Gå til innhold

Mitt første barn!

Gjest imli

Anbefalte innlegg

Er sulten jeg. Tror det er lunsjtid ;) Frokosten ble tross alt inntatt kl. 7. Og så blir det nok litt soving. Er så trøtt... :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svigerinnen min gikk opp 18kg, og gikk ned igjen ca 16kg på de to første ukene etter fødselen.

Men hun har nå gått opp igjen fordi hun synes det er vanskelig å spise sunt og regelmessig med baby i huset. I tillegg orker hun ikke trille så ofte.

Jeg har store ambisjoner om å trille mye, og å ha huset fult av frukt og sunn mat... så får vi se hvordan det går :ler:

Store ambisjoner her i gården også. Vi får håpe vi klarer det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:juhu: 37 uker :juhu:

(Her viser også tickeren din riktig.)

Og lille nurket blir ikke regnet som prematurt hvis det skulle bli født. Så deilig å tenke på :-D

Tror nok folk lett vektlegger det negative. Men tror det er viktig å være klar over det også... For forventningene kan jo være skyhøye...

Men godt du har mannen din hjemme de to første ukene. Jeg har tenkt mye på det i det siste, og er veldig glad vi bestemte oss for det. Tror det hadde vært utrolig slitsomt for begge om mannen skulle vært i jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 37 uker! :hoppe:

Skjønner godt at du har mange tanker i hodet nå som fødselen faktisk nærmer seg med stormskritt. Men du virker voksen og reflektert, og jeg er helt sikker på at dere blir flotte foreldre som takler de utfordringene som måtte dukke opp :klem:

Får håpe den lille holder seg inne til madrassen er i hus da;) Greit å ha! ;)

Håper du får en fortsatt fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:juhu: 37 uker :juhu:

(Her viser også tickeren din riktig.)

Og lille nurket blir ikke regnet som prematurt hvis det skulle bli født. Så deilig å tenke på :-D

Tror nok folk lett vektlegger det negative. Men tror det er viktig å være klar over det også... For forventningene kan jo være skyhøye...

Men godt du har mannen din hjemme de to første ukene. Jeg har tenkt mye på det i det siste, og er veldig glad vi bestemte oss for det. Tror det hadde vært utrolig slitsomt for begge om mannen skulle vært i jobb.

Ja, det er deilig å tenke på at babyen så og si er "ferdig" nå. :Nikke:

Lett å fokusere på det negative ja. Men greit å være forberedt også. Er veldig glad for at mannen er hjemme de to første ukene! Hadde han ikke fått de to ukene med lønn, tror jeg han bare måtte tatt ferie da. For om han skulle på jobb igjen med en gang hadde det nok blitt slitsomt.

:hoppe: 37 uker! :hoppe:

Skjønner godt at du har mange tanker i hodet nå som fødselen faktisk nærmer seg med stormskritt. Men du virker voksen og reflektert, og jeg er helt sikker på at dere blir flotte foreldre som takler de utfordringene som måtte dukke opp :klem:

Får håpe den lille holder seg inne til madrassen er i hus da;) Greit å ha! ;)

Håper du får en fortsatt fin dag :)

:vinke:

Takk for ros :rodme:

Håper i alle fall vi blir flinke... :sjenert:

Lillebabyen får vente til vi har kjøpt madrass ja ;)

--------------------------------------------------------------------------------------

Nå har jeg sovet en time, det var deilig. Stod jo opp halv 7 i dag, så det var greit å sove litt, ellers måtte jeg vel lagt meg kl 8 i kveld... :ler:

Etter inspirasjon fra de andre i mars/april-klubben, har jeg nå sjekket min livmormunn! :hoho:

Det var visst bare å putte fingeren oppi og kjenne etter en sånn liten tapp. Var det ikke noen tapp der, har mormunnen flatet ut og forbrededer seg på fødsel. Jeg fant ingen tapp :lur: Så nå får vi se da. Blir nok ikke noe fødsel med det første håper jeg men.

Har ingen symptomer på det i alle fall. Har jo en del kynnere, men det har jeg hatt lenge. Hender jeg kjenner små stikk og menssmerter, men det er ikke ofte. Har mer utflod nå da, det har jeg merka de siste ukene. Ellers føler jeg meg ganske normal! Er bare vondt å bøye seg, slitsomt å snu seg og vanskelig å reise seg opp når jeg har ligget, og så blir jeg fort sliten da. Men men. Får satse på å gå en tur i kveld også, så lenge jeg er i såpass god form får jeg vel utnytte det.

Nå skal jeg snart gå og lage kjøttkaker. Mannen er jammen heldig med dugelig husmor som har middag klar når han kommer hjem! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal bekymre deg så mye for den første tida, men heller være forberedt på at alt ikke er rosenrødt. Slik tenker iallfall jeg :Nikke:

Hmm... Spennende at livmormunnen har flatet ut! Fikk på følelsen av at babyen kommer om ikke så alt for lenge jeg nå... :lur:

Forhåpentligvis ikke før h*n får madrass å ligge på da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke du skal bekymre deg så mye for den første tida, men heller være forberedt på at alt ikke er rosenrødt. Slik tenker iallfall jeg :Nikke:

Hmm... Spennende at livmormunnen har flatet ut! Fikk på følelsen av at babyen kommer om ikke så alt for lenge jeg nå... :lur:

Forhåpentligvis ikke før h*n får madrass å ligge på da ;)

Ja, vi får prøve å ta det som det kommer. Forhåpentlig slipper vi unna de verste problemene.

Ja, kanskje babyen har hastverk? Vi får se da...

Hm... Jeg har jo ikke tippet enda!!

Jeg tipper 6. april (bursdagen min :fnise:) og at det blir en :babygutt:

Tipping notert! Nå er det så mange som har tippa at det nesten er fare for at en av dere får rett! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 +1

Æsj, hadde en fæl halsbrann i natt. Det har jeg ikke hatt siden omgangssyken i romjula. Tror det har noe med den alkoholfrie vinen jeg drakk i går kveld. Liker egentlig ikke vin, men så fikk vi et par flaske alkoholfri av svigers, som smakte nesten som saft. Men det skal ikke drikkes rett før leggetid mer nei...

Men, men, hva gjør vel det - er i godt humør i dag! :juhu:

For:

I dag har vi vært å sett på babyen vår! Får jo UL'er på sykehuset med jevne mellomrom pga medisinbruk.

Og den har det veldig bra. JM kommenterte t.o.m at den hadde veldig fine pustebevegelser, så den måtte ha det veldig fint inni meg :)

Lillebaby vokser fint. Etter JM's beregninger er h*n ca 3,3 - 3,4 kg nå, og vil være ca 4 kg når h*n er "ferdig". Helt perfekt liten baby :hjerte: Jeg veide 4040g da jeg ble født, så jeg regna med å få en unge på ca 4kg.

Vi fikk t.o.m et 3D-bilde av ansiktet! Jordmoren slo på 3D på UL-apparatet helt uoppfordra (visste ikke at de hadde sånt der en gang jeg) og så tok hun bilde av lillebabys ansikt. H*n lå og sov og så veldig skjønn ut (selvfølgelig ;) ) :hjerte: Jeg synes h*n likna på lillesøsteren min da hun var baby :ler:

Jordmora vi hadde i dag er veldig hyggelig. Hun har tatt to UL'er på meg tidligere også. Hun har visst vakt på føden om tre uker, så da satser jeg på å føde da ;) Fikk ny time 31. mars da, for ny sjekk. Så får vi se om jeg får bruk for den? Fikk også resept på K-vitamin, som jeg visstnok måtte ta siste ukene (alle som bruker medisiner må visst det).

Nå går jeg stadig og kikker på bildet av lillebaby som jeg har hengt opp på kjøkkenskapet. H*n er så skjønn :) Det er heldigvis ikke lenge til vi får møte ham/henne...

Håper ikke jeg må gå lenge på overtid. Vil helst føde til termin eller noen dager før. Får satse på masse :sengekos: fra rundt uke 39, så tenker jeg vi får fart på sakene ;)

Nå kommer snart søsteren min for å spise lunsj med meg. Håper hun tar med litt mat, her er det skrapa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du koser deg med lunsj! Alltid koselig å treffe søsken :) Hva syns hun om den nye rollen som kommende tante?

Så herlig å få se babyen sin ofte.. Godt de følger opp! Har du noen av gangene forsøkt å se etter om det er gutt eller jente forresten? Tippet litt for deg selv liksom?

Ha en fortsatt flott tirsdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du koser deg med lunsj! Alltid koselig å treffe søsken :) Hva syns hun om den nye rollen som kommende tante?

Så herlig å få se babyen sin ofte.. Godt de følger opp! Har du noen av gangene forsøkt å se etter om det er gutt eller jente forresten? Tippet litt for deg selv liksom?

Ha en fortsatt flott tirsdag! :klem:

Ja, denne søsteren ser jeg skjelden også, hun går nemlig på skole i Trondheim. Hjemme på ferie nå, skal være her ut påska. Så hun håper på litt tidlig fødsel da ;) Hun gleder seg til å bli tante. Begge søstrene mine sier de ikke skal få barn på lenge da, de skal bare bli de kuuule tantene :ler:

Godt de følger opp, ja, så vet vi at alt er bra. Det regnes jo som risikosvangerskap om mor bruker medisiner fast... det høres jo skikkelig dramatisk ut. Men det er i de fleste tilfeller ikke det :)

Har vel prøvd å smugkikke litt, men jeg vil egentlig ikke vite kjønnet. Dessuten umulig å se... Særlig nå, som det bare er virrvarr på skjermen. UL når man har kommet så langt, er ikke så morsomt som den ordinære. Er virkelig en grunn til at de tar UL på det tidspunktet ja! :jepp: Lillebabyen er visst litt sjenert også. H*n vil helst ikke vise ansiktet en gang, langt mindre spre beina :fnise: Så det får bli en overraskelse ;)

Ha en fin dag du også :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så morsomt med 3d-ultralyd og nydelig bilde av den lille! :-D :hjerte:

Godt du er så fornøyd med jordmoren, håper du får henne når du skal føde :)

Kos deg på lunsj med søsteren din! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig opplevelse å få se lillebabyen på 3D :jepp:

Ha en god lunsj med søsteren din :klemmer:

Ja, var ganske overraskende, plutselig forandra bare skjermen seg til 3D :ler: Men det var grå-farga som på vanlig UL da, ikke sånn hudfarga-aktig som jeg har sett på privat 3D-bilder. Men det er rart hvor tydelig du kan se dem... Ville jo egentlig ikke ha 3D da, synes ungene ofte seg så "ekle" ut på det. Vår så jo ikke ekkel ut da :fnise: Men de er nok penere i virkeligheten ja.

Så koselig å lese i dagboken din Imli!

Lykke til! :klem:

:vinke:

Takk, takk :)

Så morsomt med 3d-ultralyd og nydelig bilde av den lille! :-D :hjerte:

Godt du er så fornøyd med jordmoren, håper du får henne når du skal føde :)

Kos deg på lunsj med søsteren din! :)

Ja, hadde ikke vært så dumt å føde akkurat på hennes vakt nei :jepp:

Nå har vi spist lunsj, hun hadde heldigvis med både rundstykker og pålegg. Her er det ikke noe særlig mat. Mannen skal handle på vei hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, har vi ikke lov til det i vår tilstand tro? ;)

Ellers er det litt skralt i matskapet her også. Jeg får lønn i morra, så vi får satse på å fylle opp litt snart. Men jeg er så sjesken for tida at jeg egentlig ikke bør ha så mye liggende. En viss fare for at det forsvinner fortere enn det burde.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal handle skikkelig på torsdag eller fredag, alt etter når lønna finner det for godt å tikke inn. Så nå har vi finstudert reklamen i posten og funnet ut hvor de har de beste tilbudene :jepp:

Jeg vil også ha sjokolade.... Så at en av butikkene heldigvis/desverre (stryk det som ikke passer) hadde tilbud på de store Freia-sjokoladene. Påske, vet dere.... Kommer nok ikke til å klare å gå ut av butikken uten et par sånne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...