Gå til innhold

Rundvask til jul


Anisby

Anbefalte innlegg

Fullt mulig å gjøre begge deler.

Tjaa...jeg må jo innrømme at jeg sliter med å få tiden til å strekke til da, men sånn er det vel for de fleste som har full jobb, barn som skal følges opp med skole og idrett etc, samt de vanlige hussyssler.

Huset får en grundigere vask til jul, men selve O'Store utvaskingen tar jeg til våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var liten -hatet- jeg førjulstiden, nettopp av den grunn at min mor på død og liv skulle vaske ned hele huset. I tillegg til å bake og kjøpe presanger og få ting unna på jobb før jul. Så da stresset hun rundt med en vaskebøtte hver "ledige" stund i førjulen og ble skikkelig stresset og irritabel, og glefset til oss for det aller minste.

Så da jeg flyttet for meg selv lovet jeg meg selv dyrt og hellig at jeg aldri skulle bli slik selv. Mine unger skal ha en koselig førjulstid, ikke en salmiakkluktende gå-på-tå-hev-og-for-guds-skyld-ikke-gå-i-veien-for-noen-førjulstid.

Jeg synes nærmest det er trist å komme inn i hus som er så gullende rene i juletiden, jeg ser for meg all kosen som er blitt borte i stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Nei, jeg er ikke flink med rundvasken. Jeg vasker som vanlig. Liker tanken, men har bedre ting å ta meg til før jul.

Endret av Frk Åberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skikkelig husvask før Jul hører med. Nå er jeg såpass priviligert at jeg har hushjelp som gjør det. Hun begynner 2 uken i desember og bruker nok 4-5 dager på å vaske seg gjennom hele huset (avhenger jo av hvor mange timer hun orker pr. dag). Jeg setter opp en liste over hva som skal gjøres i hvert rom.

Det vil jeg og ha!!! Hvor mye betaler du pr. time?

Må være deilig å slippe julevasken når det er så mye annet man heller vil gjøre i adventstiden :):nisseblunk::nissekyss::handle::tre::shoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vasket ferdig stua her i huset. Kjempe godt å være ferdig med den. Så nå er det faktisk bare kjøkkenet igjen, som skal få sin omgang neste uke.

Så da kan november og desember komme, hvor jeg kan kose meg med shopping, baking, lage/skrive julekort og bare ta det med ro.

Deilig å være tidlig ute!!

Endret av Anisby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...