Gå til innhold

Hva har du spist av frukt og grønt i dag?

Gjest Gjest1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 3 måneder senere...
Gjest Ada Blûe

Jeg tar opp denne fine tråden igjen, jeg :).

I dag har jeg spist 1 stk banan som et mellommåltid på forelesning og salat til middag (blant annet bestående av paprika, mais og isbergsalat).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Foreløbig en banan, samt ferskpresset juice av eple, banan, jordbær og rabarbra.

Seinere blir det i allefall appelsin, avocado, tomater, gulrot, løk og paprika. Og sikkert noe mer frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreløpig en gulrot, som jeg knasker i meg nå. Har med en gulrot til, og to epler, så jeg kommer vel til å spise det i løpet av dagen. I tillegg litt mandler, men det er vel strengt tatt hverken frukt eller grønnsak? ;) Det er også noe grønnsaker i middagen jeg planlegger å spise i dag (mikro-middag...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frosk

Foreløbig en banan, en kopp frosne blåbær (i smoothie!), appelsinjuice, rødløk, paprika, mais, isbergsalat, noe sånt som 10 cherrytomater, en gulrot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Gjest

Skal vi se... tre (store) plommer, 6-7 physalis, banan, gulrot, løk, sukkererter, vårløk, en avocado. Og appelsinjuice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går: Noen tomatskiver og salatblader på frokosten

Jordbær, blåbær, rips og banan i smoothie

Isbergsalat, tomat, mais og paprika i salat til middagen

I dag: Tomatskiver og salat på frokostskiva

En gulrot til mellommåltid

Paprika, isbergsalat, mais og tomater i salaten til middag.

Paprika, sopp, selleri, gulrot, løk, hvitløk, vårløk og ananas i gryta vi skal ha til middag

Endret av Fat Sally Lee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Frosk

Foreløbig: en banan - noen dl frosne blåbær / jordbær - appelsinjuice.

Så blir det i allefall aubergine, tomater, løk og hvitløk (i vegetarisk moussaka), salat, druer, plommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Frosk

Hehe :) Et glass juice teller som én av "5 om dagen" - men om du drikker mer enn ett glass teller det fremdeles kun som en porsjon av de 5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hittil i dag har jeg drukket et glass med ferskpresset appelsinuice, spist en plomme, noen agurkskiver og noen sukkererter. Til middag blir det lapskaus og da får jeg også i meg: gulrøtter, poteter, purre, løk, selleri, sellerirot og persillerot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...