Gå til innhold

Toddlertråd for mai - juni babyene

jente 79

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Igår fikk vi nøkklene til det nye huset vårt! :hoppe: :hoppe: Endelig! Som jeg har gledet meg. Det er over to måneder siden vi har vært inni det, så det var litt annerledes enn jeg husket :fnise: Men jeg er strålende fornøyd!

Det er bare to soverom, og vi hadde egentlig veldig lyst på kontor, så vi får se hva vi gjør. Det er en TV-stue også, som vi lurte litt på å ha kontor på. Men det andre soverommet begynner nok som kontor og blir gjort om til barnerom om et halvt års tid.

Så på lørdag kommer alle vennene med store muskler og enda større biler og flytter alle tingene. Gleder meg så vannvittig!

Jeg tror tassen min har ligget med hodet ned en stund nå. Han lå ihvertfall den veien for to uker siden, og jeg har siden bare kjente spark i øverste del av magen. Men det trykker veldig nedentil når jeg går, ja. Føler meg veldig stor om dagen. Heldigvis har jeg ikke lagt på meg noe særlig utenom magen, men har helt klart svelget-basketball-looken. Nå må det bli varmere, for jeg får snart ikke lukket kåpen min lenger.

Jeg har legetime om 1,5 time, og gidder ikke å dra på jobben først. Jeg har stort sett mye energi om morgenen og kan gjøre masse da, men etter lunch går det nedover, og igår begynte jeg å få skikkelig vondt i bekkenet :( Merket det ikke før vi satte oss i bilen etter å ha overtatt nøkklene, men da hadde jeg jo virret rundt i huset i over en time, opp og ned trapper og fra rom til rom for å åpne alle skap og bare titte på at alt dette var MITT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cilipili: Lykke til hos banken og kose deg på troll forestilling :-D

KaraW: Morsomt med overtagelse da :-D Mye jobb, men deilig når en er kommet på plass. Bor ikke dere hos svigerforeldrene dine? Sikkert deilig å få sin egen plass før babyen kommer.

Lykke til hos legen!!!

Jeg skal også til legen i dag. Glemte urinprøva på morgenen i dag da :flau: Men får ta den her på jobb.

Her tror jeg også at lillegutt har lagt seg med hodet ned. Er veldig mye liv for tida, og mye av det er ganske langt oppe på magen, selv om det hender jeg kjenner noe lenger ned også.

Her om dagen var han veldig ivrig. Da kjente jeg det både oppe og nede på en gang :rødme:

Merker også dette presset mot bekkenet når jeg går. Så regner med at det kan være fordi hodet ligger der nede...

Er ikke ubehagelig ellers da. Skal forlenge sykemeldinga mi i dag. Har til nå vært sykemeldt 20%. Men lurer litt på om jeg burde hatt mer nå. Merker at isijasen er vond på slutten av dagen... Prøver å bytte en del stilling jeg jobber i, men etter hvert er alt untatt å sitte med beina høyt ubehagelig. Det er bare så innmari upraktisk å sitte med beina høyt på jobb ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye spennende som skjer her inne i dag da. Grattis med overtagelser, og lykke til i bank og i det hele og det store :)

Har "fri" i dag jeg (studiedag), og våkna til og med før vekkeklokka kl 9. Men det var bare fordi det brant i bryste, så var nok litt magesyre som hadde glidd opp mot spiserør. Det er ikke godt.....og jeg som ville sove lengre :fnise: Når jeg var hos legen forgje uke kjente ho nede i magen min og da fortalte ho at da var hode lagt seg ned, så jeg skjønte jeg hadde kjent når han hadde snudd seg for han brukte "lang" tid og det var skikkelig skikkelig vondt. Så jo ut som jeg hadde spist en stor pølse hel og den hadde lagt seg på tvers i magen. :ler: Så satser på at han ligger sånn bare jeg. Selv om jeg syns det er merkelig at han skal ligge med hode ned så lenge. Men jeg kjenner spark og dult både her og der jeg.

Men han har en favoritt side tydligvis, ligger for det meste mot høyre og trykker meg i ribbena der.

Kjedelig at det ikke er noe å se på tv nå på den tia her. Eller hvertfall ikke noe som jeg har lyst å se på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at linky si tid her med oss er over! Og at om berre nokre dagar får ho komma heim med jenta si, og vera mamma på fulltid! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kardemomme

Der har linky fått sin lille skatt :hjertesmil: Gratulerer igjen!

I dag har jeg vært hos jordmor på kontroll. Fikk tatt en runde på fødeavdelinga og vi snakket litt om fødsel, smertelindring og hva samboer skal gjøre.

SF-målet var litt under normalen, men jordmora mente at det var fordi lillegutt har lagt seg med hodet ned og det var festet. Skal tilbake på ny kontroll om 2 uker for sikkerhetsskyld.

Lillegutt likte ikke all styringen med magen i dag. Han sparket som en villmann mens jordmora undersøkte meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk det :hakeslepp: folk her inne begynner å føde. Snart vår tur. *skummelt*

Bare at jeg er sist :gråte:

vil gjerne nå jeg....hadde det ikke vært for at han burde være der til hvertfall uke 38! Føler meg så utmatta at jeg kunne nesten vurdert ks bare for å bli ferdig. Jeg er ikke bygd for det her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt gikk bra hos legen idag. Fikk hendviselse til fysioterapaut, og ikke sykemelding, så skal prøve det litt. Jeg har bare tre uker igjen å jobbe, så føler at det blir litt dumt å sykemelde seg nå. Skal alltid bare presse meg litt til og litt til...

Vi bor hos svigerbestemor akkurat nå. Det er faktisk forbausende koselig, men jeg gleder meg til å få et eget sted igjen, ja. Selv om det er veldig deilig å komme hjem til ferdig middag hver dag :fnise:

Idag var jeg og svigermor på loftet og fant frem babytøy og seng. Så nå har vi masse tøy i lekkre 70-talls farger; brunt, sennepsgult og grønt. Det må gås nøye igjennom, for det var en del ting som var veldig slitt. Men det var en hyggelig ting å gjøre med svigermor. Vi har desverre ikke så mye til felles.

Da jeg tittet i speilet så slo det meg pluttselig at jeg skal bli en mamma! Det var skummelt det. Jeg har jo sakte vendt meg til tanken at jeg var gravid, og så at vi skulle få barn. Men at jeg skal bli en mamma er liksom en ganske fjern tanke. Men jeg har ikke mye tid igjen å venne meg til den på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å finne ting sammen med svigermor da, KaraW. Får håpe det hjelper med fysiterapaut.

Gikk bra hos legen for meg også i går.

+1 kg, dvs +6 kg totalt. Fornøyd med det :-D

SF målet lå litt over streken, men innenfor det grønne området. Som legen sa, målet mitt har fulgt en veldig fin kurve. rett over den røde streken hele veien.

Blodtrykket og alle andre ting var bra.

Ble ikke mer sykemeldt. Som han sa, er så kort tid igjen. Så kan prøve. Om det blir for slitsomt eller jeg får masse kynnere på grunn av stress skulle jeg heller ta kontakt.

Jeg har enda ikke kjent en kynner tror jeg. Så ikke noe stort problem.

Lillegutt hadde lagt seg med hodet ned som jeg trodde.

Ellers skal vi på fødselsforberedende kurs på sykehuset i dag og i morra. Veldig spent på det :-D

Skal bli artig!!!

Jeg også er litt satt ut av tanken på å bli mamma. Var på handletur i går. På babyshop, IKEA og Bauhaus. Må innrømme at jeg vet skremmende lite om babyer... Må nilese litt framover tror jeg...

Ha en fin dag dere :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også er litt satt ut av tanken på å bli mamma. Var på handletur i går. På babyshop, IKEA og Bauhaus. Må innrømme at jeg vet skremmende lite om babyer... Må nilese litt framover tror jeg...

Kan ikke noe om babyer, jeg heller. Satser på at instinktene tar over etterhvert :fnise: Har en viss formening om hvordan man bader, kler på og skifter bleie på den lille, så tar vi resten etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma er eg allereie. Og det er utan tvil det største i verda! Men det er likevel liiiiiitt skummelt å skulla bli tobarnsmamma..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma er eg allereie. Og det er utan tvil det største i verda! Men det er likevel liiiiiitt skummelt å skulla bli tobarnsmamma..

Helt enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier meg helt enig som Linn3c og chilipili :)

så mye sykdom det har vært de første åra med vår datter gruer jeg meg veldig til to unger som er syke... Også det at jeg var så sliten det året jeg var hjemme med vesla. Krysser for at det går bra....:)

I går var det 9 uker igjen til keisersnittet, og det begynner å nærme seg, selvom det er noen andre som føder om ikke så lenge og som faktisk har fødd nå de siste ukene :)

Men det er liksom så uvirkelig å få et barn til...? Tenker mye på, hvordan vesla reagerer, om hun blir sjalu, blir jeg like glad i barn nr to,(har mere morsfølelse for gutten nå, enn da jeg gikk med vesla, så går vel bra.) er barnet friskt, osv.

Men jeg ser for meg at han er like lik min samboer, som det vår datter er. Hun er snytt ut av nesa på han....

I dag var jeg på skolen, og satt på vonde stoler, og har nå skikkelig vondt i bekkenet. Merker det hver gang jeg har vært på skolen :( godt jeg bare går en dag i uken nå:) Skal absolutt ikke klage på det. Deilig....

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke noe om babyer, jeg heller. Satser på at instinktene tar over etterhvert :fnise: Har en viss formening om hvordan man bader, kler på og skifter bleie på den lille, så tar vi resten etterhvert ;)

Høres ut som meg. Godt jeg ikke er alene om det...

Har egentlig aldri vært noe babymenneske. Liker best når de blir litt større og en merker en får kontakt.

Men det blir nok noe annet når det er ens egen :rødme:

Gleder meg i hvert fall veldig.

Var på fødselsforberedende kurs i dag. Ganske mettet i hodet merker jeg... Mye informasjon og vi skal tilbake i morra for å vite enda mer.

Men spennende var det :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med å gå om dagen... Føler at jeg humper rundt som en gammel kjerring...

Lillegutt har lagt seg med hodet ned, mistenker at det har skylda. Gjør veldig vondt ned mot bekkenet når jeg går, spesielt med en gang jeg reiser meg etter å ha sittet eller ligget litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får sånn svie under magen når jeg går, jeg :sur: Tror det er leddbånd som holder livmoren oppe som strekkes. Her ligger nok snuppa i tverr-/seteleie ennå, hun har sparket vilt på blæra mi i hele dag, au! Men litt søtt også, da :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter lillegutt fortsatt. Hååååper han snur seg!

Hatt en sinnsyk natt. Mageknip fra helvete fra halv tre til nå. Og oppkast i tillegg.

Mageknipene varte i ti sekund med tre sekunds mellomrom. Lå i senga og hylte!

Forstår det ikke helt.. Noen andre som har hatt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amused: Kanskje det er et leddbånd ja... Godt er det i hvert fall ikke...

Uff, silipili. Det hørtes ikke godt ut... Kanskje en idè å ringe legen...?

Endret av jente 79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nettopp hos legen. Har visst tarmkolikk. Ikke rart små barn skriker iallefall :)

Men.. Vi har nettopp kjøpt HUS!!!!!!!

Et helt HUS!

Er så fantastisk lykkelig :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...