jente 79 Skrevet 6. april 2008 Forfatter #561 Del Skrevet 6. april 2008 Lavalampe: takk for tips. Men dette er ikke klær som kan byttes. Er klær vi har arvet etter mannens søster, så de er brukte. Mange ser riktignok like fine ut da.. Selv har vi kun kjøpt et par strikkede sokker... Har fått en ny genser i gave. Men den er kjøpt i England, så den beholdes... Body og strømpebukse er sikkert ikke dumt... Da bør vi ønske oss/ kjøpe flere strømpebukser. Vi arvet noen, men ikke nok til å bruke hver dag... Godt å føle at permisjonen nærmer seg. Er 5 uker igjen for meg å jobbe. Begynner å glede meg nå...!!! Mye bevegelser her også. Føler at det er mer bevegelser øverst i magen nå... Kanskje han har lagt seg med hodet ned... Får vel sikkert svar på det når jeg skal til legen på tirsdag. Ellers skal jeg på fødselsforberedende kurs onsdag og torsdag. Gleder meg :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavalampe Skrevet 6. april 2008 #562 Del Skrevet 6. april 2008 Aha! Ja, da er det jo ingen grunn til å vente med å vaske det! Tror vi hadde 5-6 strømpebukser i starten, men jeg ville ikke løpt og kjøpt mer enn maks to - fint å ønske seg, og fint å ha noe å bytte til dersom man får flere like eller ganske like gaver. Butikkene er åpne også etter fødselen! Han her ligger også med hodet ned, men det er ikke festet enda. Synes jeg kan merke at han av og til snur seg med ryggen på den andre siden av magen. Men sparking skjer bare øverst, hikking skjer bare nederst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 6. april 2008 Forfatter #563 Del Skrevet 6. april 2008 Tror vi har en strømpebukse i størrelse 62 eller no... Ja, greit å kunne se hva en får. Ønsker oss strømpebukser og sokker Innbiller meg at det kanskje ikke er det folk har mest lyst til å kjøpe. Men ellers har vi bra av det meste... Synes det er vanskelig å skjønne hva jeg kjenner. Merker av og til at det tikker ut en bulk her og der, men om det er rompe, hode eller ryggen er jammen ikke godt å si... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavalampe Skrevet 6. april 2008 #564 Del Skrevet 6. april 2008 Synes det er vanskelig å skjønne hva jeg kjenner. Merker av og til at det tikker ut en bulk her og der, men om det er rompe, hode eller ryggen er jammen ikke godt å si... Hvor ligger morkaka di? Sist lå min foran mot magen. Da ante jeg ikke et kvidder av hva som var hva, men nå som den ligger på livmorens bakvegg, er det mye tydeligere at "dette er rumpa, mens det der må være beina, og langsmed her ligger ryggen." Kan liksom se foten skli bortover innsiden av magen, og kjenne at det tramper mot hånda mi - og da er det jo ikke akkurat til å forveksle med noe annet. Men i det første svangerskapet var det mer sånn "her er ett eller annet, kult!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 6. april 2008 Forfatter #565 Del Skrevet 6. april 2008 Fikk bare vite at morkaka lå oppe jeg... Så om den ligger foran eller bak vet jeg ikke... Men jeg kan ikke se tydelig hva det er i hvert fall... Blir litt som du sier. "her er ett eller annet" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavalampe Skrevet 6. april 2008 #566 Del Skrevet 6. april 2008 Fikk bare vite at morkaka lå oppe jeg... Så om den ligger foran eller bak vet jeg ikke... Men jeg kan ikke se tydelig hva det er i hvert fall... Blir litt som du sier. "her er ett eller annet" Da kan det jo hende den ligger helt på toppen, verken mest foran eller mest bak? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 7. april 2008 #567 Del Skrevet 7. april 2008 Gratulerer med nye uker alle sammen Jeg begynner å bli litt små rastløs.... Rommet til lillegutter fortsatt et kontor, og vi skal male det og fjerne alt som er der... Og verken jeg eller samboern er i så god form at vi får begynt... Jeg har 9 1/2 uke til keisersnittet og har ikke begynt.... hehe. Med vår datter, så hadde jeg ganske stor kontroll, men nå skal det jo sies at jeg har vært i praksis og brukt mange av dagene på kveldsvakter og hatt dattern min hjemme på dagen når jeg skulle sent i praksis, (liker å ha henne hjemme når jeg skal jobbe mye, selvom hun går i bhg) Men nå er jeg ferdig, og får begynne så vidt å pakke ned. Vesla sitt rom har en fin beige farge, hvite møbler, og mye prinsesse ting some r rosa. Lillegutt sitt rom tenkte jeg faktisk vi kunne male blått, fordi det skal være hvite møbler, så tenkte jeg at det er greit å få litt kontraster. Det er det ikke på veslas rom liksom. Ikke så mye... Vi får se, lurer litt på om det blir litt ole brum ting på rommet hans Klem Har du ikkje plass til å ha bebisen på foreldresoverommet i starten? Vårt barnerom er også kontor enno, og det kjem det til å vera til over sommaren, trur eg. Me flytta ikkje storebror på eige rom før han var ca halvåret, då slutta han med nattamming og han flytta over i seng i staden for vogga. Men det høyrer også med at han søv i ein annan etasje enn oss då, så det var litt skummelt å ha han på eige rom i starten, men det gjekk fint. Både han og me var klare for det då. Tenkjer at me gjer om lag det same denne gongen. Ikkje har me eit anna rom klart til å bruka til kontor heller, då må me innreia loftet først... Goooood tid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 7. april 2008 Forfatter #568 Del Skrevet 7. april 2008 Da kan det jo hende den ligger helt på toppen, verken mest foran eller mest bak? Godt mulig... Jeg regner med at noe av grunnen til at jeg ikke skjønner hva jeg kjenner er fordi jeg er ganske grønn på deg. Har aldri hatt noe som buler ut av magen før... Skal til legen i morra. Håpet kanskje han kunne forklare meg litt... Linn3C. Vi også har pusset opp barnerom. Ikke fordi vi har tenkt til å bruke det enda. Men det så rett og slett helt forferdelig ut... Dessuten trang vi et sted å ha tingene til lillegutt... Klær og sånne ting... Nå ligger dette rommet like ved vårt eget, så hadde ikke vært noe stort problem å hatt han der. Men jeg innbiller meg at kortest mulig avstand er en fordel når en blir vekt midt på natta... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 7. april 2008 #569 Del Skrevet 7. april 2008 Her kjenner jeg bare sparking helt nede, på venstre side de siste dagene, mens i dag er det liv nede på høyre side. Er litt nervøs siden legen konstaterte tverrleie eller seteleie på fredag, jeg er så redd for at hun blir værende sånn! Men det er jo tidlig ennå da, sies det Men håper hun legger seg med hodet ned snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 7. april 2008 Forfatter #570 Del Skrevet 7. april 2008 Går sikkert greit, Amused. Er jo leeeenge til juni enda... Nei, begynner i grunn å nærme seg. Men så inne på babyverden så sto det at mange la seg med hodet ned ved uke 32. Så har nok en del tid å gå på. Jeg er søren ikke sikker på hvilken vei han ligger. Men tror han ligger med hodet ned. To grunner. De største bevegelsene er øverst nå. Har hatt noen lenger nede også, men tror kanskje det er armene... Andre grunnen er at jeg føler et lite trykk mot bekkenet når jeg går nå... Har ikke kjent det før, så mistenker at det kan være lillegutt om trykker litt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 7. april 2008 #571 Del Skrevet 7. april 2008 Jeg har også merket at det presser nedover når jeg går, så jeg trodde hun hadde lagt seg til rette, men det er vel beina og rumpa jeg kjenner da Men det er jo et bra tegn at du kjenner liv og røre øverst i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 7. april 2008 Forfatter #572 Del Skrevet 7. april 2008 Ja, jeg skjønner ikke hva jeg kjenner. Men kan jo hende legen gjør meg litt glupere i morra. Ellers er det jordmor besøk i slutten av neste uke igjen. Begynner med hyppigere kontroller nå, så får nok svar på det tenker jeg :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siona Skrevet 7. april 2008 #573 Del Skrevet 7. april 2008 Hei jenter! Ville bare hilse på. Jeg tilhørte egentlig terminklubben for juli og august, men terminen min er flyttet til 30. juni, så da må jeg jo følge med litt her også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 7. april 2008 Forfatter #574 Del Skrevet 7. april 2008 (endret) Hei og Siona Ikke så dumt å bli flyttet den veien. Koselig å ha deg med her Endret 7. april 2008 av jente 79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 7. april 2008 #575 Del Skrevet 7. april 2008 Har dette skoleåret og ett til, men da er det bare 2 dager i uka hvis jeg får det som jeg vil Så da skal far ha permisjon disse to dagene. Kjøpt bittelitt tøy i dag da vi hadde en tilgodelapp. Vet ikke om det var noe fornuftig kjøpt jeg Lue, to bodyr med armer, en øh.....ting med ben, og ett sett med bukse genser/jakke, men det er litt større så det blir jo ikke brukt før til høsten regner jeg med. Men sambo syns det var så fint så det var helt greit å ta det med. Må bare huske å ta det frem da når han passer det. Så nå ønsker jeg meg egentlig noen bodyer med føtter, og kanskje noen med føtter og armer. Vet ikke om jeg trenger noe mer :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 7. april 2008 Forfatter #576 Del Skrevet 7. april 2008 En pleier jo ofte å få mye også... Sikkert greit å kjøpe litt, men dumt om en blir sittende med en masse plagg en ikke får brukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 7. april 2008 #577 Del Skrevet 7. april 2008 Får satse på det vel, og heller kjøpe noe sengetøy heller! Trenger en dyne og pute til, så jeg har ett til vogn og ett til å ha inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicity Skrevet 7. april 2008 #578 Del Skrevet 7. april 2008 Har du ikkje plass til å ha bebisen på foreldresoverommet i starten? Vårt barnerom er også kontor enno, og det kjem det til å vera til over sommaren, trur eg. Me flytta ikkje storebror på eige rom før han var ca halvåret, då slutta han med nattamming og han flytta over i seng i staden for vogga. Men det høyrer også med at han søv i ein annan etasje enn oss då, så det var litt skummelt å ha han på eige rom i starten, men det gjekk fint. Både han og me var klare for det då. Tenkjer at me gjer om lag det same denne gongen. Ikkje har me eit anna rom klart til å bruka til kontor heller, då må me innreia loftet først... Goooood tid... Joda vi kommer nok til å ha babyen inne hos oss til han er 6 måneder ca. Det hadde vi sist, men sist sov hun etterhvert i senga på dagen. Også synes jeg det er veldig hyggelig å ha rommet klart. Det er jo absolutt ingen krise, og trenger ikke å ha dårlig tid, men jeg vil liksom ha det klart Det med hva jeg kjenner: Jeg kjente ikke hva det var sist, om det var fot eller hva det var, og det gjør jeg ikke nå heller. Men kjenner forskjell når babyen hikker, og beveger seg. Han har liggi med hodet ned i tre uker ca, men nå tror jeg han har snudd seg.... Håper bare han ikke beveger seg og får navlestrengen rundt halsen... Det er jeg skikkelig redd for, selvom det stort sett ikke er farlig enn så lenge om det ikke er stramt da. Jeg kjenner fortsatt hikkene i bekkenet som før, men sparkene er annerledes.... Nå kjenner jeg veldig mye spark i bekkenet, før var det oppe ved navlen. Men, men aner ikke jeg. Han har jo plass enda til å forandre stilling, så mye kan skje. klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicity Skrevet 7. april 2008 #579 Del Skrevet 7. april 2008 Han sparker så sinnsykt mye i dag... Eller de siste dagene... Utrolig godt å kjenne liv:) Selvom det gjør noe veldig vondt av og til.... hihi... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cilipili Skrevet 8. april 2008 #580 Del Skrevet 8. april 2008 Han sparker så sinnsykt mye i dag... Eller de siste dagene... Utrolig godt å kjenne liv:) Selvom det gjør noe veldig vondt av og til.... hihi... Hehehe.. Her også! Fantastisk! Merker han sitter i seteleie hele tiden. Håper han snur seg etterhvert. I dag skal jeg i banken og spørre om lån. Vil flytte NÅ! Er drittlei plassen jeg bor. Satser på at det går bra. Har funnet drømmehuset allerede Etterpå skal jeg, mannen min og svigermor opp i barnehagen til lille storebror. De skal ha en selvlaga trollforestilling. Der lille storebror har en hovedrolle Gleder meg masse! *stolteste mammaen i verden* Ha en fin dag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå