Gå til innhold

Når veileder vurderer helt annerledes enn sensorene!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke en fortjener toppkarakter hvis en ikke tar initativ nok til å ta kontakt med flere veiledere/fagfolk. Greit nok at en først og fremst skal forholde seg til en veileder, men når en er klar over de store individuelle forskjellene, er det kanskje lurt å få et mer objektivt synspunkt på saker og ting, -det er aldri dumt med nye innspill.

Jeg er i alle fall ikke i tvil om hva jeg hadde valgt. :-)

Fortjener du en toppkarakter hvis du ikke engang har tid til å finne noen til å lese gjennom oppgaven din? De fleste forskere jeg har truffet på er absolutt interesserte i å hjelpe studenter som driver innenfor deres fagfelt. Kanskje har de ikke tid til å lese hele oppgaven, men å raskt vurdere de 20-30 sidene som omhandler det de selv jobber med har de fleste tid til. Dessuten sitter det ganske mange emerituser rundt omkring som ikke har det like travelt som de vanlige ansatte.

Forskere blir avviste stadig vekk når de prøver å publisere ting. Det er derfor de aller fleste har medforfattere, og seriøse tidsskrifter har mer enn en reviewer. Veiledere er mennesker, og kan ta feil. En god veileder er klar over dette og ber eleven om å dobbeltsjekke med andre. Mine veiledere kom stadig vekk med navn på folk de mente jeg burde snakke med.

Endret av Jenna88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...