Gå til innhold

1+1=3

**Emma**

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei hei=)

Her er alt bra, takk=) Hvertfall det aller meste av tiden. Har hatt skikkelig hodepine/tannverk i dag, men ellers er alt bare bra=) Magen vokser etter skjema, og vekta sniker seg sakte men sikkert oppover. Har vel lagt på meg 5kg nå siden uke 8.

Husjakten pågår fortsatt. Har vært veldig stille på markedet i juli, men det tar seg nok opp nå som ferien er over. Jeg er optimist og håper det skal ordne seg før lillenurket vårt kommer.

Vi har fått kjøpt inn en del ting til babyen i det siste. Dvs - fått. For vi har vært superheldige, og fått masse av foreldrene våre.

Sprinkelsenga med madrass og sengekant/bumper har vi fått. Vinterpose med ull hadde mamma tatt vare på fra jeg var liten, så den trenger bare en rens. Vogn har vi fått. Lammeskinn har vi fått. Masse klær, luer og smekker har vi fått- og kjøpt litt selv. Bilsete kjøpte vi på salg. Dyner og sengetøy har vi kjøpt selv, samt fått et sengesett.

Ja... Det står en del ting til nede, men jeg huker ikke alt i farta jeg. Har laget ei liste over ting som bør kjøpes inn etterhvert, men det haster ikke...

Forresten: så vanvittig dyrt det er med små babyluer!! Help!! Fikk helt bakoversveis jeg. Men har kjøpt på salg da, så da går det jo an. Men rundt 200kr for ei lita lue synes jeg er mye. Mange er jo dyrere enn det også...

Jaja. Det var en liten oppdatering fra meg. Har hatt en sløv søndag hvor jeg har sovet mye. Veldig lenge siden sist, og veeeldig deilig. Var i bryllup i går som ble altfor sent. Resten av uka skal jeg litt mer på farta, både til hovedstaden og på hytte ved sjøen, så det er deilig å lade batteriene på sånne dager som i dag=)

Takk til dere som er innom.

Nå er jeg snart 29 uker :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du sett på luer da? Har kjøpt luer til nesten ingen penger, jeg.. Men så de Rock Star Baby luene - de koster 299kr da. Men de er jo litt mer spesielle.. ;)

5kg er ikke så mye det heller, da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at dere har fått så mye! :tommelsmil:

Babylue til 200kroner?! :overrasket:

Syntes 129 var nok jeg, det betalte vi for ene lua til S. Den andre kostet 99,- :sjenert: Tror de har topakning med luer for en rimelig penge på H&M, forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje jeg har sett på luer i de dyreste butikkene jeg da... :sjenert: Jaja, når jeg har kjøpt på 50-70% blir det jo ikke så ille likevel da.

I dag svimser jeg egentlig rundt litt her og der. Skal trekke om en gammel gyngestol jeg er så heldig å få, og driver og ser på stoffer. Har funnet et fra Brunstad jeg liker veldig godt - med barokkmønster - så skal se om det passer til stolen. Synes egentlig det er tøft med rødt, sort eller litt knalle farger som turkis, men det passer ikke så godt til stilen vår på resten av interiøret. Dessuten gidder jeg ikke trekke den om om et år fordi jeg har blitt lei av den, så jeg tror jeg skal gå for noe mer nøytralt og heller sy/få sydd noen tøffe puter ala Designers guild- putene...

Ellers har jeg vært i bruktbutikker i dag. Er så mye stilig jeg kunne tenke meg å pusse litt opp på, men vi har jo ikke hus enda så får vente med innkjøp til det er i boks. Liker sånne gamler sjenker....

Er litt deilig med gråvær også, for da kan man svimse litt uten å få dårlig samvittighet fordi man ikke benytter finværet :jepp:

Ellers tenker jeg kanskje å rote frem album og papir og stæsj, og få scrappet litt senere i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hopp!

Innom en liten tur igjen...

Er i litt dårlig humør om dagen pga leilighet og hus og sånn. Har så lyst å komme litt på plass før lillevennen kommer, men om dagen ser det ikke så lovende ut egentlig.

Er ikke verdens mest tålmodige, så dette er en prøvelse ja...

Ellers er de fleste tilbake på jobb igjen, så jeg prøver å være kreativ til å finne på ting på dagene. Tenkte jeg skulle ta en liten bytur etterhvert.

Også holder jeg på å se etter ullundertøy til nurket. Er det spesielle merker og sånn på det tro? Har sett litt på nøstebarn da...

Jepp, en liten hverdagsoppdatering fra meg. En litt kjedelig hverdag for tiden, så kanskje jeg kan komme meg på KG litt oftere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cubus har bra ullundertøy. Bodyene vi har derfra har holdt seg bedre enn hm og nøstebarn ;)

Den der må jammen jeg notere meg også!!! :jepp:

Har ganske bra med bodyer og noen få bukser og greier i 50-56 nå, men mangler fortsatt i ull. Har sett på litt noen plasser, men fytti grsen så dyrt det er med ull..... :sjenert: Blir en tur på Cubus nå, skjønner jeg!!!! :) Skal jeg betale en formue, så skal det jammen være kvalitet over det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare kjøpt et par Janus-ullbodyer og en Janus-ullue på tilbud jeg, på Barnas hus. Har ikke tenkt å kjøpe så mye mer ull enda. Kjenner en som kjøpte inn mye ull, også fikk hun et barn med eksem, og det verste hun kunne bruke var ull. Så hun hadde brukt masse penger på ull hun ikke fikk brukt... Så derfor venter jeg, jeg - sånn for sikkerhets skyld. Det er jo ikke sååå kaldt i oktober at de nødvendigvis trenger ull med en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Ja, det lurer jammen jeg på også. Termin må jo være nær.. Emma har ikke skrevet noe siden FØR Sebastian ble født... Har det skjedd noe?? Blir rent bekymra, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse

Hei dere :goodbye:

Ojojojoj... Her var det lenge siden jeg hadde vært ja.... :sjenert:

Her har det ikke skjedd noe enda. Er 6 dager på overtid i forhold til UL-termin og 2 dager over i følge mens/EL-termin, så jeg venter og venter.

Har egentlig vært tålmodig og hatt masse annet enn baby å tenke på de siste ukene, men nå begynner jeg å bli lei ja :sukk: Skal denne ungen aldri komme seg ut??

Prøver å finne på noe om dagene, men jeg blir fort sliten og trenger en del hvile, så det begrenser seg litt også da.

Men nok syt. VI HAR KJØPT HUS siden sist :yvonne: Vi overtar om drøye 2 uker, så de siste ukene har jeg "løpt" (alt er relativt) fra butikk til butikk og fått på plass en del ting til vårt nye hjem. Så spisestue, lamper, gressklipper, kjøkkenmøbler og div annet er kjøpt inn og står klart og venter :) Blir veldig deilig. Har jo bodd hos foreldrene mine i leilighet frem til nå, så det holder ja.

Så baby og husovertakelse skjer ganske på likt, så vi får nok nok å henge fingrene i fremover :jepp:

Må si jeg er spent på hvordan det blir når magen forsvinner igjen. Har lagt på meg ca 10 kg så håper de går av igjen ganske fort. Blir hvertfall digg å kunne se på vanlige klær igjen :jepp: Skulle egentlig kjøpt meg nye sko, men blir så varm av å bøye meg ned med denne magen foran, så jeg har utsatt det også til etter at klumpen har kommet=) Får ta en skikkelig shoppingrunde da=)

Fytti, som jeg gleder meg til å få han hos meg nå :rødme: Lurer så på hvordan han ser ut...

Takk til dere som har vært innom dagboka mi. Jeg skal oppdatere dere når han kommer, kanskje rekker jeg innom her før også hvis han skal fortsette å være like bedagelig i dagene fremover :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen baby utenfor magen enda...

Begynner å bli litt sliten av at alle spør, men prøver å si til meg selv at det er fordi folk bryr seg. Og det er jo hyggelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...