forklarere hvordan det er å ha kynnere, bekkenplager osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er helt sant! De har jo ingen grunnlag for å kunne vite hvordan vi har det! Så er absolutt greit å kunne "klage" til noen som vet hva vi går igjennom, og gjerne på samme tid..Så kjedlig at du gruer deg til fødselen da! Selv gleder jeg meg, men må innrømme at jeg begynner å oppleve litt ærefrykt til det hele, så er vel ikke heelt høy i hatten om dagene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker jo dårlig å si til mannen at "jeg har mensmurringer"... det er jo ikke som om han vet hvordan det føles... (Min mann ville sikkert kommet med varmeflaske og potetgull om jeg klaget over menssmerter, for han vet at jeg liker varmeflaska mi når jeg har mensen, og potetgull pga saltsug (egentlig pms det da, men jeg trøstespiser resten av det under mensen) :ler: )

Jeg har det egentlig veldig godt jeg. Kynnere av å gå ja, men ikke over gulvet, ikke før jeg har gått 10-15 minutter. Litt murring og surring nedi der, og en intens smerte på ene sida et lite øyebklikk i sted (men ikke mer enn 5-10 sekunder, og har ikke kommet tilbake. Bare opplevd det en gang før, for et par uker siden, så det er ikke noe stort problem akkurat..)

Og en måned i dag, til terminen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar meg den frihet å sladre litt her inn på terminklubben - vi må bli flinke til å bruke den nå som det skjer så mye :-D

Niennah er på sykehuset, vannet har gått og hun hadde 3-4 cm åpning på morgenen i dag. Så hun som var så skråsikker på å gå over termin, føder heller ca 2 uker før termin :-D Gleder meg til vi blir mer oppdatert på hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært hos jordmor (vikar siden min har ferie), Hyggelig dame som jobbet på sykehuset egentlig. Så hun spurte meg litt om min forrige fødsel, så da fikk jeg fortalt henne hvor lite hyggelig den opplevelsen var. Hun sa jeg burde skrive et brev om hvordan opplevelsene mine var og hva jeg ønsket for denne fødselen. Ta det med på sykehuset når gutten har tenkt seg ut.

Er nok heller ikke en liten tass jeg går og bærer på heller...(var vel egentlig klar over det da storesøster var 4700) Jeg ligger over det grønne på SF målene.

Så skal jeg tilbake om 1 uke, for jeg hadde proteiner og litt høyere blodtrykk enn vanlig. Følge litt med med tanke på svangerskaps forgiftning.

Blir helt matt jeg.... Det må liksom alltid være NOE!

Ja ja.. nok om meg. Hvordan går det med dere da? Er det flere som har fått bebis tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen baby her helt enda, men han er jo ikke ventet helt enda heller da, så jeg venter gjerne litt til jeg.

Skal på kontroll på fredag, og har under ei uke igjen til permisjonen (første permisjonsdag neste onsdag), og har det egentlig innmari bra jeg.

Bekymra meg litt for lillegutt i går, han ga oss ikke det kveldsshowet han pleier. (magen som hopper når han hikker, buler i alle retninger når han sparker, og respons når pappa'n snakker til ham) Men han bevegde seg da tilslutt litt når mannen pratet til magen og dyttet litt på den. I morges satte han ikke igang med morgengymnastikken når jeg sto opp, så jeg var inne på tanken om å ringe sykehuset, men tenkte jeg fikk nå spise frokost først, med søøøt, kald sjokomelk til for å se om det satte fart på ham. Og til en viss grad så gjorde det jo det, så jeg sa til ham at jeg ville følge med ham i løpet av dagen, så han hadde bare med å være aktiv! (egentlig har han sine to mest aktive perioder på morgenen (pleier reagere når jeg dusjer og det plasker mot magen og sånn) og på kvelden når jeg legger meg og mannen prater nattasamtale med ham)

Vel, i løpet av formiddagen har lillegutt vært snill og aktiv (muligens litt fordi jeg har spist litt søte greier da, jeg ga etter for snopesyken under "unnskyldningen" om at jeg trengte at det ble futt i magen i dag), og han likte åpenbart lunsjen min, så nå koser han seg nedi der, og den bekymrede mamma'n slapper av.

Om en halvtimes tid er visst arbeidsdagen over for min del (Jeg jobber bare 70%, det er veldig deilig) så får vi høre hva mannen har blitt enig med bilfolka om, kanskje vi skal kjøpe ny bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med ny bil da!

Jeg tenker at det kanskje er fordi de ikke har så god plass lenger, at de kan bli "latere"? Nå har aldri magetrollet mitt vært super aktiv da.... Men jeg synes det nesten blir mindre og mindre av de "gode" sterke sparkene. Nå er det mest dytting.

Har dere alt utstyret iorden da?

I dag var jeg på helsekosten og kjøpte sjampo, olje +++ til bebi. Kosedress til meg selv(til sykehuset) og noen t-skjorter. Og crocs. Synes egentlig ikke crocs er så super fint... men det var godt og gå med og det eneste av sko jeg fikk på meg i den butikken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn apropos baby..Hvilke stelleprodukter trenger man? Jeg har kun babyolje til nå, men må vel ha zinksalve også. Bruker de mild såpe ala natusan også? Må si jeg er helt grønn her, og alle jeg spør gir meg forskjellige svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så veldig glad i baby produkter som Har mye stoffer som feks parabener i seg. Så jeg kjøper produkter på helsekosten.

Til snuppa brukte vi ikke så mye såpe, istede tok vi noen dråper med olje i vannet. Tenker at såper lett kan tørke ut huden...?

Så det jeg har kjøpt i dag er: Zinksalve (jeg synes silulen er best, er ikke så tykk og seig), olje og sjampo fra Babyline Derma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...