Gå til innhold

vårt bryllup 20092009


jannamor

Anbefalte innlegg

Ja

Da skal jeg/ vi prøve oss på en bryllupsdagbok. Det er fortsatt nesten to år til, men det gjør ikke noe. vi gleder oss masse begge to.

vi skal gifte oss på søndag 20092009. Det var en morsom dato, og morsom dag, så det har vi gått for. Hvor har vi ikke helt bestemt enda, men enten i Trondheim eller i min kjæres (Bjørn-Tore) hjemby.

Og det blir ganske stor forskjell på bryllupet, utfra hvilket sted vi velger, så ikke så enkelt.

vi skal vel ha 80 gjester ca, kanskje opp mot 100, det beror litt på budsjett og skikk og bruk (har litt problemer med den gjestelista - trenger råd)

budsjett er på ca 100000.

ja fyr løs, hvis dere har spørsmål

klem Jannamor og Bjørn-Tore

Endret av jannamor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor har dere valgt en søndag? Skal dere bare ha det på formiddagen, eller skal det være samme stil som mange andre går for, med middag, fest utover natten osv?

Er det vanlig bryllupsfest, tror jeg dere må belage dere på at det er noen som går veldig tidlig og andre ikke kommer i det hele tatt fordi de skal på jobb dagen etter.

Men skal dere avslutte alt tidlig, vil det ikke være noe problem i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *marie*

Hei og :velkommen: hit.

Gratulerer med forestående bryllup og bryllupsdagbok.

Kjekt å begynne tidlig, da har dere jo litt tid til å drømme.... og planlegge.

Her er det i alle fall masse gode tips.

Blir spennende å følge deg videre i planleggingen :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Gratulerer så mye med det forestående bryllupet og bryllupsdagbok!! :)

Så festlig med bryllup på en søndag - uvanlig! Lurer litt på hvordan dere har tenkt å gjennomføre det!

Lykke til med planleggingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har dere valgt en søndag? Skal dere bare ha det på formiddagen, eller skal det være samme stil som mange andre går for, med middag, fest utover natten osv?

Er det vanlig bryllupsfest, tror jeg dere må belage dere på at det er noen som går veldig tidlig og andre ikke kommer i det hele tatt fordi de skal på jobb dagen etter.

Men skal dere avslutte alt tidlig, vil det ikke være noe problem i det hele tatt.

hihi søndagen ja.

Vi har tenkt en to dagers sak, dvs program begge dager,

Lørdag; gjerne noe som viser trondheim og som er særegent for oss og byen (hvis vi har det her) gjerne sånn at folk kan få gå rundt på dagen og slappe av og ja kose seg. På kvelden vil vi gjerne ha en løssluppen tapaskveld. BT er kokk så mye av maten forbereder vi nok selv, vi elsker begge tapas, så dette representerer oss godt. Vi kommer til å ha salsa band og latinsk live musikk, og de gir litt sånn små kursing fra scenen slik at man bryter isen og føler seg inkludert.

Søndag; ganske tradisjonellt egentlig. vielse klokken 13, (vieslen kommer til å bli lang og personlig, for for oss er det vielsen hele festen egentlig handler om så den skal være veldig personlig) og deretter middag. Hvis det blir i trondheim, vil vi gjerne ha det i et oppvarmet telt, og hvis mulig ved nidelva, helt oppe ved Nidarøhallen, dette vet jeg at kan bli vanskelig, men skal prøve. Der blir det middag, med innleid kokk Jon Aga, gjerne en 4 retter, ikke bestemt hva enda. og vin og greier. etterpå blir det livemusikk, gjerne dansbar jazz, glad musikk. alkohol, kaker og kos

ingen sånn spesifikk plan som er lagt enda, er jo så tidlig, men en grovskisse i hvertfall

I forhold til at det er søndag, og om folk må dra tidlig. Vi vil jo ha en to dagers sak og flytter vi det frem til fredagen/lørdagen, blir jo fredagen veldig avkorta, og vi vil ha andre dagen før bryllupet. Derfor blir det jo naturlig at de som kommer tar en fridag fra jobb, for å feire begge dager med oss. All familie bor laaaaaaangt unna, så hvis de i det hele tatt kommer, kan de like gjerne ta en fridag, ellers blir reisen veldig stress. i hvertfall sånn jeg kjenner familiene våre.

Det er også en viss taktikk. Det er endel gjesteliste issues for oss, mange som forventer å bli invitert som jeg ikke har noen kontakt med, og når jeg inviterer en tante må jeg nesten invitere alle (mye krangling hvis ikke på min side i hvertfall) ved å legge det på en søndag, vil da kanskje noen av de jeg ikke har det største behovet for at kommer, melde avbud, pga fridager og stort opplegg. de som er veldig viktige for oss, har jeg allerede snakket med om søndag og de kommer. så det er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har definitivt ikke noe med det, men jeg tror ikke jeg ville ha regnet med at folk tok seg en mandag fri for å komme i mitt bryllup. Av en eller annen grunn er det mye vanskeligere å få/ta fri på mandager enn på fredager og hvis man likevel skal reise langt, så vil det være naturlig å ta fly og da bortfaller behovet for en fridag hvis man har hele søndagen "å ta av" m.h.t. tidspunkt for hjemreise.

Er man to stykker som må ta en fridag, reise langt, overnatte osv. osv. blir det blir det fort snakk om et femsifret beløp for å få lov til å være gjest og det er i mine øyne litt mye forlangt...

Det er absolutt ikke meningen å starte noen diskusjon, men tenk litt over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har definitivt ikke noe med det, men jeg tror ikke jeg ville ha regnet med at folk tok seg en mandag fri for å komme i mitt bryllup. Av en eller annen grunn er det mye vanskeligere å få/ta fri på mandager enn på fredager og hvis man likevel skal reise langt, så vil det være naturlig å ta fly og da bortfaller behovet for en fridag hvis man har hele søndagen "å ta av" m.h.t. tidspunkt for hjemreise.

Er man to stykker som må ta en fridag, reise langt, overnatte osv. osv. blir det blir det fort snakk om et femsifret beløp for å få lov til å være gjest og det er i mine øyne litt mye forlangt...

Det er absolutt ikke meningen å starte noen diskusjon, men tenk litt over det.

har tenkt over det, og skjøner hva du sier. men de vet om det nå to år før, så bestiller de tidlig blir det ikke dyrt. og det går an og forklare situasjonen for arbeidsgiver, nå er det mye uføre og selvstendig næringsdrivende i familien da, så det er ikke det store problemet. jeg kjenner jo familien min, godt, det er en grunn til jeg tror det går bra. og de det ikke går bra for, eller som synes dette er toskete(nå er jeg slem) gjør det meg ikke så mye om ikke kommer. Familiene har diskutert det og synes søndag er fint. :)

Når det gjelder bo, så bygger vi et stort hus og har plass til mange om vi er her i trondheim. er vi i BTs by, vil hans mega familie innkvartere alle og enhver. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bryllupsdagbok og bryllupsplaner. Stilig dato!

:vinke::klem:

Synes du skisserer et spennende opplegg. Et slikt bryllup hadde jeg gjerne vært gjest i! Når det gjelder vielse søndag, så høres det ut som dere har tenkt godt gjennom det. Kommer nok til å fungere helt fint! Min erfaring er at ved andre markeringer på søndager, (barnedåp og konfirmasjon) tar gjestene seg gjerne en ekstra fridag på mandagen. Særlig hvis de kommer langveis fra som i ditt tilfelle.

Blir spennende å følge deg fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bryllupsdagbok og bryllupsplaner. Stilig dato!

:vinke::klem:

Synes du skisserer et spennende opplegg. Et slikt bryllup hadde jeg gjerne vært gjest i! Når det gjelder vielse søndag, så høres det ut som dere har tenkt godt gjennom det. Kommer nok til å fungere helt fint! Min erfaring er at ved andre markeringer på søndager, (barnedåp og konfirmasjon) tar gjestene seg gjerne en ekstra fridag på mandagen. Særlig hvis de kommer langveis fra som i ditt tilfelle.

Blir spennende å følge deg fremover!

ja, ikke sant? folk kommer jo for barnedåper og konfirmasjoner som er på søndager og det går jo fint, så satser på at det går fint med bryllup og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og hopp

Vil gjerne sette dere inn i Gjesteliste saken vår, kanskje noen har noen råd og? det hadde vi satt veldig pris på

Vi konsentrerer oss nå om hovedsaklig om min familie. Jeg inviterer foreldre søsken med partnere og gjenlevende besteforeldre. (det samme gjør BT) Så inviterer vi alle vennene vi har lyst til å dele dagene med.

Så kommer problemet

tanter, onkler, søskenbarn, med partner og barn.

Noe tanter og onkler snakker jeg med, og mye og. Det samme gjelder noen søskenbarn dvs ca halvparten av tanter og onkler og 3 av 8 søskenbarn. Disse vil jeg veldig veldig gjerne ha med i bryllupet.

men hva med resten?? Disse vil bli sint og fornærmet og lage familiekrig hvis de ikke blir invitert. men det er snakk om mange folk ekstra. (mors side:)Den ene tanta og onkelen har to barn på 10 og 14 ca, som er mine søskenbarn, de vil ikke være alene og må da og bli invitert, da må et annet søskenbarn på 12 og bli invitert, og da er det plutselig bare to igjen. Den ene av de to er storesøster til de på 10 og 14, og hun er et år eldre enn meg med en lite barn på 1 år nå. dvs skal jeg invitere den tanten blir det de 4 pluss eldste datter (må jeg ta med mann og barn da?) dvs 7 stykker, jeg ikke har snakket med på ti år. og heller aldri blitt invitert til de (får se om det blir en konf der til våren) (fars side:)den siste er eldst og over 30. han tar aldri kontakt, jeg var ikke invitert i hans bryllup og han har 4 barn. (fra 16-1 ble ike invitert i de to konf som har vært)så summene blir fort høye.

hvorfor kan et søskenbarn ha med seg barn og ikke en annen?

Hvordan løser jeg dette????

kanskje vanslkelig og forstå?

Endret av jannamor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan løser jeg dette????

kanskje vanslkelig og forstå?

Ojj, de va innvikla...Du må nesten bare kjenna litt på d, heldigvis har du go tid :klemmer:

Trist at de ska bli krig i familien av sånt, men d e og dumt når folk må gi itte for press! Då e de verfal tje kosligt at di komme, når di har krangla seg te de!! De å gifta seg e jo en lykkedag, å eg kan tje forstå at folk har hjerta te å oppføra seg dårligt bare for di ikkje e invitert :kjefte: Sjønne di ikkje at di ødlegge litt for brudepare då?? Hvis de ikkje e nåke kontakt så e de jo ikkje så mye vits at di komme hellår, elle? :vetikke:

Syns dåkke ska invitera dei dåkke har go kontakt me å virkelig vil dela dagen dåkkas me, åsså får resten bare vær!! Penger vokse jo ikkje på trer hellår! Vett de e mången så invitere bare dei i familien di har tette kontakt me :jepp:

Me ska ha et bittelite bryllup då, kun foreldre, søsken m/ følge, forloverar å dei allår allår nærmaste vennene våre...risikere reaksjonar me og, men d har me ikkje tenkt å bry oss om...d e vår dag, å me dele an me dei me vil!!! Men så e jo me nåke for oss sjøl og :hoho:

Lykke te, håpe dåkke finne ut av de!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojj, de va innvikla...

oh yes.

Det er vanvittig innvikla.

Det er mye baksnakking og krangling, og sikkert mange som ikke kommer hvis den kommer osv, og kommer de lager de fant og krangler. kan komme til å si. du kunne jo valgt en kjole som dekket deg til litt. du er jo ikke akkurat noe glansbilde. så mange aspekter. for å si det sånn. inviterer mormor fordi jeg må og ikke fordi jeg vil

men jeg vil ikke lage mer bråk og krangling enn nødvendig, vil at jeg skal være et bedre og mer inkluderende menneske enn de har vært mot meg, og det er nok endel som ikke kommer nettopp pga kontakt. men det er liksom snakk om over 30 pers i forskjell det er mange tusen det, mage tusen jeg heller vil bruke på noe annet. så vanskelig vanskelig.

glad for mer input og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, ikke sant? folk kommer jo for barnedåper og konfirmasjoner som er på søndager og det går jo fint, så satser på at det går fint med bryllup og ;)

Men barnedåp og konfirmasjoner varer ikke til langt på natt, og de fleste må ikke ta seg fri mandagen. Der har du forskjellen, som egentlig er meget stor.

Men det er jo dere som bestemmer, men jeg ville vært forberedt på at ikke alle vil ta seg fri mandagen på grunn av bryllupet deres. Det er ikke alle som ser like stort på deres dag som det dere og nærmeste familie gjør.

Og til hvem dere skal invitere, så ville jeg gått for de dere har kontakt med og de dere ønsker skal være der på dagen deres. Lager de krig, så la de lage den. Hadde en tante som laget krig hos oss, men jeg bare overså det. Brydde meg faktisk ikke, for vi inviterte bare de vi ville ha der på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Først når det gjelder det å ta seg fri på mandagen.. jeg har opplevd mange ganger at folk tar seg fri på mandagen for å være i barnedåp og konfirmasjon! Vi bor langt borte fra vår nevø, men da han ble døpt tok vi oss selvfølgelig fri på mandagen! (ja, vi er studenter, men vi hadde begge mandagsjobber da). Så jeg kan tenke meg at for dem som virkelig vil komme så er ikke dette noe problem. Vil man, så finner man ut av det! Og de som gjerne da ikke vil eller ikke har det helt nære slektskapet vil kanskje droppe det, og da synes man det er helt greit også går jeg ut fra!!

Når det gjelder gjesteliste så er det noe herk! Vi har ikke så innvikla familie som du har, men jeg sliter selv med mine tre familier ;) Inviterer kun farmor og farfar fordi jeg føler jeg må, ikke fordi jeg vil. Så når det gjelder pappa sine søsken så inviterer jeg den ene onkelen min og kona hans til middag - de andre søsknene til pappa inviterer vi til kaffe. Dette fordi jeg ikke snakker med dem, mens han ene har jeg mye kontakt med.

Vi blir ikke til å invitere søskenbarn rett og slett fordi det blir for mange og jeg vil ikke dele dem opp. Alle eller ingen er mitt prinsipp. Egentlig burde vi vel gjøre dette med tanter og onkler også, men vi har bestemt oss for å ha de som betyr noe for oss til middag da det er litt begrenset hvor mange vi kan ha plass til. Føler at hvis jeg skulle invitere disse tantene og onklene måtte jeg ha kuttet ned på mine aller beste venner, og det er ikke aktuelt!

Hm... håper dette kan hjelpe dere litt i tankeprosessen... ;) Men det er heldigvis leeenge til enda! :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har jeg koset meg med å finne blomster.

Jeg vil IKKE ha roser og i hvertfall ikke sånn brudeslør.

Det har så mange, så jeg vil gjøre ting litt anderledes.

Fant ikke alle farger og sånn men fant noe

se her;

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?aut...w&album=232

Hva synes dere??

Blir kjempeglad for tilbakemeldinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...