linky Skrevet 9. mars 2008 #1881 Del Skrevet 9. mars 2008 Noen planer for dagen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 9. mars 2008 #1882 Del Skrevet 9. mars 2008 Hm, skjønner at du er deppa pga vekta, men det går nok fort av igjen, krysser fingrene for at det du legger på deg nå går av med en gang igjen, siden det sikkert er vann! Så herlig å kjenne foten til babyen! Høres koselig ut med en skikkelig sosial helg Jeg synes heller ikke det er noe problem å drikke brus eller annet når de andre drikker alkohol. Ikke at jeg heller fester så ofte, men det er ikke noe savn, heldigvis. Bare tre uker igjen?! Ååj, åj, spennende! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 9. mars 2008 #1883 Del Skrevet 9. mars 2008 Noen planer for dagen da? Nja. Har egentlig bare lest litt, og gått en tur. Mannen har vært hos naboen og hjulpet ham med noe greier. En kjedelig dag i grunnen. Hm, skjønner at du er deppa pga vekta, men det går nok fort av igjen, krysser fingrene for at det du legger på deg nå går av med en gang igjen, siden det sikkert er vann! Så herlig å kjenne foten til babyen! Høres koselig ut med en skikkelig sosial helg Jeg synes heller ikke det er noe problem å drikke brus eller annet når de andre drikker alkohol. Ikke at jeg heller fester så ofte, men det er ikke noe savn, heldigvis. Bare tre uker igjen?! Ååj, åj, spennende! :-D Får håpe vekta går ned litt kjapt. Ellers tror jeg jeg kommer til å bli veldig lei meg. Har aldri vært særlig opptatt av vekt, siden jeg ikke har pleid å veie meg. Men i denne perioden har jeg liksom vært nødt til det, og jeg ser jo selv at det ødelegger mye av gleden over svangerskapet. Desverre... Begynner å kjenne litt hva som er hva på babyen nå. Tror jeg kjente en fot i går også, og rumpa. Og når jeg klemmer på magen, hender det at den liksom sklir unna, slik at jeg føler at jeg "dytter" den. Nå er det hikking på gang her. Fint at jeg fikk vært litt sosial i går. Det hjelper på humøret 37 uker i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pugsley Skrevet 9. mars 2008 #1884 Del Skrevet 9. mars 2008 hei! Høres ut som om du har hatt en fin helg!!! Høres fantastisk ut at du kan kjenne ulike "delene! av babyen nå!!! Tre uker igjen til termin er jo ingenting! føler du at dere er godt forberedt? Blir sikkert litt "skummelt" når det nærmer seg enda mer uansett hvor klar man er!! Du trenger garantert ikke bekymre deg over vekten! Du blir nok som før svangerskapet på null komma niks!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 9. mars 2008 #1885 Del Skrevet 9. mars 2008 Ja, man bestemmer selv om man vil veie seg. Så lenge du ikke har noen sykdom/vekt e.l. som utgjør en risiko for barnet så er det ingen grunn til å veie seg. Jeg gjør det...fordi jeg er besatt på å ikke gå opp like mye som sist *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 9. mars 2008 #1886 Del Skrevet 9. mars 2008 (endret) Kjedelig at vekta ødelegger litt for deg... Men 14 kg er jo ikke SÅÅÅÅÅÅÅ mye, og nå kommer jo mye fordi babyen legger på seg... Morsomt å kunne kjenne kroppsdeler og bare noen uker igjen. Blir spennende :-D Endret 9. mars 2008 av jente 79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eve Luna Skrevet 9. mars 2008 #1887 Del Skrevet 9. mars 2008 Håper du kan slappe av i forhold til vekta. Mye av det kan være foster vann. Jeg hadde ganske mye foster vann. Og selv om du legger på deg mange kilo nå, så betyr det ikke at det er vanskeligere å miste de etter fødsel. Mamma mi la på seg 25 kilo i begge svangerskap og mistet alt par måneder etter fødsel. 37 UKER Hvis babyen blir født nå så vil den ikke bli ansett som fortidlig født. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 10. mars 2008 #1888 Del Skrevet 10. mars 2008 hei! Høres ut som om du har hatt en fin helg!!! Høres fantastisk ut at du kan kjenne ulike "delene! av babyen nå!!! Tre uker igjen til termin er jo ingenting! føler du at dere er godt forberedt? Blir sikkert litt "skummelt" når det nærmer seg enda mer uansett hvor klar man er!! Du trenger garantert ikke bekymre deg over vekten! Du blir nok som før svangerskapet på null komma niks!!! Tre uker til termin i dag ja. Føler meg egentlig dårlig forberedt! Vi mangler litt ting, men lønning er ikke før fredag, så vi får ikke kjøpt noe før det i alle fall. Nå er det smalhans her.... Får håpe jeg blir nesten som før ja Ja, man bestemmer selv om man vil veie seg. Så lenge du ikke har noen sykdom/vekt e.l. som utgjør en risiko for barnet så er det ingen grunn til å veie seg. Jeg gjør det...fordi jeg er besatt på å ikke gå opp like mye som sist *sukk* OK - trodde man måtte veie seg jeg... Var jo helt normalvektig i utgangspunktet, og det virker som om ungen vokser normalt, så jeg vil ikke tro jeg er i noen risikogruppe. Samtidig så har jeg jo kommet så langt nå at jeg like godt kan fortsette veiinga. Får se om jeg lar vær neste gang. Det rant jo glatt av deg, da, i alle fall ser det slik ut på bildene jeg har sett av deg! Kjedelig at vekta ødelegger litt for deg... Men 14 kg er jo ikke SÅÅÅÅÅÅÅ mye, og nå kommer jo mye fordi babyen legger på seg... Morsomt å kunne kjenne kroppsdeler og bare noen uker igjen. Blir spennende :-D Ja, jeg irriterer meg liksom over at det ødelegger også. For vanligvis bryr jeg meg mer om hvordan jeg ser ut enn hva vekta sier, for å si det sånn. Veide meg skjelden før. Håper ikke babyen veier 14 kilo da Men du har jo rett i at det er nå den ligger å feter seg opp Håper du kan slappe av i forhold til vekta. Mye av det kan være foster vann. Jeg hadde ganske mye foster vann. Og selv om du legger på deg mange kilo nå, så betyr det ikke at det er vanskeligere å miste de etter fødsel. Mamma mi la på seg 25 kilo i begge svangerskap og mistet alt par måneder etter fødsel. 37 UKER Hvis babyen blir født nå så vil den ikke bli ansett som fortidlig født. Prøver å slappe av. Jeg blir veldig lei meg den første dagen etter veiing, og så går det liksom bedre for hver dag etter det. Kanskje jeg har mye fostervann? Er jo lov å håpe... til alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 10. mars 2008 #1889 Del Skrevet 10. mars 2008 37 uker! 37 uker i dag. Tickeren viser feil da. Ja, ja. Nå regnes ikke babyen som prematur lenger, hvis den skulle bli født. Men den må i alle fall vente til neste uke, med mindre den har lyst til å ligge uten madrass Kjenner ikke noen tegn til fødsel akkurat. Har en del kynnere, men det har jeg hatt lenge. Hender jeg kjenner litt nedpress og litt "menssmerter". Men det er ikke mye. Føler meg ganske normal egentlig. Bare vanskelig å bøye seg, reise seg og snu seg. Stod opp tidlig i dag, klarte ikke sovne igjen da mannen stod opp kl 6. Ble sulten, og da kan jeg bare glemme å sove Driver og leser på den tråden om "hva skulle du ønske du visste de første ukene med baby" eller hva den nå heter, på graviditetsforumet. Jeg gruer meg. Fy søren, den første tida høres ikke mye koselig ut. Man blir ikke glad i ungen, man griner hele tida, man har problemer med amming, ungen griner hele tida, man har masse vondter etter fødsel osv osv. Tenk om det ikke er noe fint å få barn likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 10. mars 2008 #1890 Del Skrevet 10. mars 2008 Grattis så masse med 37 uker Ikke lenge igjen nå nei! Driver og leser på den tråden om "hva skulle du ønske du visste de første ukene med baby" eller hva den nå heter, på graviditetsforumet. Jeg gruer meg. Fy søren, den første tida høres ikke mye koselig ut. Man blir ikke glad i ungen, man griner hele tida, man har problemer med amming, ungen griner hele tida, man har masse vondter etter fødsel osv osv. Tenk om det ikke er noe fint å få barn likevel. tror ikke man får alt det der samtidig Men jeg skjønner hva du mener, det er lett å bare se det negative. Er vel ingen der som har sagt at det ikke er verdt det, men det er vel greit å være obs på at den første tiden kan bli hard fordi man ikke helt vet hva man venter seg... Blir nok ikke bare rosa skyer og blomsterduft Men det er nok helt sikkert verdt det og det blir nok fantastisk uansett, og garantert ikke noe å grue seg til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 10. mars 2008 #1891 Del Skrevet 10. mars 2008 Får ikke håpe man får alt på en gang nei! Har vel lett for å se det negative også; er vel redd for å bli skuffa... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 10. mars 2008 #1892 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Får ikke håpe man får alt på en gang nei! Har vel lett for å se det negative også; er vel redd for å bli skuffa... føler meg litt skyldig som startet den tråden! Jeg forbereder meg på det verste - så blir alt bedre når barnet kommer. Er jo allerede vant til å våkne mange ganger på natta. Tror de som tror at alt blir perfekt og at alt blir kos fort får seg en knekk den første tiden, fordi de ikke har forberedt seg mentalt på at man blir sliten. Det er jo uansett den første tiden som er mest slitsom, så blir alt bedre etterhvert Endret 10. mars 2008 av marsy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 10. mars 2008 #1893 Del Skrevet 10. mars 2008 Jeg er i alle fall forberedt på at det kan bli slitsomt. Er nok litt lurt å forberede seg på det verste... Samtidig får vi jo håpe det blir litt fint også... Åh, nå ligger lillebabyen og presser seg opp mot ribbeina her. Lurer på når magen synker... til alle som er innom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. mars 2008 #1894 Del Skrevet 10. mars 2008 37 uker Og den viser riktig her altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 10. mars 2008 #1895 Del Skrevet 10. mars 2008 Driver og leser på den tråden om "hva skulle du ønske du visste de første ukene med baby" eller hva den nå heter, på graviditetsforumet. Jeg gruer meg. Fy søren, den første tida høres ikke mye koselig ut. Man blir ikke glad i ungen, man griner hele tida, man har problemer med amming, ungen griner hele tida, man har masse vondter etter fødsel osv osv. Tenk om det ikke er noe fint å få barn likevel. Har ikke lest tråden ennå, men kommer til å gjøre det Jeg tror det er veldig viktig å være forberedt på hvor tungt det kan bli, men samtidig må man passe seg for å bli pessimistisk også (jeg har en tendens til det ) Det rare er at jeg fint kan forestille meg at det blir vanvittig slitsomt, men jeg greier ikke å forestille meg hvor fantastisk det vil være også, det å bli foreldre. Det er jo lettere å finne lesestoff om problemene etter fødselen enn om hvor fint det er å bli forelder. Men da kommer det kanskje som en gledelig overraskelse? Jeg håper det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 10. mars 2008 #1896 Del Skrevet 10. mars 2008 Manner truer med å kaste vekta Han skjønner ikke hvorfor jeg gidder å bry meg. Nå har jeg fått det litt på avstand, så nå er det litt mer greit. Det er verst den første tiden etter veiinga. Synes bare det er så urettferdig, jeg har da absolutt ikke vært noe usunn dette svangerskapet. Trener jo til og med... Jeg drar opp det med vekt igjen jeg, sånn er det når jeg ikke er på nett i helga Men, jeg var jo hos treningsveileder for litt siden, og hun hadde selv 2 små barn. Hun fortalte at i sitt første svangerskap hadde hun vært sykemeldt gjennom hele, kun sittet hjemme og spist og ikke trent noen ting. I svangerskap nummer 2 hadde hun trent hver dag (jobber jo med det), og holdt seg skikkelig i form. Hun hadde faktisk gått opp mer i det siste svangerskapet, og det er som regel lite sammenheng med hvor mye man går opp, og hva man spiser/trener. Forskjellen kommer som regel etter svangerskapet - har man vært flink de 9 månedene, så er det enklere å bli kvitt kiloene etterpå. Så da har jo du et kjempeutgangspunkt! :-D Og det er da ikke så mye du har lagt på deg heller, det er da ganske normalt utfra hva jeg leser! Så ikke tenk på det du imli Ellers er jeg veldig enig i det Amused skriver, det er nok lettest når man får barn å huske på det som faktisk var vanskelig. Det positive er man jo forberedt på, og man har sotre forventninger. Og da blir det jo gjerne det negative som kommer overraskende på som man henger seg opp i Nå skal jeg slutte å skravle, ha en fin mandag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 10. mars 2008 #1897 Del Skrevet 10. mars 2008 Imli Skjønner godt du engster deg litt for både det ene og det andre nå - det er nok helt naturlig! Men du får forsøke å tenke på at mest sannsynlig så går du nok ganske kjapt tilbake til normalen etter fødsel, hva gjelder vekt. Og at det blir slitsomt de første månedene, er nok ganske sikkert ... Men jeg tror belønningen er desto større! Ha en fin mandag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 10. mars 2008 #1898 Del Skrevet 10. mars 2008 37 uker Og den viser riktig her altså 37 uker ja! Det høres utrolig mye ut. Ja, den gjør vel det. Den viste riktig i går, for første gang på lenge, men i dag er den feil igjen. Begynner å bli sliten? Har ikke lest tråden ennå, men kommer til å gjøre det Jeg tror det er veldig viktig å være forberedt på hvor tungt det kan bli, men samtidig må man passe seg for å bli pessimistisk også (jeg har en tendens til det ) Det rare er at jeg fint kan forestille meg at det blir vanvittig slitsomt, men jeg greier ikke å forestille meg hvor fantastisk det vil være også, det å bli foreldre. Det er jo lettere å finne lesestoff om problemene etter fødselen enn om hvor fint det er å bli forelder. Men da kommer det kanskje som en gledelig overraskelse? Jeg håper det. Du har rett i mye av dette tror jeg. Det blir jo skrevet så mye om alle problemene som kan oppstå. Alt det fine er det vel ikke nødvendig å skrive så mye om, for det er jo ikke noe problem når alt er bra! Jeg har tendens til å bli veldig pessimistisk jeg også... Tenker nesten bare på hvor slitsomt og fælt alt kommer til å bli jeg... Da får vi oss kanskje en gledelig overraskelse da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 10. mars 2008 #1899 Del Skrevet 10. mars 2008 Jeg drar opp det med vekt igjen jeg, sånn er det når jeg ikke er på nett i helga Men, jeg var jo hos treningsveileder for litt siden, og hun hadde selv 2 små barn. Hun fortalte at i sitt første svangerskap hadde hun vært sykemeldt gjennom hele, kun sittet hjemme og spist og ikke trent noen ting. I svangerskap nummer 2 hadde hun trent hver dag (jobber jo med det), og holdt seg skikkelig i form. Hun hadde faktisk gått opp mer i det siste svangerskapet, og det er som regel lite sammenheng med hvor mye man går opp, og hva man spiser/trener. Forskjellen kommer som regel etter svangerskapet - har man vært flink de 9 månedene, så er det enklere å bli kvitt kiloene etterpå. Så da har jo du et kjempeutgangspunkt! :-D Og det er da ikke så mye du har lagt på deg heller, det er da ganske normalt utfra hva jeg leser! Så ikke tenk på det du imli Ellers er jeg veldig enig i det Amused skriver, det er nok lettest når man får barn å huske på det som faktisk var vanskelig. Det positive er man jo forberedt på, og man har sotre forventninger. Og da blir det jo gjerne det negative som kommer overraskende på som man henger seg opp i Nå skal jeg slutte å skravle, ha en fin mandag Det har nok kanskje ikke så mye sammenheng, nei, med hva man spiser og hvor mye man går opp. Får håpe du har rett i det du skriver om etter svangerskapet da! Har hørt man skal få en lettere fødsel også, om man har holdt seg i noenlunde form. Så vi får satse på det! Har jo ikke gått opp veldig mye, er jo heldig som ikke går opp 30 kilo... Det ser bare så ille ut å veie over 80 kilo! Og nå veier jeg vel omtrent 20 kilo mer enn mannen også.... Huff. Får se om jeg klarer å holde meg under 85 da. Bare skravle i vei, det er koselig med lange innlegg i dagboka! Imli Skjønner godt du engster deg litt for både det ene og det andre nå - det er nok helt naturlig! Men du får forsøke å tenke på at mest sannsynlig så går du nok ganske kjapt tilbake til normalen etter fødsel, hva gjelder vekt. Og at det blir slitsomt de første månedene, er nok ganske sikkert ... Men jeg tror belønningen er desto større! Ha en fin mandag! Ja, det er jo ikke så lenge igjen - er kanskje naturlig å bli grepet av litt "hva har vi gjort?"-panikk! Får bare prøve å sove og slappe av mest mulig nå den siste tiden. Permisjonen min begynner jo tross alt nå! Merker ikke mye til det gitt, når man har vært sykemeldt så lenge... Utrolig skjønn ticker du har fått deg forresten. til alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 10. mars 2008 #1900 Del Skrevet 10. mars 2008 Svigerinnen min gikk opp 18kg, og gikk ned igjen ca 16kg på de to første ukene etter fødselen. Men hun har nå gått opp igjen fordi hun synes det er vanskelig å spise sunt og regelmessig med baby i huset. I tillegg orker hun ikke trille så ofte. Jeg har store ambisjoner om å trille mye, og å ha huset fult av frukt og sunn mat... så får vi se hvordan det går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg