Fru Fomle Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #681 Del Skrevet 17. januar 2009 Aaaaarggghhhhh!!!! Kjøkkenoppussing er ikke bare bare.... Benkeplate er 0,5 cm for lang, sokkelskuffene går ikke an å få montert når vi skal legge gulv i etterkant og i tillegg så mangler det flere deler... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #682 Del Skrevet 18. januar 2009 ....men egentlig er vi kommet et godt stykke på vei i helga uansett Selvfølgelig veldig dumt med ei benkeplate som er akkurat litt for lang (den vi skal ha platetoppen på), men jeg håper at både det og alt det andre ordner seg raskt. Skjønner ikke helt hvordan det er mulig å levere et skrog med helt feil fronter og helt glemme andre ting (krysset av på plukklista, men vi finner det ikke hos oss). Det begynner iallefall å ligne et kjøkken igjen. Alle skrog er plassert (det som er feil-levert er relativt lett å skifte) og alle hvitevarer er på plass med unntak av koketopp. Regner med at det går greit og få vannet koblet til igjen i morgen og da kan vi faktisk så smått begynne å ta nytt kjøkken i bruk Det mangler ennå takplater, gulv og tapet på en vegg + alle sokler og avslutning mot taket. Så det er fremdeles nok å henge fingrene i . Tror det kommer til å bli veldig, veldig bra når det blir ferdig. Dessverre gikk det ikke som forventet med sokkel-skuffene, det var for meg en aldri så liten nedtur og gjorde meg ganske forb... en stund . Hovedgrunnen er at kjøkkengulvet hos oss er utrolig skeivt, fant ut at det heller 1,5 cm fra vegg og 3 m ut i rommet . I tillegg var denne typen skuffer vanskelig å montere før gulvet er lagt, da er det ganske rart at selger anbefalte å legge gulvet etterpå.. En skuff ser ut til å gå greit å montere, jeg kommer i tillegg til å kjøpe en på IKEA som er en annen type og størrelse og se om det går bedre. Nå er de gamle liftgardinene i vask og blir svarte. Kan nok bli litt kjedelig med bare svart/hvitt, men det var en relativt rimelig løsning så får vi heller se etterhvert hvordan vi setter litt farge på ting. I morgen er planen å ut å få bestilt gulv, akkurat nå ser det ut som det heller mot linoleum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ambra Skrevet 18. januar 2009 #683 Del Skrevet 18. januar 2009 Effektiv helg, imponerende innsats! Monterer dere alt selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #684 Del Skrevet 18. januar 2009 Effektiv helg, imponerende innsats! Monterer dere alt selv? Mannen og svigerfar. Nå er jeg litt redd jeg har ødelagt vaskemaskina.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ambra Skrevet 18. januar 2009 #685 Del Skrevet 18. januar 2009 Hvordan har du klart det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #686 Del Skrevet 19. januar 2009 Hvordan har du klart det? Det gikk visst bra *puster ut* De lin-gardinene jeg farget loet noe helt forferdelig Holdt på å tette hele systemet, men etter en liten manuell rens og diverse skyllinger så det ut til å ordne seg heldigvis. Litt spent på hvordan gardinene blir, kan ikke være stoff igjen i de sånn som skyllevannet så ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #687 Del Skrevet 19. januar 2009 Hersens kjøkkenselger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ambra Skrevet 19. januar 2009 #688 Del Skrevet 19. januar 2009 Skjønner at det ikke er helt uproblematisk å bytte kjøkken. Lurer på om jeg gruer meg litt. Er det sokkelskuffene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #689 Del Skrevet 19. januar 2009 Skjønner at det ikke er helt uproblematisk å bytte kjøkken. Lurer på om jeg gruer meg litt. Er det sokkelskuffene? Sokkelskuffene må vi nok dessverre bare skrinlegge, får muligens presset inn en (skulle hatt fire). Jeg ble bare så mektig provosert da han nektet på at han til oss hadde sagt at de anbefalte å legge gulv etter at innredningen var satt inn, de anbefalte nemlig alltid det motsatte.. MEN, jeg må bare prøve å tenke litt positivt. Slik som gulvet er hos oss hadde vi mest sannsynlig fått store problemer med sokkelskuffer uansett. Nå kommer de og ordner benkeplata på onsdag + at manglende/feil deler er bestilt på nytt. Så de viser vilje til å ordne opp.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ambra Skrevet 20. januar 2009 #690 Del Skrevet 20. januar 2009 Hvordan går det med kjøkkenet? Prøvde å sende litt snø din vei, men på mengden vi har fått, ser det ikke ut som det hjalp noe særlig. :snø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #691 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Hvordan går det med kjøkkenet? Prøvde å sende litt snø din vei, men på mengden vi har fått, ser det ikke ut som det hjalp noe særlig. :snø: Litt stillstand på kjøkkenfronten akkurat nå, venter på snekker som skal fikse benkeplata. Så håper jeg bare det blir like pent i skjøten som det var Har sett mer på gulv, og lånt med en marmoleumsplate hjem. Men nå ser det nok ut til å bli eikeparkett (hvitlakket sådan). Tør ikke å ha for mørkt gulv siden kjøkkenet er lite. I dag har jeg laget middag i ny stekeovn! Varmet seg opp på null og niks, men litt uvant med så liten ovn. Var ikke plass til mine to ildfaste former ved siden av hverandre.. Synd du ikke klarte å omdirigere snøen . Men i morgen reiser jeg på tur der det er både snø og kulde Blir dessverre ikke tid til noe skigåing, programmet er så tettpakket at det knapt er tid til å trekke pusten.. Endret 20. januar 2009 av Fru Fomle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #692 Del Skrevet 20. januar 2009 Nå kjører oppvaskmaskinen jomfruturen Blir særs dårlig med trening denne uka, derfor smelte jeg likså godt til med en aldri så liten intervalløkt. Det var drittungt, formen er definitivt milevis unna Kjørte 4 intervaller à 2 min, så det var ikke rare greiene heller... Blir spennende og se hvordan ryggen er i morgen, men det kjennes helt ok ut nå. Tror nesten jeg må litt for akkurat det, tydeligvis at min egen medisin (=trening) er det som fungerer definitivt best! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ambra Skrevet 21. januar 2009 #693 Del Skrevet 21. januar 2009 for trening! Høres slitsomt ut med jobbreise i full fart, men hyggelig for deg å oppleve litt vinter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marillia Skrevet 25. januar 2009 #694 Del Skrevet 25. januar 2009 Burde vi ikke opprette en felles treningsdagbok? Tror det kunne vært lurt! Så får vi heller pushe litt på hverandre når vi ramler for langt ned i sofaen! Har jo sett før-bildene for leeenge siden, så nå må vi vel se etter-bildene av kjøkkenet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vixen Skrevet 25. januar 2009 #695 Del Skrevet 25. januar 2009 Vet jeg er dårlig til å holde til på KG om dagen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #696 Del Skrevet 26. januar 2009 for trening! Høres slitsomt ut med jobbreise i full fart, men hyggelig for deg å oppleve litt vinter Var veldig, veldig fint å oppleve litt vinter! Skulle gjerne vært der litt lenger, men får satse på noen dagers vinteropplevelse litt senere.. Burde vi ikke opprette en felles treningsdagbok? Tror det kunne vært lurt! Så får vi heller pushe litt på hverandre når vi ramler for langt ned i sofaen! Har jo sett før-bildene for leeenge siden, så nå må vi vel se etter-bildene av kjøkkenet? Felles treningsdagbok hadde vært helt supert, det er jeg med på! Kanskje det kommer noen stemningsbilder etterhvert, men "etter"-bilder blir det nok enda noen uker til kommer Vet jeg er dårlig til å holde til på KG om dagen... Er ikke så flink jeg heller. --------------------- Tur + helg unnagjort. Status kjøkken: Takplater lagt, platetopp installert og tatt i bruk, begynt innflytting. Mangler en stk skuffeseksjon (kommer forhåpentligvis torsdag), gulv (hvitmalt eikeparkett, hentes i dag), tapetvegg med mønster, litt tapet + maling rundt dører, skifte to dører, alt av listverk, sokler og fòringer. Så det er litt tidlig for etter-bilder Status meg: Satser hardt på sunn kost og masse trening fram mot vinterferien, vekta er ikke min beste venn . Så bedre ut før jeg reiste på tur, men for mye mat og drikke sammen med minimalt med bevegelse resulterte i 2,6 kg opp på 3 dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ambra Skrevet 26. januar 2009 #697 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Du verden, det må ha vært litt av en servering på den turen Har du avviklet PT? Ellers kan du jo ta en intensivøkt! Gleder meg til etter-bilder av kjøkkenet, det blir sikkert kjempefint! Endret 26. januar 2009 av Ambra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 26. januar 2009 #698 Del Skrevet 26. januar 2009 Her har det gått unna, ser jeg. Flinke har dere vært Ang. sokkelskuffer; jeg leste nettopp en artikkel hvor det var presisert at gulvet burde legges før disse skuffene. Dumme, udugelige kjøkkenselger. Hvitlakkert eik er lekkert, det blir sikkert bra. Jeg gleder meg også til å se etter-bilder, forresten Burde vi ikke opprette en felles treningsdagbok? Tror det kunne vært lurt! Så får vi heller pushe litt på hverandre når vi ramler for langt ned i sofaen! I'm in! Det har vært tungt å starte opp etter jul, og med en liten ukes ferie midt i det hele, føler jeg at jeg har rykket tilbake til start. Det hadde absolutt vært en fordel med et sted hvor vi kunne inspirere og pushe hverandre i litt tunge perioder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 27. januar 2009 Forfatter #699 Del Skrevet 27. januar 2009 Du verden, det må ha vært litt av en servering på den turen Har du avviklet PT? Ellers kan du jo ta en intensivøkt! Gleder meg til etter-bilder av kjøkkenet, det blir sikkert kjempefint! PT var for en stund siden. Har vurdert å kjøpe flere timer, selv om det koster mye så er det verdt det. Etter de timene jeg hadde i fjor vår kunne jeg se tydelige forskjeller på kroppen (strammet opp) selv om vekta stod stille. Fikk til og med kommentarer fra folk om det. Men nå er jeg tilbake til utgangspunktet igjen.. Her har det gått unna, ser jeg. Flinke har dere vært Ang. sokkelskuffer; jeg leste nettopp en artikkel hvor det var presisert at gulvet burde legges før disse skuffene. Dumme, udugelige kjøkkenselger. Hvitlakkert eik er lekkert, det blir sikkert bra. Jeg gleder meg også til å se etter-bilder, forresten I'm in! Det har vært tungt å starte opp etter jul, og med en liten ukes ferie midt i det hele, føler jeg at jeg har rykket tilbake til start. Det hadde absolutt vært en fordel med et sted hvor vi kunne inspirere og pushe hverandre i litt tunge perioder. Strengt tatt burde vi vel også ha tenkt at gulvet måtte legges før sokkelskuffer, men vi sa det jo til og med til selgeren hvordan vi hadde tenkt det og da sa han at de anbefalte å legge gulv etterpå! Men nå nekter han og sier de alltid anbefaler gulvlegging først. Jaja, har kommet over verste skuffelsen (hehe), hos oss hadde det mest sannsynlig blitt vanskelig uansett pga skjevt gulv... til felles treningsbok, noen som melder seg til å opprette? --------------------- Brutal start på dagen i dag . Ble vekket av en gutt som kom stormende inn på rommet vårt og sa han måtte spy. Satt og brakk seg i senga vår, men jeg klarte heldigvis å få han med ut på badet før det kom noe... Jeg antok derfor det skulle bli hjemmedag (hadde vært utrolig deilig, sov skikkelig dårlig i natt), og tok det med ro med morgenstellet. Så ringte telefonen med spørsmål om jeg kunne stille på et møte om 55 min! Full organisering, få mannen hjem, meg selv gjort i litt mer presentabel stand og Lillegull levert i barnehagen. Rakk møtet med god margin selv om det var midt i rushet, men Tårnfrid-følelsen har ennå ikke helt sluppet taket. Litt stolt av meg selv, i går kveld syklet jeg 30 min på trimsykkelen i kjelleren og gjorde noen ryggøvelser etterpå. Kjenner at ryggen ikke var helt happy med syklingen, men det er vel bare en vanesak. Godt jeg ikke har meldt meg på "RITTET" ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ambra Skrevet 27. januar 2009 #700 Del Skrevet 27. januar 2009 God ettermiddag, Tårnfrid Her hos oss er det ikke lagt gulv (furu) under kjøkkeninnredningen. Det gjør at vi må legge nytt gulv npr kjøkkenet skal byttes fordi vi skal gjøre om litt på planleggingen. Fryktelig dumt, for kjøkken og stue går i ett og har det samme massive furugulvet. men disse "ekspertene" forandrer mening hele tiden, er min erfaring. Jeg blir nok tilskuer i en treningsdagbok, men kanksje dere klarer å motivere meg til å få brukt det kortet jeg har liggende? Håper spyingen har gitt seg, og at det ikke sprer seg til resten av gjengen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå