Gå til innhold

I et hus i en hage


Gjest frulou

Anbefalte innlegg

:fnise: Søstra mi hater også parmesan, så jeg pleier å true henne med det.Hun er nemlig ganske så frekk,og eeeelsker å erte meg, så i det siste har jeg truet med parmesan i bursdagskaka (hun har bursdag den 17.denne mnd.) og det hjalp.Ikke mer erting på noen dager nå. :sjarmor:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Næææsj, der tror jeg til og meg jeg ville syns parmesan var bæsj. :fnise:

Det har snødd masse her i dag! Er for vått til at det blir liggende særlig lenge på bakken,men det er koselig, og så lukter det så godt,og luften blir kald og ren. Det er vel det mest positive jeg kan si om snø....tyder ikke ting på at jeg burde komme meg mer ut og ake og lære å kjøre slalom og sånt? :fnise: Vi har i det minste planlagt snøballkrig i juleferien, hvis det blir snø,vel å merke.

Nå står pinnekjøttet på kok! Og jeg vurderer for og imot om jeg skal lage havrevafler til dessert.I mellomtida gnasker jeg noe rå kålrot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå, snø betyr julestemning :kalle: Jeg hater egentlig snø og vinter da, det er liksom bare jula som gjør at jeg overlever. Også gleder jeg meg til snø i år, for er litt spent på hvordan lille vofsen reagerer. Det kan bli litt artig å se.

Pinnekjøtt, litt misunnelig altså!! Men jeg skal nok få min dose pinnekjøtt jeg også etterhvert ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med snø i november og desember. Jeg blir ganske lei når det nærmer seg mars da... :sjenert:

Er ikke så veldig glad i ski jeg heller... I år har jeg heldigvis en god unnskyldning, så tenkte jeg skulle bruke den for det den er verdt :fnise: Vi kjøpte noen grisedyre slalomstøvler til meg for et par år siden. De gamle var så vonde, men jeg har problemer med disse også. Det er ikke noe moro å stå slalom med vonde bein... :sjenert:

Dessuten er jeg stort sett den dårligste, derfor føler jeg meg litt uttafor... :sjenert:

Her var det litt snø som smeltet fort forrige uke. Ikke vært noe etter det. Men meldt snø på lørdag og sludd på søndag. Hadde egentlig ikke gjort noe om det kom litt som ble liggende, sånn at det kunne bli litt lysere... :sjenert:

Voffs elsker snø :) Han kan rulle rundt i snøen i evigheter, og koser seg glugg i hjelp :rødme:

Endret av jente 79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Hallais!

Nå regner all den koselige snøen bort!Og nå er det bare hufsegufsete der ute.Gå ut,hva er det for noe svineri? Menmen, det føles sikkert myyye bedre der utefra enn det gjør innenfra *mote seg opp til tur*

Pinnekjøttet i går ble kjempegodt! Eller...ihvertfall bedre enn ullsokk, men det merket vi kjøper fast,til jul,er myyyye bedre.Men maten gikk ned,altså. :fnise:

Jeg er skikkelig supercrap på slalom,og en fare for omgivelsene,særlig fordi jeg ikke kan svinge! Sånt blir det artige situasjoner av.Jeg kjente meg veeeeeldig godt igjen i "Bridget Jones 2" for å si det sånn.Klarer ikke å la være å le av Glow,heller.Sorry,Glow! :fnise:

pusla,jeg tror det er god sjangse for at vofsen kommer til å like snø.Vår vofs eeeeelsker det ihvertfall, og var helt i ekstase hele dagen i går, siden det snødde konstant.Og når hun fikk komme ut,borra hun hodet nedi snøen,rulla rundt og kom tilbake som Snømonster. Hjelper godt med snøtullete hund når man ikke er snøtullete selv!

Nå må jeg bare hoppe litt for gode nyheter om vofsen til jente 79! :juhu: :juhu: :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg er hååååpløs på slalåm, har sikkert rekord i å tryne i skibakkane og då snakkar me ikkje om eit lite sidelengs velt, neida, full fart, trill rundt, bein og armer hulter til bulter! Har til og med kjørt ned ein anna person i skibakken :dåne:

Godt å høre at det er flere enn meg. En av mine historier som involverte heftig rulling nedover løs snøen er fortsatt et populært samtale emne i vennegjengen vår.

Fikk det til og med sitert i bryllupstalen... :flau:

Har blitt litt bedre da, men et stykke igjen...

Vår vofs eeeeelsker det ihvertfall, og var helt i ekstase hele dagen i går, siden det snødde konstant.Og når hun fikk komme ut,borra hun hodet nedi snøen,rulla rundt og kom tilbake som Snømonster. Hjelper godt med snøtullete hund når man ikke er snøtullete selv!

Nå må jeg bare hoppe litt for gode nyheter om vofsen til jente 79! :juhu: :juhu: :juhu:

Det der høres ut som vår voffs også. Han er helt vill. :rulle::rulle::rulle::rulle::rulle::rulle::rulle::rulle: I fjor vinter ville han ut hele tida. Kunne bare ligge ute i lange tider :) Veldig morsomt å se han sånn :)

:hoppe: litt for voffsen min jeg også :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg hilser pent på her inne jeg, har sett deg hos både Glow og jente 79, og etter de siste diskusjonene her tror jeg nok at jeg kan trives her inne :jepp:

For det første - jeg er LYKKELIG over å oppdage at det ikke er meg som er unormal når det kommer til skigåing. For jeg er velsignet med en vennegjeng hvor mange elsker å gå på ski.. mens jeg hverken synes det er særlig gøy - eller er særlig flink (kan det være en sammenheng tro?). Takke meg til aking, eller til nød bortoverski :ler:

Og jeg nikker også gjenkjennende til voffs og snø. Vår var også helt i hundre i går. I tillegg har hun i tillegg vanligvis en sær greie med at hun kun kan tisse på gress, og helst under en busk om det er mulig. Men med snø på bakken så er det plutselig ok å tisse hvor som helst, noe som gjør kjappe kveldsturer / nattaturer noe enklere :sjarmor: Hun måtte forøvrig riste på seg ca annethvert minutt mens vi gikk igår - ble visst fryktelig våt av all snøen :ler:

Et langt førsteinnlegg, men jeg ble fryktelig engasjert her nå :) Håper du overlevde turen, for jeg må jo innrømme at det ikke er noe bedre ute enn hva det ser ut som... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, jente 79, og ekstrahei MellonCollie, som er nyyyy! :kyss:

I denne boka er vi elendige skigåere,men utmerkede dyremødre, sånn er det med den saken. Jeg er så glad for at jeg ikke er den eneste elendige skigåeren- det har jeg nemlig følt meg som til tider. Bortoverski kan være gøy, men jeg har vokst opp med en far som ikke ante hva begrepet "koselig skitur" var for noe, han jaget foran oss (sammen med bikkja) og ropte; "Kom igjen,kom igjen!" .Herlig. I tillegg hadde jeg alltid for korte ski, for han ville ikke kjøpe lange nok til meg som var så "dårlig til å gå", det var alltid bakglatte i tillegg...akk, det var dager,det..... :fnise:

De er artige disse vofsene! Pinnyvofs er skikkelig skuffa i dag, siden all snøen stort sett har regna bort-hun skjønner ikke hvor alt det deilige kalde hvite har tatt veien...Tur var en fuktig og gufsete affære, og med èn gang vi kom hjem hoppa voffsen opp i sofaen,ved siden av ovnen for å varme seg.

Nå kommer snart søsterfrøet og vi skal spise middag før vi skal på korøvelse sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallooo! :goodbye: Har helt glemt å takke for oppskrift på sjokoladefondant jeg, tusen takk - men må innrømme at vi ikke fikk laget det i forrige uke :sjenert: ble litt mer stress enn vi hadde regnet med, så da utsatte vi storfeiring og utespising og kooooste oss hjemme i steden, og kjøpte heller litt sjokolade..

men denne uken er alt så mye bedre(i alle fall så fort jeg får levert det jeg skal i morgen - skoleting..), og vi skal ut og spise i morgen kveld, og da lurer jeg litt på om vi skal lage røre før vi går ut og så ta dessert hjemme og steke fondant når vi kommer hjem :lur: De har god dessert dit vi skal også, men skal spise tapas, og da blir vi alltid så mett at jeg tror det passer perfekt å spise dessert når vi kommer hjem i stedet.

Sånn, da hadde jeg lagt igjen et spor(litt langt spor da, hihi), og :rope: på meg selv og tusler ut av KG for å lese..

Fortsatt god onsdag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne boka er vi elendige skigåere,men utmerkede dyremødre, sånn er det med den saken.

Bortsett fra Pusla, som tør påstå at hun er både god på slalåm og på å være hundemamma!! :erter: Jeg digger slalåm, kan svinge og alt faktisk, men bortoverski er kjeeeedelig. Får vondt i arma og nakken bare av å tenke på det, jeg! Jeg har også en skinazi-pappa, frulou, og når jeg kom til å nevne at jeg kanskje ville snuse på litt langrenn igjen for et par år siden gikk det ca to sekunder før han hadde dratt meg med til nærmeste sportsbutikk og handla fullt utstyr til meg :roll: Trenger jeg si hvor mye jeg har brukt dem :sjenert:

Korøvelse, jeg er misunnelig!! Jeg vil og finne et kor som ikke er på jobb, kanskje jeg får lete litt mer aktivt med tanke på å starte et sted på nyåret!

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne boka er vi elendige skigåere,men utmerkede dyremødre, sånn er det med den saken. Jeg er så glad for at jeg ikke er den eneste elendige skigåeren- det har jeg nemlig følt meg som til tider. Bortoverski kan være gøy, men jeg har vokst opp med en far som ikke ante hva begrepet "koselig skitur" var for noe, han jaget foran oss (sammen med bikkja) og ropte; "Kom igjen,kom igjen!" .Herlig. I tillegg hadde jeg alltid for korte ski, for han ville ikke kjøpe lange nok til meg som var så "dårlig til å gå", det var alltid bakglatte i tillegg...akk, det var dager,det..... :fnise:

Jeg også fikk et hatforhold til bortoverski etter barndommens turer. Vi gikk stort sett en tur. Opp på toppen av et fjell for å se på utsikten. Det var oppover oppover og oppover. Så fikk vi en båt appelsin og en stripe kvikk lunch.

Men da likte jeg faktisk å gå på ski. Kjørte ned alle bakkene på bortoverski og koste meg fælt...

Det har gått over nå gitt... :sjenert:

Slalomski begynte jeg først med etter at jeg hadde skjønt at man kan skade seg hvis man faller. Har derfor aldro turt å slippe meg ordentlig løs. Dessuten har jeg alltid vondt i beina, det er ikke noe morsomt å kjøre på ski med vonde bein... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eukey...det er plass til gode skigåere her også! :juhu:

Her tar vi imot alle mulige avskygninger av.....hyggelige folk!

:juhu:

I dag har jeg ikke tenkt på jul.Deilig,det også. Derimot tenker jeg en del på konserten vår i desember (kom alle sammen,det er i Vår Frue kirke 16 desember! :juhu: ) og så tenker jeg på at jeg egentlig burde skjerpe meg og gjøre oppbyggelig husarbeid før jeg skal på jobb i ettermiddag, og ikke bare sitte her og surfe etter spennende hunderaser. Nå kikker jeg på Lagotto Romagnolo, og tilfeldigvis så er også dette en vannhund....eller urpuddel som Trude Mostue kaller dem. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ohh, julekonsert i Vår Frues kirke?? Det høres ganske så koselig ut!

Samboer og jeg startet ny tradisjon i fjor med å dra til Nidarosdomen og høre på guttekoret. Men man kan aldri få nok av julekonserter :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julekonsert hørtes koselig ut, men litt i lengste laget for meg tror jeg... :sjenert: Skal kanskje i barndåp da også, så får drøye det.

Kanskje koret deres kan ha konsert på østlandet en gang også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg eeeelsker julekonserter!!! (bombe :fnise: ) Det morsomste er helt klart å synge i en selv, det gjorde jeg masse av i korist-tida mi, nå de siste åra har jeg heller fått med meg et par hvert år i desember. I år blir det julelatter (standupshow) istedet tror jeg, men jeg skulle gjerne ha hørt koret ditt, frulou! Bare dumt at det er i bartebyen... :gråte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Hulluuuu!

Jeg elsker også julekonserter.Selv om jeg ikke har fått gått på en eneste èn siden jeg kom hit (fysmikk). Og som pusla sa- det er ekstra gøy å holde julekonserten, jeg gleder meg villt!

Skulle gjerne gått på Luciakonserten til Cantus også, men klokka 0700 om morgenen og konsert...og meg? Ikke nødvendigvis en forenelig sak...men vi får nå se,da. Vi skal forøvrig ikke synge julesanger, men framføre "Messias" av Händel (ha-ha-ha-haaaleluja).

Har hatt en fin jobbekveld-masse kunder.Jeg merker jula er i ferd med å komme og kaste seg over meg (ihvertfall jobbmessig sett).

Hva tror dere dyrejenter forresten om Lagottoen? Jeg har en soft spot for sånne rufsetufser,og denne ligner nesten litt på en krøllete utgave av den jeg har fra før. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne gått på Luciakonserten til Cantus også, men klokka 0700 om morgenen og konsert...og meg? Ikke nødvendigvis en forenelig sak...men vi får nå se,da. Vi skal forøvrig ikke synge julesanger, men framføre "Messias" av Händel (ha-ha-ha-haaaleluja).

Konsert klokka 7 om morgenen hørtes i overkant ut ja... Liker meg best i senga på den tiden av døgnet jeg... :sjenert:

Hva tror dere dyrejenter forresten om Lagottoen? Jeg har en soft spot for sånne rufsetufser,og denne ligner nesten litt på en krøllete utgave av den jeg har fra før. :fnise:

Så nudelige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...