Gå til innhold

Skravletråd

Gjest Indo

Anbefalte innlegg

Har ingen passende bag jeg heller. Har en liten koffert, sånn helgekoffert, som jeg aller helst ville brukt (foretrekker koffert over bag, lettere å finne frem, lettere å sortere, bag er bare komplett kaos etter to minutter, og hvor i all verden skal jeg gjøre av det brukte tøyet, når jeg ikke har to bur å skille dem i?) men så sier alle at sykehuset vil man skal ha bag fordi det tar mindre plass, eller noe sånn? (Ikke at jeg helt skjønner det da, men det er vel fordi vi bare har STOOOOOOOORE bagger, og jeg ellers liker min søte, lille håndbaggasjekoffert...)

Siden vi neppe kan kjøre egen bil til sykehuset er dessverre ikke "la den ligge i bilen til man har havnet på et rom" en mulig løsning heller... med mindre jeg skal kjøre til sykehuset selv.

Jaja, jeg har enda noen uker å finne ut av dette på...

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bagen jeg skal bruke er faktisk nesten perfekt. Kunne jo ha vært LITT større, og som Malama påpeker, med ekstra plass til skittentøyet. Men nå har vi heldigvis egen bil hvor vi kan legge ting som evt ikke får plass i bagen. Det geniale er også at sykehusparkeringen ligger rett utenfor inngangen til barselshotellet, så veien dit er meget kort=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siona: Skjønner godt at du er utålmodig jeg! Men snart kommer hun jo :)

Har kjøpt bag i dag, for det hadde jeg ikke. Så nå skal jeg snart begynne å pakke litt sånn smått :) Var på omvisning på føden i dag, så det begynner å gå opp for meg at det kan jo skje noe snart. Før har det vært så leeenge til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på omvisning neste uke, i forbindelse med fødselsforberede kurs. Så jeg tenker jeg lar dette med pakking av bag vente til etter det i alle fall. Jeg har jo end ei stund igjen. Faktsik 3 uker igjen på JOBB, og deretter tre uker til til termin. 6 uker til termin i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er de første babyklærene i vaskemaskina!

Det får ikke hjelpe at den kommoden fortsatt ikke er kommet inn på butikken slik at vi ikke får hentet den hjem i dag heller (de skal ringe når den kommer, og jeg antar de hadde ringt nå, om den var der i dag) nå klarte jeg ikke vente lenger, jeg VILLE vaske babytøy, og henge det til tørk i sola!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, burde kanskje begynt litt med pakkinga av den bagen...

Så du hadde fått noen tips i bloggen din :) Nyttig for deg og nyttig for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg helt unormal jeg? Helsekortet, sammen med blodtypearket fra sykehuset og UL-skjema har jeg hatt i en konvolutt i veska siden jeg fikk dem jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen som spesifikt har sagt det til meg heller, men for det første hadde jeg glemt dem til annehver kontroll om jeg ikke hadde dem i veska, for det andre så gjør de jo ingen nytte hjemme, om noe skulle skje...

OM noe skulle skje så jeg måtte dra på sykehuset for en sjekk, så hadde det nok vært en fordel for dem om jeg hadde med helsekortet, men det er like aktuelt å dra dra jobb, hjem og hente papirene, tilbake til byen og opp på sykehuset, for å si det sånn. Og når vi dro tvers over landet, OM noe skulle skje, hadde det nok vært en fordel om papirene var i amme landsdel som meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert greit det, sånn i tilfelle. :)

For oss er det ikke noe problem siden vi bor så nært sykehuset, så det er alltids noen som kan komme med de raskt OM noe skulle skje.

Har alle papirer samla i ei mappe lett tilgjengelig. :)

Dessuten tok de kopi av helsekortet når jeg var på omvisning, så de har det meste uansett, bare ikke de aller siste kontrollene.

Endret av Niennah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel forskjell ja, jeg bor en halvtime unna sykehuset (om jeg kjører selv, hvilket ikke er aktuelt i de fleste tilfeller hvor jeg vil oppsøke sykehuset...) og har ikke vært på omvisning (skal neste uke, men det er ikke i regi av sykehuset, men i forbindelse med et fødselsforberedende kurs som vi skal på hos en jordmor som OGSÅ jobber på sykehuset, men dette er i regi av hennes private praksis)

(og det hadde uansett hjulpet lite på sykehuset i Gjøvik... siden jeg jo bor i Bergen...)

Jeg har samla alle papirene i en konvolutt, og stappa den i veska, så vet jeg hvor jeg har den. For MEG er det praktisk, og logisk, men jeg har ikke hørt om noen andre som har gjort det, så jeg tror jeg er litt rar. Selv om altså jeg mener å ha lest at man den siste tiden i alle fall, alltid bør ha helekortet med seg. Men det leste jeg for LENGE siden, og har ikke sett det igjen etter at jeg ble gravid, så jeg aner ikke hvor jeg har lest det altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skader i alle fall ikke å ha det med seg. Så slipper du tenke på det om det nå plutselig skulle skje noe.

I morgen skal jeg til byen, og da skal jeg kjøpe litt småtterier tenkte jeg. Ammeinnlegg og sånt. Så har jeg litt mer enn en tannbørste klart. ;)

Endret av Niennah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke høygravid (i morgen blir jeg visst det, ettersom jeg har lest at det er når det er 40 dager igjen til termin?) men sannelig synes jeg det er i varmeste laget for meg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er helt jævlig varmt for tiden. Holder på å renne helt vekk jo, og bein og fingre hovner opp=(

Grattis som høygravid imorra da Malama=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at helsekortet/UL-papir/blodprøvesvar ligger i en perm hjemme. Har dem ikke med meg. Men så er jeg som oftest ikke langt unna hjemme, og sykehuset er 10 minutters kjøring unna der vi bor. Kanskje jeg må tenke litt mer over det i tiden framover, for eksempel når vi besøker svigers 1 time unna... Sikkert lurt det.

I dag er det varmt ja! Var 20 grader i skyggen kl 08 :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 dager til termin. Med andre ord visstnok høygravid.

Tida flyr!

Og i denne sommervarmen er det bare å innse at jeg, på tross av det slett ikke ser ut som jeg har vann i kroppen, i alle fall får merker av klokka (!) og gifteringen sitter vesentlig bedre fast. (Den sitter vesentlig løsere nå enn i gårkveld da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis som høygravid! Så gøy =)

Vann i kroppen er ikke så moro.... Heldig om du får på deg skoene dine! Vi skal i bryllup på lørdag og jeg har ingen sko og ha på meg. Har to par som "passer", et par joggesko og et par sandaler. Så det blir til at jeg må gå med "tåfis" sandalene, som ikke er de fineste.

Og kjolen jeg skal ha på, jeg ser ut som et telt i den :fnise: . Ja ja, jeg får late som om jeg synes jeg er fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...