Gå til innhold

Livet med kreften


B.A.

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig skal du bli frisk!! Ingen i verden kan komme her å si at du ikke skal klare det. Snublet over dagboken din, og vil bare innom å legge igjen en :hug:

Om du fremdeles føler deg deprimert, så har jeg lest at det kan være lurt å lage sine egne imaginære ballonger, putte alle de dårlige tankene i de å blåse de avgårde opp i luften. Det fungerer for meg, spesielt om nettene når sånne tanker kommer smygende som verst.

Lykke til videre, det her skal du klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg!

Har vært litt borte en stund jeg, men nå er jeg tilbake igjen!

Håper formen din er litt bedre, stakkars du blir jo mørbanka av alt som stikkes og sjekkes og medisineres :hug:

Godt å se at du har begynt i en selvhjelpsgruppe, det tror jeg vil hjelpe masse på det psykiske! Det er alltid godt å ha noen å snakke med, noen som vet hvordan man egentlig har det, så man slipper å skjule følelser og tanker.

Og det må du vare obs på, for slike kjipe følelser er som gift når du stenger de inne, og du trenger virkelig ikke mer gift i kroppen din. Det er mer enn naturlig å bli deprimert når man går gjennom noe så stort som en kreftsykdom. Få ut de mørke følelsene på jevnlig basis, så står du sterkere til å kjempe mot kreften!

Du vet at jeg er her hvis du trenger noen å øse ut litt galle over. :klemmer:

Jeg har litt dårlig tid, så jeg må avslutte. God bedring, håper du snart kan få siste rest med cellegift og bli frisk! :hoppe:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det sykehuset igjen imorra, nye prøver, mer hvite, ryggmargsprøve, fasting , urinprøve, biopsi, underlivsundersøkelse... full pakke rett og slett. Er ikke akkurat de mest elegante greiene jeg gjør om dagen.

Siden sist har de hvite steget en del og de fleste verdiene er på vei oppover, så det går iallefall riktig vei. Spørsmålet som for meg er det store imorra er om jeg kan får cellegift denne uka, og om spredningsprøven er fin. Frykter spredning nå. Spesielt siden jeg skal ta så mange ekstra prøver imorra og alt det der, frykter at legene tror det er spredning. Håper for alt det er verdt at det bare er meg som er overhysterisk akkurat nå. Så alle som leser; hvis du kunne ha krysset fingrene litt ekstra for meg imorgan tidlig så blir jeg veldig glad.

Er en spredning til skjelettet som er det jeg frykter mest av alt, skal jo egentlig ikke være spredning nå mens jeg er på kur og alt men det har skjedd tidligere i andre tilfeller. Er såpass nervøs for denne at jeg ikke tør tenke så innmari mye over det.

Pratet med han om det i helgen, om hva hvis det er spredning. Var helt forferdelig å se reaksjonen hans på de mulige scenariene jeg fortalte om, men det hjelper uansett å prate om det. Prate om hva jeg er redd for, bare få det ut så kan jeg heller se nærmere på det etterhvert om jeg trenger det.

Takk for klemmer alle sammen, trenger de ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovet noen timer nå, og heldige meg våknet av mareritt. Drømte at kreften hadde spredt seg. Fikk beskjed av legen at det ikke var mer å gjøre annet enn å lindre smertene.

Slemme drømmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg har verdens ømmeste rygg akkurat nå. Var så heldig atjeg fikk ikke bare en men TO nåler opp i ryggen idag. Fy f*** så jæ*** det var. Smerter!

Går greit nå, men kan ikke gjøre så mye, så blir liggenes på sofaen å se tv.

Den ene prøven idag var en spredningsprøve, så det er altså en fare for at kreften har spredt seg til skjelettet. Men har fått roet ned nervene littegrann, pratet med legen som fortalte meg at det fremdeles er masse de kan gjøre om det er spredning.

Ikke så mye i form akkurat nå, så da er det bare å vente på at det skal bli bedre.

*appifany* ; tusen takk for fingerkryssingen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har verdens ømmeste rygg akkurat nå. Var så heldig atjeg fikk ikke bare en men TO nåler opp i ryggen idag. Fy f*** så jæ*** det var. Smerter!

Går greit nå, men kan ikke gjøre så mye, så blir liggenes på sofaen å se tv.

Den ene prøven idag var en spredningsprøve, så det er altså en fare for at kreften har spredt seg til skjelettet. Men har fått roet ned nervene littegrann, pratet med legen som fortalte meg at det fremdeles er masse de kan gjøre om det er spredning.

Ikke så mye i form akkurat nå, så da er det bare å vente på at det skal bli bedre.

*appifany* ; tusen takk for fingerkryssingen:)

Det er da så lite. Skulle ønske jeg kunne gjøre mer :Nikke:

Det er bare bra at dem tar spredningsprøve, det betyr ikke nødvendigvis spredning. Det betyr jo bare at dem må sjekke det, og det er bare bra dem er nøye! :biggrin:

Kos deg masse på sofan i dag, det skal i allefall jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke sikkert at kreften har spredt seg, legene er jo veldig flinke og sjekker det som burde sjekkes på meg. Tror det er mer faren for at det er spredning som er ille, og det faktum at legene faktisk mente at det var et behov for å sjekke det.

Tenker jo mye på det, men har roet meg endel nå i ettermiddag. Må prøve å unngå å bli altfor oppslukt i de negative tankene når det ikke engang er sikkert at det er noe grunnlag for det. Hjelper å få ut tankene som setter seg fast i hodet mitt, da er det godt at jeg har dagboken her inne.

Bare for å ha sagt det igjen; jeg hater kreften!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk jenter! Godt å vite at dere er der og heier meg fremover i kampen!

Idag har jeg vært på sykehuset igjen og fått masse antibiotika siden de hadde funnet en liten infeksjon på en av prøvene mine. Skal gå til legen imorra,fredag, mandag og ta prøver for å sjekke at alt går bra med meg sånn at jeg kan få cellegift til tirsdag. De hvite er økt masse og er bra nok til cellegift, må bare få tatt knekken på den lille slemme virusmonsterfiguren så er jeg klar igjen :danse:

Har hatt en veldig bra dag idag. Vært på gruppe som gikk kjempe fint, skulle egentlig ønske at den varte i mange flere timer siden vi hadde så masse å prate om :) Var i byen en liten mini tur og kjøpte en gave til min helt flunkende nye nevø! :babygutt: B.A. har blitt tante idag!! :hoppe::duskedame::bolledeig:

Han er en herlig liten klump av et mini menneske. Er iallefall sånn det ser ut på bildene. Her har barselavd. stengt for besøkende så ser han ikke før han kommer hjem, men det blir ikke så mange dagene å vente.

Imorra er det D-day. Får svar på spredningsprøven! Skumle greier, men idag har det vært en fin dag så da blir jeg optimistisk vettu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig at du er optimistisk. Du skjønner det hjelper på kroppen din :Nikke:

Fortsatt lykke til videre, og gratulere så masse med tantebarnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er merkelig hvordan de små gledene er blitt så store for meg i denne tiden. Hvordan været virker inn på humøret og hvor opptatt jeg er blitt av å kose meg.

Jeg har fått et helt annet perspektiv på livet etter jeg fikk kreft, og det er jeg egentlig litt glad for. Tror det er altfor lett å glemme hverdags-gledene, de små tingene som gjør dagen bedre. Det er viktig å stoppe opp å legge merke til lyset, og jeg gjør det hver dag.

Over til noe helt annet, den store skumle legetimen min. Tok blodprøver fra ankelen idag, grusomt vondt! Men armene mine trener en pause så da sa de at beina funker bra de og :)

Svaret på spredningsprøven var kommet, og da jeg kom inn til legen satt hun kjempealvorlig bak pulten sin og var blank i øynene. Trodde hjertet mitt skulle stoppe ei lita stund. Holdt på å besvime, ville bare løpe ut og hjem å gjemme meg under dyna.

Klarte å få pusta litt likevel og satt meg i den litt vonde pasientstolen, hlt ytterst på kanten. Herregud, dette er ikke bra, jeg trenger stråling, jeg må forberede meg på det verste.... tankene for igjennom hodet mitt mens jeg ventet på at legen skulle åpne munnen og si meg hva resultatet var.

Så gravalvorlig og så skummel stemning inne på kontoret, men så var det vel bare meg som var litt redd. For legen smilte kjempestort å sa at spredningsprøven min var heilt kjemperen og fin! :danser::duskedame::jepp::smilorange::grinele::bolledeig::bolledeig:

Var heilt fantastiske nyheter. Jeg grein masse på kontoret da jeg fikk vite det, var så letta. Så utrolig godt at all bekymringen min var uten grunn. Jeg grein og legen grein og alt var bare godt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er merkelig hvordan de små gledene er blitt så store for meg i denne tiden. Hvordan været virker inn på humøret og hvor opptatt jeg er blitt av å kose meg.

Jeg har fått et helt annet perspektiv på livet etter jeg fikk kreft, og det er jeg egentlig litt glad for. Tror det er altfor lett å glemme hverdags-gledene, de små tingene som gjør dagen bedre. Det er viktig å stoppe opp å legge merke til lyset, og jeg gjør det hver dag.

Over til noe helt annet, den store skumle legetimen min. Tok blodprøver fra ankelen idag, grusomt vondt! Men armene mine trener en pause så da sa de at beina funker bra de og :)

Svaret på spredningsprøven var kommet, og da jeg kom inn til legen satt hun kjempealvorlig bak pulten sin og var blank i øynene. Trodde hjertet mitt skulle stoppe ei lita stund. Holdt på å besvime, ville bare løpe ut og hjem å gjemme meg under dyna.

Klarte å få pusta litt likevel og satt meg i den litt vonde pasientstolen, hlt ytterst på kanten. Herregud, dette er ikke bra, jeg trenger stråling, jeg må forberede meg på det verste.... tankene for igjennom hodet mitt mens jeg ventet på at legen skulle åpne munnen og si meg hva resultatet var.

Så gravalvorlig og så skummel stemning inne på kontoret, men så var det vel bare meg som var litt redd. For legen smilte kjempestort å sa at spredningsprøven min var heilt kjemperen og fin! :danser::duskedame::jepp::smilorange::grinele::bolledeig::bolledeig:

Var heilt fantastiske nyheter. Jeg grein masse på kontoret da jeg fikk vite det, var så letta. Så utrolig godt at all bekymringen min var uten grunn. Jeg grein og legen grein og alt var bare godt da.

Har frysninger på hele kroppen nå! Herregud, så herlig!!!!! :bolledeig: :bolledeig: :bolledeig: :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...