Gå til innhold

Prosjektet leif er født

Amalie_85

Anbefalte innlegg

*trøste*

Skjønner godt at det kan bli mye velmente, men ikke så vel-treffende historier noen ganger. Kanskje like greit å holde seg unna dem en periode... ikke noe rart i det egentlig.

Men... sånn egentlig så tror jeg at alle gravide bekymrer seg, at det på en måte er trening til all bekymringa barnet kommer til å gi deg senere. :ler:

Ønsker deg alt vel vennen, og hvis du trenger en skulder og en prat så er du alltid velkommen hit.

(og når du tenker kjipe tanker så kan du jo bla litt i boka her, og lese de jublende, hoppene innleggene en gang til....) DE er koselige de!

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nåååå takk kvist :rødme:

Nå føles det litt bedre da :)

Sambo holdt godt rundt meg i hele natt, og når vi våkna ble det litt ekstra kos ;)

Det er kanskje som du sier at man skal bekymre seg litt. Men jeg var jo egentlig ikke nervøs i det hele tatt før jeg kjenner noe og jeg blir jo nyskjerrig på hva alt er, så leser jeg og det er dumt. :(

Men nå føles det veldig bra :)

Nå kjennes alt veldig fint ut. Ikke at jeg kjenner at jeg er gravid, men ingen vondter og da tror jeg at alt vil gå bra :)

Det er bare 11 dager til jeg er over i den "trygge" sonen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Hehe - du høres jo helt ut som meg. Internett kan skremme livet av deg noen ganger. Vi prøvde i 5 måneder før vi ble gravide og da et stakk skikkelig i eggstokken min en dag googlet jeg alt jeg kom over om stikking osv. Jeg kom frem til at jeg hadde diagnosen Endometriose (cyster på eggstokkene som reduserer fertilitet) og var helt knust. Gråt i armkroken til mannen og var sikker på at jeg aldri skulle bli gravid. Nå viste det seg heldigvis at jeg er et svært dårlig legeemne :fnise: Ble gravid måneden etterpå og alt er i skjønneste orden!

Jeg har dessuten også vært litt bekymret for manglende symptomer, men nå som jeg har sett at lillesmurfen har det bra er jeg jo bare taknemlig for det. Har ikke vært kvalm en gang jeg slik som du. Det at du har kjent kraftige stikk i det siste er visst også hele normalt. Jeg er jo i uke 8 nå og legen min sa at livmoren min skulle vokse mye de neste ukene slik at jeg nok ville kjenne en del stikking.

Kos deg og nyt helgen og gled deg over lille baby'n i magen din. Du har jo et lite foster du nå (siden du er over uke 10), men jeg må kose meg med mitt lille embryo i 2 uker til :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk hvertfall høre hjertelyden i uke 12, men legen sa at jeg måtte ikke bli bekymret om hun ikke fant den, for det var ikke alltid like lett. Men det vil nok berolige deg kjempemasse når du får høre den. Jeg kjenner til tankene dine, har hatt dem selv. Å søke rundt på nettet er skummelt ja, jeg har sluttet med det, blir jo bare hysterisk :fnise:

Men håper du klarer å slappe litt av, dette går så bra vet du :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende legen din kan høre hjertelyden i uke 12, men slett ikke sikkert. Jeg var hos legen når jeg var 11+2. Da klarte vi ikke å høre hjertet til tross for at apparatet fanget opp en puls.

Men bare det at apparatet klarte å fange opp en puls gjorde godt for meg :)

Når det gjelder symptomer så klart du skal være glad du slipper billig unna. Jeg er nok litt mer stressa enn deg siden jeg har mistet en gang. Men tro meg, da MERKET jeg at noe var galt...

Alt er nok i sin skjønneste orden. Kos deg med graviditeten din, og prøv å ikke lese for mange skrekk historier :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da håper jeg på hjertelyd :)

I dag mens jeg satt å spiste frokost da det bare stopp, så måtte jeg løpe på do! Alt kom opp igjen, ganske så ekkelt når kald melk kommer opp igjen kald. (ekkel detalj ja) :fnise:

Så fikk jo ikke tid til å spise noe mere da heller, like greit egentlig for jeg var veldig uggen. Så kasta jeg opp 2 ganger på jobb :( det var ikke så gøy med ingen ting i magen. Klarte å pusle i meg en skive utover dagen da. Men det var alt, så fikk jeg mat når jeg kom hjem, men da ble jeg uggen igjen når jeg spiste. Så fikk ned litt mat og ble sittende, men varmet det etterpå og da gikk alt ned fint uten problemer. :) var jo godt også :)

Trodde lissom at det var litt over jeg nå, men neeeeida :fnise:

Jeg er så spent jeg nå på alt egentlig, satser på at nå er alt fint og flott, altså at det er liv og at jeg ikke mister. For nå er det bare 10 dager til den "sikre siden" :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm....det skal hvis (var det riktig minni) bli vanskelig igjen. Jeg hadde bare fått spist noen druer i dag og en klementin, sov litt for lenge :sjenert:

Men nå kom alt opp igjen når jeg skulle gå å lage meg noe mat! Og jeg blir så sliten av det, får vondt i magen. Stakkars liten, det må vel ikke være så greit å flyte rundt inni der når jeg holder på sånn :fnise:

Men prøver vel igjen snart å få i meg noe mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ikke greit å være kvalm, får håpe det kommer seg snart!! Bare 9 dager til uke 12 nå, og da avtar jo kvalmen også for de fleste har jeg skjønt, så får krysse fingrene for at du snart blir bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørr ikke lese ferdig tråder lengre jeg :fnise:

visst jeg merker at her er det noe skummelt, så lar jeg heller vær. Så det føles jo bedre nå :) Heldigvis!

Skal snart gå å legge meg kjenner jeg, er kjempe trøtt. Enda jeg sov helt til halv 11 i dag, enda kl mi ringte kl 9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg. Håper virkelig din kvalme gir seg snart. Det kan ikke være særlig moro.

Jeg var hos legen i uke 11 og hun nektet å høre etter hjertelyden før jeg var i uke 14-15. Hun sa det var for tidlig og at jeg ville bare blitt enda mer bekymret hvis vi ikke hørte det. Men alle blod prøver og urinprøver var greie så jeg tok det som en tegn på at alt er bra.

Ellers så er det nok greit med en nett pause innimellom, og ikke bare kg pause. Jeg fant selv ut at det er vanskelig å finne gode historier om ting som gikk utrolig bra og fødsler som gikk veldig lett. Men det er fordi det ikke er så interessant å skrive om sånt, så det skrive lite om det. Selv om de aller fleste har faktisk greie fødsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er de ikke søte med nisselur linky?? Er samboeren min som fiksa det, jeg kan ikke med sånt!

Å jeg håper jeg kan få høre hjertelyden når jeg skal til jordmor. Er så missunelig på alle andre som har fått sett eller hørt noe eller bare mer info enn meg og jeg er lengre på vei :fnise:

8 dager igjen til den trygge siden, og 7 dager til jeg skal til jordmor! Å som jeg gleder meg. Vet ikke hvorfor jeg gleder meg så ille egentlig, for jeg tror at alt kommer til å gå helt fint, og jeg har vel ikke vært redd for spotan abort heller :)

Tiden går fort altså :)

Men jeg har litt for mange oppgaver jeg har utsatt da, og det er så vanskelig å komme igang med dem. Men nå har jeg hvertfall funnet frem alle papirne så nå er det bare å sette i gang.

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å være trøtt, jeg sto opp kl 10, men like vel er jeg kjempe trøtt. Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg og får ikke gjort noe fornuftig. Jeg påstår til sambo at jeg sover for to :fnise: så må ha litt ekstra søvn! :)

han bare ler av meg han :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover for 2, da har jeg hørt det også :fnise: Man får bare lytte til kroppen og hvile når man føler for det, det gjør jeg.

Og hurra for 11 uker, bare 1 uke igjen nå :)

Og nissene dine er kjempesøte ja :jepp:

Ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jaaaaa :hoppe: bare 1 uke igjen. Oioi, det er ike lenge til :)

Og neste uke skal jeg til jordmor og :)

Blir så spennende så. Sambo skal og være med, det er jeg veldig gla for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke fortelle noe før jul jeg ;)

Søstra mi syns det var alt for lenge å vente :fnise:

I dag har jeg hatt litt vondter da :tristbla: det var ikke så gøy, så jeg satt mye i ro på jobb i dag, så det ble nesten litt panikk på meg for at jeg ikke skulle bli ferdig i tide til stenging, men det gikk bra. Nå begynner det heldigvis å roe seg. Det var først neders i magen, men nå kjennes det mer ut som magesekken som har det vondt. Men gudene vet hva som egentlig er bak der :fnise:

God natt :)

Nå skal jeg og nissebarnet sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...