Gå til innhold

Ønskebrønnen

Fru Fomle

Anbefalte innlegg

Døll dag på jobb i dag, ikke i form ennå... Så jeg benyttet anledningen til å snekre sammen et nytt styrke-opplegg for meg selv. Blir spennende å se hvordan det blir, første gang jeg lager selv. Har selvfølgelig hentet inspirasjon både her og der, men det er mitt fordetom! :sjarmor:

Nettopp, ja. Det mest nærliggende når man ikke er i form :ler:

Skjønner at du er på bedringens vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nettopp, ja. Det mest nærliggende når man ikke er i form :ler:

Skjønner at du er på bedringens vei!

Du kan nok ha rett i det ja :ler:

Nå gjenstår bare å sette treningsplanen ut i livet, det er som regel det vanskeligste :sjenert:

Da er en uke ferie i varmere strøk booket for sommeren. Ufattelig dyrt, men sikkert verdt det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er en uke ferie i varmere strøk booket for sommeren. Ufattelig dyrt, men sikkert verdt det... :)

Selv om det er dyrt, er det sikkert verdt det. Hvor skal dere, da? *nysgjerrig*

God fredagskveld, Fru Fomle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare hatt verdens BESTE dag på jobb i dag! :sjarmor: Det er så ufattelig deilig når alt flyter, man får svar på alle spørsmål man har og virkelig føler at man er kommet et laaangt skritt nærmere målet når man går hjem! :tommelsmil:

Har tenkt endel på min jobbsituasjon de siste dagene.. Spesielt etter en medarbeidersamtale der jeg fikk beskjed av sjefen om å være tøffere og ikke være så redd for å vise hva jeg kan.. :sjenert: Vet veldig godt hva hun sikter til, og etter å ha kvernet på dette i noen sene kveldstimer da søvnen ikke ville komme har jeg kommet til at dette må jeg gjøre noe med! ;) Hovedgrunnen til min noe beskjedne framferd er rett og slett at jeg har mistet omtrent alt av jobbtillit i en ny og noe uvant situasjon.. Jeg har mistet et stort faglig nettverk og må i større grad stole på meg selv, i tillegg er de rundt meg mye eldre og mer erfarne enn meg og jeg har derfor følt meg som nissen på lasset og den som er med på "nåde". Det er rett og slett ganske utmattende og ha det slik, og jeg mistenker sterkt at det kan ha vært medvirkende årsak til min skrantende helse på slutten av året. Men nå skal det bli andre boller!! Skal ihvertfall prøve så godt jeg kan. Og da var dagen i dag en god start, satser på at det skal fortsette sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er dyrt, er det sikkert verdt det. Hvor skal dere, da? *nysgjerrig*

God fredagskveld, Fru Fomle :)

Vi skal til Kreta rett etter skolen slutter. :sjarmor: Har vært på samme stedet før, men denne gangen blir det et annet hotell. Med strandbelliggenhet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre st du tar tak i jobbsituasjonen din. Typisk kvinneforsiktighet, sannsynligvis kan du minst like mye som de andre! :tommelopp:

Og Kretaferie høres strålende ut. Der har vi vært og, kunne godt tenkt meg det igjen. Men vi skal visst seile i sommer :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre st du tar tak i jobbsituasjonen din. Typisk kvinneforsiktighet, sannsynligvis kan du minst like mye som de andre! :tommelopp:

Og Kretaferie høres strålende ut. Der har vi vært og, kunne godt tenkt meg det igjen. Men vi skal visst seile i sommer :sjenert:

Har etterhvert innsett at jeg også har ett og annet og bidra med på jobbfronten. ;)

Seile høres også deilig ut. Iallefall så lenge været er bra ;)

----------------

Nå skal vi straks avgårde på skitur. Sikkert sammen med resten av byen, været er helt fantastisk strålende. :)

I går var jeg på kino og så Benjamin Button-filmen. Jeg likte den veldig godt, men ikke alle i følget vårt gjorde det ;) Brad Pitt er rett og slett en skikkelig lekkerbisken fant jeg ut, første gang jeg har hengt meg opp i en manns fantastiske hofter :sjokkert::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel? Det som ble lagt ut i dag?

:)

:Nikke:

Nå fikk både jeg og venninna billetter så nå holder vi på å pushe de på alle vi kjenner :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir sikkert en flott opplevelse. Heldige dere :)

Kretatur høres forresten heller ikke så verst ut, jeg elsker Hellas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er plass til flere, så dere får skrike ut. ;)

Lei av å være forkjølet. I går ettermiddag sviktet stemmen totalt :sur: La meg kjempetidlig fordi jeg var helt utslått etter å ha stått alt for tidlig opp, så våknet heldigvis uthvilt i dag. Men når jeg aldri blir skikkelig frisk får jeg heller ikke trent slik jeg hadde tenkt.. Og når jeg ikke får trent så blir det også mye vanskeligere å gå forbi snopet de andre spiser. Så nå har jeg skeiet ut to dager på rad :forvirret: Skulle liksom gjøre en siste super innsats nå før vinterferien, men det går heller dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den dårlige sirkelen er ikke helt ukjent for meg, heller.... Du får satse på å ta det igjen i fullt monn etter ferien. Skal du ha hele uka fri? *har også lyst på vinterferie*

Og hadde jeg vært tøff nok, skulle jeg tatt deg på ordet :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dårlige sirkelen er ikke helt ukjent for meg, heller.... Du får satse på å ta det igjen i fullt monn etter ferien. Skal du ha hele uka fri? *har også lyst på vinterferie*

Og hadde jeg vært tøff nok, skulle jeg tatt deg på ordet :sjenert:

Jeg biter ikke. ;)

Skal ikke ha hele uka fri, "bare" mandag til onsdag. Akkurat nå er jeg mest bekymret for at vi bruker opp det fine været i forkant... Har neste uke også til å hente meg inn før en ferie, så jeg satser på at resultatet ikke blir alt for ille.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*rekker opp hånden*

Jeg er inne i en evigvarende sirkel, tror jeg. Holder meg unna treningsdagboka. Får dårlig samvittighet. Trøster meg med at jeg trimmer de små grå ;)

Dessuten tror jeg alle hangler nå, det hostes overalt. Får satse på at litt fri kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg biter ikke. ;)

Det tror jeg heller ikke :fnise:

Apropos treningsdagbok = dårlig samvittighet. Skulket dagens planlagte trening til fordel for ukeshandling. Det var også litt trim *fattig trøst*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*rekker opp hånden*

Jeg er inne i en evigvarende sirkel, tror jeg. Holder meg unna treningsdagboka. Får dårlig samvittighet. Trøster meg med at jeg trimmer de små grå ;)

Dessuten tror jeg alle hangler nå, det hostes overalt. Får satse på at litt fri kan hjelpe :)

Hadde vært sinnsykt moro om du ble med! :hoppe: Har enda et par billetter ledig, men vi har i begge kategorier og jeg vet ikke helt hva som er ledig. Sender PM når jeg vet mer :)

Det er ingen vits i å trene når man er syk, da blir det bare verre :kose: Og dessuten så mistenker jeg at du beveger deg mye mer enn du tror, med hunder og kollektivtrafikk-bruker ;)

Det tror jeg heller ikke :fnise:

Apropos treningsdagbok = dårlig samvittighet. Skulket dagens planlagte trening til fordel for ukeshandling. Det var også litt trim *fattig trøst*

Leste nettopp at en aktiv dag med vanlige gjøremål kan forbrenne langt mer enn en stillesittende dag + 1 times trening på kvelden. Så det så! :) Men jeg føler meg litt ensom i den treningsboka altså, håper snart dere er tilbake :grine:

---------------------

I går var det veiedag i vektklubben til meg og mannen. Som forventet var det litt oppgang siste uke for min del, men jeg er vant til at det går i rykk og napp. Kroppen min har noen rare reaksjoner og har ikke alltid lyst til å miste vekt når jeg vil det ;). Har bare gått ned 2 kg siden jul, men jeg trøster meg med at livvidden er minsket med nærmere 10 cm. Mannen nektet å tro at jeg hadde mistet 10 cm, derfor ble det offisielle resultatet satt til 8 cm. Her er det hard konkurranse, så godt jeg vant den ene ihvertfall :fnise: (Han har mistet over dobbelt så mye vekt, men ikke så mange cm..)

Nå skal jeg prøve å legge ned full innsats siste uke før ferien, satser på nærmere 1 kg ned... Som start har jeg i dag spist melkesjokolade :fnise:

Var og kikket på kjøkkenbord og stoler i går. Tror det blir et enkelt, hvitt bord fra IKEA. Fant også et veldig stilig på Bolia, men når prisforskjellen er over 5 500 kr er valget ganske enkelt ;). Blir stoler fra Bolia da, men jeg klarer ikke å bestemme meg for farge.. Har lyst på røde eller en annen kul farge, men så er det jo mye tryggere med svarte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Vi har røde stoler, og veldig fornøyd med dem. Ikke fra Bolia riktignok, men de frisker opp!

Her i huset har vi kastet vekten, men jeg merker forskjell etter en viss omlegging av kosten. Nesten ikke sjokolade, brus etc. Mere grønnsaker, fisk og rene produkter. Det rareste er at kroppen reagerer voldsomt når jeg spiser sukker, blir nesten dårlig av det. O jeg sprakk litt i går, straffen er hodepine i dag ;)

Minsket livvidde med 10 cm? Hvordan i all verden har du klart det? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 10 cm forteller vel heller hvor ille det stod til rett rundt juletider. ;) Det er ikke store hokuspokus-greiene jeg har gjort, bare spist mer fornuftig. Og trent mer. Blir faktisk kvalm hvis jeg får i meg for mye sukker nå, så sjokoladeinntaket begrenser seg selv. Stort sett :fnise:

Vært ute på tur i vinter-på-hell-været, ikke bare lett og gå med vogn på slapsete sykkelstier. Dessuten regnet det hele turen, ikke det helt store nei. Jeg fikk ihvertfall løst opp litt i stive legger, men jeg gruer meg litt til i morgen for det. :sjokkert:

Plan for kvelden: Diverse nett-shopping :sjarmor: Om jeg bare klarer å bestemme meg for farge på stoler... Oransje er også kommet med i kampen ;)

Endret av Fru Fomle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...