Gå til innhold

Mitt første barn!

Gjest imli

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå begynner det å bli veldig spennende i dagbøker, med babyer som gjør seg klare til å komme ut. Og nå er jo Trampe sin kommet også. Hvem er neste? Du?

Artig! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Kom litt for seint til å feire 100 sider jeg.... Men jeg overlever ;)

Du har en spennende tid framover - bare det å få beskjed om å pakke sykehusbagen - hadde fått sommerfugler i magen jeg! :)

Hm... Bake.... Det er jo mye bedre enn å skrive bacheloroppgave... Resultatet smaker i hvert fall bedre (håper jeg) ;)

Nei, må skrive først!! :(

God helg, og god påske! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, de bollene høres knallgode ut!

Det ble så jeg bakte brownies, fant ei oppskrift på nettet, men skal la være å smake før samboeren kommer hjem (kanskje) :-D

Ja, det ble veldig godt faktisk. Kaker! :sikle:

Blir så sulten av alt det bakesnakket altså :fnise:

Jeg skal starte bakingen når jeg går ut i perm. Greit å fylle dagene med noe da :jepp:

Ha en fin helg!

Ja, man blir jo inspirert av all bakinga her inne. Er ikke måte på hva folk lager av nam-nam ;)

Ha en fin helg!

Så flink du er å bake. Håper du får en fin helg :klemmer:

Ha en fin helg du også.

:klemmer:

Goood påske Imli!! :klem:

God påske til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å bli veldig spennende i dagbøker, med babyer som gjør seg klare til å komme ut. Og nå er jo Trampe sin kommet også. Hvem er neste? Du?

Artig! :-D

Ja, begynner å bli spennende nå! I kveld har jeg kjent en del sånn nedpress og stikkinger i underlivet og bekkenet, samt mensmurringer. Er vel lillebabyen som begynner å gjøre seg klar.

En annen artig ting er at nå er babyen så stor at når jeg klemmer på toppen av magen, kjenner jeg nedpress i bekkenet. Føler jeg dytter ungen ned :fnise: Er vel det jeg gjør også kanskje... Fikk forbud mot å gjøre det av mannen, han ble litt nervøs da jeg fortalte hva jeg drev med ;) Men jeg synes det var litt gøy jeg :ler:

... Kom litt for seint til å feire 100 sider jeg.... Men jeg overlever ;)

Du har en spennende tid framover - bare det å få beskjed om å pakke sykehusbagen - hadde fått sommerfugler i magen jeg! :)

Hm... Bake.... Det er jo mye bedre enn å skrive bacheloroppgave... Resultatet smaker i hvert fall bedre (håper jeg) ;)

Nei, må skrive først!! :(

God helg, og god påske! :danse:

Får feire 101 ;)

Ja, det er ganske spennende. Fant fram en bag nå i stad, og har som smått begynt å pakke.

Du kan da gjøre begge deler :lur:

God påske og god helg til deg også :)

:klemmer: til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :vinke:

Jeg har bakt i dag! Fikk endelig handlet inn melk til bollene, men glemte jo vaniljekremen. Jaja, det ble klippekrans (med smør, kanel og sukker). Lagde to stk til frysen.

Det geniale er at jeg får halsbrann av gjærbakst for tiden, så ingenting går ned i magen - tvungen måteholdenhet kalles det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal forresten også pakke noen bagger i påsken. Skal gjøre klar storebrors (som skal være hos mamma) og lillesøsters.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ja halsbrann og andre ekle greier er vel det eneste som kan holde oss unna nam-nam :fnise: Har heldigvis/uheldigvis ikke merka noe til halsbrann etter gjærbakst.

Fikk fryst ned en del boller, så da kan jeg være vertinne når vi får besøk etter at babyen er født ;)

Er nok ikke så dumt å begynne å pakke litt nei. Jeg har 2,5 uke igjen :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å de bollene hørtes gode ut :sikle:

Har heldigvis tid før jeg må bake med tanke på gjester. Må nesten spise litt tomt i frysseren først... Ulempen med kombiskap, blir fort fullt.

God påske :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Imli!

Nå har jeg lest gjennom alle 101 sidene i dagboka di - har brukt noen kvelder da :) Jeg har akkurat flyttet til et nytt land hvor jeg ikke skjønner noe av det som er på TV - så da er det greit å ha litt annen underholdning! Kjempegøy å lese bebi-dagboka di, tar meg selv i å ha veldig lyst på en selv! Jeg har liksom en plan om å vente 3 år til jeg, men det er ikke sikkert det går, gitt :)

Ønsker deg LYKKE TIL med fødselen - det blir spennende å se hva det blir!

Klem Lunica

Endret av Lunica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror nok mannen din kan slappe av med tanken på at du skal dytte lillebaby ut av magen :ler: Men mannen min var litt småredd for sånt sist gang han og.

Håper du får en fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Mannen min var skeptisk til å trykke meg for mye på ryggen (massasje) fordi han var redd for at snuppa i magen skulle mislike det. Så du er ikke alene om å ha en mann som er litt bekymret for ting og tang ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sove godt :)

Takk :)

Sov ganske dårlig i grunn men :fnise:

Det er det en annen grunn til....

Hei Imli!

Nå har jeg lest gjennom alle 101 sidene i dagboka di - har brukt noen kvelder da :) Jeg har akkurat flyttet til et nytt land hvor jeg ikke skjønner noe av det som er på TV - så da er det greit å ha litt annen underholdning! Kjempegøy å lese bebi-dagboka di, tar meg selv i å ha veldig lyst på en selv! Jeg har liksom en plan om å vente 3 år til jeg, men det er ikke sikkert det går, gitt :)

Ønsker deg LYKKE TIL med fødselen - det blir spennende å se hva det blir!

Klem Lunica

:klappe:

Det var neimen ikke dårlig! Blir litt smigra over at det er såpass interessant å lese om meg :)

Er ikke alltid man holder seg til planene nei, kanskje det blir bebis på deg og snart?

:klem:

Jeg tror nok mannen din kan slappe av med tanken på at du skal dytte lillebaby ut av magen :ler: Men mannen min var litt småredd for sånt sist gang han og.

Håper du får en fin lørdag!

Hehe, det er nok ikke mulig å dytte ungen ut nei :ler: Men hadde kanskje vært greit om det gikk an - når man var på overtid og drittlei, så kunne man bare dytte ut ungen ;)

Ha en fin dag :klem:

:ler: Mannen min var skeptisk til å trykke meg for mye på ryggen (massasje) fordi han var redd for at snuppa i magen skulle mislike det. Så du er ikke alene om å ha en mann som er litt bekymret for ting og tang ;)

Ja, de bekymrer seg for mye rart vi ikke bekymrer oss for... Og motsatt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37+5

Dårlig start på dagen. Eller rettere sagt natta... Min kjære skulle en tur over til naboen i går kveld. Han lova å komme hjem rundt 12. Jeg gikk og la meg ca kl 11, og våkna kl halv 3 - da var han fortsatt ikke hjemme... Sendte melding og spurte om han ikke kom hjem snart, han hadde jo tross alt lova å komme hjem 2,5 time før. "Kommer nå" skriver han, og jeg legger meg til å sove igjen. Våkner litt over halv 4, og fortsatt ikke noe mannfolk ved siden av meg. DA ble jeg sinna altså. Og redd. Og lei meg. :gråte: Sender meldning, men jammen klarer han ikke å bruke ti minutter på å komme seg hjem da også.

Vi har hatt noen episoder med sånt før. Han lover å komme hjem da og da, men gjør det ikke. Jeg forlanger ikke tidspunkt i det hele tatt, er da ikke mora hans, men når han lover å komme hjem 12, så ser jeg jo helst at han er hjemme da! Ellers får han la vær å love noe. Men det er tydeligvis utrolig spennende å sitte å drikke øl med naboene... Virker som om han ikke klarer å si nei til å sitte "fem minutter til" hver gang han er der. Dette gjør meg i alle fall oppsatt på å flytte LANGT vekk fra dette drittnabolaget med masse menn som er litt for glad i å drikke.

Da han omsider kom hjem i natt, skjønte han ikke hvorfor jeg var sinna og lei meg, og heller ikke at jeg ble redd/bekymra når jeg våkna så seint og han ikke var der. Han var vel ganske full, og da skjønner han skjelden sånt. Sa vi måtte "snakke sammen" da. Men han skjønte ingenting da jeg prøvde å forklare. Kom bare med masse usammenhengende tull som ikke hadde noe med saken å gjøre, og det obligatoriske "ja, jeg vet jeg er en idiot". Få ting som irriterer meg mer enn akkurat den setninga der! Jeg sa det ikke var vits i å snakke om dette nå, vi fikk ta det i morra. Da ble det enda mer gnål om hvor stor idiot han var, men han sovna da med en gang han la hodet på puta, så kvalene kan umulig har vært særlig store...

Tok lang tid før jeg klarte å sove. Vurderte sterkt å ta en tur innom KG og ta ut litt frustrasjon.... ;) Men klarte da å holde meg. Hadde sikkert skrevet mye dumt om jeg hadde skrevet dette i natt. Sovna til slutt, da. Mannfolket ligger og sover enda. Skal vekke ham snart. Håper det går an å prate fornuftig sammen i dag. Er fortsatt veldig skuffa og lei meg. Håper ikke folk synes jeg blir for privat. Da får dere bare hoppe bukk over dette innlegget ;) Men det er litt godt å skrive det ned, og det er jo ingen her som kjenner meg likevel.

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Skjønner godt at det irriterer deg og at det er veldig unødvendig! Hvis han ønsker å være hos naboen etpar timer til så får han vel heller si det enn å si at han kommer hjem og ikke gjør det... Skjønner godt at du blir litt redd når du våkner opp mange timer senere og han ikke er kommet hjem!

Håper dagen i dag blir bedre! Og ha en god påske! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vits å love noe når man likevel ikke holder det nei... Da bekymrer en seg jo bare mer...

Håper han skjønner deg. Men skjønner godt du ble oppgitt i natt. Å diskutere med fulle mannfolk fører sjelden noe med seg...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet du beskriver er som å lese noe jeg har skrevet selv! :fnise:

Samboeren min er akkurat likens. Har tatt han for det mange ganger, diskutert og vært uenige på det området der, men det har strengt tatt ikke hjulpet noen ting. Nå har jeg bare blitt vant til at slik er han bare. Han kan rett og slett ikke klokka....:ler: Sier han at han skal være borte et par timer, er det hvert fall fire timer det er snakk om. Har blitt såpass vant til det nå at bekymringene er langt fra like ille som de var. Men selvfølgelig, når jeg veit at han er på fest, spesielt vinterstid da det er kaldt ute, og jeg våkner i 5-6-tida om morgenen, han har ikke kommet hjem og jeg har ikke hørt noe, så er det ikke fritt for at noen små bekymringer kommer igjen.

Mannfolk....noen er bare sånn! Tror vi bare må vende oss til det, selv om det innebærer noen tilfeller med redsel og bekymring.. desverre!

Håper du har det bedre nå utover dagen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...