Gå til innhold

1+1=3


**Emma**

Anbefalte innlegg

~20 UKER~

:duskedame::duskedame::duskedame::duskedame::duskedame::duskedame::duskedame::duskedame:

Jepp, halvveis nå da :hoppe:

Kjenner liv hver dag nå. Noen ganger såkaldte sommerfuglbevegelser/bobler, andre ganger tydeligere spark. Veldig koselig. Og magen vokser og jeg synes jeg ser gravid ut mesteparten av tiden nå (ikke bare at jeg har lagt på meg slik det var tidligere) :gravid: Goooode magen!

Hmmmm... De siste dagene har jeg fått vært mye ute. Var på stranden deler av lørdagen og hele søndag. I går var jeg på nok en liten shoppingtur. Endte opp med myk kjølebag (hadde bare hard), plastasjetter fra Åhlens, piknikteppe og pledd, samt den skjønne vegg"hyllen" med lommer fra Sia.

Ellers var jeg litt i sola i går, men holdt ikke ut så lenge, så trakk inn i skyggen etterhvert. Vet ikke om det er graviditeten jeg, men føler jeg tåler varmen litt dårligere nå enn før....

I går kveld hadde jeg besøk av noen venninner, og vi grillet og koste oss med is til dessert :wow:

Nå har mannen og jeg spist middag, og skal snart ut og gå en lengre tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Så herlig at du kjenner spark daglig! Det er herlig :hjerte:

Gøy med shopping ;) Veldig kjekt med kjølebag nå i sommervarmen :jepp:

Jeg tror jeg reagerer mer på sola nå enn før jeg ble gravid. Bare pass på å få i deg nok drikke (vann!) og ikke utsett magen for for mye varme. Du merker jo fort om du blir for varm på magen da, iallfall gjør jeg det :)

Ha en fortsatt fin og varm tirsdag! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, hele frokosten kom i retur i dag :sukk:

Er snart på vei til jobb, måtte bare innom og skrive ned de hyggelige komplimentene jeg fikk på jobben i går - verdt å spare på når kiloene renner på og selvbildet faller til bunnivå :ler:

Jo, ei på jobb mente jeg så så fresh og fin ut, og en annen kollega som er noen år yngre enn meg håpet hun kom til å se ut som meg når hun en dag blir gravid. Hun synes magen min var så fin og at jeg så så fresh ut ellers. Veldig hyggelige kollegaer jeg har som dere skjønner :jepp:

Vet ikke om jeg får høre det samme i dag. Haaaaaaaaaaater å kaste opp, og har vanskeligheter med å gjøre det hvis det ikke bare bobler over som i dag :spy: Får gå og stelle meg litt før jeg legger av gårde.

Jo, gikk frem og tilvake til jobb i går (ca. 1 time til sammen på asfalt). Også gikk jeg og mannen en nesten 2 timer lang tur i går kveld. Gikk først en times tid på asfalt, og da kjente jeg det godt i rompa/bekkenet. :sukk: Prøvde å jogge litt underveis, men fikk noe rare greier nederst i magen. Liknet litt på kynnere liksom, så det ble mest rask gange. Var liksom rart å løpe med mage også :fnise: Noen som har noen tips ang det bekken-greiene eller om lett jogging?

Får komme i gang her jeg. Ha en fin dag alle sammen!! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Lenge siden jeg har vært innom her! Synd at kvalmen ikke vil gi seg da.

Jeg reagerer definitivt mer på varmen nå enn tidligere. Men som Knøttet sier; drikk mye vann er vel det viktige. Så får man heller holde ut at det er litt mer ubehagelig enn ellers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Halvveis allerede! :hoppe: Grattis! :-D

Morsomt at du kjenner spark og har fått skikkelig gravidmage, det er liksom kosen det - jeg er i den mellomfasen nå - har ingen symptomer omtrent, kjenner foreløpig ingen spark (vel, innbilder meg at jeg har kjent "noe"...) og ser egentlig bare ut som jeg er ekstra feit :fnise:

Ang bekkenløsningsplager etc så anbefales det vel å ikke gå så mye på astfalt, heller ta seg turer i skog og mark - mykere på leddene og terrenget er mer variert. Jeg kjenner i hvertfall at jeg får vondt når jeg har gått mye på astfalt (har skjevt bekken fra før og er redd for at jeg kommer til å få skikkelige plager i løpet av svangerskapet). Ellers kan sykling være fint, hvis du allerede er vant til det, samme med vanntrening (svømming kan gjøre det verre). Stod endel øvelser for oppbygging av bekkenmusklaturen i forrige Gravid, tenkte jeg skulle teste de framover.

Håper kvalmen gir seg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Knøttet! Lå ute med iskald klut på magen i går. Så sikkert kjempesmart ut :fnise:

:fnise: Så sikkert litt morsomt ut ja, men det var jo egentlig kjempesmart! :-D

Huff, kjedelig med frokosten din, håper kvalmen har gått over nå :troest:

Utrolig koselig med slike komplimenter fra kollegaene dine! Det må du ta til deg, og huske på når du føler deg som en strandet hvalross :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Heia!!

Er visst lenge siden jeg har oppdatert her nå. Har vært og sniktittet i dagbøkene deres i ny og ne, men ikke langt igjen så mange spor. Dagene og kveldene har vært fyllt opp med jobb, bursdagsfeiring, fotballkamper og andre sosiale ting. Helga som var og helga som kommer er vi bortreist.

Men Nurket ser ut til å ha det veldig så bra. Mye aktivitet i mammas mage :rosasmil: Godgutten :gravid:

Formen min er stort sett bra. Hatt litt hodepine og småkvalme innimellom, men jeg overlever med god margin :rosasmil: Føler veldig ofte at jeg må veldig tisse, men når jeg kommer meg på do kommer det veldig lite...

Ellers er huden min fryktelig tørr. Må smøre hele kroppen så ofte jeg kan, men burde nok vært enda flinkere både til å smøre og til å drikke nok vann.

I går kjøpte vi forresten bilsete til Nurket :hoppe: Er tilbud på Barnas Hus i disse dager, så da ble vi bare ferdige med det. Det står her i stua og gliser :rosasmil: Nå gleder vi oss bare til å få en liten babykropp oppi det :hoppe: Kjøpte sånn bilbelte til meg og magen også. Det er så slitsomt når beltet klemmer på magen når jeg er kvalm. Så om det ikke er så mye sikrere, så er det hvertfall mer behagelig. Var satt ned 100kr det også.

Nå er jeg snart på vei til jobb. Er en halvtime å gå, så jeg satser på å våkne på turen. Våknet kl 06.00 i dag av mannens jobbtlf - kunne sovet over en time til, men det klarte jeg ikke :frustrert: Så nå er jeg ganske så trøtt...

Etter jobb reiser vi som sagt bort. Skal i familieselskap i morgen, samt besøke andre venner. Blir hyggelig :rosasmil:

Da får jeg prøve å stable beina mot jobb.

God helg, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke mer enn skrevet innlegget før hodepinen kom for fullt og jeg måtte løpe på badet for at frokosten ikke skulle havne på stuegulvet :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Håper du tar litt hensyn til deg selv også nå når du jobber så mye, og tar det litt med ro... Håper du får tatt det litt med ro i helgen :)

Uff, kjedelig at formen ikke er helt bra :troest: Fikk du dratt på jobb?

Håper du får en fin helg med god form! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper formen er bedre nå! Kjedelig å være dårlig ... :troest:

Ha en fin helg! Ta godt vare på deg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytterakkern så fort dette svangerskapet ditt har gått! Husker du forloveren min? Hun har termin ca en mnd før deg, 2. oktober. Venter sitt andre barn :Nikke:.

Og mannens forlover ar termin med nr 2 om en uke. S kal si vi er produktive :fnise:

Håper formen din blir bedre og at du koser deg i helgen :klem:

(skal forresten i 1. års bursdag til smurfens lillegutt på søndag :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Håper du tar litt hensyn til deg selv også nå når du jobber så mye, og tar det litt med ro... Håper du får tatt det litt med ro i helgen :)

Uff, kjedelig at formen ikke er helt bra :troest: Fikk du dratt på jobb?

Håper du får en fin helg med god form! :klem:

Jada, kom meg på jobb den dagen, Knøttet. Men var konstant kvalm resten av dagen da. Har heldigvis ikke hatt det sånn siden fredagen...

Huff da, så kjett at du fortsatt er dårlig innimellom. Håper du slipper unna det snart!!

God helg!

:klem:

Takker:)

Drikke vann er lurt. :klem:

Jaa.... Men det frister sååå lite mange ganger :sjenert: Prøver å være flink når jeg ikke er superkvalm da hvertfall=)

Håper formen er bedre nå! Kjedelig å være dårlig ... :troest:

Ha en fin helg! Ta godt vare på deg selv :)

Takk takk, Lillith. Formen er mye bedre igjen :)

Fytterakkern så fort dette svangerskapet ditt har gått! Husker du forloveren min? Hun har termin ca en mnd før deg, 2. oktober. Venter sitt andre barn :Nikke:.

Og mannens forlover ar termin med nr 2 om en uke. S kal si vi er produktive :fnise:

Håper formen din blir bedre og at du koser deg i helgen :klem:

(skal forresten i 1. års bursdag til smurfens lillegutt på søndag :))

Hei hei Murmel!! Håper du hadde det hyggelig hos smurfen. Du får hilse neste gang dere møtes :)

Tiden flyr her i heimen ja. Er allerede over 22 uker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei hopp!!

22+1 i dag :hoppe:

Har vært hos både jordmor og lege i dag faktisk. Alt var bra. Fikk høre hjertelyden igjen, blodtrykket var fint, vekten har økt til +1,2kg siden uke 7 og blodsukkeret var fint.

Lillegutt sparker og turner rundt i mammas mage mange ganger om dagen, det er så herlig :rødme:

Nok en gang er det lenge siden jeg har fått oppdatert dagboka mi her. Vi var jo bortreiste i helga, og etter den gang har det skjedd mye her. Mannen fikk på fredag jobbtilbud utenbys, men ikke full stilling. Helgen så vi hverandre ikke så mye for vi var opptatte med hvert vårt, men søndag kveld tok vi avgjørelsen om å flytte på oss. Mandag ringte den samme jobben for å tilby full stilling likevel :hoppe: I går var det megler her, og i dag begynner vi å pakke ned leiligheten for å gjøre klar til fotosession og takstmann på fredag :Nikke:

Så det er travelt i heimen om dagen.

I dag jobber jeg hjemmefra noen timer, det er så deilig. Har spist litt nå og skal jobbe litt videre her. Mannen kommer også snart hjem så da blir det vanskeligere å konsentrere seg... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...