Gå til innhold

Skravletråd

Gjest Indo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror ikke det blir baby her på veldig lenge.... Har ikke et eneste fødseltegn =(.

Men jeg er så lei og vil møte han NÅ!!!!!!!!

Hvordan er det med dere andre? Noe tegn til fødsel i nærmeste fremtid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Indo, og velkommen hjem Sandra!

Jeg vil også ha 08.08.08-baby!!!

Men neida, her er det kynnere uten et snev av smerte, og ikke en eneste "mensmurring" engang...

Jaja, kanskje jeg rekker strikke ferdig lua som skal være til "hentesettet" hans da. (Hermetegn fordi "settet" bare består av en omslagsbody. Og muligens ei lue. Buksa blir jeg ikke ferdig med å strikke med mindre jeg går MINST en uke på overtid, tenker jeg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp, det går veldig bra med BlingeLing.

Kom hjem fra sykehuset igår og jeg fikk jenta mi på tirsdagen den 05.08.08. Slapp å bli satt igang dagen etter at vannet gikk, da kroppen ordnet det fint selv.

Hadde forøvrig ingen tegn til at noe som helst har vært på gang jeg før vannet gikk.

Ellers må jeg si jeg at jeg var veldig fornøyd med de jordmødrene jeg fikk under fødsel og oppholdet på sykehuset:)

Gratulerer så mye til dere andre som har født denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye til deg, og så flott at alt gikk fint og at kroppen ordnet opp selv.

Gikk vannet helt plutselig uten noe forvarsel?

Hmm, mange måter dette kan starte på, åpenbart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg hadde kansje litt vond i magen om natten. Våknet klokken fire og var lys våken. Så da leste litt for å prøve å bli trøtt. I seks tiden kjente jeg knepp, og så var det i gang. Merket svake rier et par timer etterpå, og så tok det seg opp gradvis i styrke utover dagen og så ble jeg lagt inn på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som har tenkt og få baby snart???

Jeg er så lei og vil ha han ut snart! - Men så har jeg begynt og bli litt redd for fødselen og alt som kan skje.... Ikke bra!!

Men jeg tror jeg kommer til og glemme det litt bort når det først er igang. Forrige gang tror jeg at jeg var i en liten boble med bare meg tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg har tenkt å få baby snart.

Helt når "snart" er vet jeg ikke, men i løpet av de neste to ukene i alle fall, det er bare 14 dager til overtidsdatoen, og de aller fleste får jo babyen sin før de kommer så langt, ikke sant? Så det satser jeg på...

Aller helst om ikke så lenge, denne uken hadde passet meg fint, jo før jo heller, egentlig. Nå er jeg KLAR!

(Ehh, nei, buksa til hentesettet er fortsatt ikke ferdig da... så HELT klar er jeg nok ikke på noen dager, men han kan bruke ullstrømpebukse i stedet, det går så fint så. Du er velkommen ut nå, lille venn. Det plaskregner i dag, men det må du nok bare venne deg til, siden vi bor i Bergen, så det er like greit å finne ut av det fra starten av. Bare å komme ut i dag, det er greit det...)

Men neida, ingen tegn på at noe er på vei her nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går fortsatt og venter, og blir vel å vente en stund til ettersom jeg har termin heelt i slutten av august.

Er ikke superlei ennå, så det går bra med ventingen. Men formeen er laber, har mye vondter, vondt i bekkenet og mens lignende smertere.

Er engstelig med tanke på fødselen, huff. Jeg er vel en pyse når det gjelder smerter gitt......skal nå bli godt å få det overstått :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter=)

Vannet mitt gikk ca 18.30 på torsdagen..Gikk i hele 3 omganger..1 gang hjemme og 2 på sykehuset. De anslo mengden til ca 3 liter..Altså kjempemasse=) hehe..

Så fra vannet gikk til lille E var født tok det ca 6,5 timer..Hadde en lett fødsel, som faktisk ikke var særlig vond..Vel, latensfasen var noe dritt, men resten gikk lekende lett med lystgass=)

Nå storkoser vi oss med verdens mest nydelig gutt..Han er faktisk det! hheehe..Det har vel alle mødre sagt tror jeg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes bare et absolutt virkelig vakkert barn i verden.

Og enhver mor har det. I opptil flere eksemplarer. :ler:

Her er det ingen tegn på at lillegutt har tenkt seg ut enda, så jeg får bare smøre meg med tolmodighet. Legekontroll i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor tok på lillebror sitt hode i dag :) . Det er litt rart og tenke på.....

Hun var litt langfingret og rørte litt oppi der, må si jeg synes det var litt ubehagelig... Men verdt det om det hjelper til i prosessen. Om han ikke kom av seg selv før neste kontroll som er på neste tirsdag, skulle hun ringe sykehuset for igangsetting. Hun vil ikke at jeg skal gå over termin. Ble glad da ja!

Hun trodde han kom til å bli rundt 4500 ved termin. Steike... Jeg får store barn asså. Så han har det med å komme før han blir 5kg.

Jeg gikk hjem fra jordmor i dag (tar egentlig 20 minutter), jeg brukte nærmere en time. Måtte ha to sitte pauser også :fnise:

Så nå er jeg helt ødelagt resten av dagen.

Endret av Liset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ingen som har engang vurdert å sjekke om det er noe som ligner på modning på meg... og legen vil ikke gjøre noe som helst, han messer bare på at jeg kan gå to uker over før noen vil gjøre noe... (jm går jeg ikke til lenger, hun sa "lykke til" når jeg gikk derfra for over tre uker siden, da var hun ferdig med meg...)

Men han kommer vel når han kommer, tenker jeg. Fikk i alle fall legen til å sjekke i dag, hodet er festet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud for et surrehue...!!!! Hadde skrevet svar (ganske langt) så klarte jeg å miste dataen i gulvet... Dataen skrudde seg av gitt.

Grunnen til at hun spurte om hun skulle sjekke meg var nok fordi jeg fortalte henne at jeg hadde begynt og tenke veldig på fødselen. Jeg gruer meg masse. Er så redd for at lillebror skal bli så stor at han sitter fast eller noe, og det skjer noe kritisk. Storesøster var jo 4660 og vi vil ikke at lillebror skal være større iallefall.

Forrige gang jeg var gravid var det heller ingen som sjekket meg innvendig. Tror ikke det er så vanlig så lenge SF målene ser bra ut.

Valgte du selv og slutte hos jordmor eller hadde du ikke noe valg?

Denne gangen går jeg bare til jordmor, noe jeg er veldig glad for. Føler meg veldig godt tatt vare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg valgte det ikke, hun valgte det på et vis for meg... Jeg hadde time hos henne 36+4, og hos legen 38+4, for jeg har alltid fått det sånn jeg, satt opp ny time hos den jeg var hos, etter den timen jeg hadde hos den andre, annenhvergang. Men hun mente at nå måtte timene ikke lenger settes opp etter skjema, men etter min form, så "da får legen din gi deg ny time når han mener du skal ha den. Lykke til med fødselen!"

Vel, legen min satte opp ny time utfra hva skjemaet sa, så mye for den planen... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt, hva jeg gjør en evt "neste gang" skal være usikkert. Jeg fikk ikke spesielt god kjemi med den jordmora (men jeg har bare vært der to ganger da, den forrige slutta 1. juli), men jeg går IKKE til kontroll gjennom et helt svangerskap med den legen der i alle fall! (Jeg har hatt vikarlege® også frem til de sise to legetimene)

Sist sjekket han ikke leie. Denne gangen spurte vi, så da sjekka han og bekrefta at hodet er festet, men han er veldig sånn "mål blodtrykk, mål magen (ikke trykke på den, bare måle) og lytt på babyen. Sjekk ødem. Greit, takk for i dag, bestill ny time i resepsjonen." Jeg syntes jordmor skravla for mye, men hun lot i alle fall som om hun husket meg (titta selvsagt bare på papirene sine, men hun titta da på dem) legen aner ikke når jeg har termin når jeg kommer inn døra han...

Og når jeg sa at terminen var i morgen mente han at derved var jeg 29+6 i dag? 40+1 sa jeg... (Han mente antakelig i det minste 39+6 antar jeg, og tenkte 40 ukers svangerskap i stedet for 40+2?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...