linky Skrevet 1. november 2007 #241 Del Skrevet 1. november 2007 Oi, får ikke håpe det er svangerskapsforgiftning skumle greier. Men jeg trodde ikke det var vanlig å få det så tidlig i svangerskapet :klø: men nå har ikke jeg noe peil på dette da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 1. november 2007 #242 Del Skrevet 1. november 2007 Oi, får ikke håpe det er svangerskapsforgiftning skumle greier. Men jeg trodde ikke det var vanlig å få det så tidlig i svangerskapet :klø: men nå har ikke jeg noe peil på dette da... Nei, det trodde ikke jeg heller... Men jeg ble litt nervøs da... Trodde egentlig symptomene på det var sånt som høyt blodtrykk, vondt i hodet, o.l. Men hvem vet. Får ringe legen i morra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 2. november 2007 #243 Del Skrevet 2. november 2007 Good helg Kos deg med mage og mann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 2. november 2007 #244 Del Skrevet 2. november 2007 Nei, det trodde ikke jeg heller... Men jeg ble litt nervøs da... Trodde egentlig symptomene på det var sånt som høyt blodtrykk, vondt i hodet, o.l. Men hvem vet. Får ringe legen i morra. Jeg tror også at høyt blodtrykk er en av "hovedsymptomene" på svangerskapsforgiftning. Men legger vekt på tror, dette er ikke noe jeg har mye kunnskap om. Hovenhet er vel uansett ganske utbredt under svangerskap, er det ikke? Men jeg ville også ringt legen, bare for å få sjekket det opp. Da får du i det minste evt avkreftet det, slik at du ikke trenger å være nervøs for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 2. november 2007 #245 Del Skrevet 2. november 2007 Hei hei Har du ringt legen?? Tror bare du kan slappe av. Tror ikke det er svangerskapsforgifting, men greit å høre det fra legen så du kan få slappe av Håper du får en fantastisk helg store Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 2. november 2007 #246 Del Skrevet 2. november 2007 Hovedsymptomene på svangerskapsforgiftning er: - høyt blodtrykk - ødemer i beina - da snakker vi fra grad 0 til 3 på et svisj - vondt i hodet (vær obs på pannehodepine) - vondt øverst i magen - proteiner i urinen. Har du dette så skal du ikke nøle med å oppsøke fødeavdelinga. Da må du inn med en gang. Jeg fikk det i uke 35 med smurfen, for det oppstår som regel i siste halvdel av svangerskapet. Kjøp deg støttestrømper. Det anbefaler jeg virkelig for å hindre hovne bein. Og drikk masse masse vann. Med vann skal vann fordrives. Og hvil beina høyt når du har mulighet til det. Håper du ikke blir plaget med masse vann i kroppen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 2. november 2007 #247 Del Skrevet 2. november 2007 Innom med en fredags- Nå er det snart helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 2. november 2007 #248 Del Skrevet 2. november 2007 Ja, støttestrømper er lurt! Kanskje unngå veldig salt mat også. Ønsker deg en riktig god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 2. november 2007 #249 Del Skrevet 2. november 2007 Takk for hilsener og råd, alle sammen! Ringte legen i dag, fikk komme inn til og med. Men det var ikke noe farlig, mente han. Da jeg kom inn hadde hovenheten gått helt bort også da... Men han sa i alle fall at jeg fikk komme tilbake hvis det ble veldig hovent, eller sånn at jeg fikk sånne "fingermerker" når jeg klemte på det hovne området. Merker ikke noe nå i alle fall, så det går nok over. Legen min sa at vi som har jobber hvor vi går og står mye, er mer utsatt for hovne bein enn andre. Får se om jeg får meg noen sånne støttestrømper etterhvert da, men da må det bli verre først, de er jo veldig dyre. Har ingen av de andre symptomene på sv.forgiftining, dvs jeg vet jo ikke med blodtrykket da, men jeg har ikke hodepine eller noe sånt. Trodde vel heller ikke det var det så tidlig, men ble litt bekymra når den dama på jobben sa det. Nå skal det sies at hun mistet et barn pga det, så hun er nok bare overnervøs på mine vegne. Nå er det endelig helg i alle fall, tror ikke jeg skal gjøre stort annet enn å slappe av... Vi skal spise middag hos mamma og pappa på søndag, ellers ingen spesielle planer tror jeg. Kanskje jeg tar en tur til byen, må finne meg noen klær etterhvert, buksene mine begynner å bli litt trange. Hjemme går jeg helst i joggebukser da... Ha en fin helg alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 2. november 2007 #250 Del Skrevet 2. november 2007 Å, glemte nesten å skrive det: Jeg har fått time hos jordmor! 13. november. Fiksa det i dag. Bor heldigvis på et ganske lite sted så det var ikke noe problem å få time. Kunne sikkert fått før også, men jeg sa det ikke hasta - har jo nettopp vært på ultralyd. Lille baby har det nok bra. Har ikke kjent noe mer aktivitet, så kanskje det bare var innbildning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 2. november 2007 #251 Del Skrevet 2. november 2007 Ja, og så er jeg nøyaktig fire måneder på vei i dag! Fem måneder til lille baby kommer til verden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljen Skrevet 3. november 2007 #252 Del Skrevet 3. november 2007 Hei hei Så bra å høre at du fikk komme inn til legen. Godt legen tar deg alvorlig. Bedre å dra dit en gang for mye, enn en gang for lite Og så var alt i orden, heldigvis!! Håper du får en fortsatt fantastisk helg store Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knøttet Skrevet 3. november 2007 #253 Del Skrevet 3. november 2007 for 4 måneder på vei!! :-D God helg! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 3. november 2007 #254 Del Skrevet 3. november 2007 Hei hei Så bra å høre at du fikk komme inn til legen. Godt legen tar deg alvorlig. Bedre å dra dit en gang for mye, enn en gang for lite Og så var alt i orden, heldigvis!! Håper du får en fortsatt fantastisk helg store Ja, det er godt jeg fikk bytta fastlege, denne nye virker veldig grei. Hos forrige følte jeg meg som en hypokonder hver gang jeg spurte om noe... Ha en fin helg du og! for 4 måneder på vei!! :-D God helg! :-D God helg til deg og! 18+5 I dag har jeg vært i byen. Kjøpte nye støvletter, de gamle var veldig slitte og vonde å gå i. Og så fikk jeg kjøpt min første mammabukse og en mammagenser. Kjøpte ny bh også, de gamle begynner å bli små... Fant ut at jeg har gått opp to str... Hvordan skal dette ende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 3. november 2007 #255 Del Skrevet 3. november 2007 He he mine har også vokst en del kan du si men mennene klager nok ikke de. Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 3. november 2007 #256 Del Skrevet 3. november 2007 Hehe, nei min klager ikke i alle fall Ha en fin kveld du og! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 3. november 2007 #257 Del Skrevet 3. november 2007 Får hilse på deg her også da Men må innrømme at jeg har sniklest hele tiden da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
naley Skrevet 4. november 2007 #258 Del Skrevet 4. november 2007 får vel legge igjen en liten hilsen, har som Eeyore sniklest litt her Håper du har hatt ei koselig helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 4. november 2007 #259 Del Skrevet 4. november 2007 Deilig med litt nye klær. Det gjør seg det. Har ikke noe behov for bukser og BH'er enda. Og blir det sånn som sist så går jeg ikke opp i bh str heller. Egentlig ganske så deilig det og. Håper du har hatt en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 4. november 2007 #260 Del Skrevet 4. november 2007 Får hilse på deg her også da Men må innrømme at jeg har sniklest hele tiden da... Så koselig at du la igjen hilsen nå da får vel legge igjen en liten hilsen, har som Eeyore sniklest litt her Håper du har hatt ei koselig helg Koselig med sniklesere som står fram! Deilig med litt nye klær. Det gjør seg det. Har ikke noe behov for bukser og BH'er enda. Og blir det sånn som sist så går jeg ikke opp i bh str heller. Egentlig ganske så deilig det og. Håper du har hatt en fin helg Ja, det er fint med noe nytt i blandt. Trenger vel strengt tatt ikke mammabukser ennå, men det er veldig ubehagelig å gå i olabukser som har blitt litt for trange... Og veldig ubehagelig med press på magen. Har fått littegranne mer mage (men nå synes jeg nesten den har blitt mindre!), men synes det går treigt på den fronten... Har gått opp 3-4 kg tror jeg, så hvor de har havna hen er vanskelig å si... Har vel fått litt ekstra på hofter og rumpe tror jeg. Ja, ja, skal ikke klage, magen kommer nok tidsnok, og jeg blir nok tidsnok lei av den... Men synes det er litt rart - alle andre har mye mer babymage enn meg! Og jeg er jo i utgangspunktet slank, så det er litt rart at jeg ikke har fått ordentlig mage ennå. Det er ikke noe særlig å trakte etter å gå opp i bh-strl nei... Særlig ikke når man bruker C-cup fra før. Synes liksom ikke jeg har så store pupper da (D og E-cup høres jo helt forferdelig ut!)... Vel, vel. 18+6 i dag - 19 uker i morra! Da er jeg nesten halvveis - 12 november er den store merkedagen med 20 uker I dag skal jeg og min kjære spise middag hos mamma og pappa og min yngste søster (17) som er den enste som bor hjemme enda. Blir nok koselig. Lurer på hva vi får å spise... Matlysten min er det i alle fall ingenting i veien med! Håper dere har hatt en fin helg, jenter - selv er jeg hjemme i morgen også (jobber 50% nå) så helga mi blir lang denne gangen - deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg