Gå til innhold

Interessert i OOBE, astrale reiser, drømmer m.m.?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Interessert!

Hei Merete,

Denne siden så interessant ut, har ikke fått lest så mye ennå, men det kommer jeg til å gjøre. Har du fått dette til å fungere for deg? Jeg er svært interessert i å kunne gjøre dette. Helt seriøst.

ani

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en del bøker om OBE. Jeg var interessert i OBE for fire år siden pga ting som skjedde i livet mitt akkurat da og lånte mange bøker på biblioteket.

Jeg kjenner folk som har OBE etter å ha "trent" for det, men jeg kjenner også folk som har hatt OBE uten egentlig å skjønne hva som har skjedd de første gangene. Dette kan være barn som har en traumatisk barndom, men også normale voksne mennesker som ikke føler seg veldig åndelige kan få en OBE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har lest litt på dette nå og forsøk dette Tauet en gang til, men på en litt annen måte enn tidligere.

Istedet for alt virvaret med chakra heving, visualiseringen o.s.v så gikk jeg rett på det å klatre opp Tauet og det virket jammen

Begynte å klatre hånd for hånd, vekslet med forskjellige teknikker og fant ut at når en tar skikkelig tak og drar seg godt opp så går det bedre en svake tak hånd for hånd...om noen forstod dette.

Nummenheten, vibrasjonene m.m. kommer helt automatisk, det eneste som er viktig å tenke på er å klatre klatre og atter klatre opp dette Tauet. La en ikke bli distrahert av noe annet, da synker man bare ned igjen i kroppen og man må begynne på nytt.

Det som overrasket meg mest var at om en ikke hadde fått skillt det astrale legemet fra skallet i løpet av 15 minutter så burde en ta en pause å begynne på nytt.

På en annen side så skjønner jeg det litt også for jeg har selv brukt mye mer en 15 min intervaller på dette og ender opp med å bli sliten, veldig sliten mentalt. Det er jo ikke det som er meningen

Men nå vet jeg bedre

Så Tauet er nok det jeg heller til...om ikke andre har noen gode tips da

Hører gjerne om andres erfaring på dette feltet.

Merete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Glemte å få med i sted...

Rett før en går ut av kroppen så opplever man støt eller et smell.

Hadde i går noen små eletriske støtt under nesen :o kan dette være riktig :ler:

Følte også at jeg ikke klatret opp lengre men at jeg lå vannrett ut fra tauet.. :lol:

Tror selv at dette var sekundet før, alt var veldig lyst rundt meg.

Men...det er jo altid et men...Hvem kom ikke kjørende opp aleen da??? Jo familien selvfølgelig :evil: , så jeg mistet konsentrasjonen og sank ned igjen.

Slo opp øynene og hadde samme følelsen som søvnparalyse.

Gir meg ikke, får bare prøve igjen, men det går lettere for hver gang.

Så øvelse gjør mester :D

Merete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får helt angst når jeg leser om folk som har ut av kroppen opplevelser.

Det skyldes tankespinnerier og har intet hold i virkeligheten, det er kun tankene dine og ditt eget selvbedrag som spiller deg et puss.

Det er umulig og kan ikke forklares ut fra annen måte enn at kjerringene må være svært skrullete.

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg får helt angst når jeg leser om folk som har ut av kroppen opplevelser.

Det skyldes tankespinnerier og har intet hold i virkeligheten, det er kun tankene dine og ditt eget selvbedrag som spiller deg et puss.

Det er umulig og kan ikke forklares ut fra annen måte enn at kjerringene må være svært skrullete.

W

Ja dette er dine ord.

Jeg har hatt en utenforkroppen opplevelse, spontan sådan, da jeg ble utsatt for en bilulykke da jeg var liten.

Forklar hvordan jeg kan ramse opp alt som skjedde rundt meg, hvem som stod hvor og sa hva...tankespinner??? :ler: Nei det var det garantert ikke :wink:

Merete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Merete,

Interessant å høre dine erfaringer. Jeg er som sagt svært interessert i å lære meg dette. Hadde en slik opplevelse da jeg var barn og opplevde å sveve oppunder taket på rommet mitt. Etter at jeg ble voksen (er nå 40) har jeg forsøkt å tilegne meg denne ferdigheten, men har ikke klart å få det til. Jeg har prøvd med tauet som du nevner, men det skjer ikke noe. Hører av og til et smell, senest i går kveld da jeg skulle sove. Men jeg gir meg ikke ennå... :-?

Tror forøvrig ikke at noen av oss er spesielt skrullete.

ani

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Ani :D

Skrullette er vi ikke nei, kansje mer bevisst på det rundt og i oss :wink:

Mediterer du før du klatrer?

Det gjør det noe lettere, og husk å ikke innta for mye mat på forhånd, da kan du føle at du henger igjen.

Vil anbefale Silva Metoden, den er lettfattelig og noe alle vil klare. Den er nesten for enkelt til å være sant :hoho:

Du må være helt avslappet og tenke på å klatre, se for deg hendene dine, ta et gripetak og trekk deg opp...kjenn hvor kroppen blir trukket etter.

Det er litt øvelse før man kommer gjennom, men husk å ikke la tankene fly, det er veldig lett for. Derfor er det fint å meditere først.

En litt vanskeligere variant er å gjøre det ut fra drømmer, det er jo ikke helt lett da og resulterer oftest i at en våkner.

Jeg klarte det for første gang i natt :D Hadde flere drømmer i natt som var litt sånn skummle..våknet mellom hver gang. Så bestemte jeg meg for å prøve, programerte meg til å forstå når jeg drømte og kunne ta styring over drømmen.

Det gikk jo litt tid da, men etter en stund ble det for sprøtt så da skjønte jeg at det var en drøm. Så til meg selv, nå vet jeg at jeg drømmer :lol: Kjente at jeg begynte å synke, dette er jo ensbetydende med at en går tilbake til skallet. Fokuserte på sengen vår og nåtid, etter litt kom det fram :briller: Jeg så at vi lå der nede i sengen :o Det var litt vagt i begynnelsen, men jeg så det tydelig...alle detaljer. Jeg har klarte det!!! :hoho:

Etter et øyeblikk kjenner jeg at jeg synker inn i kroppen igjen og legger seg fint på plass.

Men som sagt dette er ikke noe en klarer hver gang og tydeligvis bare ren flaks, men hva gjør det?? :)

Merete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Noe annet man kan forsøke er jo å være bevisst når kroppen sovner om kvelden, det er jo også litt vanskelig spesiellt om en er Zzzzz Zzzz trøtt:)

Derfor er det best når en er virkelig trøtt fysisk og klar i toppen om du skjønner.

Når man gjør det slik så vil en få med seg ihvertfall begynnelsen av prosessen. Kroppen blir lett som en fjær og evn vibrasjoner o.s.v.

Hvem har ikke nesten våknet etter å ha sovnet p.ga at det rykker i hele kroppen, vi kvepper jo så innmari. Det er på grunn av at vi går ut av kroppen og reagerer på evn dette smellet el.lign.

Alt dette er helt naturlig og ikke noe hokus pokus, alle går ut av kroppen sin, t.o.m skeptikerne :wink: vi er bare ikke alltid bevisst på det!!

Klems Merete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Merete :D

Jeg vil jo så gjerne, men vilje er kanskje ikke nok.

Etter en smule sjelegransking, har jeg kommet til at en del av meg kanskje er litt redd for å forlate skallet...? Er dette en problemstilling du har vært innom på noe tidspunkt?

Det du nevner om mat er jo litt interessant, å ikke ha for mye mat i magen.

Jeg mediterer ellers hver dag, mitt utgangspunkt er også Silva-metoden, gikk på kurs for flere år siden. Bruker pr. i dag en nokså hjemmestrikket metode. Jeg må innrømme at jeg ikke husker hvordan jeg programmerer, kanskje jeg må ta et repetisjonskurs snart :wink:

Jeg bør med andre ord legge forholdene bedre til rette for å oppnå dette.

Har du lest en bok som heter "Astral Dynamics" av Robert Bruce? Holder på med den nå, føler jeg har bruk for litt bakgrunnskunnskap. Men det er vel som med de fleste andre ting her i livet; øvelse, øvelse, øvelse...

ani

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei igjen :D

Nå gir jeg meg over...

Jeg gikk nettopp inn på linken du ga meg, og oppdaget at det er siden til Robert Bruce! Jeg la ikke merke til det tidligere, jeg gikk rett på innholdet. Er det noe som er tilfeldig her i verden, tro?

ani

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere snakker jo bare tull....

Ok, nå skal jeg senke mitt mentale nivå for å komme ned til deres, så snakker vi ut om tingene....

Dersom man skal se og høre noe så forutsetter det nemlig at man har øyne og ører.... og når man går ut av kroppen.... så har man kanskje ikke øyne lengere???

Og for ikke snakke om at man må ha en hjerne til å tolke informasjonen fra øyne og ørene og de andre sansene... minnene må jo lagres et sted, og dersom man har vært UT AV KROPPEN ER DET UTELUKKET at hjernen funker!

W

Tenk å tviholde på en slik fremstilling av virkeligheten..... at det går an.... sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere snakker jo bare tull....

Ok, nå skal jeg senke mitt mentale nivå for å komme ned til deres, så snakker vi ut om tingene....

Dersom man skal se og høre noe så forutsetter det nemlig at man har øyne og ører.... og når man går ut av kroppen.... så har man kanskje ikke øyne lengere???

Og for ikke snakke om at man må ha en hjerne til å tolke informasjonen fra øyne og ørene og de andre sansene... minnene må jo lagres et sted, og dersom man har vært UT AV KROPPEN ER DET UTELUKKET at hjernen funker!

W

Tenk å tviholde på en slik fremstilling av virkeligheten..... at det går an.... sukk...

:roll: hmmm... Kansje det er min tur til å sukke nå da :roll: *sukk*

Alle har forskjellige meninger her, takk og pris for det, ellers hadde det blitt rimeligt kjedelig!

Selv om du mener noe annet enn oss så behøver ikke du å kalle oss for tullinger e.l.

Det er snevert!

I stedet for å legge ut om dette over så burde du kansje lese litt mer om OOBE eller NDO.

Merete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Merete :D

Jeg vil jo så gjerne, men vilje er kanskje ikke nok.

Etter en smule sjelegransking, har jeg kommet til at en del av meg kanskje er litt redd for å forlate skallet...? Er dette en problemstilling du har vært innom på noe tidspunkt?

Det du nevner om mat er jo litt interessant, å ikke ha for mye mat i magen.

Jeg mediterer ellers hver dag, mitt utgangspunkt er også Silva-metoden, gikk på kurs for flere år siden. Bruker pr. i dag en nokså hjemmestrikket metode. Jeg må innrømme at jeg ikke husker hvordan jeg programmerer, kanskje jeg må ta et repetisjonskurs snart :wink:

Jeg bør med andre ord legge forholdene bedre til rette for å oppnå dette.

Har du lest en bok som heter "Astral Dynamics" av Robert Bruce? Holder på med den nå, føler jeg har bruk for litt bakgrunnskunnskap. Men det er vel som med de fleste andre ting her i livet; øvelse, øvelse, øvelse...

ani

Hei Ani :)

Jeg var skikkelig redd første gangen denne følelsen kom over meg, for å være helt ærlig så visste jeg ikke hva det var. Det var da ikke et forsøk på OOBE, men ren meditasjon. Var så dypt i den at dette skjedde helt automatisk.

Men etter som jeg har lest, lært og ikke minst praktisert så er jeg i dag 100% uredd på det feltet :)

Da jeg begynte med dette for litt siden så tok jeg det gradvis, mediterte og var på vei ut. Med en gang jeg følte at det var langt nok for den dagen så gikk jeg tilbake. På denne måten har jeg lært hvert steg å kjenne og det føles bra for meg.

Blir da 100% trygg på det jeg driver med.

Ellers så er det trening som skal til og ikke minst konsentrasjon, man må være det ellers mister man fokuset og daler ned igjen :(

Har opplevd det ja...., da er det enten å prøve å fortsette fra der en kom til eller å ta en pause før man begynner på ny økt ;)

Det er også viktig å ha fulstendig ro rundt seg, alle lyder registrerer hjernen og da går kvernen med engang.

Les litt og øv noen dager. Sett en dag da du virkelig skal ta turen ut og hold deg til denne. Da maner du hjernen til at denne dagen, ja da er det en reise utenfor ;)

Klems Merete

Merete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous
Dere snakker jo bare tull....

Ok, nå skal jeg senke mitt mentale nivå for å komme ned til deres, så snakker vi ut om tingene....

Dersom man skal se og høre noe så forutsetter det nemlig at man har øyne og ører.... og når man går ut av kroppen.... så har man kanskje ikke øyne lengere???

Og for ikke snakke om at man må ha en hjerne til å tolke informasjonen fra øyne og ørene og de andre sansene... minnene må jo lagres et sted, og dersom man har vært UT AV KROPPEN ER DET UTELUKKET at hjernen funker!

W

Tenk å tviholde på en slik fremstilling av virkeligheten..... at det går an.... sukk...

Haha waco. Du aner ikke hva du går glipp av. Men all respekt for dine synspunkter da. Jeg syns bare litt synd i deg som går glipp av så masse. I mine øyne er du en gullfisk i et akvarium som ikke tror at verden finnes utenfor glassveggen. Du må vel speile deg i glasset så mye du vil og tro det er alt som finnes - men jeg har tatt en kikk utenfor, og anbefaler deg å gjøre det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er fisk og dere har vært ute av kroppen, - jaja, hva er egentlig forskjellen?

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Kjære Waco:

Selv om jeg kanskje er mere enig med deg i denne saken, ser jeg ingen grunn til å begynne diskutere dette med Merethe og Ani. De tror på dette og vi kan lære å bli mere åpen av å lese det.

Det er masse mellom himmel og jord vi aldri vil forstå - mye av det fordi vi ikke vil gi oss selv sjansen til å prøve....

Så les tråden og bli mer opplyst, slutt å diskutere bare for å diskutere :-)

Kanskje vi ender med å lære om noe vi ikke viste noe om???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære ine2

Folk må få lov til å tro hva dem vil, om jeg f eks har vært ute av kroppen min så lenge at jeg har sett huset ditt fra fugleperspektiv så må vel jeg få lov til å nevne det, eller kanskje jeg spratt ut av huet mitt slik at jeg så deg i dusjen? Fra taket.... som et slags spøkelse?

Bør ikke du være i din fulle rett til å motargumentere mine synspunkter da?

Si.... waco, kanskje du tar feil?

Eller,

Waco hvordan skulle dette her gått for seg?

Eller skal man si hva man vil.... uten å bli motsagt...?

Aldri?

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...