Gå til innhold

Spørsmål til dere som lever av å skrive!


Gjest Evie

Anbefalte innlegg

Det er i aller høyeste grad mulig å løeve av å skrive sjøl om du ikke har utdanning som retter seg direkte mot det.

Jeg jobber som journalist og har "bare" ett år mediekunnskap og noen andre høyskolefag, men ikke noe journalistutdanning.

Jeg har opplevd at det er enkelte steder det er vanskeligere å nå gjennom uten journalistutdanning enn andre (f.eks lokalkontor i NRK), men har klart meg på omdømme og erfaringer ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg visste ikke at du jobber som journalist, Suzy. :)

Takk for bekreftelse av det de andre skriver ;) - at det er godt mulig, bare kanskje litt vanskeligere- å leve av å skrive, uten relevant utdannelse.

Dette bekrefter hva jeg tidligere har fått høre fra enkelte journalister- at det er erfaringen og evnene som teller mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bekrefter hva jeg tidligere har fått høre fra enkelte journalister- at det er erfaringen og evnene som teller mest.

Det er helt riktig det - jeg har endel utdanning, men ikke jounalistutdanning - også har jeg mye erfaring - både med ulike redaksjoner og medier - og med andre yrker. Det teller definitivt mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jenna88
Jeg visste ikke at du jobber som journalist, Suzy. :)

Takk for bekreftelse av det de andre skriver ;) - at det er godt mulig, bare kanskje litt vanskeligere- å leve av å skrive, uten relevant utdannelse.

Dette bekrefter hva jeg tidligere har fått høre fra enkelte journalister- at det er erfaringen og evnene som teller mest.

Erfaring og evner teller helt klart mest. :) Problemet for ungdom på min alder er jo at det allerede finnes mange dyktige journalister, og da bør en ha mye praksis, relevant utdannelse, og gjerne annen tilleggsutdannelse for å bli vurdert.

Er det rart at journaliststudenter er stressa, spør jeg bare. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jenna88
Nei! Virkelig ikke!!!

Hvis jeg dør ung, skal jeg be dem inngravere følgende på gravstøtta;

"døde i håpet." :fnise:.

Endret av Jenna88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...