Gå til innhold

Ønskebrønnen


Fru Fomle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

God Jul, Fru Fomle! :tree:

Fine hvitevarer du har kjøpt! Blir nok kjekt å få de i hus.

Koselig bærebilde også. :)

Håper de finner ut hva som feiler mammaen din og at hun får være hjemme i jula. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

:hallo:

Og godt nyttår til alle sammen som er innom!! :hoppe:

Vi har det bare bra, heldigvis :). Prøvde å legge inn en oppdatering via mobilen på julaften, men det gikk dessverre dårlig... Julen ble ganske annerledes enn forventet, men nå ser det heldigvis ut til å gå rette veien. Det vil nok ta tid før min mor blir helt frisk (om hun i det hele tatt blir det :(), men vi får glede oss over framskrittene som nå skjer hver dag.

Ting er på vei inn i sitt vante gjenge her. Eller, nå er det kjøkkenoppussing under oppseiling. Torsdag kommer rørleggeren og stenger av den gamle vanntilførselen, så får vi håpe det ikke tar alt for lenge før den nye er på plass. ;)

Ryggen min er dessverre ikke blitt særlig prioritert i jula, men nå er det ingen bønn lenger. Må bli kvitt noen november- og desember-kilo også, har snart ingen klær som passer lenger :forvirret: I kveld har jeg faktisk trent hjemme etter en rygg/mage-DVD, satser på at det ikke blir 5 år til neste gang det skjer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt nyttår Fru Fomle, det var veldig hyggelig å "se" deg igjen :)

Trist å høre om din mor, jeg krysser fingrene for at det blir så bra det kan bli :klem:

Og jeg har fortsatt ikke trent i det nye året :skamfull:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad for at du klarer å se de små positive tingene. I en sykdomssituasjon blir fokus litt annerledes!

Lykke til med kjøkkenopppussingen, og send meg gjerne noen treningsvibber ;)

Tror forresten det går mot nytt kjøkken her og, i jula falt plutselig et par skapdører av skapene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Blir dessverre ikke så mye KG-tid om dagen. I tillegg har vi hatt problemer med det trådløse nettverket i det siste, det gjør ikke akkurat saken bedre ;) I dag er jeg hjemme med ei syk lita jente, hun har feber og "aua" i hodet.

Mannen har jobbet på spreng med kjøkkenet de siste dagene. Mitt bidrag til prosjektet er å holde husholdningen i gang :sjenert: Det mangler nå bare tapet-skraping på en vegg så er all riving unnagjort. Et lite stemningsbilde fra helgen:

post-2668-1231755955_thumb.jpg

Nå blir det bånn gass de neste kveldene for å prøve og komme i mål til helgen da innredningen etter planen skal settes inn. Er ennå ikke sikker på om vi kommer så langt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hersens nettverk :sur: Funker på den stasjonære, men ikke på den bærbare. Skjønner ingenting jeg... :klø:

Og så har jeg fått et gulv-problem... Hva skal jeg velge??? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så trivelig ut :fnise:

Men det blir sikkert kjempefint. Hvilke gulvalternativer har du?

God bedring til den lille med "aua" i hodet :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er.

Jeg har vel sett koseligere kjøkken, men regner med det blir riktig snasent når det står ferdig. (Håper du legger inn bilder av det ferdige resultatet). Dersom jeg hadde hatt litt bedre tid når vi skulle velge gulv, tror jeg at jeg ville ha valgt linoleum. Slitesterkt og praktisk i et hus der det bor mange små.

Fint å se deg, har savnet deg vettu :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig så hjemmekoselig kjøkken, ja. :fnise:

Håper også på etter-bilde.

Hva er alternativene på gulvet?

Jeg har hatt fliser (aldri mer) og har linoleum nå.

Linoleum er slitesterkt og praktisk, men synes det er litt kjedelig... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint dere liker kjøkkenet mitt! :fnise: Det kommer flere bilder når det er mer å vise fram. Har ikke skjedd så mye synlig de siste dagene ;). Akkurat nå holder vi på med trekking av kabler til nye punkter + til sikringsskapet der vi skal ha et par nye kurser. Gleder meg til å slippe og tenke på hvor mange varmeovner som står på når jeg skrur på oppvaskmaskinen... Men trekkeoperasjonen har ført til at vi nå også har diverse hull i en vegg som må utbedres, det baller fort på seg ;)

Da vi startet kjøkkenplanleggingen var linoleum mitt førstevalg. Men jeg har ikke vært og sett det live, trodde det kunne fås i allverdens spreke farger? Så tenkte jeg en stund på det jeg kaller "knotte-gulv" (belegg), men slo det fra meg pga jeg ser for meg det ikke er det letteste å holde rent. Mannen ønsker seg parkett, og da mener jeg at vi burde prøve å tenke langsiktig og velge noe som vi også kan ha i stua på sikt. Nå i det siste er jeg blitt småforelsket i helt lyse, oljede tregulv og ser for meg det som et alternativ til stua.. Men det er jo sikkert helt håpløst valg på et kjøkken, så nå er jeg på en måte tilbake til utgangspunktet :ler: Får ta meg en runde ut og kikke. Snarest egentlig, er jo fort bestillingstid på slikt også...

I dag leveres kjøkkeninnredningen!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lyst oljet tregulv både på kjøkken og i stue (henger sammen). Anbefales ikke, vi har slipt det opp en gang, men det blir fort stygt igjen. Men jeg skylder litt på hundene.

Gleder meg til etter-bilder! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også lyst oljet tregulv (furuplank) på stua. Det fungerer for så vidt greit, men jeg ville ikke hatt det på kjøkkenet. Hva med hvitlasert parkett? Mulig det er bedre egnet, i hvertfall hvis dere velger en hard tresort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har lyst oljet tregulv både på kjøkken og i stue (henger sammen). Anbefales ikke, vi har slipt det opp en gang, men det blir fort stygt igjen. Men jeg skylder litt på hundene.

Gleder meg til etter-bilder! :)

Hunder er nok ikke det beste på tregulv kan jeg tenke meg ;)

Vi har også lyst oljet tregulv (furuplank) på stua. Det fungerer for så vidt greit, men jeg ville ikke hatt det på kjøkkenet. Hva med hvitlasert parkett? Mulig det er bedre egnet, i hvertfall hvis dere velger en hard tresort.

Du har nok rett, Miami. Fant en veldig fin parkett i går, oljet eik som også skulle være lakket. Men den var veldig "trå" og jeg kan tenke meg at alt som søles på den vil bare trekke rett ned i treet. Kikket også på linoleum, og fikk med meg en brosjyre, ser ikke så dumt ut det altså..

Mannen har lagt ned en kjempeinnsats de siste par ettermiddagene/kveldene, så jeg er litt mer optimistisk angående hvor langt vi kan komme i løpet av helgen :) I går var rørlegger innom og la opp nytt røropplegg, han kommer igjen på mandag og kobler på vannet igjen. Og i dag kommer elektriker og kobler til alle nye punkter og kurser. Så da er det bare resten igjen ;) Svigers kommer i helgen, da får vi ekstra hjelp også.

Jeg er ikke helt i toppform i dag, tror jeg er blitt smittet av en kollega... Men siden hun er syk må jeg steppe inn for henne, så jeg kan ikke dra hjem riktig ennå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen står for døren og vi er temmelig godt i rute! :hoppe: Tapeten er oppe og malt ett strøk, det mangler ett strøk før vi kan begynne å sette opp innredningen. Skal også sette opp nye takplater, vet ikke helt når det skal gjøres.. Skal ha en tapetvegg med mønster på, men den kan vente.

Har fått besøk for helgen, så i ettermiddag måtte også huset shines opp litt (det trengtes virkelig :fnise:). Vi har spist kake®, og jeg klarte selvfølgelig å spise mer enn jeg burde.. Har derfor ikke store forhåpninger om at vekten i morgen vil vise at dette har vært en bra slankeuke. Ikke har jeg trent som jeg burde heller, så i morgen MÅ jeg komme meg avgårde. :rope:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for kjøkkenet!

Er helsa bra? Ingen influensa? På våre kanter er det mannefall på skolen, jeg håper inderlig at vi slipper unna!

Ha en fin (trenings)helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: litt for effektiv kjøkkenoppussing jeg også.

Ha en riktig fin helg, Fru Fomle. Vi snakkes om noen dager :goodbye:

Endret av Miami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...