Gå til innhold

Hvor ofte tester dere?


Duracella

Anbefalte innlegg

Har dere et stort forbruk av graviditetstester eller et heller lite? Jeg tester skjeldnere enn 1 gang i mnd. Tester om jeg har særiøse misstanker... Så slipper jeg bli skuffa gang på gang + jeg sparer penger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøper billige tester og tester ivei... :fnise:

Starter gjerne to dager før IKM (flink til å innbille meg symptomer...) og slutter når mensen kommer. Eneste resultatet hittil er at jeg antakelig vet om en abort som jeg ellers ikke ville visst om. Testet positivt dagen før og samme dag som IKM i PP1. To dager etter kom mensen (eller blødningen?) veldig kraftig. Antakelig et befruktet egg som aldri kom langt på sin vei. Litt vemodig, men ingen stor krise da jeg selvfølgelig aldri rakk å glede meg veldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja , siden jeg er prøver nå i 2pp , så kan jeg jo si at jeg hadde et altfor stort forbruk av grav tester i 1pp , dvs sikkert 6-7 tester brent av :(

I denne perioden skal jeg være uber flink og ikke bruke mer enn kanskje 2-3 tester , men lurer på om jeg greier det .

Før jeg ble prøver , brukte jeg kanskje 1 test i året og da utelukkende hvis mensen var forsinket med mer enn 1 uke .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er prøvere på 16de måned, og her går det i mange tester.

Det skyldes ikke at vi er utålmodige, men at jeg ikke har stabile sykluser, og ikke noen tegn til EL. Jeg vet derfor aldri om jeg har hatt EL eller ikke, og må derfor teste hver gang jeg har planer om å nyte alkohol, noe som gjerne vil si en gang i uken.

To uker etter mens trenger jeg ikke ta graviditetstester, men har bare hatt 6 menstruasjoner ila disse 16 månedene, så det blir en del gravi-tester her, ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere har jeg kun brukt tester ved mistanke om graviditet (rare symptomer eller forsinket mens) - da har vi ikke vært prøvere.

Denne syklusen starter vi prøvingen, og da vil jeg bruke BabyCompen aktivt (registrerer temp hver dag + når vi har samleie). Da skal jeg ikke trenge graviditetstester - BabyCompen varsler om graviditet ganske tidlig. Vil nok teste for sikkerhets skyld hvis BabyCompen begynner å påstå at jeg er gravid, men ikke ellers.

Blir godt å slippe å tolke streker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, en graviditetstest før du skal drikke sier ingenting. Du kan jo være gravid selvom det ikke viser på testen (ennå).

Du burde lese følgende topic:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=295282

Jeg skal høre på dette rådet når jeg får det fra noen som har slitt såpass lenge. Du kan jo prøve selv å ikke drikke på 16 måneder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny koster BabyCompen 6600 kr... På tilbud nå til 6300 kr.

Mitt tips er: Kjøp brukt!

Jeg fant min BabyComp på finn.no. Den var 3,5 år gammel, som ny. Betalte 2000 kr for den. Bestilte bare ny temperatursonde på www.buenaventura.no til 250 kr.

De skal ha en varighet på 10-20 år så jeg hadde ingen betenkeligheter med å kjøpe brukt. Personlig hadde jeg ikke vært villig til å bruke over 6000 kr på en ny BC heller.

Det går også an å kjøpe LadyComp. Litt mindre funksjoner, men også en god del billigere (4700 kr ny). Tror den også varsler sannsynlig/sikkert svangerskap etter hhv. 15 og 17 dager...

Et mye billigere billigere alternativ vil vel være å tempe med et termometer med to desimaler, og føre skjema/kurve/oversikt som man tolker selv... Se www.fertilityfriend.com og www.ovusoft.com, samt www.pernille.info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal høre på dette rådet når jeg får det fra noen som har slitt såpass lenge. Du kan jo prøve selv å ikke drikke på 16 måneder

:legrine: du forstår ikke hva jeg mener du..?? 1: ja det er kjipern å ikke drikke på 16 mnd, men man vet risken. Klart man kan drikke om man er sikker på det ikke er et barn i magen. 2: HVER helg? Det høres så FEIL ut at en prøver super hver eneste helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det førstes så er det forskjell på å drikke seg full og det å ta et glass vin til maten eller helgekos.

For det andre så vil ofte denne oppfatningen om når det er ok å drikke endre seg etter hvert som man prøver på nytt, måned etter måned. Alt kan ikke stå på vent abre fordi man ønsker seg en liten baby, men tilfeldigvis ikke har så lett for å få til akkurat det (og gjerne også ikke ønsker å fortelle mannen på gata hva man holder på med heller)

For det tredje gjaldt denne tråden hvor ofte man tester, ikke om man drikker eller ei.

Personlig tester jeg før/på IKM om jeg vet jeg trolig blir tilbudt alkohol i en eller annen sammenheng, eller om jeg har veldig mye symptomer som kan indikere graviditet (sistnevnte har jeg stadig vekk, men har enda ikke vært gravid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag testade 1 gång på 7 PP när vi försökte få sonen i magen. Jag hade så regelbunden mens att jag till och med kunde förvänta mig om den skulle komma på förmiddagen eller eftermiddagen - så det var ingen idé att bränna en massa tester och pengar i onödan.

När lillasyster skulle tillverkas var jag otålig och testade samma dag som IKM och då kom mensen dagen efter. jag hade lite längre perioder efter jag fått sonen.

Totalt sett har jag bränt 4 tester. 1 på sonen, 1 på en SA, och två på dottern. Allt under 4 års tid.

Jag menar att har du relativt regelbunden mens är det ingen idé att testa negativt innan mensen har uteblivit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres så FEIL ut at en prøver super hver eneste helg

Uff det må være trist at det å nyte alkohol er ensbetydende med å supe??

Vi er i en bekjentskapskrets hvor det generelt nytes alkohol relativt ofte, men vi drikker oss aldri fulle. Så når jeg sier nyter, tenker jeg mer på å ta imot et glass og ta noen slurker her og der så ingen får mistanke om at vi prøver. Når man har prøvd i 16 måneder blir det ganske sårt, så man gjør det meste for å unngå spørsmål rundt når dere skal prøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forhenv cosmic girl

Vi prøver også på overtid (spiren burde sittet for lenge siden spør du meg) men til tross for manglende EL og flere pergokurer blir det ikke så mange tester. Jeg testet mye de første månedene, mens jeg nå tester sjelden fordi nedturen er så stor. Det går maksimalt en test i måneden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På pilla: jevnlig ca 2 ganger i måneden (nei, jeg stoler overhodet ikke på slikt)

Nå: Når lutealfasen blir i lengste laget, fertilityfriend begynner mase og jeg begynner bli nyskjerrig :ler: (altså en gang på 3 år. Helt i starten og grundig feilcharting var årsaken der)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...