Gå til innhold

vårt bryllup 20092009


jannamor

Anbefalte innlegg

kanskje smart og droppe de vi ikke snakker så mye ed, men vi har fortsatt god tid, så vi venter nok enda en stund med å ta den avgjørelsen hihi

da blir vi og kanskje rundt 70-80 og det er billigere enn 100

hvordan vi skal klare det ja... hehe vel vi velger et sted hvor vi kan ha med mat og alkohol selv. Vi leier inn ekstern kokk (Jon Aga) IOM at min forlovede er kjøkensjef, får vi hadle direkte hos grossist og dermed blir det billigere enn i butikken. slik sparer vi jo mye penger. Alkoholen får vi kjøpe i Sverige, men det blir nok ikke noe fri bar, men kostpris, si en 20 kr drinken. Slik at det går opp i opp. Vi får mat og alkohol til 80 mennesker for ca 40000 regner vi med. I hvertfall det Bjørn-Tore sier så, får stole på det.

jeg er sanger da. Så jeg har mange kontakter der, og mange muligheter, for ganske billig musikk. Gjester som spiller en sang osv. Har ikke bestemt noe men har mange alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Höres meget bra ut!

Det var billig kjole ja! Tror du den er umulig å få tak i om et år? Jeg har bestilt kjole fra fjorårets kolleksjon i brudesalong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for brudebutikken tar inn en spesialsydd kolleksjon som kun de har, og når den går ut er den borte. Det er det som er problemet.

Alternativet er å bruke bildene til å få sydd noe lignende... er endel ting jeg gjerne vil ha som ikke er på den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh! Jeg eeeelsker dagboka di! Så koselig få se mange bilder. Føler jeg får et godt bilde av hva du ser for deg, og jeg blir rett inspirert selv. Må jo bare smile over hvor lik smak vi har (selv om vi har utgangspunkt i ulike farger). Flere av kakene f.eks - er akkurat de samme som jeg har lagret bilde av :fnise:

Synes begge kjolene du prøvde var kjempelekre. Tenk så flott det blir med de fargene du har valgt deg! Tror det passer spesielt godt til den chamagnefargede. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:flau:

hihi takk takk.

Den egentlige planen for bryllupskake, finner jeg ikke igjen. Gud har letet mye altså. Den skal vel være en stablekake, hvor det langs hele kanten er "stilker" i grønt og hele toppene er dekket av slike sukkerpaste blomster i riktig farge. Bortsett fra et sykke på nederste kant, hvor det skal være glatt glasur/icing med monogrammet vårt og bryllupsdato. Altså det stykket vi skjører ut da.

ikke så lett og forklare men

Jeg synes og den chmp.fargede er veldig fin, men litt skummelt, den må jo syes om uansett, og jeg skal ned en maaange kilo før den tid, så ja. veldig usikker selvom den sitter som brent fast på netthinna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den egentlige planen for bryllupskake, finner jeg ikke igjen. Gud har letet mye altså. Den skal vel være en stablekake, hvor det langs hele kanten er "stilker" i grønt og hele toppene er dekket av slike sukkerpaste blomster i riktig farge. Bortsett fra et sykke på nederste kant, hvor det skal være glatt glasur/icing med monogrammet vårt og bryllupsdato. Altså det stykket vi skjører ut da.

Å så kjedelig da! Men en god baker/konditor vil kanskje skjønne hva du mener? Du kan jo tegne og forklare. Hørtes i allefall kjempestilig ut! Og så morsomt med det monogrammet da!

Jeg synes og den chmp.fargede er veldig fin, men litt skummelt, den må jo syes om uansett, og jeg skal ned en maaange kilo før den tid, så ja. veldig usikker selvom den sitter som brent fast på netthinna...

Hmmm. Du har jo god tid da. Hvis du har planer om å gå ned kan det jo hende at kroppen forandrer seg såpass at det ikke blir helt det samme? Uansett så går det jo an å få sydd en kopi hvis den ikke er å få tak i lenger i 2009. Er jo så mange her inne som snakker om Torunns Drømmekjoler f.eks.

Du må jo selvfølgelig kjenne på det selv. Det at du ikke får den ut av hodet er jo et godt tegn. Men med fare for at du gir meg et :blaaveis: hvis den plutselig forsvinner: Jeg tror kanskje jeg ville ventet litt med å kjøpe i allefall. 2008-modellene er jo rett rundt hjørnet, og det kan jo hende du finner den som passer perfekt der. Siden du ikke skal gifte deg før i 2009, så rekker du til og med enda en kolleksjon, og jeg tror "faren" er stor for at du finner minst en kjole der som du faller pladask for. Jeg kjøpte min på salg, og nå har jeg selvfølgelig funnet en i 2008kolleksjonen som jeg syns er heeeelt nydelig. Er litt i villråde på hva jeg skal gjøre nå, kan du si :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så kjedelig da! Men en god baker/konditor vil kanskje skjønne hva du mener? Du kan jo tegne og forklare. Hørtes i allefall kjempestilig ut! Og så morsomt med det monogrammet da!

Hmmm. Du har jo god tid da. Hvis du har planer om å gå ned kan det jo hende at kroppen forandrer seg såpass at det ikke blir helt det samme? Uansett så går det jo an å få sydd en kopi hvis den ikke er å få tak i lenger i 2009. Er jo så mange her inne som snakker om Torunns Drømmekjoler f.eks.

Du må jo selvfølgelig kjenne på det selv. Det at du ikke får den ut av hodet er jo et godt tegn. Men med fare for at du gir meg et :blaaveis: hvis den plutselig forsvinner: Jeg tror kanskje jeg ville ventet litt med å kjøpe i allefall. 2008-modellene er jo rett rundt hjørnet, og det kan jo hende du finner den som passer perfekt der. Siden du ikke skal gifte deg før i 2009, så rekker du til og med enda en kolleksjon, og jeg tror "faren" er stor for at du finner minst en kjole der som du faller pladask for. Jeg kjøpte min på salg, og nå har jeg selvfølgelig funnet en i 2008kolleksjonen som jeg syns er heeeelt nydelig. Er litt i villråde på hva jeg skal gjøre nå, kan du si :klø:

ja jeg er god på å tegne og leter jeg gjennom gamle brudeblader finner jeg det nok hihi så den skal alltid bli sånn som vi vil, man vanskelig og bestemme seg

synes ikke torunns drømmekjoler er noe fine. har ikke funnet noen...

Ja der ser du akkurat det jeg er redd for. Du skal ikke få noe :blaaveis: men heller :blomst: sikkert ikke så gøy det der nei... får jeg se? har du bilde noe sted? Hva tenker du og gjøre?

Ja jeg har bilder så kan få den sydd, så er ikke så red for annet enn at det blir mye dyrere når den er så billig.

En ting er jo at når man har kjolen så blir alt annet lettere. Sånn i forhold til farger og sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant! Både farger og tilbehør! Så sånn sett er det jo greit å kjøpe kjole tidlig så har du laaang tid på å finpusse og finne det perfekte tilbehøret :kaffe: :jepp:

Så vidt jeg har forstått av diverse tråder inne på bryllupsforumet, så kan man sende bilde av drømmekjolen til Torunn, så syr hun - eller rettere sagt hennes venner i Asia kjolen. Tror ikke det er så ille priser heller. Synes å ha sett eksempler på at folk har fått tilbud om MS kopier til rundt 5000. Så - det kan jo være et alternativ.

Jeg har nettopp lagt inn bilder av begge kjolene i dagboka mi. Du kan ta en titt der hvis du vil :) Tror nok jeg kommer til å beholde den jeg har. Den kler meg veldig godt, og når jeg får klippet av det meste av slepet så blir den nok enda mer meg. Det beste hadde jo vært å prøvd den andre kjolen for så å finne ut at den ikke passer, men det er jo litt risky siden det tross alt kan gå andre veien også :fnise:

Jeg har forresten lagt inn litt flere bilder på det blomsterslideshowet mitt hvis du vil se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

jeg føler egentlig ikke det. ja den er fin og nydelig men det er ikke sånn KJOLEN følelsen, ikke at jeg vet hvordan den er.... BT (forlovede) likte den veldig godt da. han har sett bilder og likte den best... hmmm den er veldig spesiell da så er ikke så veldig redd for at den blir solgt.

Poenget er at den ligger på nett

kjolen på nettbutikken

kjole nr 6 da

der lå den til 3000. når jeg prøvde den og hadde lyst på den så gikk den plutselig opp til 5000. da ble jeg litt irritert. Jeg trodde jo at den var til 3000. ikke at 5000 er mye, men når de sier det er 3000 og du kommer med pengene og da er det 5000 så blir man liksom litt irritert... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der lå den til 3000. når jeg prøvde den og hadde lyst på den så gikk den plutselig opp til 5000. da ble jeg litt irritert. Jeg trodde jo at den var til 3000. ikke at 5000 er mye, men når de sier det er 3000 og du kommer med pengene og da er det 5000 så blir man liksom litt irritert... :(

Hmmmm. Dette var da merkelig :klø:. Hadde blitt ganske :sinna: jeg også! Har du bestemt deg for hva du vil gjøre enda? Hvis du har litt is i magen så kan det hende den blir satt ned igjen da - siden du sier selv at du tviler på at den blir solgt kjapt, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...