Liset Skrevet 27. april 2008 #161 Del Skrevet 27. april 2008 Noen som vet hvor mye en mykbag til Simo vogner koster ca? Og de selger slike "løst" sant? Grunnen til at jeg lurer, er fordi vi har fått låne en eldre Simo-modell, men jeg vil ikke låne mykbaggen til den. Den var nok kritthvit en gang i tiden, men nå var den mer sjollete brun her og der. Og jeg vil gjerne ha en "ren" en med samme farge som den harde baggen (mørkblå). Noen som vet??=) Aner ikke hva en slik bag koster. Var inne på siden til simo, men der var det selvfølgelig ikke priser.... Så det enkleste er vel kanskje og ringe en forhandler, og spørre der. Leste et sted at det var noen som hadde brukt andre merker også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liset Skrevet 27. april 2008 #162 Del Skrevet 27. april 2008 Det er ikke lett med navn nei! Vi bestemte oss faktisk endelig for navn igår kveld, etter mye frem og tilbake. Vi har hatt 5-6 navn på lista vår, som begge har vært komfortable med, men vi har ikke klart å bestemme oss. Navnet vi endte opp med var faktisk et navn som ikke stod på lista engang, men som vi plutselig la merke til på en liste fra ssb. Ellers merker jeg mer og mer til graviditeten nå. Magen begynner å bli ganske stor, og jeg synes det er slitsomt å løpe rundt etter ettåringen, og enda mer slitsomt å bære rundt på henne. Men jeg er i uke 31 nå, så det er heldigvis ikke altfor lenge igjen. Permisjonen min begynner om 5 uker, og det gleder jeg meg faktisk veldig til. Kanskje det var en ide ja! Skal sjekke ut ssb, om det er noen navn som fenger!! Blir litt sånn små utolmodig av og ikke ha et eneste navn på lista som man er sikker på. Vi har jo god tid, men det er litt moro og ha navn klart da! Oi oi oi!! Tar av meg hatten for deg! Har en ettåring og passe på og itillegg en voksende mage og det som følger med... Vet bare hvor slitsomt jeg selv synes det var da snuppa var 1 år... Ikke lenge til du skal ut i permisjon! Det blir vel godt! Lykke til med fødsel og permisjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 5. mai 2008 #163 Del Skrevet 5. mai 2008 Jordmor sa til meg tidligere idag at jeg ikke får lov til å sove/ligge på ryggen mer..hvordan skal dette gå da? kjenner det er en slitsom tanke allerede, spesielt siden jeg har begynt å få ganske vondt i ryggen. Hvordan er det med dere? Mye ryggvondt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennah Skrevet 5. mai 2008 #164 Del Skrevet 5. mai 2008 Heldigvis ikke. *bank i bordet* Ligger på siden, men vil helst ligge enda mer på magen, men det går ikke mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 5. mai 2008 #165 Del Skrevet 5. mai 2008 Ikke mye. Men jeg HAR litt ryggvondt, kommet litt sånn snikende på meg, og i dag har jeg funnet ut at jeg har et småvondt punkt nede i korsryggen straks jeg står. Og dessuten får jeg kynnere av å gå. Ubehagelige. Men, ikke ille da, og absolutt til å leve med. Og magen vokser. Men navn til lillegutt det ANER vi fortsatt ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 5. mai 2008 #166 Del Skrevet 5. mai 2008 Går til fysio pga bekkenløsning, og på torsdag skal jeg begynne med bassengtrening. Det blir nok deilig, bare for å kunne kjenne seg litt "lett" igjen Begynner jo å kjenne ganske godt at kroppen er tyngre. Og så er det jo bra om det hjelper for å holde bekkenløsningen i sjakk lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 5. mai 2008 #167 Del Skrevet 5. mai 2008 Nei guttenavn er så vanskelig. Vi står helt fast, og håper vel bare på at det skal dukke opp noe når vi ser barnet. Brukte opp det ene forslaget vi hadde på forrigemann Vi har noen alternativer som er bedre enn andre da så klart, men valget er vanskelig, og vi finner ingen som virkelig lokker. Jentenavn har vi jo en hel liste med da Da hadde vel heller problemet vært å skulle velge mellom alle de fine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 5. mai 2008 #168 Del Skrevet 5. mai 2008 Nei navn er umulig..Har et vi lurer litt på da, men tror vi må se nurket før vi bestemmer oss=) Kynnere av å gå kjenner jeg til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 6. mai 2008 #169 Del Skrevet 6. mai 2008 Ryggvondten har nok dessverre kommet litt her Nå er ikke senga vår verdens beste, og det får jeg nok svi for nå. Men har heldigvis snill samboer som stryker og masserer ryggen min hver ettermiddag / kveld. Vi har to alternativ på navn, men ville gjerne hatt et par til å velge i. Kommer uansett ikke til å bestemme oss før vi treffer ham Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleKylling Skrevet 7. mai 2008 #170 Del Skrevet 7. mai 2008 Jordmor sa til meg tidligere idag at jeg ikke får lov til å sove/ligge på ryggen mer..hvordan skal dette gå da? kjenner det er en slitsom tanke allerede, spesielt siden jeg har begynt å få ganske vondt i ryggen. Hvordan er det med dere? Mye ryggvondt? Hvorfor får du ikke lov til å ligge på ryggen? Trodde ikke det gjorde noe såsant man ikke fikk vondt eller det var ubehagelig..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 7. mai 2008 #171 Del Skrevet 7. mai 2008 Hvorfor får du ikke lov til å ligge på ryggen? Trodde ikke det gjorde noe såsant man ikke fikk vondt eller det var ubehagelig..... Ja det spurte jeg henne om også, men hun sa at ungen ikke har det så bra dersom jeg gjør det uansett. Så hører på henne uansett jeg=) Men det er jo min jordmor da. Jeg vet jo ikke om dette har med magestørrelse og vekt eller noe, eller om det er generellt. Var også på tannlegen idag, og tannlegedama ville egentlig ikke at jeg skulle ligge på ryggen, så hun fortet seg å gå over tennene, for svimmel ble jeg. Måtte bruke flere minutter på å hente meg inn igjen etter timen før jeg kunne kjøre bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleKylling Skrevet 7. mai 2008 #172 Del Skrevet 7. mai 2008 Ja det spurte jeg henne om også, men hun sa at ungen ikke har det så bra dersom jeg gjør det uansett. Så hører på henne uansett jeg=) Men det er jo min jordmor da. Jeg vet jo ikke om dette har med magestørrelse og vekt eller noe, eller om det er generellt. Var også på tannlegen idag, og tannlegedama ville egentlig ikke at jeg skulle ligge på ryggen, så hun fortet seg å gå over tennene, for svimmel ble jeg. Måtte bruke flere minutter på å hente meg inn igjen etter timen før jeg kunne kjøre bil. Det hørtes merkelig ut.... Er gravid for 3 gang, og har aldri hørt noe om det. Noen kan jo bli svimle og føle seg uvel når de ligger på ryggen, men da snur man seg vel automatisk. Jeg ligger ihvertfall på ryggen til jeg føler det ubehagelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 8. mai 2008 #173 Del Skrevet 8. mai 2008 Jeg har alltid hørt og lest at man vil oppleve det som ubehagelig lenge før det blir farlig for babyen. Det er noe med at livmora etterhvert kan sperre av den venen som fører blodet tilbake til hjertet, og da får man for lite blod å pumpe ut andre steder, og vips, blir svimmel og dårlig. Forebygges med å legge en liten pute under ene siden, slik at man vippes litt på skrå, da vil ikke livmora legge seg på den venen. Men altså, alle steder jeg har hørt om dette sies det også at de ter ubehagelig for mor, men helt ok for babyen. Nettopp pga ubehaget vil man endre stilling (og noen lurer på om dette er noe av forklaringen på at høygravide ofte våkner en del ganger i løpet av natta) før det blir surstoffmangel som kan påvirke ungen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 8. mai 2008 #174 Del Skrevet 8. mai 2008 Jo, det har jeg å hørt, at det er ubehagelig for meg lenge før det er farlig for ungen, men hun var helt konkret og sa at jeg ikke skulle ligge på ryggen i det hele tatt. Hun sa at det var ikke verdens undergang om jeg våkna på ryggen, men at det helst ikke skulle skje. Å jeg har ikke vært gravid før, så jeg velger å høre på henne som har masse mer erfaring enn meg på det området. Det er også mange damer rundt meg som sier det samme, så jeg vet ikke jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 8. mai 2008 #175 Del Skrevet 8. mai 2008 Greit å høre på jordmor sitt kontkrete råd til deg ja, selvsagt. (men greit for oss andre å ikke ta helt av, det kan være spesielle grunner til at hun sa det til deg som kanskje ikke gjelder oss? Hvem vet?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleKylling Skrevet 8. mai 2008 #176 Del Skrevet 8. mai 2008 Jeg var hos legen idag, og spurte henne om dette med å ligge på ryggen. Hun sa det bare var noe tull, og at det var dumt av jordmor å si slikt. Så lenge det ikke er ubhagelig kan man ligge slik man vil. Er jo ikke rart at mange mødre blir hysteriske hvis jordmødrene er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niennah Skrevet 8. mai 2008 #177 Del Skrevet 8. mai 2008 Forskjellige meninger. Jeg hadde nok valgt å høre på min jordmor uansett. Som Malama sier, det kan være spesielle grunner til at hun sa det til Indo som ikke vil gjelde for andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleKylling Skrevet 8. mai 2008 #178 Del Skrevet 8. mai 2008 Klart det, men da burde hun vel fortelle det til Indo da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 9. mai 2008 #179 Del Skrevet 9. mai 2008 Greit å høre på jordmor sitt kontkrete råd til deg ja, selvsagt. (men greit for oss andre å ikke ta helt av, det kan være spesielle grunner til at hun sa det til deg som kanskje ikke gjelder oss? Hvem vet?) Jo, hun kunne absolutt ha utdypet mer om hvorfor, slik at det ikke oppstår unødige bekymringer for andre. Kan jo spørre henne igjen neste gang jeg skal dit om jeg husker det=) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liset Skrevet 9. mai 2008 #180 Del Skrevet 9. mai 2008 Jobber dere 100 % ennå da? Jeg tok mot til meg og ringte legen i dag, sa at jeg ville ha en sykemelding. Ikke 100% men kanskje 50%. Da presterte hun og si at det er i denne perioden (uke 25) at gravide føler seg mest vel og opplagt. Ja det kan være, men JEG begyner og bli sliten og ryggen min er ikke helt med heller. Prøvde og fortelle henne at jeg jobber i barnehage og at det trigger smertene en del. Hun ble nok veldig fornærmet også fordi jeg ikke har vært der på kontroll (hørtes slik ut iallefall....). Men nå fikk jeg time 21.mai, så vi får se. Synes egentlig at det er kjempe ekkelt og spørre om sykemelding, er jo ikke syk-syk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå