Gå til innhold

I et hus i en hage


Gjest frulou

Anbefalte innlegg

Okei da

Javel

Jeg syns ikke den blogg-greia funka helt 100%, sant og si følte jeg at jeg ble litt rar av det. Eller rarere er kanskje det rette ordet. Så derfor: Atter en dagbok. Ting av sensitiv karakter skal jeg prøve å ta opp i bloggen, så den skal komme til sin rett den også (håper jeg)

Inntil videre:

Vælkømmin, 'sjø!

:sjarmor:

Endret av frulou
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FØRSTEMANN eller førstkvinne :sjenert:

:juhu: :juhu: :juhu:

Skjønner at du følte deg litt lost. Savner litt besøk... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:juhu: Besøøøøøk! Hurraaaaaaa!!!!!!

...og enda en grunn til ikke å sette igang med husvasken. Jeg har rydda litt,men kjøkkenet...der ser det ut som en flokk med vikinger har holdt fest.Grøssoggru. Men det er vel bare å tøffe seg opp og tenke på belønningen: Sushi til middag, jum,jum.

Yeeeah, etter en pause....kjøkkenet begynner atter å se ut som et sted hvor man kan lage mat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sushi... *misunnelig*

Det er så godt, men mannen er (som vanlig) skeptisk... Akkurat nå er jeg litt usikker på om jeg burde spise det også...

Men er kjempegodt :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sushi er virkelig namnam, så jeg får spise det mens jeg kan. :sjarmor:

Ble ferdig med å skrubbe huset, og så gikk jeg på butikken for å kjøpe after eight og øl til sushien (sjokoladen ETTER,altså, jeg er ikke så avantgarde at jeg mikser sjokolade og rå fisk...),samt etpar-tre gode oster til helga. Plutselig ringer sjefen og lurer på om ikke jeg skal jobbe i dag?Panikk, samtidig som jeg er 100% sikker på at jeg ikke har lovet bort noe kveldsjobbing-legger på røret og tror jeg er ferdig med saken,helt til en kollega ringer mens jeg er på vei hjem, og påstår at hun og jeg har byttet vakter...hele greia ender med at jeg slenger varer inn i skap og kjøl, kaster på meg anstendige klær,samt støvler,og ørner avgårde på jobb.Hvor jeg er nå. Artigartig situasjon, særlig når man TROR man har fri og er klar for sofa og god mat. :kjefte:

Memnmen, de timene går fort.Nå er det mindre enn to timer til jeg er ferdig.

Som "niste" har jeg en pose fairtrade riskaker med mørk sjokolade...like greit å gjøre jobben til en fest,sier bare jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Glad for at det ble bok igjen, jeg. Var litt mye å huske på for lille pusla det der med blogg og greier!

Ha en god helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mornmorn!

:goodbye:

Her silregner det....Mannen har dratt for å legge om til vinterdekk,og vovven sitter og klistrer seg inntil beinet mitt mens jeg skriver- jeg tror hun er litt skuffa over at jeg ikke vil åpne terassedøra som vanlig og slippe henne ut sånn at hun får en runde i hagen,men det er så vått ute, jeg har nyvaska gulv og dèt, kombinert med gjørmete labber....No go.

Har ikke akkurat kjempespennende planer for dagen, det blir vel litt handling og småtteri tenker jeg. Skulle ønske jeg klarte å komme på en spennende utflukt,men får heller tenne masse lys og se en god film i kveld i stedet.Jeg har fortsatt kjempeoverlyst på pinnekjøtt- det formelig roper mot meg når jeg er på butikken, men tror jeg skal klare å holde meg i dag også.Tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FØKK!!!! :kjefte: En eller anna ting skjedde og innlegget mitt forsvant! Midt inni utlegninga mi om drittvær og bikkje og pinnekjøtt og sorgtunge utsagn om manglende rødvin.

:kjefte:

I det minste skal mannen mekke tiramisu til dessert i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais!

Vi skal ikke ha pinnekjøtt i dag,nei....men en eller annen dag i løpet av en uke. Syns alltid at det pinnekjøttet vi får på julebord smaker kokt ullsokk, og dermed blir det bare èn sjangse for pinnekjøtt i løpet av vintersesongen: Nemlig 1.juledag.Og det syns jeg er litt lite...det er nemlig yndlingsjulematen min!

I dag har vi hatt sein frokost med gode oster og litt frukt, og nå skal jeg snart bake sukkerbrødet som skal være i tiramisuen (vi bruker dèt i stedet for fingerkjeks-Bent Stiansen sin oppskrift btw), for det ble bare ikke gjort i går. Late menneskene ville heller sitte i stearinlysskinnet og se ut på pissregnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da pleier det å være ribbe....desverre en som ikke er verdens beste,og med litt småkjipt tilbehør. Det er stygt å si det, men svigermor er ikke verdens beste kokk (føler meg ond nå). Jeg pleier å ta med litt tilbehør,som stekte eplebåter og glaserte poteter, for det jeg ha til ribbe, ellers er det bare blæsj.Er vant med pinnekjøtt ppå julaften- det er det jeg har vokst opp med,og det er det som er jul for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Dere prater jul!!! :sjarmor:

Pinnekjøtt er kjempegodt, har fått smaken på det først de siste åra jeg da (smakte det som 10-åring og ble grisesjuk, så da ble det mange år før jeg orka å smake det igjen). Blir nok til at vi har pinnekjøtt et par-tre ganger i førjulstida tenker jeg. Julaften er tradisjonen ribbe, men siden det skal være hos oss første gang i år har jeg tenkt å bryte hele traddis-greia og ha pinnekjøtt - jeg er jammen gæærn :fnise: Er ikke særlig fan av ribbe. Men søs og jeg må ha medisterkakene til mamma, så det blir nok pinnekjøtt og medisterkaker hos oss i år :nisseblunk:

Si ordet jul og putt på en 50-øring, så babler jeg i det vide og brede :sjenert:

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, juuuuul!

Jeg gjør et desperat forsøk på å tone ned julebiten rundt pinnekjøttet og laaaate som om det er en helt vanlig ting å spise en hvilken som helst dag i november...spørs om jeg lykkes helt med den.

Jeg har fri i dag! Og er fullstendig tom for planer. Rent bortsett fra vedlikeholdsmessige ting i heimen,altså. Jeg har lest ut boka-"Rebecca" av Daphne du Maurier, juhu enda en klassiker å putte på listen.

Åfyttigrisen for et kjedelig innlegg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo - jeg følger med tilbake hit også jeg. Merket faktisk det var litt mer tiltak å følge med hver dag på bloggene, så greit å kikke innom dagbok altså :) I dag har jeg en kjedelig dag jeg, skal egentlig bare lese og skrive og vaske en og annen klesvask innimellom, men vet du hva jeg skal gjøre nå? Stikke på shopping :fnise: riktignok bare minishopping da, ettersom jeg vet hvilken butikk jeg skal på, og et par andre som jeg skal titte innom, men jeg bare måtte unne meg et par fritimer nå..blir helt gal av å sitte inne i denne skrive-lese-skrive-lese-boblen min om dagen, så da trengs det litt luft og avveksling :ler: ha en fin planløs mandag da, Frulou :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiste pinnekjøtt i helga. Kjempegodt :sikle:

Mannens favoritt også, og han har ingen problemer med å få det flere ganger før jul.

Selv er jeg oppvokst med ribbe. Men gift med en (opprinnelig i hvert fall) vestlending som jeg er, så blir det nok enklest at jeg konverterer til pinnekjøtt.

I år er julaften hos svigermor. Første gang med bare pinnekjøtt på menyen, men tror det skal gå veldig bra. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:goodbye: Hællæis!

Godt å høre at jeg ikke er ond! :klemmer: Der berga du dagen min, Glowsnupp!

Jeg er ganske misunnelig på deg som kunne stikke på shopping, MissLille, jeg er ikke i shoppeland just nu...hadde vært gøy å kikke etter sko til julebordene jeg skal på (sliter med å finne finsko), men det får bli senere. I stedet har jeg og bikkjelurva stulla rundt med småting og tatt korte turer innimellom regnbygene. Håper været blir bedre i morra sånn at vi kan ta en ordentlig tur, det trenger vi begge to. Og så har jeg kommet på en ting jeg mangler: Regnjakke! Har en søt og prikkete sak fra NoaNoa,men den er ikke akkurat i "det fins ikke dårlig vær,bare dårlige klær"- kategorien...eller vent...kanskje det er nettop det den èr?Et stykk dårlig klær? *gruble*

Nå lager jeg middag: Det blir burgeraktige kaker av karbonadedeig ,krydret med spisskummen og korianderfrø og med parmesan i, med ovnsstekte båtpoteter med rosmarin-og sitronsalt til. Hjemmebakte brød som skal i ovnen om et lite øyeblikk. Følte bare for å kokkelere litt på en mandagskveld. Og så skal jeg tenne litt lys om noen strakser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glaserte poteter? Fortell! :sikle:

Vi har alt på julaften vi; pinnekjøtt, ribbe og medisterkaker, kålrotstabbe, hjemmelaget rødkål, waldorfsalat og tyttebærsyltebærtøy. Og potet. Og øl, akevitt, vin, cola og julebrus :fnise:

Åååå jeg gleder meg til juuuuuuuuuul!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lager jeg middag: Det blir burgeraktige kaker av karbonadedeig ,krydret med spisskummen og korianderfrø og med parmesan i, med ovnsstekte båtpoteter med rosmarin-og sitronsalt til. Hjemmebakte brød som skal i ovnen om et lite øyeblikk. Følte bare for å kokkelere litt på en mandagskveld. Og så skal jeg tenne litt lys om noen strakser.

Å hørtes godt ut :sikle:

Lager av og til kjøttkaker eller tyrkiske kjøttboller av karbonade deig. Men med paremesan i tillegg. Det hørtes jo kjempegodt ut :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goodbye: Juhuuu!

Jeg heter frulou og jeg liker parmesan! Men ikke sånn ferdigrevet i små poser,altså :fy_fy:

:fnise:

Middagen ble god,den, og etterpå tappet jeg i badekaret og tok meg et langt og godt bad. Da jeg kom ut av badet igjen var svigerfrøet kommet for å spise opp resten av desserten vår fra søndag (jeg orket ikke dessert i går, så like greit). Og det var den dagen. I dag skal jeg gjøre noe så kjempespennende som å telle en del takter, og tilbringe eeeenda mer kvalitetstid med hunden, for joda, jeg har fri i dag også. Rolig uke,dette, neste uke blir det betydelig mer kjør.

Men nå trenger jeg en ny bok å lese! Er det noen som har forslag? Sist leste var "Rebecca" av Daphne du Maurier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...