Gå til innhold

Diare etter middagen

Fremhevede innlegg

Skrevet
Eller kanskje det var fiber, eller løk eller hemoroider, eller graviditet, eller noen av de andre ting du har nevnt i tidligere tråder som gir deg problemer med magen?

Bruker ikke å få diare av fiber, løk, hemoroider eller at jeg er gravid da, for det er jeg ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan tåle mye jeg når det gjelder mat, men denne gangen her så gikk det ikke helt slik som det har gjort før.

Skrevet

Kanskje du reagerer på MSG, smakforsterker som er mye brukt i sauser, supper og annet halvfabrikata.

Skrevet

Det tar 3-5 timer før maten går gjennom tarmen. Hvis man reagerer på det man har spist så skjer det gjerne en stund senere, eller i form av oppkast. Diare kan du ha fått av noe annet. At det kom dagen etter også trenger heller ikke ha noe med lasagnen å gjøre. 1,5 time er litt for lite.

Skrevet
Kanskje du reagerer på MSG, smakforsterker som er mye brukt i sauser, supper og annet halvfabrikata.

Nei, er nok ikke det heller.

Skrevet

Konklusjonen kan være det at magen ikke har hatt det helt ok disse to dagene, og derfor denne diareen.

Det har jeg tenkt på.

Skrevet

Hvordan kan du så bastant vite at det ikke er noe du reagerer på i maten? Har du sjekket deg for alskens allergier?

Skrevet
Hvordan kan du så bastant vite at det ikke er noe du reagerer på i maten? Har du sjekket deg for alskens allergier?

Hadde det vært som en allergi, så burde jeg vel ha opplevd dette flere ganger i uka, men det gjør jeg ikke.

Vært testet for mat allergi før, og det har ikke vært noe.

Skrevet

Jeg syns bare du har skrevet så mange tråder om mage problemer, at det er rart at du er sikker på det er noe med maten...? Kanskje du burde gå til legen og få sjekka at tarmsystemet virker som det skal...

Skrevet

Allergier kan plutselig oppstå.

Men nok om det, du kjenner vel din kropp best. :)

Skrevet

Selv om det har vært ting med magen, så er det ting som faktisk har ordnet seg.

Hadde det ikke gjort det, hadde jeg vel sittet her og skrevet om det.

Tarmsystemet mitt virker som et tarmsystem skal gjøre det.

Jeg får kvittet meg med avfallet, og da er det jo bra. :)

Skrevet
Allergier kan plutselig oppstå.

Men nok om det, du kjenner vel din kropp best. :)

Ja, jeg vet.

Jeg kjenner som sagt kroppen min, og den er helt ok nå.

Har ikke merket noe mer.

Skrevet

Synes det er rart at du legger ut disse mageproblemtrådene her, og når folk foreslår ting som det kan komme av, sier du bare "Nei, det er ikke det", "Nei, det vet jeg at det ikke er", uten å ha undersøkt noe! Skjønner ikke helt hvor du vil, men til legen er det ihvertfall ikke.

Skrevet
Synes det er rart at du legger ut disse mageproblemtrådene her, og når folk foreslår ting som det kan komme av, sier du bare "Nei, det er ikke det", "Nei, det vet jeg at det ikke er", uten å ha undersøkt noe! Skjønner ikke helt hvor du vil, men til legen er det ihvertfall ikke.

Unnskyld meg for kritikken, men det er jeg som lever med denne kroppen, men ikke du eller noen andre her inne.

Jeg må da vel få lov til å svare på det jeg tror da vel.

Magen min har den bra den nå, ok?

Så slutt og krtiser meg for at jeg svarer da, Pet!

Skrevet
Jaja..... Det er ikke greit med diare :søvn:

Nei, men har ikke hatt det på kjempemange timer nå, så. :)

Så det går bra.

Skrevet

Må si meg enig med Pet... Det er faktisk mange som tar seg tid til å sitte å svare på spørsmål her, for å hjelpe andre, og da er det litt irriterende når trådstarteren egentlig ikke vil ha hjelp..

Skrevet
Må si meg enig med Pet... Det er faktisk mange som tar seg tid til å sitte å svare på spørsmål her, for å hjelpe andre, og da er det litt irriterende når trådstarteren egentlig ikke vil ha hjelp..

:Nikke:

Skrevet

Ja, jeg vet da at det er folk som tar seg til til og svare meg, og det er vel og bra det.

Men synes du det er ok og kritisere andre mennesker for de innleggene dem legger ut?

For det er faktisk det jeg syns du driver med nå, så..

Jeg har da ikke sagt at jeg ikke vil ha hjelp.

Du får nå lese det jeg skriver.

Hadde jeg ment det, hadde jeg skrevet det.

Skrevet
:Nikke:

Jeg har da ikke sittet her og sagt: jeg vil ikke ha hjelp, har jeg vel?

Men det må da være lov til å svare når man blir spurt om ting?

UTEN og bli kritisert for det man skriver, får jeg da håpe.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...