Gå til innhold

Ønskebrønnen

Fru Fomle

Anbefalte innlegg

Har du prøvd mange ulike typer bæredingser?

Vurderer fremdeles å kjøpe noe, men aner ikke hva som er best. Er jo tusenmillioner ulike typer å velge mellom...

Kravene jeg stiller er: må være god for rygg og skuldre, ikke noe som gnager, må kunne bære barnet både på mage og rygg, ikke for vanskelig å knytte, må kunne tåle tungt barn. Tror det var det. :fnise:

Er såpass lat at jeg ikke gidde kjøpe ti ulike bare for å prøve...

Lykke til med MT-slippet i kveld, da! Var inne på linken og kikket litt, men kommer ikke til å handle. Vet jo ikke hva jeg vil ha... :ler:

Jeg har også vært innom ebay, snart guttebursdag igjen. :smile:

Har ikke prøvd så veldig mange bæredingser nei, men noen (Babyhawk, TettiTett, Go'Klompen, Indio bæresjal + det jeg har mekka til selv ;)) Til de kriteriene du setter vil jeg anbefale en godt polstret MeiTai, som du sier så er det et hav og velge i..

Jeg har i løpet av sommeren virkelig oppdaget bæregleden, og det har Lillegull også. :) Her en dag så fant hun fram MT-en selv og viste at hun gjerne ville bæres :hjerter_rundt: Nå har det blitt slik at jeg ikke gidder å ta med vogn når vi skal noe sted, utrolig mye enklere å bære. Spesielt på fulle handlesenter ;) Bruker Babyhawk, men merker at den er litt for lite polstret nå når Lillegull begynner å bli tyngre. Det går greit ute i skog og mark, men når jeg går på harde gulv så merker jeg ganske fort gnaging på skuldre. Kan selvfølgelig ha noe med knytingen og gjøre også, men nå er jeg på jakt etter en MT med mer polstring. Drømmer om en Kleinsmekker eller eye2eye, men de er fryktelig vanskelige å få tak i...

Endret av Fru Fomle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ganske bra start på treningsuka, syklet til jobb i dag. Det var megatungt, så formen er ikke særlig mye å skryte av :sjenert:. Hadde egentlig tenkt å trene styrke på vei hjem, men fant ut at det ble overkill. Utsetter det til i morgen, og da starter jeg på nytt treningsopplegg. Lift like a man - look like a godess! :fnise:

Er skikkelig god og trøtt nå, så regner med jeg skal sovne fort i kveld. Og det er lenge siden sist jeg gjorde det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lift like a man - look like a godess! :fnise:

:sjokk:

Nå fikk jeg prestasjonsangst!

Er det Lillegull som holder deg våken?

Endret av Livia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjokk:

Nå fikk jeg prestasjonsangst!

Er det Lillegull som holder deg våken?

Du må slett ikke få prestasjonsangst. :fnise: Uttrykket er hentet fra boka med treningsopplegget jeg skal teste ut, se her. Og det betyr rett og slett at kvinner skal slutte med Barbie-vekter, gynekologstoler og andre håpløse øvelser som har nær null effekt. ;)

Det er meg selv som holder meg våken.. Og det gikk ikke bedre i går! :sur:

I dag skal jeg på shopping med min mor. Forhåpentligvis blir det noen nye sko på meg (joggesko + +). :hoppe:

Og de ekstra pengene jeg fikk i lønn var feriepenger for i år som utbetales fordi jeg slutter.. Så de må spares, huff og huff! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meg selv som holder meg våken.. Og det gikk ikke bedre i går! :sur:

I dag skal jeg på shopping med min mor. Forhåpentligvis blir det noen nye sko på meg (joggesko + +). :hoppe:

Og de ekstra pengene jeg fikk i lønn var feriepenger for i år som utbetales fordi jeg slutter.. Så de må spares, huff og huff! :fnise:

Skjønner. Holder meg selv våken til tider, jeg og. Indre stress, er det ikke det det kalles?

God shopping, håper du fant sko :)

Feriepenger på forskudd er en utfordring. Hold dem unna Ebay ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fant sko! :hoppe: Ikke joggesko, men to andre par. Så nå er jeg godt forberedt til høsten på den fronten. Til og med et par høyhælte sko som jeg håper og tror ryggen min skal kunne leve med :). Og så ble det litt klesshopping også, men der må det suppleres med mer før jeg er fornøyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra :tommelsmil:

Må bare fortelle at jeg har meldt meg på 2 - to - treningspartier :)

Det er kjempebra! :hoppe: Alltid verst å komme igang med trening, etter kort tid blir det en vane. Er det Pilates eller yoga du begynner med? Kunne godt tenke meg å trene noe sånt jeg også, gikk på gravid-yoga og det var helt herlig. :)

Der var du igjen, jo. Hyggelig at du er tilbake :)

Takk for det, hyggelig å se deg også. :)

---------------------

I går var en bitteliten merkedag: Jeg gikk på sko med hæler hele dagen og kjente ingenting i ryggen. Å, det var deilig å kjenne seg litt mer kvinnelig igjen. :)

Er litt gira i dag kjenner jeg. Fikk kjøkkentegninger fra Sigdal i går, og var egentlig litt lunken med en gang. Men nå ser jeg at dette kan bli en kjempegod løsning. :tommelsmil: Om jeg bare får mannen med på tanken...

Kikket på regnfrakk i går, og etter skybruddet i morgentimene har jeg funnet ut at det er noe som bør prioriteres på innkjøsfronten. Det og Ilse Jacobsen-støvler. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt kjøkken *misunnelig*

Det hadde vi planlagt også, men så ble jeg bitt av studentbasillen, og planen utsatt på ubestemt tid. Hva slags kjøkken ønsker du deg?

Kjøp gummistøvler og regnfrakk, det kan definitivt forsvares! Jeg har et par lave Ilse Jacobsen-støvler, men har lyst på noen høye med fór og strikkekant, de er kjempestilige. Det er nemlig ofte veldig dype dammer på min vei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøkkeninnredningen blir nok hvit, jeg kan godt tenke meg høyglans. Kjøkkenet er ganske lite (ca 13 kvm) så da tror jeg det er best med hvit innredning. Er en utfordring å få plass til mest mulig skapplass og spiseplass for 5, samtidig som det skal være lyst og luftig. Drømmen min var å rive veggen inn mot stua, men det går ikke mannen med på...

Endret av Fru Fomle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har åpen løsning, og jeg ønsker meg egentlig en vegg :ler:

Jeg så forøvrig en utrolig praktisk kjøleløsning i sommer, kjøleskuffer! Da slipper man det dominerende kjøleskapet, og utnytter plassen mye bedre. Genialt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var en bitteliten merkedag: Jeg gikk på sko med hæler hele dagen og kjente ingenting i ryggen. Å, det var deilig å kjenne seg litt mer kvinnelig igjen. :)

Nå fikk jeg sånne "hun lever i tiden og forventer effektivitet"-assosiasjoner. Skikkelig forretningskvinne :ler: Men jeg forstår deg godt, det er deilig å av og til ha på seg noe annet enn dongeri og flate sko.

Kikket på regnfrakk i går, og etter skybruddet i morgentimene har jeg funnet ut at det er noe som bør prioriteres på innkjøsfronten. Det og Ilse Jacobsen-støvler. :fnise:

Jeg ønsker meg også Ilse Jacobsen-støvler (høye), men er litt usikker på om det blir litt "Katten med støvlene". Jeg har nemlig ikke verdens lengste ben. Tror jeg må dra for å prøve en dag :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har åpen løsning, og jeg ønsker meg egentlig en vegg :ler:

Jeg så forøvrig en utrolig praktisk kjøleløsning i sommer, kjøleskuffer! Da slipper man det dominerende kjøleskapet, og utnytter plassen mye bedre. Genialt!

Det er nok ikke bare fordeler med åpen løsning nei ;). Nå har vi brukt kjøkkenet i 2,5 år, og det fungerer veldig bra selv om det er lite. Kjøleskuffer tror jeg rett og slett vi ikke har plass til, der for meg at en da må ha to skuffeseksjoner..

Nå fikk jeg sånne "hun lever i tiden og forventer effektivitet"-assosiasjoner. Skikkelig forretningskvinne :ler: Men jeg forstår deg godt, det er deilig å av og til ha på seg noe annet enn dongeri og flate sko.

Jeg ønsker meg også Ilse Jacobsen-støvler (høye), men er litt usikker på om det blir litt "Katten med støvlene". Jeg har nemlig ikke verdens lengste ben. Tror jeg må dra for å prøve en dag :sjenert:

Huff, har en stygg mistanke om at jeg kanskje blir Tårnfrid utover høsten. :sjenert: Men uten hæler altså, flate sko blir fremdeles standarden ;)

Må ut og prøve støvler jeg også, men må nok vente til neste måned..

--------------------

Var på kino i går og så Mamma Mia - for en fantastisk film!! :) Fikk også hentet kjøkkenkataloger på Norema og Invita. Blir litt matt av alt det er å velge mellom, når vi skal ha standard hvitt så er det noe alle produsentene har. Da er det jammen ikke lett å vite hvilke merke man skal gå for....

Sykling til jobb utgikk i dag *lat*, men har planer om å trene på vei hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo masse fine støvler som ikke er fra Ilse Jacobsen. For å være ærlig, synes jeg de er litt hypet.

Tårnfrid på flate sko. Du løper fortere da :ler:

Pass på å legg inn noen pustepauser mellom slagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puster veldig greit nå, Livia, men antar det forandres ganske snart. Bare jobbskifte i seg selv er et stressmoment; bli kjent med nye folk, nye arbeidsoppgaver osv. Nå skal jeg på båttur med den nye avdelingen min i neste uke, det gleder jeg meg til :)

Da har jeg bestilt meg regnfrakk. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott at ryggen din har blitt så bra :tommelsmil: , men vær forsiktig så du ikke overdriver bruken av høye hæler til å begynne med. Jeg skjønner godt at det føles bra å ikke bare gå i flate sko. En føler seg litt mer pyntet og kvinnelig med litt hæler .

Det er kjekt å planlegge nytt kjøkken. Jeg og mannen har også lyst på nytt kjøkken. Det vi har nå er litt upraktisk synes jeg selv om jeg liker selve frontene på kjøkkeninnredningen. Når vi skifter ut kjøkkenet ønsker jeg meg skap som går helt til taket. Da får vi utnyttet plassen mye bedre i tillegg til at vi slipper å ha lagerplass oppe på skapet (noe som ikke er pent). Men nytt kjøkken må nok vente litt. Nå får vi se til å komme skikkelig i gang med planleggingen av nytt bad.

Har du forresten noen gode sider på internett for kjøkkentips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin!!!

Ja, ikke sant! :sjarmor: "Safet" litt med svart da, de hadde en grønn en med neshorn på som var hakket kulere, men ;)

Så flott at ryggen din har blitt så bra :tommelsmil: , men vær forsiktig så du ikke overdriver bruken av høye hæler til å begynne med. Jeg skjønner godt at det føles bra å ikke bare gå i flate sko. En føler seg litt mer pyntet og kvinnelig med litt hæler .

Det er kjekt å planlegge nytt kjøkken. Jeg og mannen har også lyst på nytt kjøkken. Det vi har nå er litt upraktisk synes jeg selv om jeg liker selve frontene på kjøkkeninnredningen. Når vi skifter ut kjøkkenet ønsker jeg meg skap som går helt til taket. Da får vi utnyttet plassen mye bedre i tillegg til at vi slipper å ha lagerplass oppe på skapet (noe som ikke er pent). Men nytt kjøkken må nok vente litt. Nå får vi se til å komme skikkelig i gang med planleggingen av nytt bad.

Har du forresten noen gode sider på internett for kjøkkentips?

Vi også skal ha nytt bad. Egentlig stod badet før kjøkkenet på lista, men pga luktproblemer fant vi ut at vi ikke ville vente lenger :forvirret:. Så får vi heller leve med knøttlite bad et år eller to til. Skal uansett hente inn pristilbud på det også snart. :)

Har ikke funnet så mange sider utenom kjøkkenleverandører. Det er så langt vi er kommet i planleggingen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...