Gå til innhold

Mitt første barn!

Gjest imli

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så kjipt at du ikke blir kvitt hr. Vondtihalsen. Det er ofte at man blir lettere forkjøla og syk når man er gravid, men det er nå kanskje mye som går og nå? Det er det iallefall her. Synes alle hoster og snørrer rundt meg jeg.

Svømming hadde jeg og tenkt på, men jeg vet ikke om jeg orker å investere i mnd kort i bassenget (tror det koster 300 kr) når jeg ikke vet hvordan bekkenløsninga mi blir. For den er der, det kjenner jeg, selv om den bare murrer litt. Kanskje ikke verdt å gjøre det verre heller.

Så bra at du fikk forlenga sykmeldinga di. Regner med at min forlenges på mandag den og.

Ha en fin dag :klemmer:

Nei, hr. Vondt i halsen er slem! Er nok mange som har besøk av ham for tida. :)

Jeg skal i alle fall prøve å svømme litt, her går det an å betale pr. besøk, og det er jo greit sånn i tilfelle bekkenet begynner å krangle. Har ikke merka noe til det, bortsett fra litt vondt i korsryggen noen ganger hvis jeg har gått mye, men det har kanskje ikke noe med bekkenet å gjøre? Du som er annengangs vet vel mer hva du skal kjenne etter ift forskjell på vondt i ryggen og vondt i bekkenet.

:klemmer:

Kjedelig med formen din :troest: Håper virkelig det er forbigående!! *jage vekk hr.vondtihalsen*.

Ikke ha dårlig samvittighet for at du er 50% sykemeldt, som du sier selv så er det ingen som takker deg for å jobbe deg syk, og du blir jo bare "mer gravid" som du også sier:) Du trenger nok sykemeldingen, og da blir du ikke bedre av å jobbe.

Hørtes ut som en god, og avslappende plan for morgendagen;)

Formen er ikke noe særlig bedre i grunnen... Heller verre...

Ja, det er nok lurt av meg å være sykemeldt, heldigvis ingen tidligere "supergravide" på jobben som gnåler om hvor lite sykemeldte de var. Alle de andre damene på jobben har vært sykemeldt store deler av svangerskapet når de har vært gravide, så jeg er ikke alene :)

:klem:

God bedring! :kose:

Masse :klemmer: på vei!

Takk!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20+3

Skikkelig forkjøla i dag. Våkna til snørr og tårer ;) Tok likevel en tur til byen - måtte ta bussen da, til den nette sum av kr. 23 hver vei... Og så måtte jeg gå et stykke for å komme til bussholdeplassen også, bussen går ikke forbi her! *drømme om den dagen jeg kan kjøre bil igjen*

Fikk i alle fall kjøpt gave til venninna mi som har bursdag på søndag og henta nye medisiner på apoteket. Hadde tenkt å se etter badedrakt også, men det er neimen ikke lett på denne tida av året. Ingen av klesbutikkene hadde noe rester fra sommeren på lager, og de i sportsbutikken var ganske dyre, og passet ikke helt til meg. Jeg mener, sånne sportsbadedrakter er sikkert fine hvis man ikke har pupper og helst ikke noe særlig rumpe heller...

Prøvde et par stykker - måtte ha str 44/46 - i vanlige klær er jeg ca str 38, lurer på hva de har å tilby store damer da... Uansett hadde alle badedraktene vanvittig lav skjæring under armene, slik at halve puppene både syntes og tøt ut på sidene... Lekkert. Lurer på om jeg noensinne får svømt, frister ikke å trekke i bikini. Kanskje jeg må bade naken.... :ler:

Da jeg kom hjem var jeg i alle fall helt slått ut av dagens prøvelser... Var slapp og hadde vondt i både hode, hals og svelg. Ikke noe særlig bedre nå. Spørs om jeg ikke blir hjemme i morgen, så er jeg frisk til uka. Jeg styrer jo sykemeldingen som jeg vil, så jeg kan jo bare jobbe tre dager neste uke i stedet. Får se hvordan jeg føler meg i morgen.

Har kjent liv i magen hver dag nå :hjerter_rundt:

Veldig deilig! Ikke så mye, men noen små dult nå og da. Begynner nesten å gå opp for meg at det er noen der. Men har ikke helt fattet det ennå tror jeg. Virker helt fjernt at jeg skal få en baby om 20 uker!

Har i hvertfall funnet på en lur plan for det nye året ift jobben:

-fortsette 50% sykemeldingen hvis det lar seg gjøre, ut januar

-ta ut mine fem ukers ferie fra februar

-ferdig med ferien 10. mars - og vips - fødselspermisjonen begynner :)

Når jeg ser sånn på det virker det plutselig ikke lenge til!

Ha en fin kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med sånne små dult :hjerte:

Har kjent dem nå og da jeg og, men idag er jeg sikker på at jeg kjente dem ved minst 3 anledninger. Så herlig. Gleder meg til det kjennes hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med sånne små dult :hjerte:

Har kjent dem nå og da jeg og, men idag er jeg sikker på at jeg kjente dem ved minst 3 anledninger. Så herlig. Gleder meg til det kjennes hver dag.

Ja, det er så koselig! :hjerte:

Gleder meg sånn til å få møte babyen min. :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med badedrakt er ikke noe særlig nei. Jeg er svømmelærer, men trives best på kanten. Har holdt meg på kanten hele høsten, men for et par uker siden måtte jeg uti for å ha livredningskurs. Jeg gadd ikke engang å prøve badedrakten min, den var for liten allerede før jeg ble gravid... bikini er utelukka sammen med alle de andre svømmelærerne, så jeg måtte på butikken. Jeg tråla alt som var, og alt var enten i størrelse hest eller svindyrt. Eller gammel-dame-badedrakter med svære blomster på og sykt lav skjæring mellom puppene.

Jeg badet i bikinitruse og ei av mannens svære T-skjorter. Og kommer ikke til å nærme meg vann før babyen er født ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det med badedrakt er ikke noe særlig nei. Jeg er svømmelærer, men trives best på kanten. Har holdt meg på kanten hele høsten, men for et par uker siden måtte jeg uti for å ha livredningskurs. Jeg gadd ikke engang å prøve badedrakten min, den var for liten allerede før jeg ble gravid... bikini er utelukka sammen med alle de andre svømmelærerne, så jeg måtte på butikken. Jeg tråla alt som var, og alt var enten i størrelse hest eller svindyrt. Eller gammel-dame-badedrakter med svære blomster på og sykt lav skjæring mellom puppene.

Jeg badet i bikinitruse og ei av mannens svære T-skjorter. Og kommer ikke til å nærme meg vann før babyen er født ;)

:ler:

Nei, det blir nok bading i bikinitruse og singlet eller noe her, tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du aner det er dultene laget av en baby på flere kilo slik at magen din buler i alle retninger. ganske fascinerende egentlig, veldig rart og kjempekoselig :) Ha en fin fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Du får bade naken da, vet du. Sikkert noen mannfolk som setter pris på det ;)

Så koselig at du kjenner liv!! :hjerte:

Huff, den formen din er ikke helt bra... Nå må du slappe av og bare kose deg, slik at du kan bli bedre igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du aner det er dultene laget av en baby på flere kilo slik at magen din buler i alle retninger. ganske fascinerende egentlig, veldig rart og kjempekoselig :) Ha en fin fin dag :klemmer:

Hehe, ja, tror ungen er på noe sånt som 300 g nå iflg jordmor, så når den blir tre-fire kilo tenker jeg det blir liv der inne :)

:fnise: Du får bade naken da, vet du. Sikkert noen mannfolk som setter pris på det ;)

Så koselig at du kjenner liv!! :hjerte:

Huff, den formen din er ikke helt bra... Nå må du slappe av og bare kose deg, slik at du kan bli bedre igjen:)

Har vært hjemme i dag og stort sett slappa av!

Ha en fin helg.

Så herlig at du kjenner dulker. Det er en veldig spesiel følelse.

Ja, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20+4

Har vært hjemme fra jobben i dag. Var skikkelig dårlig til morgen i dag, var vondt når jeg hosta, snørra som bare det og klarte så vidt å svelge. Og så har jeg fått så vondt i tannkjøttet/tennene! Rare greier... Vet man ofte får dårligere tannkjøtt som gravid, har jo merket en stundt at det blør lettere når jeg pussere tenner og tar tanntråd enn det gjorde før. Men nå er det faktisk ganske vondt... Men bare på venstre side, av en eller annen grunn... Vondt i tannkjøttet på utsiden av jekslene på venstre side. Litt vondt i tennene også. merkelige greier. Vet ikke om det kommer av graviditeten eller forkjølelsen, jeg. Er ikke hovent eller noe så vidt jeg kan føle og se... :klø:

Forkjølelsen er bedre nå, men det har den vært hele tiden i det siste; bedre på ettermiddagen/tidlig på kvelden, og så verre seinere på kvelden. Akkurat nå har jeg bare svelg-.vondt og litt hoste. Får drikke litt te... :)

Æsj, over til noe annet enn sykdomsprat. Babyprat er bedre :ler:

Har kjent liv i hele dag, litte granne små bevegelser nå og da. Er nok fordi jeg har hvilt mye. Babyen beveger seg nok mer enn jeg kjenner. Når jeg er på jobb kjenner jeg jo ingenting, men babyen beveger seg nok for det. Har bare kjent liv når jeg ligger, noen få ganger når jeg sitter. Sparka blir nok sterkere etterhvert! ;)

Da jeg gikk på vekta i går veide jeg forresten "bare" 72 kg. Så den vekta til jordmor stoler jeg ikke helt på ;) Ellers så har jeg gått ned ;) Virker som vekta vår hjemme har blitt stabil, så jeg skal spørre om jeg ikke kan veie meg hjemme om morgenen istedet. Det er jo da man får er riktig vekt, å veie seg om morgenen før man har spist.

Har fått helt dilla på grønne epler og klementiner nå! Nam! Og så føler jeg liksom at det hjelper på tannkjøtt-vondten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig koselig at du kjenner liv, Imli! Gleder meg til det blir min tur.

Ha en fin helg, og god bedring! Ta godt vare på deg selv :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Så utrolig koselig at du kjenner liv, Imli! Gleder meg til det blir min tur.

Ha en fin helg, og god bedring! Ta godt vare på deg selv :klem:

Takk!

I stad kjente jeg faktisk det første "sparket"! Var fortsatt svakt selvfølgelig, men kjentes mer som ordentlig spark, og kjentes godt på utsiden. Gøy!

:klem: tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...