Ella* Skrevet 9. juni 2008 #221 Del Skrevet 9. juni 2008 Ganske stille her inne nå ja. Men om noen uker blir det forhåpentligvis mer fart, da er det jo en del som nærmer seg termin Jeg går bare og venter på sommerferie jeg! Har to vakter igjen i praksis før jeg er ferdig utdannet Er sykemeldt fra jobben, så blir ingen sommerjobbing etterpå Ser det er flere enn meg som synes det er varmt Glad jeg har vifte, jeg også. Men nå er det vel litt kjøligere over hele landet. Godt med en pause fra varmen, egentlig. Har dere alt av utstyr i hus? Vi har alle de "store" tingene, tror vi mangler litt klær i de minste størrelsene (er så vanskelig å vite hva vi trenger), noen kluter, ammeinnlegg, smekker og forskjellig andre småting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 9. juni 2008 #222 Del Skrevet 9. juni 2008 Isj, så kjedelig, da. Du får ha et sort og mørkeblått vognteppe for å prøve å gjøre det til en helhet. Den var ikke dum!=) Det er neste mission nå. Finne et slikt vognteppe! Deilig at varmen har tatt seg en liten pause ja.. 13 grader og overskyet ute, så nå kooser jeg meg=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 9. juni 2008 #223 Del Skrevet 9. juni 2008 Varme og finevær har tatt pause, men jeg trivdes bedre med varmen (så lenge jeg var hjemme da, og ikke hos svigermor, der ble det for varmt på soverommet og jeg sov dårlig) enn dette. Da gikk jeg på jobb med sandaler og ingen sokker, rusla barbent, og ettermiddagene tilbrakte jeg i skyggen med et stort glass isvann. Nå må jeg ha sokker og sko. Og selv om jeg ikke egentlig synes jeg har vann i beina (trykker på foten slik legen gjør, og ser jo ikke de merkene han sier skal være mulige å lage når man har vann i beina) så lager i alle fall sokkene masse merker på beina mine. Men, nå sitter jeg i sofaen uten sokker da, og lar beina normalisere seg... Og sitter her og strikker, på det TREDJE pågående prosjektet. Hvorfor jeg stadig starter nye før jeg gjør ferdig det/de forrige er jo i det hele tatt litt uforklarelig, men... sånn har jeg åpenbart blitt. Jeg som altså egentlig ikke kan strikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennah Skrevet 9. juni 2008 #224 Del Skrevet 9. juni 2008 Den var ikke dum!=) Det er neste mission nå. Finne et slikt vognteppe! Deilig at varmen har tatt seg en liten pause ja.. 13 grader og overskyet ute, så nå kooser jeg meg=) Du har ingen som kan lage et? Eller fri til noen flinke sy/strikke/håndarbeidsdamer på KG. Mørkeblått, sort og kanskje noe hvitt i blir sikkert også fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleKylling Skrevet 9. juni 2008 #225 Del Skrevet 9. juni 2008 Er det lov å klage litt her også tro? Jeg sliter SKIKKELIG om dagen.... har fått masse smerter, som antagelig er nervesmerter under ribbena på venstre side. Husker jeg hadde det sist også, men da var det på langt nær så ille. Og det er jo leeeeenge igjen. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å ha det sånn i 10 uker til. Ikke er det så mye å gjøre med det heller, men skal prøve varmeflaske og bedøvende salve på huden. Hvis ikke det hjelper får jeg gå til legen og høre om hun har noen kloke ord på lager. Evnt få en henvisning til gyn. For sånn som dette er håpløst..... Griner flere ganger om dagen fordi det er så vondt. Eller, selve smerten hadde vært utholdelig hvis den bare varte litt. Men det er liksom det at det aldri går bort.... og det gjør det jo antagelig ikke før ungen er ute heller. Det er som om noen klyper meg innvendig, brennende og sviende smerte. Det eneste som hjelper er å stå oppe. Å sitte på en vanlig stol er helt håpløst. I bilen også. Så nå må vi kjøpe nytt bilsete til lillemann. Han sitter bakovervendt bak passasjersetet, og jeg får ikke lagt ned ryggen på mitt sete. Så da må han sitte forovervent lenge før vi hadde tenkt til det. Alternativet er å ikke kunne dra noe sted, men det blir jo litt tungvint det også. Natta er et kapittel for seg selv. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg snur meg, ligger like vondt uansett. Jeg mister helt fokus på at det faktisk er en baby inni der. Det er liksom bare vondten og ikke babyen lenger :gråte: Sukk, måtte bare få ut dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 9. juni 2008 #226 Del Skrevet 9. juni 2008 LilleKylling... Det høres helt forferdelig ut. Har du snakket med legen om dette? (Du har sikkert det, men jeg må jo spørre). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleKylling Skrevet 9. juni 2008 #227 Del Skrevet 9. juni 2008 Både ja og nei... jeg var hos jordmor i forrige uke, og hun snakket med legen. De ble enige om å ta leverprøver bare for sikkerhets skyld. De var helt fine selvfølgelig. Mannen er lege da, så vi prøver å legge hodene i bløt sammen for å finne ut hvordan vi skal komme oss gjennom dette i 10 uker. Han foreslo til og med og kjøpe en ny lenestol til meg som ryggen kan legges ned på :rødme: Men skal ringe legen min i neste uke hvis ikke det hjelper med varmeflaske eller bedøvende salve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 9. juni 2008 #228 Del Skrevet 9. juni 2008 Både ja og nei... jeg var hos jordmor i forrige uke, og hun snakket med legen. De ble enige om å ta leverprøver bare for sikkerhets skyld. De var helt fine selvfølgelig. Mannen er lege da, så vi prøver å legge hodene i bløt sammen for å finne ut hvordan vi skal komme oss gjennom dette i 10 uker. Han foreslo til og med og kjøpe en ny lenestol til meg som ryggen kan legges ned på :rødme: Men skal ringe legen min i neste uke hvis ikke det hjelper med varmeflaske eller bedøvende salve. Ok... "utredningen" er forsåvidt i gang da, det er jo bra Dumt at dere ikke finner ut noe som hjelper da. Det høres jo kjempevondt ut! Da er det godt å ha en snill og omsorgsfull mann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 9. juni 2008 #229 Del Skrevet 9. juni 2008 Kan dere ikke flytte setet til den vesle til et annet sted i bilen, bak fører eller i midten, slik at han kan sitte bakovervent litt til? Eller blir det ikke plass til det pga storebror? Høres fælt ut å ha så vondt, håpr du finner en løsning som hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleKylling Skrevet 9. juni 2008 #230 Del Skrevet 9. juni 2008 Det blir ikke plass noen andre steder, da må mannen sitte med rattet i magen Britax hi way gjør seg dårlig i en passat stasjonsvogn. Men vi kan jo bruke det igjen når babyen er født. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 9. juni 2008 #231 Del Skrevet 9. juni 2008 Du har ingen som kan lage et? Eller fri til noen flinke sy/strikke/håndarbeidsdamer på KG. Mørkeblått, sort og kanskje noe hvitt i blir sikkert også fint. Jo, mamma er helt i hundre ang strikking til lillebabyen, så kan jo lufte ideen der i gården=) Da blir begge to fornøyde! Får ta å prate med henne imorgen=) Lillekylling: Selvfølgelig er det lov å "syte" her inne..Syt alt du bare orker, bare kjipt å høre at du har det så vondt..Håper at alt ordner seg snart hvertfall, for slik kan du ikke ha det i mange uker fremover! Kan du ta nye prøver hos legen da? Kanskje ultralyd av hele "systemet"? til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleKylling Skrevet 10. juni 2008 #232 Del Skrevet 10. juni 2008 Lillekylling: Selvfølgelig er det lov å "syte" her inne..Syt alt du bare orker, bare kjipt å høre at du har det så vondt..Håper at alt ordner seg snart hvertfall, for slik kan du ikke ha det i mange uker fremover! Kan du ta nye prøver hos legen da? Kanskje ultralyd av hele "systemet"? til deg! Takk for det! Skal ta en prat med legen til uka hvis ikke vi finner en mirakelkur. Regner med hun vil sende meg til UL da, selv om det antagelig ikke vil gjøre noe forskjell. Men de kan kanskje se hva det er som presser så på. Og det vil kanksje hjelpe litt å se lille tassen inni der også :rødme: Natta har vært ganske grei, men nå er det på`n igjen kjenner jeg. Lillemann skal snart sove, så da tar jeg meg en blund jeg også. Snille gutten min :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 12. juni 2008 #233 Del Skrevet 12. juni 2008 Slo meg plutselig at nå er det snart vår terminklubb sin tur til å begynne fødinga I følge termindatoene til folk inne på mai/juni-klubben, MÅ hvertfall 17-18stk ha født! Åååå som jeg gler meg til det er min tur=) Grur meg absolutt ikke til fødselen, men det kommer nok av at jeg går naivt imøte med det som kommer Vet jo tross alt ikke hvordan det er å føde..Hva med dere? Fødselsangst? Og så bare lurer jeg..Noen flere som er blitt litt kvalme igjen innimellom nå den siste tida? Spydd flere ganger idag liksom :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siona Skrevet 13. juni 2008 #234 Del Skrevet 13. juni 2008 Ja, nå begynner det å nærme seg for flere av oss. Det er bare 2,5 uke til min termin nå... Spennende! Sist gikk jeg 10 dager over, håper at det skjer noe rundt termindatoen denne gangen Jeg har også vært mye kvalm i det siste, og igår kastet jeg opp noen ganger. Snakket med jordmor om det igår, og hun sa at det var helt normalt å bli kvalm når hodet lå dypt i bekkenet. Fordi det er så mye nerver der nede... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 13. juni 2008 #235 Del Skrevet 13. juni 2008 Ja, nå nærmer det seg for mange. Jeg har fortsatt halvannen md igjen, og synes det er ganske deilig. Har liksom ikke fått tid til å tenke babyforberedelser denne gangen synes jeg. Det er så mye annet som skjer. Magen begynner å bli stoor, og jeg lurer på hvordan det er mulig å vokse enda mer :klø: Denne babyen er så mye mer aktiv og voldsom enn førstemann, noen av sparkene/dyttene er egentlig ganske vonde, han presser skikkelig langt ut. Det er spesielt et sted, helt øverst på magen til venstre som gjør vondt når han dytter (har sittet lenge i seteleie). Ellers har jeg for tiden mye vondt nederst på magen, men synes ikke magen er så stiv når jeg får de smertene heller, så kan ikke helt skjønne om det er kynnere eller hva det er. Da er det så vondt at jeg ikke kan gå, eller reise meg opp osv. I dag er det nytt forsøk på 3D UL! Lillemann har skjult ansiktet sitt 2 ganger, så dette er det tredje (!) forsøket. Tror nesten ikke jeg gidder å dra tilbake hvis det ikke går denne gangen heller.. Sist gang drakk jeg en hel cola før timen, men ingen reaksjon fra magen. Tenke jeg skulle spise sjokolade denne gangen da. Noen som har noen spesielle matvaner el. for tiden? Jeg hadde så innmari dilla på isbiter sist svangerskap, og i går kjente jeg igjen den samme trangen. Derfor knaste i meg et halvt brett på rappen, og det var godt, nam nam . Tror det er den knasingen jeg synes er best. Har liksom gått og tygget med munnen i mange dager nå (uten noe i munnen). Da jeg gikk gravid med storebror spiste jeg minst 1 brett isbiter om dagen, og hadde masse liggende i fryseren i tillfellet det ble behov var jo krise hvis det ikke var mer isbiter igjen. Det er jo greit det da, isbiter er jo bare sunt Liker goså godt tanken på fuktig kjellerlukt. Men det er ingen fuktige kjellere jeg kan lukte på her jeg bor Jeg bare tenker med lengsel på potetkjelleren til bestefaren min på landet. Jeg lengter dit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlingeLing Skrevet 13. juni 2008 #236 Del Skrevet 13. juni 2008 Jeg har blitt litt kvalm igjen iallfall. Har også fått litt vondt i magen. Ligger fortsatt under mht til vekten jeg hadde før ble gravid, så trenger vel kansje ikke akkurat en ny runde med kvalme nå. Baby min har snudd seg og ligger også langt ned, så da har det kansje sammenheng med det som ble sagt ovenfor her. Har egentlig ikke fødselsangst..er utenfor min kontroll, så tenker liksom ikke så mye på det. Det som skjer det skjer.. Synes det er mer skummelt det som skjer etter fødselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 13. juni 2008 #237 Del Skrevet 13. juni 2008 Fortsatt to måneder igjen her da (to måender i dag faktsik) så jeg har nok en stund igjen til fødselen enda. Kvalm har jeg ikke blitt, men ifølge jordmora har lillegutt snudd seg med hodet ned nå. Noe som de siste dagene har medført en del spark faretruende nært ribb-beina mine... Og enda er det flere uker til magen er på sitt høyeste, hvordan det skal bli plass skjønner jeg ikke helt... Og hittil, gjennom de første 7 månedene, har jeg ikke fått noen spesielle matdiller i det hele tatt. Går liksom stadig og venter på dem. Jeg har av og til "snopesyke", og mye lyst på sure godterier, men altså, jeg har egentlig alltid foretreukket de sure, og er forsåvidt glatt fornøyd med noe annet også, så det kan nok ikke kalles en "dille" nei... Bare litt oftere lyst på "noe"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liset Skrevet 13. juni 2008 #238 Del Skrevet 13. juni 2008 Magen vokser og jeg føler meg stooor, men jeg vet jo at jeg blir større..... På SF- målene mine ligger jeg akkurat over det grønne. Jordmor sa at hun skal passe på slik at jeg slipper og føde en kjempe baby en gang til. Evt bli satt igang før termin. Fødselsangst har jeg ikke, jeg bare tenker at denne gangen blir garantert bedre enn forrige fødsel! Jeg er litt småfysen på smågodt og sjokolade men prøver og holde meg til lørdager (fredager og søndager ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 13. juni 2008 #239 Del Skrevet 13. juni 2008 Men med tanke på at det bare er et par uker til juli... noen som har tenkt på sånn der "opprop" som de praktiserer på andre terminforum? Enkelt av oss (de tidligstejuli-jentene) er jo kommet så langt at babyene er å regne som fullbåren, og fødsel "nårsomhelt i løpet av de neste 5 ukene"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennah Skrevet 13. juni 2008 #240 Del Skrevet 13. juni 2008 Har faktisk vært litt småuggen de siste dagene, men jeg tror også det skyldes eksamenstanker og lite søvn. Har ferie nå, så får se hvordan det blir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå